Gazeta de Sud, august 2018 (Anul 24, nr. 7030-7051)

2018-08-01 / nr. 7030

LOCAL Q Miercuri, 1 august 2018 • Gazeta de Sud pe străzi se repară și se asfaltează Acordul-cadru pe patru ani privind repararea străzilor din Craiova expiră în câteva luni, iar municipalitatea trage de ultimii bani din contract pentru a mai „cârpi" unele drumuri sau a mai astupa din gropile care își tot fac apariția pe artere intens circulate din oraș. Asta până când va fi atribuit noul acord-cadru, aflat în evaluare și estimat la A* peste 33 de milioane de euro. In paralel, primăria a atribuit, luna trecută, un acord-cadru pe patru ani privind modernizarea a 87 de străzi din municipiu, majoritatea de pământ. Lucrările au fost încredințate firmelor Erpia SA și Construcții Erbașu SA, valoarea totală a contractelor fiind de 63.290.921 de lei, fără TVA. Marian Apipie %ro marian.apipie@gds.ro Străzile din Craiova oferă, în continuare, surprize șoferilor, din cauza gropilor care își tot fac apariția în carosabil, unele chiar pe artere intens circulate din oraș. Municipalitatea trage de ultimii bani din acordul-cadru de reparare a străzilor și aleilor din oraș pentru a-i scăpa pe șoferi de acest calvar, dar gropile par tot mai multe și chiar în zona centrală a Craiovei. Străzi precum Madona Dudu, Matei Basarab, Simion Bărnuțiu, Brestei, Corneliu Coposu sau Popoveni sunt doar câteva artere unde ar trebuie să se intervină pentru plombarea unor gropi apărute subit încarosabil, dar astfel de exemple pot continua. Banii pentru reparații nu mai sunt așa de mulți, dar cele câteva milioane rămase din cele 135 de milioane de lei alocate în acești patru ani pentru repararea și asfaltarea străzilor ar fi suficiente, crede primarul Mihail Genoiu. Edilul Băniei a afirmat recent că trebuie închise toate lucrările pe actualul acord-cadru și că s-a tras de el până se va atribui noul acord tocmai pentru a nu exista pauze în plombarea și asfaltarea străzilor. Reprezentanții primăriei care coordonează lucrările de pe străzi au precizat, pentru GPS, că se va încerca plombarea tuturor gropilor apărute în zona centrală, pe străzile mai sus menționate, dar și în alte zone din oraș. Pentru asta ar fi puși deoparte patru milioane de lei, după cum a precizat chiar primarul: „Ultima sumă din acordul-cadru, patru milioane de lei, și ultimul contract subsecvent nu l-am consumat și l-am oprit special pentru astuparea gropilor și pentru tot ce mai apare pe străzi. Asta pentru că va veni noul operator și nu cred că-i va conveni să astupe gropile lăsate de celălalt“, a spus Mihail Genoiu. LAUDE DE FINAL PENTRU FIRMA DELTA ACM Edilul Craiovei a considerat de cuviință să laude prestația constructorului care s-a ocupat în ultimii opt ani de repararea și întreținerea străzilor, aleilor, trotuarelor și parcărilor din oraș SC Delta ACM 93 SRL, chiar dacă au mai existat și părți rele. Genoiu a dat ca exemplu strada Păltiniș, intrată de ceva timp în proces de reabilitare, lucrările aflându-se acum pe final. „Constructorul care va câștiga acordul-cadru de reparații străzi în următorii patru ani mi-aș dori să se miște la fel cum s-a mișcat firma Delta ACM. Eu nu zic că nu au mai fost și deficiențe, dar în acești ultimi opt ani chiar s-au mișcat bine, iar strada Păltiniș este una dintre străzile cel mai bine reparate din punct de vedere calitativ. Am și făcut efortul de a o închide în totalitate și este prima stradă pe care o face Delta unde ridicările la cotă ale gurilor de canal s-au făcut dinainte de a se veni cu ultimul strat", a spus Mihail Genoiu. Problema gurilor de canal a fost tot timpul meteahna celor de la Delta ACM, asta pentru că străzile rămâneau luni bune cu asfaltul decoperat în jurul canalizărilor până să se facă ridicarea la cotă, iar șoferii erau nevoiți să facă slalom printre balize. MODERNIZAREA ÎNCEPE DUPĂ PROIECTARE în ceea ce privește acordul-cadru de modernizare a străzilor din Craiova, acesta a fost atribuit, dar lucrările propriu-zise nu vor începe imediat, ci după ce se va face și proiectarea, care s-a licitat la pachet cu execuția. Primele străzi care vor intra în proces de modernizare vor fi Carpenului, Ogorului și Rășinari, potrivit edilului Mihail Genoiu. „Se va da ordinul de începere a lucrărilor la primele străzi, Carpenului, unde licitația a fost câștigată de firma Erpia, iar execuția va însemna nu doar asfaltare, ci și casetarea canalului. Sperăm ca lucrările să înceapă anul acesta. Și tot acolo mai sunt două artere mai mici, Ogorului și Rășinari, care vor intra și ele la asfaltare. în acest pachet mai este adjudecată și strada Fermierului, pentru care primim în permanență reclamații, mai ales când plouă“, a spus Genoiu. „Acestea sunt crări din loturile I și III, însă zilele următoare se va da ordinul de începere a lucrărilor și pentru străzi din lotul II, care înseamnă zona centrală. Ciupercă - stadion, drumuri care nu au văzut niciodată asfaltul. Lucrarea va începe cu perioada de proiectare, pentru că executantul face și proiectarea, așa a fost Pe străzile din cartierul Făcăi se lucrează la partea de pietruire. Cu asfaltarea trebuie să se aștepte după introducerea canalizării. a . Lucrările de reabilitare a străzii Păltiniș s-ar apropia de final