Gazeta de Sud, februarie 2019 (Anul 25, nr. 7154-7173)

2019-02-26 / nr. 7171

LOCAL Marți, 26 februarie 2019 Gazeta de Sud Prevederea din Ordonanța de Urgență nr. 7 care le-ar fi permis și judecătorilor să fie numiți la conducerea parchetelor va fi abrogată, a anunțat ministrul justiției, Tudorel Toader. Este singura modificare din controversata ordonanță de modificare a legilor justiției la care guvernul renunță. Stadionul „Oblemenco“, deschis și pentru alte echipe de fotbal Primăria Craiova umblă la contractul de asociere cu Universitatea Craiova legat de utilizarea stadionului de 55 de milioane de euro și pune pe masa Consiliului Local, în ședința ordinară de joi, un proiect de hotărâre privind modificarea lui. Dacă proiectul va trece de votul consilierilor locali, municipalitatea se asigură că va obține cel puțin taxa de folosire a stadionului la fiecare meci susținut de Universitatea Craiova. în plus, primăria va taxa echipa de fotbal și pentru folosirea Centrului de Recuperare din Lunca Jiului și nu exclude, prin noul contract, ca arena „Ion Oblemenco“ să poată fi utilizată și de către alte entități, însă doar în anumite condiții. Să Marian Apipie marian.apipie@gds.ro In ședința ordinară de joi a Consiliului Local (CL) al municipiului Craiova va fi supusă la vot, printre altele, și modificarea „contractului de asociere nr. 41/2013 având ca obiect finanțarea și realizarea în comun a proiectului de promovare și dezvoltare a activității sportive de performanță în municipiul Craiova“. Concret, va fi modificat cuprinsul contractului de asociere încheiat în 2013 între municipiul Craiova, Clubul Sportiv „Universitatea“ Craiova și societatea care deține echipa de fotbal Universitatea Craiova, pornind în primul rând de la schimbarea numelui acesteia din urmă în U Craiova 1948 Club Sportiv SA, dar și a denumirii arenei nou-construite din stadionul „Ion Oblemenco“ în „Complex Sportiv Craiova - Stadion de Fotbal“. Cu acest prilej, municipalitatea a umblat și la alte prevederi din contractul de asociere, stabilind noi drepturi și obligații societății U Craiova 1948 Club Sportiv SA, dar și posibilitatea ca arena să fie folosită și de către alte entități, în anumite condiții. Nevoia de modificare a apărut și pentru că acel contract de asociere s-a făcut în baza vechiului stadion, care era dotat și cu terenuri de antrenament ce trebuia puse la dispoziția echipei, în timp ce noua arenă nu are astfel de spații, fiind destinată strict evenimentelor sportive. în compensare, primăria vine acum și spune că poate oferi echipei de fotbal Universitatea, pentru antrenamente, Centrul de Recuperare din Lunca Jiului recent modernizat, însă doar în schimbul unei taxe lunare care va fi stabilită ulterior. Revenind la contractul de asociere, după semnarea actului adițional de modificare a lui, durata acestuia va ajunge la 15 ani, existând și posibilitatea prelungirii lui prin acordul părților CE OBLIGAȚII ȘI DREPTURI VA AVEA PRIMĂRIA CRAIOVA Potrivit modificărilor propuse, municipalitatea este de acord ca stadionul să fie utilizat atât pentru meciurile și/sau evenimentele oficiale programate de către federațiile naționale sau ligile profesioniste, FIFA și UEFA, cât și pentru centrele de conferință, amplasarea echipamentelor de televiziune, ziare, activități de catering și promovare, muzeul echipei etc. de către U Craiova 1948 Club Sportiv SA. Pentru asta, primăria se obligă să pună la dispoziția societății, pe durata existenței prezentului contract de asociere, pentru fiecare eveniment fotbalistic al calendarului competițional și dotările și componentele stadionului (spații cu destinația de birouri, spații conexe etc.), dar numai printr-un proces verbal de predare-primire. La capitolul drepturi, municipalitatea își rezervă dreptul de a utiliza stadionul pentru unele acțiuni de interes public, fără a afecta desfășurarea partidelor din anul competițional al echipei de fotbal, de a încasa impozitul pe spectacole conform Codului fiscal, dar și de a verifica modul în care asociații respectă contractul. Prin modificările aduse contractului, primăria își ia și unele măsuri de precauție, în sensul încasării pentru fiecare eveniment fotbalistic cel puțin a taxei stabilite pentru utilizarea stadionului (45.000 de lei pentru meciurile echipei naționale de fotbal, cele din Liga I și cele din Cupa României și 111.140 de lei pentru partidele din cupele europene). Asta pentru că în noul contract se stipulează că municipiul Craiova are dreptul la „10% (zece procente) din sumele încasate de U Craiova 1948 Club Sportiv SA în urma vânzării biletelor și abonamentelor pentru un an competițional, în care este implicată echipa de fotbal, dar nu mai puțin de taxele pentru utilizarea temporară a locurilor publice - Complexul Sportiv Craiova - Stadion de Fotbal“. Cum vor fi încasați acești bani? Taxa pentru utilizarea stadionului se va achita la fiecare eveniment, urmând ca la finalul anului competițional, în situația în care suma de 10% rezultată din vânzarea biletelor și abonamentelor va fi mai mare decât sumele achitate, să se plătească diferența. Tot aici se mai menționează că clubul va fi taxat lunar și pentru utilizarea spațiilor cu destinația de birouri și a spațiilor conexe, cu o sumă ce va fi stabilită printr-un raport de evaluare însușit de CS Craiova, la fel ca în cazul folosirii cantonamentului din Luncă, în ceea ce privește paza stadionului, în afara evenimentelor sportive ea va fi asigurată de Primăria Craiova. STADIONUL VA PUTEA FI FOLOSIT ȘI DE ALTE ENTITĂȚI Nu numai primăria va avea obligații, ci și clubul de fotbal. Potrivit contractului, pe lângă obligațiile de a plăti sumele enumerate mai sus, echipa de fotbal va fi obligată să folosească însemnele municipiului Craiova în scop publicitar la toate evenimentele la care participă, atât pe stadion, cât și în alte locații din țară sau străinătate, prin intermediul spațiilor publicitare situate în incinta complexului sportiv sau prin intermediul echipamentului de joc/prezentare al jucătorilor. „La finalizarea fiecărui eveniment fotbalistic în care este implicată echipa de fotbal, clubul este obligat să predea bunurile pe care le-a primit, libere de orice sarcini“, se mai specifică în contract. Tot aici se mai pomenește și de binele echipei de fotbal, pentru care „părțile se vor abține de la orice fapte care ar împiedica, diminua sau stânjeni funcționarea optimă a echipei“. „Bomba“ din completările aduse contractului de asociere apare însă pe final. Primăria a introdus printre modificări și următorul enunț: „Utilizarea în același mod a dotărilor și componentelor din Complexul Sportiv Craiova - Stadion de Fotbal de către U Craiova 1948 Club Sportiv SA pentru desfășurarea partidelor din anul competition din Liga I nu exclude folosirea și de către alte entități, precum și funcționarea pentru unele acțiuni de interes public, dar fără a afecta desfășurarea partidelor din anul competițional al echipei de fotbal din Liga I“. Cu alte cuvinte, stadionul poate fi folosit și de alte entități sportive, însă niciui caracter permanent, ci doar ocazional și în afara „orelor de program" ale echipei de fotbal Universitatea Craiova. Pe stadionul de 55 de milioane de euro din Bănie are prioritate echipa de fotbal Universitatea Craiova, dar arena va putea fi folosită și de alte entități Primăria Craiova va pune la dispoziția echipei de fotbal Universitatea Centrul de Recuperare din Lunca Jiului, însă în schimbul unei taxe lunare