Gazeta de Sud, iunie 2020 (Anul 26, nr. 7483-7502)

2020-06-30 / nr. 7502

EDUCAȚIEI Marți, 30 iunie 2020 • Gazeta de Sud Școlile din Dolj care au înregistrat performanțe-surpriză la evaluare Rezultatele la evaluarea națională au arătat încă o dată că performanțele școlare se pot obține în orice unitate școlară. Mai mulți elevi au obținut media 10 la examen, chiar dacă au studiat în școli gimnaziale de cartier sau chiar în licee tehnologice din Craiova ori județ. în unele cazuri, media 10 este un rezultat înregistrat în premieră și au fost chiar mai multe decât la colegiile de tradiție. Carmen Dumitrescu mtă carmen.rusan@gds.ro Una dintre unitățile școlare în cariel a obținut prima dată media 10 este Școala Gimnazială Amărăștii de Jos, structură a liceului din comuna respectivă. Un elev a reușit să obțină media 10. Managerul spune că reușita aparține unui copil în care și familia a investit foarte mult. „Este prima medie 10 la evaluarea națională obținută de un elev din Amărăștii de Jos. A fost obținută de un elev foarte silitor, care și-a dorit acest rezultat. Am mai avut și în sesiunile anterioare câte un elev de 10 la o disciplină de examen. Elevul de 10 de anul acesta este un copil în care familia a investit mult. Copilul are și certificat Cambridge, pe care l-am echivalat pentru că vrea să opteze pentru o clasă de biligv. Nu este singurul elev foarte bun. Mai avem câțiva elevi peste 9“, a spus Ramona Marcu, managerul Liceului Amărăștii de Jos. MEDII DE 10 OBȚINUTE DE COLEGI DE CLASĂ Și la Liceul „Matei Basarab“ din Craiova, anul acesta s-a înregistrat o premieră. Două eleve au reușit să obțină media maximă la evaluarea națională. „Este primul an în care avem medii de 10 la evaluarea națională. Sunt două eleve, colege de clasă, care au reușit această performanță. în afară de aceste medii de 10, mai sunt patru note 10 la limba română și două la matematică. Au fost rezultate bune în această sesiune. Procentul mediilor peste 5 este de 94%, cu mult în creștere față de anul trecut. Șapte elevi au media generală peste 9. Aceste rezultate se datorează elevilor, dar și cadrelor didactice de la clasă, Marius Sgarbă - de matematică și Simona Jianu - de limba și literatura română. Sunt profesori dedicați, care în ciuda pandemiei au lucrat cu elevii și au știut mereu cum să-i motiveze, la fel ca toți colegii mei. Aceste rezultate de la examene arată că se pot obține performanțe indiferent de școală. De altfel, și la liceu se lucrează mult cu elevii, și o dovedesc rezultatele de la concursurile de profil, precum și colaborările cu agenții economici“, a precizat Matilda Blaga, director al Liceului „Matei Basarab“ din Craiova. La Școala Gimnazială „Sfântul Gheorghe“ din Craiova, anul acesta au fost obținute trei medii de 10. Unitatea școlară este în primul an în care obține o asemenea performanță. „Toți cei trei elevi de 10 sunt din aceeași clasă. Sunt două fete și un băiat. Sunt elevi foarte buni, foarte serioși, care au învățat mult. Toată clasa respectivă a fost foarte bună. Și profesorii spuneau că este o plăcere să predea. A fost o clasă în care concurența a fost foarte mare. Profesorul diriginte îmi spunea chiar că, din 34 de elevi, 30 meritau media 10 la evaluare“, a spus Nicolae Radu, managerul Școlii Gimnaziale „Sfântul Gheorghe“ din Craiova. „AM PREMIAT ELEVII CU CEA MAI MARE MEDIE“ Și la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu“, anul acesta au fost obținute primele medii de 10. Managerul unității școlare spune că este un rezultat pe care îl aștepta de mult timp; în acest sens, anual a fost premiat elevul cu cea mai mare medie de la evaluarea națională. „Nu am mai avut până acum elevi cu medii de 10 la evaluarea națională, dar ne doream această reușită. Mediile de 10 de anul acesta au fost obținute de două eleve, care provin din clase diferite. Și satisfacția a fost mai mare, pentru că au fost pregătite de profesori diferiți. Una dintre elevele de 10 este fiica unei colege, profesor de matematică. Ne bucurăm foarte mult. Vreau să subliniez că în fiecare an am avut elevi cu nota 10 la una din disciplinele de examen. Și anul acesta sunt șapte elevi cu 10 la română și patru elevi cu 10 la matematică. Am încercat mereu să-i stimulăm pe copii. De cinci ani premiem elevul cu cea mai mare medie la evaluarea națională. Am oferit câte o tabără, care a fost achitată din sponsorizări sau de la asociația cadrelor didactice, ori am plătit direct. Același lucru îl vom face și anul acesta. Acest premiu a creat chiar o concurență între elevi la examen“, a spus Crisanda Turcu, managerul Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu“ din Craiova. ȘCOLI CARE AU OBȚINUT MEDII DE 10 ȘI ÎN ANII ANTERIORI Unele unități școlare au obținut performanțe la examene și în anii anteriori. Școala Gimnazială „Nicolae Romanescu“ are două eleve de 10. Aceeași performanță a fost înregistrată și în 2015. La această unitate școlară, o medie 10 a fost obținută și în 2017. Elevele de 10 de anul acesta nu au fost o surpriză pentru profesori. „Cele două fete sunt din clase diferite. Rezultatele lor nu au fost o surpriză pentru că sunt eleve de 10 și în gimnaziu. Ele vor avea media generală 10. Situația per general la evaluarea națională este una bună. Am avut 98 de elevi care au participat la acest examen și 38 dintre ei au medii între 9 și 10. Sunt și elevi care au 10 doar la o disciplină. Astfel că, în afară de cele două eleve de 10, mai avem trei elevi cu 10 la limba română și patru elevi cu nota 10 la matematică“, a spus Doru Tudorache, directorul Școlii Gimnaziale „Nicolae Romanescu“ din Craiova. Și la Școala „Sfântul Dumitru“ anul acesta este o medie 10 și astfel un rezultat de excepție la evaluarea națională, rezultat care a fost obținut și în urmă cu doi ani. „Au fost așteptate mai multe rezultate de acest fel. A fost obținută o medie 10 de o elevă foarte ambițioasă. Este o elevă care a studiat la clasa a VIII-a B, acolo unde și eu am predat matematica. Un astfel de rezultat a mai fost obținut în urmă cu doi ani de o elevă cu cerințe educaționale speciale. Și anul acesta mai sunt elevi care au obținut nota 10 la una din disciplinele de examen. Sunt patru note de 10 la română, din care două după contestații, și patru note de 10 la matematică, din care una după contestații“, a spus Alina Ciucă, managerul Școlii Gimnaziale „Sfântul Dumitru“ din Craiova. în topul școlilor care au medii de 10 la evaluarea națională se află Școala Glrerală „Traian“. La această unitate școlară, și anul acesta sunt trei medii de 10. „în fiecare an am avut medii de 10. Anul aceasta,, sunt trei eleve cu astfel de rezultate. Toate trei sunt în aceeași clasă. Sunt rezultate bune. Media generală în acest an este 8,78. Avem mulți elevi care au medii între 9,50 și 9,90. Sunt peste 50 de elevi cu acest rezultat“, a spus Maria Dașu, managerul Școlii Gimnaziale „Traian" din Craiova. în topul școlilor cu performanțe la examenul național se află și Colegiul Național „Carol I“ -1, Școala Gimnazială „Al. Macedonski", precum și Colegiul Național „Frații Buzești“ și Colegiul Național „Carol I“ din Craiova. Pe primul loc în ierarhia performanțelor se menține Școala Gimnazială „Mircea Eliade“ din Craiova. Anul acesta aici au fost obținute cinci medii de 10, iar anul trecut au fost șapte astfel de medii. O analiză a ultimilor cinci ani arată că anual au fost mai mulți elevi cu media 10. Câștigă cu Radio Sud Ascultă Radio Sud și Centrul Medical „Ciupercă" te premiază ecografic cardiacă tridimensională Doppler Fii pe fază și află cum poți câștiga!