Gazeta de Sud, ianuarie 2021 (Anul 27, nr. 7632-7651)

2021-01-13 / nr. 7639

LOCAL Miercuri, 13 ianuarie 2021 • Gazeta de Sud O stradă din Craiova este acoperită de ape. Pe zeci de metri buni carosabilul și trotuarele sunt sub ape. Până și mașinile trec cu greu prin balta formată pe strada cu pricina. Aici nu este canalizare și apa provenită de la precipitații inundă la fiecare ploaie carosabilul. Culmea, strada Coșuna, căci despre ea este vorba este singura cale de acces către Water Park. Poate, în acest fel craiovenii care vor să ajungă la Water Park (deși acesta este închis) se familiarizează cu “bălăceala” sau fac cale întoarsă. Apa strânsă pe stradă, ajunge până la pragul mașinilor. Acestea trec pe rând pe mijlocul străzii, unde nivelul apei este mai mic. Nici un șofer nu se încumetă să traverseze cei câțiva zeci de metri buni, acoperiți cu apă pe sensul lui de mers, de teamă să nu-și strice mașina. Conducătorii se opresc acolo, unde începe apa și îl lasă pe celălalt să traverseze pe mijlocul străzii, unde apa este mai puțin adâncă. Strada a fost asfaltată cu câțiva ani în urmă. La acel moment, pentru că autoritățile se grăbeau să inaugureze Water Parkul, au proiectat strada fără canalizare. Pe strada Coșuna abia în acest an vor fi demarate lucrările pentru canalizarea menajeră. Proiectul nu prevede și canalizare pluvială, ceea ce înseamnă că strada va fi inundată la fiecare ploaie și de acum înainte. Strada Coșuna nu este singura stradă inundată în această perioadă. Recent pe site-urile de socializare, un craiovean a postat fotografii cu o altă stradă inundată. Este vorba de Aleea 2 Drumul Ungurenilor, tot o stradă dintr-un cartier mărginaș al Craiovei. Ca să facă haz de necaz, un localnic ai ieșit cu undița la pescuit în balta formată în mijlocul străzii. Asociațiile de proprietari puse de Termo pe lista neagră a datornicilor și care urmează să rămână fără căldură au mai fost păsuite o zi. După ce au fost somate, unele dintre acestea s-au repezit să-și plăteasc și să reeșaloneze datoriile. Totuși, numărul acestora se reduce doar la două dintr-un număr de peste 50 de asociații, câre se găsesc pe lista datornicilor. “Noi am somat asociațiile cu mari datorii, așa cum ne-a cerut administratorul judiciar, în plus, la începutul săptămânii am fost atenționați și de Complexul Energetic Oltenia asupra debitelor. Prin urmare, le-am cerut asociațiilor de proprietari cu mari restanțe să-și plătească facturile, în caz contrar locatarii rămân în frig. Dintre cei somați, au venit doar două asociații și au plătit o parte din restanțe și au făcut reeșalonări. Este vorba despre Asociația de proprietari 26 Brazda lui Novac și Asociația de proprietari 4 Mareșal Antonescu. Asociația Lăpuș a plătiti 79 de mii de lei, ceea ce înseamnă că avea bani încasați, dar nu a făcut reeșalonare. Iar Asociația A20 Potelu a promis că vine să plătească și să facă reeșalonarea datoriilor. Acestea din urmă sunt așteptate până azi 13.01.2021, în caz contrar vor fi debranșate și acestea în cursul zilei de azi. Debranșările se vor face treptat, câte 10 asociații în fiecare zi”, a declarat pentru GdS, Gheorghe Nedelescu, administrator special SC Termo Craiova SRL, în cursul zilei de marți, 13.01.2021 vor fi debranșate următoarele asociații de proprietari: Asociația 14 Romanescu, Asociația de proprietari 29 Craiovița Nouă, Asociația de proprietari C2-C5 Putna, Asociația 45 Craiovița Nouă, Asociația de proprietari 35 Craiovița Nouă, asociația 2 Electroputere, Asociația 155B Lăpuș și Asociația de proprietari Bloc 1 IAG. Datoriile acestora însumează 11.966.928 de lei, cea mai veche restanță fiind din 31.03.2019. Acestora li se pot alătura cele două asociații care au promis că vor veni să plătească. în următoarea zi,14.01.2021 sunt programate alte 10 asociații de proprietari pentru debranșare. Asociațiile cu datorii rămân de azi fara căldură Pagină realizată de Maria Cernătescu C.A.R. CREDIT ACCES CRAIOVA (5) Acordă împrumuturi de până la 47.000 lei. 0 Dobânda fixă, fără ROBOR, fără comisioane. (2) Perioadă de rambursare: maximum 5 ani.0 Beneficiari: salariați și pensionari pentru muncă depusă. 0 Vârstă maximă 67 de ani, venitul minim 1.200 lei. an, Bl. 73, Parter, zona English Parc. 0.20; 0351.807.808. 232 8