Gazeta Sporturilor, aprilie 1938 (nr. 2721-2748)

1938-04-01 / nr. 2721

pste două zile începe Campionatul National Proba pe echipe Pronosticuri Doar două zile se mai despart de începutul campionatului național de ping-pong. Concursul se va disputa în 2 zile, Sâmbătă și Duminecă. In prima zi ca deobiceiu se vor sta probele pe echipe și vor începe și probele categoriilor inferioare, rămânând ca a doua zi să înceapă probele individuale de categoria l-a. Astăzi ne vom ocupa de proba pe echipe și vom arăta ce formații anume au cea mai mare șansă de a cuceri titlul de «campion național». TURNEU SAU ELIMINATORIU? Aceasta este marea întrebare ce se pune pentru felul cum se vor disputa întâlnirile înter-cluburi. Anul trecut această probă s-a disputat sistem «turneu» echipele fiind împărțite în 2 serii. Echipele din fiecare serie jucau toate între ele iar câștigătorii seriilor și-au disputat finala. Acest fel de a juca încă, dă loc la partide extrem de numeroase cari cer timp foarte mult și care în cazul campionatului nostru nu există. Anul trecut deși s’a jucat prima zi la ora 2 din noapte, totuși nu s’a putut juca finala, care a trebuit să se joace abia a doua zi și s’a terminat la ora 3 p. m. In felul acesta au fost încurcate probele individuale, cari au început foarte târziu și cari s-au terminat pe la ora 5 dimineața. Oricine își poate da seama de halul de oboseală în care se aflau jucătorii și deci rezultatele în bună parte nu mai erau cele reale. De aceea noi suntem de părere că formula de disputare a probei pe echipe de anul acesta, va trebui să fie cea adoptată în 1936 la Oradea adică: concurs eliminatoriu. Acest fel de a juca ceva mult mai bțin timp, nu obosește prea mult terorii și nu dă loc la prea multe desechilibrate. hs^Mr* Cf* se va adopta afahmjonatul de anul acesta vorartica foarte multe echipe. PRONOSTICURI Desigur în caz de se va juca elitkinstorîn, vor trebuiixati 2 favoriți și doi semifavoriți. Căpii de serie vor fi finaliștii de anul trecut: Sporting, campion național și Aurora. Alegerea celor 2 semifavoriți va fi destul de grea, deoarece va fi un număr foarte mare de echipe. Părerea noastră este că cele mai bune formații sunt ale cluburilor Un Cluj: Royal (Vladowa, Krebs, Komoroczy) și Echo (Paneth, Beho, Albon). Cel care va fi socotit de către juriu ca mai bun între aceste cluburi va trece pe partea Aurorei iar celălalt pe partea Sportingului. Credem că lupta finală se va da între acesta pentru grupări. Celelalte deși formații redutabile, nu credem să poată învinge pe cele cifrate mai sus. Dintre cele patru grupări, Aurora, Echo, Royal și Sporting, prima nu are o șansă regulată de a intra î finală, deoarece echipa sa nu mai este la fel de bună, ca anul trecut și suntem siguri că oricare dintre cele 2 grupări clujene Echo sau Royal cu care se vor întâlni îi va elimina. Cele 2 grupări clujene ale căror formații le-am publicat mai sus, împreună cu Sporting București (Eros Hagivasiliu, Șapira), au șanse aproape egale de a-și adjudeca titlul de empion național. Dintre acestea trei, părerea noastră este că Sporting București va reuși să-și păstreze titlul. Cunoscută fiind ardoarea cu care toți componenții echipei luptă pentru reprezentarea cât mai demnă a culorilor clubului lor. In numărul de mâine vom vorbi despre probele individuale. G. O serbare sportivă a primării „Tirul“ Duminică 3 Martie are loc la Teatrul «Regina Maria» serbarea organizată, de către societatea «Tir» cu concursul tuturor secțiilor. PRROGRAMUL BOX: V. Șerbănescu — P. Ionescu, materi exhibiție. M. Spakov cu un partener încă nedesemnat. Toma Panaitescu va face o demonstrație de box. HALTERE: Demonstrație sub conducerea maestrului Ștefan Petrescu. BARE: Demonstrații sub conducerea maestrului Scurtu. LUPTE: Ichim Aurel (România) — Zupan (Jugoslavia), Olănescu— G. Furtună și alte 6 matchuri. SPORT ȘCOLAR CLASA VII-A MODERNA _ CLASA VII-A REALA 4-2 (3—1) Ieri s-a disputat un match de handball între sus numitele echipe ale liceului Șincai. Moderniștii aliniind echipă omogenă au putut să învingă o fără mari eforturi pe adversarii desorientați, cari le-au fost o pradă ușoară. Din lotul primilor, s’au detașat Cristescu Gh., care de altfel a și marcat 3 goaluri și Ionescu Gh., autorul ultimului goal, apoi Pârvulescu Vasile, Spirescu Gh., Jelescu Gh. Florea, Rizu Spiridon și Minciulescu Nicolae. Dela învinși s’au remarcat: Olteanu, Traian, marcând și cele 2 goaluri, succedat fiind de Ion Andrei și Ploeșteanu D-tru. D. prof. Badolache a dat dovadă de un același arbitraj autoritar și imparțial. Elenoragia: D-l. I. Gh. ne scrie: «Vă mulțumesc pentru preparatul Dr. «GONOREX» pe care l’am luat pe cale bucală și care m’a vindecat după 6 zile.» «Gonorez» de vânzare la toate farmaciile și contra ramburs la farmacia «La Urs», bucurești, str. Oituz Nr. 27- Am trecut la impresiile d-lui gilloan asupra matchului, revenit Germaniei, cu scorul de 3-0. In rezumat, aceste impresiuni sunt: Germania a dominat tot matchul, datorită unui pachet de înaintași greu și bine antrenat. Dar jocul nu s’a mărginit la o luptă de înaintare. Impresia lăsată de echipa Germaniei a fost și mai puternică, datorită faptului că a atacat tot timpul pe linia de treisferturi, linie care a avut în Dunhaupt un jucător de mare clasă. Soarta partidei a fost decisă în minutul 12 de joc, când la o grămadă, linia treia franceză a fost îpur prinsă în offe-side și sanction. Coup-francul bătut de Isenberg a fost reușit. De fun Isenberg a fost cel mai bun pe teren. Echipa Germaniei a făcut o tdăs mare. Natural francezii au avut unele defecțiuni care i-a dus la înfrângere. Lipsa lui Aroțca și Cognet la linia treia a răpit din puterea ofensivă a Înaintării. Iar catastrofa echipei a furnizat-o aripa Cais, care a jucat în stil de începător. A ratat două baloane ce erau încercări sigure și a încurcat veșnic atacul. Echipa franceză a cedat uneia mai puternice în acea zi. Și compartimentul pe care se bazau francezii nu a mers. Atacul nu a reușit nimic. In ultimii ani germanii reușeau întotdeauna, cel puțin joc egal r sporturilor acela lisă erau învinși prin pi de treisferturi. La lipsit aceste sclipiri !”.l, atacul german a a furnizat nota de fost spectacol. Partida a fost jucată într’o atmosferă de perfectă sportivitate Conducerea matchului a revenit d-lui Krams. Acesta a condus corect, însă d. Virgil Ioan ne-a declarat că a avut impresia că nu a fost tocmai imparțial. Astfel la două greșeli clare ale germanilor, ce urmau să fie sancționate cu coup-franc, d-sa a acordat candida grămadă. De altfel, se pare că francezii au fost urmăriți de ghinion. Francezii au beneficiat de un centrul liniei de 22, mai bun transformer a ratat lovitura. LA BUCUREȘTI IT normal, această înfost mistuită ușor de la banchet nu s’a vorbit .Spre întâlnirea revanșă dela Bucureș Pe noi NU ne poate decât bucura, această întQitură a relațiilor franco-germane căci partida de la București va însuma maximum de calitate și voință în rugbyul european. Nu putem încheia aceste rânduri, fără a remarca faptul că ceea ce a reușit d. Virgil Ioan la Franckfurt constitue opera constructivă in rugbyul român, deschizând mari perspective acestui sport în țara noastră. FÜI1N13-1 ^urma^un* *ur*s*ce a anual Asociația de turism «România Pitorească» de sub președinția d-lui prof. Nicolae Ioan, organizează următoarele excursiuni: I. In ziua de 10 Aprilie a. c. la M-rea Zamfira Slănic Prahova, Schiulești, Schitul Crasna, Văleni de Munte, București. Transportul se va face cu autocarul asociației. II. In ziua de 17 Aprilie a. c. la Arcuda, M-rea Ciorogârla, Măgurele, București. Transportul se va face cu autocarul asociației. III. In zilele de 23, 24, 25 și 26 Aprilie a. e. la Brașov, Vâlcele, Sf. Gheorghe, Malnaș, Tușnad, Lacul Sf. Ana, Gheorghieni, Lacul Roșu, Cheile Bicazului, Praid, Tg. Mureș, Sighișoara, Predeal, Ploești, București. Transportul se va face cu autocarul asociației. IV. In zilele de 23, 24, 25, 26 Aprilie a. c. la Mâneci, Valea Teleajenului, M-rile Suzana și Cheia. Din satul Cheia se va urca la casa de adăpost «Alexandru Vlahuță» proprietatea asociației. De la casa «Alexandru Vlahuță» se va face excursiuni in masivul Ciucaș, înapoierea ;la București se va face pe acelaș drum. Transportul se va face cu trenul și trăsura. V. In ziua de 1 Mai a. c. la M-rea Cernica, Frunzănești, Plătărești, Lacul Greaca, Hotarele, București. Transportul se va face cu autocarul asociației. VI. In zilele de 8, 9 și 10 Mai a. c. la Ploești, Buzău, Valea Buzăului, Nehoi. De aici cu decauvilul pe valea Bâscilor. Ascensiunea masivului Penteleu. De la Nehoi, continuarea drumului prin Prejmer, Brașov, Pârâul Rece, Predeal, București. Transportul se va face cu autocarul asociației. Pentru toate excursiunile mai sus programate, înscrieri și informatiuni zilnice la magazinul «Universal-Foto»,N. Spirescu, str. Academiei 9. Arbitrii matchurilor de Duminecă 3 Aprilie CATEGORIA ONOARE î.e.n. — vuurus uatia, xerem 1, ora 16, arbitru d. Anastasiade I. Sportul Studențesc — PTT, teren II, ora 16 arbitru d. F. Herck. Stadiul Româi* .— CFR, teren III, ora 16, arbitru d. Teo Krantz. R.C.B. — R. C. 13, teren IV ora 16, arbitru d. Buzoianu. CATEGORIA PROMOȚIE CFR — Stadiul Român, teren I, ora 10.30, arbitru d. Radu Vrania- Hri. Sportul Studențesc — Victoria, teren I,1 ora 10.30, arbitru d. Radu Cesianu CATEGORIA I l-a Viforul Dacia — Avântul Sportiv teren III, ora 10.30, arbitru d. Brănișteanu. R.C.R. — P.T.T. teren IV, ora 16.30, arbitru d. Craioi. T.C.R. —C.F.R., teren III, ora 9, arbitru d. Ifrim. Sportul Studențesc —Victoria, teren II, ora 9, arbitru d. I. Georgescu, sensul de a se pune în vederea domnilor arbítT3*lfWf*rpe fiecare partidă disputată să consemneze pe foaia de arbitraj toate abaterile din timpul matchului cum și sancțiunile ce s’au aplicat. La noi este obiceiul ca o abatere de mică importanță la regulamentul de disciplină să fie sancționată pe loc de către arbitrul conducător și numai pentru abaterile mai grave să se atragă atenția comisiunei de disciplină. Cum regulamentul de disciplină prevede sancțiuni speciale și severe chiar pentru abaterile mici, domnii arbitri au fost invitați a semnala și pe acestea urmând a se aplica sancțiuni peste cele rdictate pe terenul de joc. Dela comisiunea de disciplină în ultima ședință a comiunei de disciplină ce a avut loc sub preșidenția d-lui N. Tănăsescu și în asistența domnilor: Sterescu și Cătină, ..a decis să se intervină pe lângă comisiunea centrală a arbitrilor în E.K E, a susținut trei matchuri la Berlin Echipa de hockey pe ghiață al clubului EKE din viena a susținut trei matchuri la Berlin. Prima zi, vienezii au învins pe RD Weiss-Brandenburg combinată cu 4:1 (2:0, 2:0, 0:1), a doua zi cu Berliner Wespen au făcut un draw 1:1. Duminecă, EKE a învins echipa orașului Berlin cu 5:1 (2:0, 2:0, Ui) S2&Ű. — «SOCEC LAFAYETTE» anunță jucători săi că antrenamentul fixat pentru azi la ora 2 jum. pe Stadionul Muncitoresc nu va mai avea loc, deoarece terenul este ocupat. Balcaniada de basket ball se organizează sigur O parte din matchuri se vor desfășura la Brașov ? «Gazeta Sporturilor» a fost primul ziar care a anunțat proectul de a organiza o balcaniadă de basketball la noi în tară. De asemenea am anuntat la timp perfectarea tratativelor duse cu tarile interesate. Această perfectare a fost confirmată in ultima ședință a biroului federal, căci federația noastră a primit din partea Turciei, Greciei și Bulgariei adrese prin care i se mulțumește în termeni foarte călduroși pentru inițiativa luată, anunțându-se totodată participarea sigură la grandioasa competiție pe care o va patrona forul nostru de specialitate. La partea financiară însă, adeziunea Turciei era problematică, deoarece reprezentanții patriei lui Kemall Ataturk puneau anumite condiții. Cum însă Turcii au la dispoziție vapoare care fac în mod obicinuit ruta Istambul — Constanța și retur, au renunțat la orice indemnizație de deplasare, rămânând ca organizatorii să acopere numai cheltuelile pentru drumul de la Constanța la București și retur. O ZI DIN BALCANIADA LA BRAȘOV Balcaniada se va disputa la 13, 14 și 15 August, deci în plin sezon de vilegiatură. Comitetul federal s’a gândit la Posibilitatea ca una din zile să se dispute la Brașov. Aceasta în vedere că balcaniada ar constitui și un excelent mijloc de propagandă pentru acest sport într’un centru care mai mult ca sigur că-i va rămâne fidel. Rămâne numai de văzut dacă Brașovul va putea suporta cheltuelile necesare organizării, amenajarea terenului și găzduirea. Adunarea generală extraordinară a ligii Muntenia Marii »eara a avut loc, în localul din strada Atena 11, adunarea generală extraordinară a ligii regionale Muntenia. Convocată pentru orele 20 adunarea nu s-a putut începe decât la ora 21, deoarece delegații de cluburi nu erau prezenți în numărul statutar. S-a constitui un birou, format din d-nii locol. Andronache, C. Herold, și C. Riegler pentru verificarea procurilor, birou ce a găsit că absolut toate delegațiile depuse sunt valabile. Adunarea se declară deschisă și se intră în ordinea de zi. Primul punct fiind descărcarea gestiunii d. M. Bercus, adunarea pe baza referatului comisiunii ad-hoc, o dă în unanimitate. Trecându-se la cel de al doilea punct de pe ordinea de zi relativ la formula campionatului regional pe 1938—1939, adunarea deleagă urma discuțiunilor și propunerilor săîncute o comisiune compusă din d-nii Donici, Riegler și Augustine pentru a elabora un proect. Se decernat apoi echipei campioană la categoria II-a in anul 1933—934, V.S.C. o plachetă comemorativă. Se trece la alegerea a doi membri supleanți în ligă și în urma votului delegaților, sunt declarați aleși d-nii Herold și Riegler, care au întrunit respectiv 13 și 12 voturi. Programul matchurilor Din cauza unei greșeli de pagin— nație, următoarele matchuri de volley, categoria II-a, au fost omise din programul pe care l’am publicat eri. Facem cuvenita adăogire. DUMINECA 3 APRILIE Raau voua — Rahova, teren A.C. S.A., ora 16, arbitrul Ionescu. Pele © — VSC, teren CER, ora 10,3dj, arbitru d. Fr. Marinescu.OCB — EFA, teren AOȘ, ora 9,30, arbitru d. Cojocărescu, Sportul Studențesc — Avântul Sportiv, teren Sportul, ora 10, arbitru dioanid. Concursuri sportive In cadrul serbrilor jubiliare de 60 ani ale tinerimei Rămâne“ Societatea Tinerimea Română cu ocazia serbărilor jubiliare de 60 ani care vor avea loc între 27 Aprilie și 1 Main a. c. va da concursurilor o mai mare amploare, dând prilej de participare tuturor școalelor de toate categoriile din țară. In programul concursurilor vor figura și întreceri sportive cu caracter practic utilitar, manifestări sportive tradiționale. Astfel pentru a stimula sportul Universitar se va organiza un pentatlon compus din probe din cadrul exercițiilor cu caracter de Apărare Națională. Tirul de calibru mic și aruncarea cu grenada Pentatlonul va fi compus pe lângă cele două probe amintite din: o alergare de viteză de 100, una de semifond de 1500 și o săritură în lungime. Sunt admiși la concurs câte o echipă de 3 studenți de fiecare Facultate și Școală superioară. Pentru elevii de curs secundar se va organiza un concurs de tir, o ștafetă interșcolară și un concurs de oină. E de preferat să participe la întrecerile sportive elevii și studenții care participă și la alte concursuri. înscrierile se fac până la 10 aprilie la Secretariatul Societății Tinerimea Română. Taxele de participare sunt cele prevăzute și pentru celelalte concursuri: 320 lei elevii de liceu și studenții; în această taxă e cuprins transportul dus și întors, găzduirea, masa și participarea la toate manifestațiile organizate cu acest prilej. Elevii și studenții din Capitală plătesc o taxă de 50 lei. Organizarea concursurilor se va face cu concursul Academiei Naționale de Educație Fizică. Rece și distant, el o întrebă cu ce o putea servi. Cum Joia Jalo nu obișnuia să se plimbe pe străzi îmbrăcată în costumul de scenă, din fotografie și cum femeile din teatru nu prea se aseamănă în viața de toate zilele, cu felul cum apar pe scenă, lui Ali nici nu-i trecu prin cap s’o compare în «Eli» talismanul său. «Vreau câteva cărți moderne», zise ea «de preferință ceva vesel!» «Pentru a fi dăruită sau lectură personală ?» se informă Ali cu seriozitate. «Nicidecum. Pentru mine, ca să citesc eu !» adause ea. Răspunsul nu prea e inteligent, miai eli ironie și găsi cu cale să prezinte cărți prea grele. «Ca să sceu» a zis, ca și cum cărțile Ijutea mânca sau bea ști aici, stimată d-nă», făcu el habilitate profesională, «toate * te în domeniul umoristic...». «ui mi te rog» îl întrerupse ca veșmbet strălucitor «d-ta ești Ehrt ar Uli Feiler !». «Daai lipsea, o «disi Uli tăios. «Aveți aici cinei volume de Mark Twain, îl cunoașteți pe Mark Twain ?». «Nu», declară Joia Jalo «dar îl iau !». «Iar aici aveți ceva apărut de curând...». Din nou fu întrerupt: «Unde se joacă partida de Duminică împotriva lui Floridsdorf?». «Pe terenul lor», răspunse nepoliticos, pentru a deveni apoi îndată corect, reluând discursul profesional. «Această broșură de Hasse Zetterstroem cuprinde grotești de un comic irezistibil, și le recomand cu deosebită căldură !». «Iau, firește și această carte! Nu mi-ai ridicat poșeta, într’o zi, în autobuz, d-le Feiler?» Această femeiască nostimă, nu era numai puțin înzestrată spiritualicește, dar mai era și indiscretă, stabili Uii. «Se poate, dar nu-mi mai amintesc!» răspunse el liniștit. «Pentru ce mă întrebați, v’a lipsit cumva ceva?». «Dar nici de cum! Desigur că nu! Eu mi-am amintit și mi-am închipuit că este o coincidență stranie!» Voia cu orice preț să aducă vorba despre celălalt incident și să-i aducă la cunoștință că altădată Uli i-a fost de mare ajutor, dar vorba îi rămase în gât. «Nu cred in coincidente», afirmă Uli rece și mincinos, intimidând-o într atât pe Jola, încât îi pieri pofta să mai pomenească despre legătura dintre primul unsprezece metri apărat de el și angajamentul său. Ea cumpără zece sau douăsprezece cărți. %HI «Nu le iau cu mine. Vă rog să-mi trimiteți pachetul la pensiunea City, Rot © Turmstrasse 12». «Cu multă plăcere. Dacă ați binevoi să ne dați și numele Dv.!» «Joia Jale!» zise ea și așteaptă ca să-i trezească interesul, cel puțin cu numele. «Am luat notă, stimată d-nă. Le veți primi neîntârziat!» Ea părăsi magazinul, după cei zâmbi în silă, furioasă pe Uli Feller. Toate încercările ei de a înfiripa o convorbire plăcută, dăduseră greș, din cauza atitudinei trufașe a tânărului. Nu tresărise nici măcar la auzul numelui Joia Jalo și acest din urmă amănunt nu era deloc măgulitor. Se deprinsese să fie urmărită pretutindeni de priviri admirative. Bărbații, cari se apropiau de dânsa, nu-i adresau decât complimente care o plictiseau peste măsură. De când se afla la Viena, nimeni nu-i răscolise astfel de simțiminte, cari aduceau de departe cu așa numita «iubire». Pentru prima oară, când îi plăcea cu adevărat cineva, de vârsta ei, netrăit și blazat ca toți ceilalții admiratori — un tânăr și drăguț simpatic vioi și serios — se lovea de o respingere fățișă. In librăria Greger ee mai găsia un funcționar numit Ettrich, un asiduu vizitator al teatrelor și scenelor de revistă. Aceluia nu-i scăpase din vedere, că una dintre cele mai sărbătorite actrițe de la «Gamin» a onorat cu strălucitoarea ei prezență, librăria. «A fost doar Joia Jale», îi spuse el în culmea fericirei lui Uli, după ce clienta ieșise din prăvălie. «Firește. Și-a dat numele!» făcu Uli calm. « E minunată. Dacă ai fi văzut-o în ultima revistă ai fi căscat niște ochi...». «Se prea poate» fu de părere Ali, «dar prea deșteaptă nu e! N’am auzit nimic de soi din gura ei!» «Deșteaptă. Dar nici n’are nevoe să mai fie deșteaptă, o femee ca Joia Jalo! Nici proastă însă nu poate să fie. Și chiar dacă ai avea dreptate tu, Joia așa cum este tot se pricepe să înebunească pe toți bărbații». Aceasta era părerea lui Ettrich. Uli ridică din umeri: «Ce inteligentă era aceea care, cu ajutorul unor picioare frumoase, cântece ușoare și îmbrăcăminte sumară, scoate din minți bărbații!» «Nu prețuesc prea mult, Ettrich, la dreptul vorbind, nici nu are o frumusețe pe placul meu». Aceea care întrunea însușirile cerute de gustul său ales, d-ra Juliana Hartvogt, făcea tot ce-i sta în putință, ca să-i sporească pofta de a o cunoaște, adică nu răspundea. Avusese, probabil soarta primei scrisori, care făcuse ocolul Germaniei, fără să parvină, adresantei. De la Muenchen plecă la Leipzig, iar de acolo la Dresda. Poșta locală se văzuse nevoită să lipească o bucată de hârtie, pentru a face loc nouei adrese din Frankfurt am Main, Hotel Sommer. Aceasta se întâmpla tocmai când avea loc înfriguratele pregătiri ale nouei reviste de la Gamin, care coincideau cu matchurile hotărîtoare, din campionatul de foot-ball. Rezultatele erau de așa natură, încât țineau parcă într’adins atenția publicului încordată la maximum. Rapid, Vindobona și Admira, aveau același număr de puncte. 27. In cafenelele cluburilor sportive ale acestor trei echipe, probabilitățile erau scontate cu preciziune de matematicieni. (Va urma) PORTARUL un roman din lumea footballului ii