Graiul Sălajului, septembrie 2010 (Anul 21, nr. 4666-4687)

2010-09-16 / nr. 4677

"v ACTUALITATE Joi -16 septembrie 2010 www.graiulsalajului.ro GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 Marea groapă de gunoi de la Dobrin a primit aprobarea Consiliului Județean Consilierii județeni au aprobat în cadrul ședinței de ieri studiul de fezabilitate pentru proiectul "Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Sălaj". Președintele Consiliului Județean, Tiberiu Marc a precizat că aprobarea studiului de fezabilitate, finalizează după o perioadă de trei ani demersul acestui proiect pentru a putea fi înaintat Uniunii Europene pentru aprobare și pentru obținerea finanțării. Obiectivul principal al proiectului, a cărui valoare este de peste 34.000.000 de euro,este să sprijine dezvoltarea unui sistem de management integrat al deșeurilor solide în Sălaj, finanțat din Fondurile Europene de Dezvoltare Regională. Prin acest proiect se are în vedere construirea Centrului de management integrat al deșeurilor în localitatea Dobrin, pe o suprafață de aproape 200.000 de metri pătrați, care va cuprinde un depozit ecologic cu două celule, o stație de sortare, una de tratare mecanico-biologică și o stație de epurare. Se vor construi și dota trei stații de transfer, la Crasna pe o suprafață de 6966 metri pătrați, la Sînmihaiu Almașului pe 6024 de metri pătrați și în localitatea Surduc pe o suprafață de 5990 metri pătrați. Către Centrul de management integrat se vor construi drumuri de acces spre Dobrin pe o lungime de 2100 de metri, iar către stațiile de transfer, 1200 de metri spre Crasna, 1780 de metri spre Sînmihaiu Almașului, iar spre Surduc, drumul de acces construit va avea o lungime de 1100 de metri. De asemenea, în proiect este prevăzută închiderea depozitelor neconforme din mediul urban din Zalău, respectiv cel din localitatea Crișeni, Cehu Silvaniei, Jibou și Șimleu Silvaniei. Potrivit proiectul de hotărâre aprobat de consilierii județeni în ședința de ieri, terenurile aferente investițiilor au fost date în administrarea Consiliului Județean Sălaj prin hotărârile Consiliilor locale Crasna, Dobrin, Sînmihaiu Almașului și Surduc, pe raza cărora va fi realizat proiectul. Fiind vorba de un proiect major, și cu o anumită sensibilitate, a menționat Tiberiu Marc, după selectarea zonelor de deșeuri pe baza unor studii și vizionări a terenurilor, s-au realizat dezbateri publice cu cetățenii din localitățile respective pentru explicarea necesității acestui proiect. Studiul de fezabilitate pentru proiectul sistemului de management integrat al deșeurilor în Sălaj a fost finalizat, în sfârșit, după trei ani, și aprobat ieri de consilierii județeni. Ședința extraordinară a Consiliului Județean a avut loc ieri în sala de ședințe a Grădinii Botanice din Jibou Femeile din PSD nu și-au putut alege șefi Programate pentru ieri, alegerile organizației municipale de femei a Partidului Social Democrat nu și-au atins scopul. Din cauză că pe ultima sută de metri au fost și alte pretendente la funcția de președintă a organizației, Tiberiu Marc, președintele PSD Sălaj, a venit cu propunerea ca alegerea conducătoarei pesedistelor zălăuane să se desfășoare în data de 4 octombrie. "Pentru conducerea organizației de femei sunt mai multe intenții de a candida, iar colegele nu au avut timp pentru a-și depune proiectele politice și cred că este corect ca înainte de alegeri să fie o dezbatere", și-a motivat Marc propunerea. Până la alegerea noii conduceri, președintă va fi în continuare Daniela Coța, viceprimarul Municipiului Zalău. Totuși, femeile din PSD au ales ieri ca vicepreședinți pe Simona Havași, Stela Ciupe și Leontina Turc, iar secretarul organizației a fost aleasă Natalia Prodan. Paul Gorgan fICTUflumro ws SE CAUTĂ CONSTRUCTORI Oferta Agenției de Ocupare a Forței de Muncă Sălaj pentru săptămâna aceasta cuprinde 110 posturi vacante. Din totalul locurilor de muncă vacante, doar cinci posturi necesită studii superioare. Este vorba de două posturi de asistent manager, unul de asistent marketing, unul de consilier economic și unul de consilier juridic. Iar din posturile rămase libere pentru cei cu studii medii sau fără calificare cele mai multe sunt în industria construcțiilor în număr de 48, urmate de cele din domeniul serviciilor, 33 de locuri, în industria confecțiilor sunt disponibile 21 de locuri, iar în cea alimentară sunt declarate vacante șase posturi. (F.P.) mmmmmmmmmmmmmmmm Centru nou de recuperare neuropsihică Flavia Pintea Centrul de recuperare și reabilitare neuropsihică Jibou are, începând de ieri, un nou corp de clădire, care îi va adăposti pe beneficiarii rămași în vechea locație din castelul Beldy. Noua construcție a fost inaugurată ieri la prânz în prezența președintelui Consiliului Județean, Tiberiu Marc, a primarului orașului Jibou, Eugen Bălănean, și a primarului localității Aalten, din Olanda. Noul corp de clădire are un număr de 66 de locuri de cazare, spații de recuperare (club, ateliere ergoterapie), de consiliere (socială, psihologică) și spații administrative, potrivit Cristinei Ciobanu, directorul Centrului de recuperare și reabilitare neuropsihică Jibou, și este amplasat tot pe strada Stejarilor, nr.265, alături de celălalt corp al Centrului construit în 2007 prin Programul Phare, cu o capacitate de 46 de locuri, astfel încât pentru o parte din beneficiari s-au putut asigura condiții corespunzătoare de viață, a menționat Cristina Ciobanu. Investiția pentru clădirea inaugurată ieri a fost realizată integral din bugetul Consiliului Județean Sălaj Cristina Ciobanu, directorul Centrului, a ținut să aducă mulțumiri reprezentanților administrației județene printr-un scurt discurs susținut după inaugurarea clădirii, prin tăierea panglicii de către Tiberiu Marc, președintele CJ Sălaj, primarul orașului Jibou, Eugen Bălănean și primarul localității olandeze Aalten. Redacția: tel/fax 0260-612479, tel. 0260-611320,0260-611161,0742-107691; e-mail: graiulsj@unisys.ro; tipografia: tel/fax 0260-616981