Graiul Sălajului, februarie 2011 (Anul 22, nr. 4769-4788)

2011-02-14 / nr. 4778

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro tv Oana Nlea Luni -14 februarie 2011 Sălăjenii pot scăpa de rabele din martie La fel ca anul trecut, îți poți achiziționa o mașină nouă cu trei tichete rabla. Programul "Rabla 2011" va continua și în acest an. Startul pentru casarea mașinilor se va da în jurul datei de 20 martie, anunță oficialii Ministerului Mediului și a Pădurilor. Sălăjenii vor putea duce la casat mașinile mai vechi de zece ani, în aceleași condiții ca și anul trecut. Chiar dacă inițial s-a discutat varianta utilizării a patru vouchere pentru cumpărarea unei mașini noi, programul pentru acest an se va desfășura în același mod ca cel din 2010. Pentru fiecare mașină dusă la Remat, se acordă un tichet în valoare de 3.800 de lei, iar trei asemenea vouchere se pot folosi la cumpărarea unei mașini noi, a căror valoare se scade din prețul final. Programul nu poate demara până când nu va fi aprobat bugetul Fondului de Mediu. "Săptămâna viitoare sper să avem bugetul Fondului de Mediu. Până atunci nu putem merge mai departe. Până la sfârșitul săptămânii viitoare sperăm să avem în Monitor și bugetul și ghidul", a declarat László Borbély, ministrul Mediului și Pădurilor, în cazul în care lucrurile merg conform planului, după jumătatea lunii martie vor începe casările. "Cred că în jur de 18-20 martie va putea începe casarea mașinilor", a declarat ministrul. La nivelul ghidului, în acest an vor exista mici modificări cu scopul de a asigura controlul mai strict al casărilor. Colectorii de mașini uzate din Sălaj, care vor să participe la program trebuie să urmărească Monitorul Oficial, pentru că în cinci zile de la publicarea informațiilor legate de buget, va fi anunțată sesiunea de validare pentru cei aproximativ 200 de colectori și 100 de producători de autoturisme din țară. Andreea Vass vorbește I de relaxare fiscală După doi ani de criză în care taxele și impozitele au crescut considerabil, ultimele prognoze dau o mică speranță mediului privat. Fiscalitatea va scădea dacă economia va înregistra o creștere de aproximativ 1,5 la sută, prognozată de oficialități. Andreea Paul Vass, consilierul premierului, a declarat că "în primul rând va trebui redusă povara fiscală pe muncă, ceea ce este plauzibil să se întâmple în a doua jumătate a anului 2011". Sălăjeanca a explicat că "povara fiscală pe muncă ar putea fi diminuată în a doua jumătate a anului 2011, cu condiția realizării creșterii economice pe care o prognozăm". Iar în anii următori, se va putea pune problema diminuării TVA și a cotei unice, "pentru că suntem într-o competiție fiscală regională extrem de dură", a precizat Andreea Vass, cu referire la faptul că în țările vecine se practică o fiscalitate mai mică decât la noi și multe firme preferă să se înregistreze și să plătească taxe acestor state. Guvernul ar putea reduce și contribuțiile sociale în a doua jumătate a acestui an, spune Andreea Vass, consilierul personal al premierului. Există, însă, o condiție pentru ca Executivul să ușureze povara fiscală pe muncă. Potrivit Andreei Vass, dacă economia nu va crește cu 1,5 la sută anul acesta, așa cum estimează autoritățile, atunci decizia de reducere a contribuțiilor va fi amânată pentru anul viitor. Premierul Emil Boc declarase recent că reducerea contribuțiilor ar putea fi de trei procente. (P. Gorgan) Editor: S.C. Graiul Sălajului S.A. . Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Cod 450.025. 131/656/92. J . CIL: R03247464. Cont: R002RNCB 021403420460001 B.C.R. Zalău, Trezorerie R023TRK75615069XXX000900 Tiparul executat la Tipografia "GRAIUL SĂLAJULUI" I Zalău, Bd. Mihai Viteazul nr.77 . Șef departament tipografic: ing. Adriana BOG LUT Redacția: tel/fax 0260-612479, tel. 0260-611320, 0260-611161,0742-107691; c-mail: graiulsj@unisys.ro V J fim§: Suntem plini de rable în primă fază a programului, autoritățile și-au propus să caseze 60.000 de mașini mai vechi de zece ani la fel ca în programul de anul trecut, care s-a dovedit un succes, în țară mai există încă 200 de mii de mașini care au o vechime de peste zece ani, după ce anul trecut au fost duse la casat 190 de mii de mașini și au fost achiziționate 63.000 de mașini noi prin acest program. Potrivit ministrului Mediului, cele mai multe mașini casate în anul 2010 aveau o vechime între 15 și 20 de ani. Programul Rabla 2010 a fost un succes și pentru județul Sălaj. Peste 2400 de mașini au fost casate anul trecut prin intermediul colectorilor autorizați: Remat, Balti Dob, Mivas Trans Corporation din municipiul Zalău și Vanbarex SRL din Sărmășag. Valoarea voucherelor s-a ridicat la peste nouă milioane de lei. Condițiile principale pentru ca o mașină să fie preluată de Remat este ca aceasta să aibă o vechime de peste zece ani, să fie înmatriculată în țară până la data de 1 ianuarie 2007 și să fie în stare de funcționare. ... Și asta se întâmplă Ministrul secretar de stat îi anunța pe sălăjeni, că prin Camerele Agricole care se vor înființa, "agricultorii au posibilitatea de a-și lua destinul în propriile mâini". Numai că legea a fost aprobată și promulgată într-o formă diferită decât cea convenită cu partenerii sociali, ca de exemplu prezența parlamentarilor în Camerele Agricole. Bineînțeles, parlamentari portocalii. Discutând cu un inginer agricol cu funcție în stucturile agricole județene, al cărui nume am fost rugat să-l păstrez deocamdată sub tăcere, acesta afirma că politicul din România are alte interese decât relansarea sectorului agricol, și anume să susțină evaziunea și importurile și să țină sub tutela politică toată agricultura. "în comitetul de inițiativă se regăsesc doar oameni care reprezintă interesele partidului de guvernare. Miza sunt fondurile europene, ca să poată controla electoratul". ACTUALITATE NEWS PIETON BEAT CRIJABANIT SUA. Un grav accident de circulație s-a produs joi după-amiază, în localitatea Bănișor, în urma căruia o persoană a fost grav rănită, șoferul, un sălăjean, în vârstă de 32 ani, în timp ce conducea autoturismul, l-a acroșat pe V.C. în vârstă de 65 ani, din localitatea Bănișor, care se deplasa pe partea carosabilă. în urma testării cu aparatul alcoolic șt pietonul avea o alcoolemie de 0,84 mg/l alcool pur în aerul expirat, iar conducătorul autoturismului nu consumase băuturi alcoolice..Victima a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență Zalău, în vederea acordării de îngrijiri medicale. Pe numele șoferului polițiștii au întocmit dosar de cercetare penală pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă. Camere Agricole sau camere politice?! ■e: Viorel Varga încă nici nu s-a uscat cerneala de pe semnătura de promulgare a Legii Camerelor Agricole că s-au și declanșat luptele pentru transformarea lor în "camere politice". Ana a zis Rădulescu... Nici n-a plecat bine de la Zalău secretarul de stat în Ministerul Agriculturii Adrian Rădulescu că a și început războiul pentru ocuparea funcțiilor de șef în structurile Camerelor Agricole. Și șefi cine pot fi? Oamenii puterii și acoliții lor. La Zalău, Rădulescu se bătea cu pumnul în piept că în conducerile Camerelor Agricole zonale, județene, regionale și chiar la Camera Agricolă Națională vor fi desemnați oameni competenți, și nu pe criterii politice. Așa a zis Rădulescu, în realitate situația este cu totul alta. Spun asta pentru că, săptămâna viitoare, peste 2000 de fermieri, după cum anunță Federația Agrostar vor organiza manifestații, în premieră, la Bruxelles, acuzând politizarea camerelor agricole. GRAIUL SĂLAJULUI « e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 Agricultorii, a cincea... mână Mai mulți fermieri susțin că, în elaborarea Legii Camerelor Agricole, comisia în frunte cu Rădulescu nu s-a consultat cu agricultorii. Ei au fost a cincea mână. De pildă, medicii veterinari, cei care totuși de ocupă de siguranța alimentelor și a animalelor, nici măcar nu au fost întrebări de sănătate. După cum nici agricultorii n-au fost întrebați dacă sunt de acord cu cotizația pentru Camerele Agricole, Federația Agrostat, ai cărei membri se găsesc și în județul nostru, a anunțat că va sesiza Comisia Europeană cu privire la situația creată pentru faptul că nu dorește transformarea camerelor Agricole în Camere Politice. Nicolae Bosânceanu, fermier sălăjean, membru în Comitetul director al Asociației proprietarilor din România, spunea: "Noi vrem ca aceste Camere să fie instrumente de lucru ale fermierilor, nu ale organizațiilor de susținere în colegiile electorale ale politicienilor".Ce va fi vom vedea! *