Graiul Sălajului, iunie 2011 (Anul 22, nr. 4853-4873)

2011-06-30 / nr. 4873

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Joi-30 iunie 2011 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 Ministrul Igaș dă cu tifla locuitorilor din Recea jes Paul Gorgan în urma unei interpelări adresate de către deputatul Iuliu Nosa primului ministru Emil Boc, prin care supunea atenției Guvernului situația celor 20 de gospodării afectate de alunecările de teren din localitatea Recea, ministrul MAI, Traian Igaș, a formulat un răspuns în care precizează că "proprietarii au obligația să-și asigure locuințele împotriva dezastrelor naturale", iar pentru "lucrările de infrastructură afectate" finanțarea cheltuielilor trebuie asigurată de către Primăria Vârșolț. Cu alte cuvinte, ministrul originar din satul sălăjean Badon, le transmite autorităților locale și parlamentarilor să se descurce singuri dacă vor să remedieze alunecările de teren din Recea, care datează de mai bine de 24 de ani, pentru că Guvernul nu are bani să-i ajute. "Menționez că toate solicitările autorităților locale trimise din teritoriu sunt avute în vedere, însă trebuie precizat faptul că, în contextul în care resursele aflate la dispoziția Guvernului sunt limitate, acestea trebuie utilizate în mod rațional în funcție de prioritățile naționale obiective", specifică Igaș în răspunsul la interpelare. De asemenea, ministrul Internelor i-a transmis deputatului Nosa că primăria Vârșolț nu poate fi ajutată cu bani din Fondul de rezervă bugetară deoarece aceștia sunt doar pentru "cheltuieli urgente sau neprevăzute". Șeful de la Interne spune că Guvernul nu are să oprească alunecările de teren din Recea Alunecările de teren nu sunt o prioritate pentru Guvern Pe teritoriul localității Recea, datorită instabilității terenului, s-au produs alunecări de teren care au dus la avarierea unui număr de 20 de locuințe, existând riscul ca acestea să se prăbușească. Din studiul geotehnic efectuat în 2010 s-a constatat că alunecarea de teren este favorizată de hidrodinamica apelor subterane de infiltrație. Pentru stabilizarea terenului este necesar să se efectueze pe o suprafață de aproximativ 10 hectare, lucrări de drenaj cu colectarea apelor de infiltrație, precum și lucrări de sprijinire a malurilor și de stabilizare a terenului. Pentru stoparea alunecărilor de teren și construcția de noi case pentru cei afectați este nevoie de aproximativ 70 de miliarde de lei vechi. în acest sens, Prefectura și Consiliul Județean Sălaj au înaintat MAI un proiect de hotărâre de guvern, având ca obiect alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară prevăzut în anul 2011 și ulterior din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului. MAI a făcut o adresă către Ministerul Finanțelor, pentru a analiza oportunitatea alocării de fonduri către primăria Vârșolț. Dar se pare că acest proiect de hotărâre a fost uitat prin sertarele vreunui funcționar al Ministerului, până acum neexistând un răspuns la solicitarea Prefecturii și Consiliului Județean. ATCOM SCM - ZALĂU cu sediul în Zalău, str. Crișan nr.11, anunță solicitarea autorizației de mediu, pentru activitatea: SPĂLĂTORIE ȘI CURĂȚĂTORIE CHIMICĂ amplasament Zalău str. Crișan Nr.11. Informații privind impactul activității asupra mediului pot fi consultate la sediul APM Sălaj, str. Parcului nr.2, zilnic de luni până joi între orele 08,00 -16,30 și vineri între orele 08,00 - 14,00. Observațiile publicului se primesc la sediul APM Sălaj, pe toată durata procedurii de autorizare. (758) Editor: S.C. Graiul Sălajului S.A. Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Cod 450.025. 131/656/92; CIF: R 03247464; Cont: B002RNCB 0214013420460001 - B.C.R. Zalău, Trezorerie R023 TREZ 5615069XXX000900 Tiparul executat la Tipografia "GRAIUL SĂLAJULUI" Zalău, Bd. Mihai Viteazul nr.77 Redacția: tel/fax 0260-612479, tel. 0260-611320, 0260-611161,0742-107691; e-mail: graiulsj@unisys.ro Cad casele peste oameni în această primăvară, alunecările de teren s-au reactivat, "solul ridicându-se numai în această iarnă cu peste 70 de centimetri", potrivit lui Rad Valentin, unul dintre sătenii afectați de calamitatea naturală. Pe lângă cele 20 de gospodării afectate, mai multe instituții publice, printre care Biserica ortodoxă și cea reformată, căminul cultural, grădinița și școala generală au fost evacuate în 2010. Dramatic este faptul că mai mulți localnici sunt somați săptămânal de pompieri să-și părăsească casele pentru că pot cădea în orice moment peste ei, însă aceștia refuză, pe motiv că nu au unde să se mute. Manoilă Reghina, proprietara casei de la numărul 206, a dormit toată iarna cu ușile întredeschise pentru că nu se puteau închide, iar din pensie nu reușește să-și finalizeze bucătăria de vară, neafectată încă de alunecările de teren. ACTUALITATE TM JANDARMII SUNT mUAȚI ÎN VEDEREA CONCEDIERII în urma planului de reorganizare a Inspectoratului de Jandarmi Județean Sălaj. 24 de posturi ocupate nu se regăsesc în noul statut de funcții. Prin urmare, 24 de jandarmi sălăjeni vor fi concediați, iar pentru a vedea cine își va pierde locul de muncă, "toate cadrele unității sunt evaluate în aceste zile", potrivit căpitanului Cristi Boilă. Jandarmii, atât ofițeri, cât și subofițeri, sunt supuși unui "interviu pe probleme profesionale". Cei care obțin cele mai mici note sunt puși pe liber. De menționat este faptul că în momentul de față IJJ Sălaj are ocupate 287 de posturi. (P.G.) 225 de posturi vacante în oferta Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj erau ieri 225 de locuri de muncă vacante. Cele mai multe dintre ele sunt în industria confecțiilor și în servicii câte 91 de posturi, în industria alimentară sunt oferite 19 posturi, iar în construcții 13. De asemenea sunt 7 posturi vacante în comerț și 4 în industria lemnului. Cei mai căutați sunt muncitorii necalificați și confecționerii. Majoritatea locurilor de muncă vacante în oferta AJOFM se adresează persoanelor cu studii medii. (I.Teudean) Cascadorii cu mașina furată în cursul nopții de marți spre miercuri, un tânăr de 21 de ani din Bădăcin a furat o mașină din Șimleu Silvaniei, a condus-o și, într-un final, s-a răsturnat cu ea. F. Ioan, mecanic auto la un service din oraș, a luat din curte un autoturism Citroen care fusese adus pentru reparații și, fără a poseda permis de conducere, l-a condus pe strada Pandurilor până în localitatea Bic, unde, într-o curbă la stânga, a pierdut controlul volanului și a intrat într-un stâlp al rețelei electrice, pe care l-a rupt, iar apoi s-a răsturnat pe partea carosabilă. "în urma impactului, un tânăr de 19 ani, pasager în autoturism, a fost rănit ușor. Conducătorul autoturismului a fost testat cu aparatul etilotest, acesta evidențiind o alcoolemie de 0,37 mg/l alcool pur în aerul expirat. Șoferul este cercetat pentru conducere fără permis, furt de folosință și distrugere", ne-a declarat Tincuța Dumuța, purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj. (P.Gorgan)