Graiul Sălajului, iunie 2014 (Anul 25, nr. 5598-5617)

2014-06-30 / nr. 5617

ACTUALITATE Luni - 30 iunie 2014 GRAIUL SĂLAJULUI www.graiulsalajului.ro e-mail: graiulsj@unisys.ro PMP Sălaj face gălăgie în favoarea lui Băsescu ^r Mihaela Peștean PMP reacționează la : Declarația politică privind cererea demisiei președintelui Traian Băsescu, ca urmare a cazului de trafic de influență pentru care este cercetat și arestat fratele președintelui, Mircea Băsescu. "USL trăiește și luptă împotriva președintelui României, Traian Băsescu, principalul garant al justiției independente", susține Adrian Popan, vicepreședintele Partidului Mișcarea Populară, filiala Sălaj. "Este a treia acțiune antiprezidențială făcută de PNL și PSD împreună. Din păcate se confirmă ce a susținut PDL în campanie pentru europarlamentare că sloganul«USL trăiește» nu era doar o glumă. USL are același scop unic: jos Traian Băsescu", i spune Adrian Popan. Pe perioada ședinței în care a fost citită și votată ce- i Irerea de demisie adresată președintelui, parlamentarii PMP au încercat să atragă atenția pe holurile Parlamentului cu "bilețelul roz", trimis de Călin Popescu Tăriceanu președintelui în 2005, prin care-i cerea să intervină în favoarea lui Dinu Patriciu. "PMP rămâne partenerul președintelui și susține statul de drept și libertatea justiției. Parlamentarii PMP au protestat împotriva declarației și i-au arătat domnului Călin Popescu Tăriceanu că nu are nici o cădere să ceară demisii de onoare după ce, în 2005, domnia sa a făcut trafic de influență în favoarea lui Dinu Patriciu. Tăriceanu, nu numai că nu și-a dat demisia atunci din funcția de premier, dar, după șapte ani, a ajuns să ocupe a doua funcție în stat. PMP a depus o plângere penală împotriva lui Tăriceanu pentru trafic de influență. Nici domnul Victor Ponta nu are dreptul moral să ceară demisia președintelui, pentru că domnia sa a făcut trafic de influență în 2013 în favoarea lui Adrian Duicu. Majoritatea parlamentară care a votat cererea de demisie președintelui nu are legitimiatate. Este vorba despre aceeași majoritate parlamentară care a făcut zid împotriva parlamentarilor Varujan Vosganian, Marius Isăilă sau Vlad Cosma, împiedicând justiția să-și facă datoria", arată cu degetul PMP Sălaj. Pe considerentele menționate și pe principiul "dacă voi sunteți mânjiți, dar drepți, de ce n-aș putea fi și eu", președintele Traian Băsescu nu va lua în seamă cererea de demisie. Conducerea PMP Sălaj nu-i iartă nici pe democrat-liberali și îl acuză pe președintele Vasile Blaga că a adoptat "topirea în PNL". | Motorina pentru agricultură va fi compensată cu 1,8 lei pe litru și Viorel Varga Ministerul Agriculturii a susțiut în urmă cu trei luni că va compensa creșterea accizei pentru motorina utilizată în agricultură, începând cu trimestrul al doilea din 2014. Dacă pentru ultimul trimestru din 2013 agricultorii primesc 1,39 de lei pe fiecare litru de motorină prin rambursarea diferenței de acciză pentru motorina utilizată în agricultură, pentru primul trimestru al acestui an, conform noii metodologii de calcul, acest sprijin a crescut la circa 1,51 de lei pe litru. "După 1 aprilie, odată cu majorarea suplimentară a accizelor cu 7 eurocenți, Ministerul Agiculturii va compensa creșterea și va plăti fermierilor aproximativ 1,8 lei pe litru", a spus ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. PNL l-a ales pe Iohannis președinte Hr.iv __..Hiff . ... * - SsfftTiv Hr .er Mihaela Peștean Klaus lohannis, susținut și de organizația PNL Sălaj, a câștigat sâmbătă alegerile pentru președinția PNL. După cum era de așteptat, primarul Sibiului a obținut o majoritate confortabilă din voturi, 1.334 din totalul de 1.479 de voturi valabil exprimate la congres. Contracandidatul său, Ioan Ghișe, a fost votat de doar 144 de delegați. Un alt vot pe care delegații participanți l-au dat a fost privind aderarea partidului la grupul Popularilor Europeni. Doar trei delegați au votat împotrivă. Iohannis anunță că PDL "intră" în PNL __Noul președinte_al liberalilor are misiunea de a lua decizii pentru PNL în procesul de fuziune cu PDL și în vederea constituirii unui puternic partid de dreapta. Un important anunț în acest sens a fost legat de numele pe care-l va purta noul partid. Iohannis a declarat, imediat după ce a fost ales, că "PDL a acceptat" ca noua formațiune politică rezultată din fuziunea celor două partide să se numească PNL. Unul din argumentele discutate a fost tradiția de 140 de ani a liberalismului în România, iar democrat-liberalii au renunțat, prin urmare, să se mai numească și "democrați”. Crin Antonescu vrea și el la prezidențiale O altă decizie care ar fi trebuit luată la congresul PNL era cea referitoare la desemnarea candidatului din partea PNL pentru alegerile prezidențiale din toamnă. Deși Klaus Iohannis era "în cărți" pentru această deseminare, apele s-au cam tulburat în interiorul PNL. Fostul lider al liberalilor nu cedează prea ușor. Crin Antonescu a anunțat și el că vrea să fie cel care va intra în cursa pentru Cotroceni, condiții în care Klaus Iohannis a decis să retragă Rezoluția și să o trimită în Delegația Permanentă, care va decide cine va intra în cursa pentru desemnarea celui mai puternic candidat al noii formațiuni de dreapta pentru a învinge •.............................. . ............... candidatul PSD. PDL și-a anunțat deja candidatul la președinție, în urma unor alegeri interne, pe Cătălin Predoiu. Un al potențial candidat al dreptei unite vehiculat până acum este Mihai Răzvan Ungureanu, președintele Forței Civice. Dreapta unită va avea un candidat unic la algerile din 1 noiembrie. Acesta se va decide după două sondaje, potrivit președintelui PDL Sălaj, Lucian Bode, într-un sondaj i se va întreba electoratul cel calități ar trebui să aibă viitorul președinte, iar în al doilea sondaj se vor da nume de candidați dintre care poporul va trebui să spună pe care îl doresc ca președinte. S-au schimbat regulile insolvenței Planul de reorganizare al unei firme va dura trei ani. Doar firmele care au datorii de peste 40 de mii de lei mai pot cere insolvența ei Cristian Bîrsac S-au schimbat regulile privind insolvența unei firme. Noul Cod al insolvenței a fost aprobat printr-o lege care a intrat în vigoare sâmbătă și care stabilește când o firmă poate intra în insolvență. Potrivit noilor reglementări al insovenței, planul de reogarnizare al unei firme care se află în insolvență va fi de trei ani de zile. Firma va putea să își prelungească perioada cu încă 12 luni. Noul Cod al insolvenței stabilește că planul de reorganizare va cuprinde: categoriile de creanțe care nu sunt defavorizate; tratamentul categoriilor de creanțe defavorizate; dacă și în ce măsură debitorul, membrii grupului de interes economic, asociații din societățile în nume colectiv și asociații comanditați din societățile în comandită vor fi descărcați de răspundere, ce despăgubiri urmează a fi oferite titularilor tuturor categoriilor de creanțe, în comparație cu valoarea estimativă ce ar putea fi primită prin distribuire în caz de faliment; valoarea estimativă se va calcula în baza unui raport de evaluare, întocmit de un evaluator desemnat, modalitatea de achitare a creanțelor curente. Codul de Insolvență mai spune că prelungirea planului de reoganizare se poate face oricând pe parcursul procedurii, însă să nu se depășească o durată totală maximă a derulării de patru ani de la confirmarea inițială. "Valoarea-prag reprezintă cuantumul minim al creanței pentru a putea fi introdusă cererea de deschidere a procedurii de insolvență. Valoarea-prag este de 40.000 de lei atât pentru creditori, cât și pentru debitor, inclusiv pentru cererile formulate de lichidatorul numit în procedura de lichidare prevăzută de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru pentru creanțe de altă natură decât cele salariale, iar pentru salariați este de șase salarii medii brute pe economie pe salariat", se mai arată în noile reglementări. Concret, firma va putea cere însolvența doar dacă datoriile sunt mai mari de 40 de mii de lei. Corecții financiare mai... dulci pentru utilizarea fondurilor europene e< Viorel Varga Guvernul a aprobat în ședința de miercuri noi măsuri de sprijin pentru asigurarea unei bune gestiuni financiare a fondurilor europene atât de către beneficiari, cât și de către autoritățile cu competență în gestionarea fondurilor europene. "Nivelul corecțiilor financiare ce pot fi aplicate beneficiarilor care nu respectă întocmai principiile europene și prevederile legislației în vigoare devine mai flexibil, penalizarea beneficiarilor aplicându-se în funcție de gravitatea abaterii săvârșite", a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene. Prin aceste reglementări se urmărește îmbunătățirea și eficientizarea mecanismul de prevenire și gestionare a neregulilor, ținându-se cont de experiența avută în utilizarea fondurilor de preaderare și a celor alocate României pentru actuala perioadă de programare. Aceste reglementări urmează să fie aplicate în perioada 2014 - 2020. Cel mai important este faptul că legislația europenă permite Autorității de Management să nu sancționeze beneficiarii pentru nereguli care nu au impact finaciar.