Graiul Sălajului, septembrie 2014 (Anul 25, nr. 5661-5682)

2014-09-11 / nr. 5669

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Klaus Iohannis a spus ieri la Zalău că poate să facă în România ce a făcut la Sibiu cs Mihaela Peștean Candidatul Alianței Creștin Liberale (ACL) la președinție, Klaus Iohannis, a fost prezent ieri în Sălaj. A fost însoțit de co-președintele ACL Vasile Blaga, de prim-vicepreședintele ACL Mihai Răzvan Ungureanu și de fostul ministru al Pădurilor și Apelor, Lucia Varga, de cei doi copreședinți ACL Sălaj, Radu Căpîlnașiu și Lucian Bode, și de alți trei co-președinți de organizații județene ai ACL. Oaspeții de dreapta au venit de la Oradea. Prima oprire au făcut-o la Șimleu Silvaniei, unde au fost întâmpinați de primarul orașului, Septimiu Țurcaș, și alți membri de partid. Iohannis a fost întâmpinat aseară la 18.30 de câteva sute de membri de partid și simpatizanți la Casa de Cultură a Sindicatelor Zalău. Câțiva dintre ei l- au oprit pe Iohannis pentru a da mâna cu el și a-i arăta simpatia. Radu Căpîlnașiu, primarul Zalăului, a subliniat că "este o perioadă extrem de dificilă pentru candidatul ACL". "Vom avea multe atacuri la adresa președintelui Klaus Iohannis. în fiecare zi se lansează câte o știre bombă în presa aservită PSD-ului", a ținut să avertizeze Căpîlnașiu. Deputatul sălăjean Lucian Bode a spus, printre altele, că promisiunea dreptei este de a corecta cele 37 de taxe introduse de Guvernul Ponta și obligația impusă agricultorior de a sta cu tractorul în curte, referire la obligația ITP-ului pentru utilajele agricole. Fără autonomie pe criterii etnice întrebați dacă susțin sau nu autonomia Ținutului Secuiesc pe criterii etnice, conform unui proiect de act normativ al UDMR, Vasile Blaga și Iohannis au spus un categoric "nu": "Nu vom fi niciodată de acord cu autonomia pe criterii etnice, nici pentru Ținutul Secuiesc, nici pentru Zalău.", a spus Blaga. Acesta a subliniat, în schimb, că susține proiectul de reorganizare administrativ-teritorială a țării. "Dacă s-ar face o reorganizare, ea poate fi doar administrativă și cu un singur scop, dezvoltarea economică și crearea de noi locuri de muncă. Cea etnică nu va îndeplini nici unul din aceste obiective", a argumentat Klaus Iohannis. Klaus Iohannis s-a aflat pentru a treia oară la Zalău în ultimele cinci luni, Vasile Blaga pentru a șaptea oară, iar Mihai Răzvan Ungureanu a fost a doua oară în Sălaj, ultima dată ca președinte al partidului Forța Civică. [ 47,5 la sută din alegători ar vota o femeie la președinția României 47,5 la sută din români ar fi deschiși la ideea de a vota o femeie președinte, se arată într-un barometru de opinie realizat de INSCOP. Pe de altă parte, potrivit barometrului, 40,8 la sută nu ar vota o femeie în funcția de președinte al țării. 42,9 la sută din românii care au participat la barometru spun că este mai puțin important dacă președintele este bărbat sau femeie, în schimb, 38,1 la sută consideră că o femeie nu ar fi potrivită pentru funcția de președinte, iar 11,9 la sută din respondent spun că o femeie e mai potrivită pentru funcția de președinte decât un bărbat, în ceea ce privește schimbările pe care lear provoca alegerea unei femei în funcția de președinte, 39,9 la sută din respondenți consideră că alegerea nu ar schimba nimic. în același timp, 23,1 la sută spun că o femeie în funcția de președinte ar schimba lucrurile în bine, iar 15,4 la sută consideră că ar fi mai rău dacă președintele ar fi o femeie. Barometrul "Adevărul despre România" a fost realizat de INSCOP Research în perioada 30 august - 4 septembrie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1.058 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus minus trei la sută, la un grad de încredere de 95 la sută. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenților. (R. Sîrbu) Joi-11 septembrie 2014 GRAIUL SĂLAJULUI ~ e-mail: gratulsj@unisys.ro L "Sunt primar al Sibiului de 14 ani. Am ajuns primar în 2000 și am mers personal în Germania și Austria și am spus investitorilor de ce e bine să investească în Sibiu. Au venit și au creat mii de locuri de muncă. De 10 ani, în Sibiu șomajul a dispărut și au mai revenit. în 2004 am făcut demersuri pentru a deveni capitală europeană, iar în 2005 am fost acceptați din prima, iar în 2006 a fost un mare succes. Aceste lucruri nu vi le spun ca să mă laud eu, sau pe sibieni, că ei merită. Le spun să știți că în România se poate. în România se poate face administrație prin oameni, fără corupție, fără scandal, așa cum am făcut în Sibiu și voi demonstra că se poate în toată România (...) Vă spun că eu vreau să merg la București să fac astfel de politică în România, mai puțină gălăgie și mai multă aplecare asupra problemei, mai puțin scandal și mai multe soluții pentru România. Așa înțeleg eu schimbarea politicii în România. Președintele, în viziunea mea, trebuie să aducă oamenii împreună, împreună să găsim soluții la problemele României, specialiștii, politicienii de bună credință trebuie să vină împreună să găsească soluții la marile probleme din educație, din sănătate, la sistemul de pensii. Trebuie să ne gândim la ce putem obține în România. Viziunea mea este ca, după 10 ani de guvernare, România să fie prosperă și puternică. România prosperă înseamnă locuri de muncă, infrastructură, venituri decente pentru fiecare român, să fie oameni liberi, care ei hotărăsc ce se întâmplă în țara lor. Pe plan extern trebuie să demonstrăm că suntem credibili, că suntem serioși și asta depinde de președintele României. Dar președintele nu se ocupă nici de sistemul de educație, nici de spitale nici de pensii și pentru asta avem nevoie de oamenii noștri și după 10 ani vom avea o Românie puternică și prosperă. Eu vreau să fiu președinte, dar nu pot singur, am nevoie de voi, sunteți cea mai mare echipă a mea", le-a transmis ieri Iohannis membrilor ACS Sălaj. A ghicit un popă în cărți, trebuie să iasă! PMP Sălaj are dovada că Udrea va fi președinte ei S. Terek . Reprezentanții PMP Sălaj ne-au trimis ieri un e-mail la redacție cu titlu de "știri de interes", propunere care ne șochează dacă e să o luăm drept criteriu după care pemepiștii sălăjeni interpretează fenomenul politic. "Știrea", titrată "Starețul unei mănăstiri din Suceava știe cine va fi noul președinte al României. I s-a arătat într-o carte!", se referă la faptul că Starețul Mănăstirii Sfântul Vasile din Leucușești, județul Suceava, părintele loil, susține că i s-a arătat într-o carte că "viitorul președinte al țării va fi o femeie și va fi Elena Udrea". Deducem că, cel puțin filiala Sălaj a PMP crede cu tărie în faptul că Elena Udrea, președintele PMP și candidat la președinția României, va fi aleasă de către români la șefia statului, în special luând în considerare "dovada" trimisă pe e-mail. Dacă tot e să ne bazăm pe astfel de "dovezi", cel mai bine e să renunțăm la sondaje și să apelăm la "experți" într-ale viitorului, să știm și noi cum stăm până la urmă cu politica românească. La Mama Omida nu putem apela, că nu mai e în viață, dar poate reușim să găsim pe cineva care vorbește cu morții și ne poate spune varianta ei. Mai căutăm să vedem ce a prezis și Baba Vanga, iar pentru a fi siguri că nu dăm greș, apelăm și la oracolul din Delphi. Pe de altă parte, președintele Traian Băsescu, un alt "vrăjitor" al politicii românești, a declarat zilele trecute că îi dă tot sprijinul Elenei Udrea, însă nu știe "dacă este momentul femeilor în România" la președinție. "Am însă mai multă încredere în ea decât în Ponta și Iohannis la un loc. Pe femeia asta nu am văzut-o mințind", a precizat Băsescu. Directoarea Bibliotecii Județene s-a instruit în Marea Britanie r e Mihaela Peștea. Bibliotecarii sălăjeni învață de la englezi o nouă și eficientă modalitate de a oferi servicii comunității. Florica Pop, managerul Bibliotecii Județene "Ioniță Scipione Bădescu", a participat în perioada 31 august - 6 septembrie la o vizită de studiu în Marea Britanie, împreună cu alți 10 directori de biblioteci publice din țară, membri ai Grupului Impact. Aceștia au avut ocazia să viziteze British Library, Chartered Institute of Library and Information Professionals, London Base Librarian, Bibliotecile din Norwich și Brighton, Newham, unde s-au ținut seminarii și s-a făcut schimb de exeperiență în domeniu. Florica Pop spune că a aflat în Marea Britanie modul în care bibliotecile publice de acolo s-au organizat pentru a oferi servicii comunităților după restructurările bugetare, dar și metode inovative pentru a oferi servicii moderne, utile comunităților și cum se poate face voluntariat, pe termen lung, la bibliotecă. Managerul bibliotecii publice a Sălajului spune că, urmare a acestei vizite, are rolul de a disemina informațiile primite către ceilalți bibliotecari. "A fost o vizită bogată în idei și împărtășire de bune practici, fiind familiarizați cu modul de înțelegere a rolului bibliotecii publice în viața comunității britanice", ne-a spus Florica Pop. masam 1