Graiul Sălajului, octombrie 2014 (Anul 25, nr. 5683-5705)

2014-10-09 / nr. 5689

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro HHHMHMMI Atac de campanie electorală Dreapta numără casele lui Victor Ponta și îi rezultă un grand total de șapte es Mihaela Peștean Victor Ponta este acuzat că nu și-a scris în declarația de avere cele trei case din declarația de avere a soției sale, europarlamentarul Daciana Sârbu. Reprezentanții dreptei scot la iveală că Ponta are de fapt șapte case. Un contraatac la acuzațiile aduse lui Klaus Iohannis că "se lăsăe" în șase locuințe. Cert este că pentru președinție se luptă doi lideri politici care au, împreună, 13 case. Vicepreședintele PNL Ludovic Orban s-a dus la Agenția Națională de Integritate (ANI) să facă denunțul că Victor Ponta are șapte case și nu doar patru, cum a scris în declarația de avere. "Sesizez oficial încălcarea flagrantă de către prim ministru Victor Ponta a legislației privind integritatea în exercitarea funcției publice. Este vorba despre declarația de avere depusă de Victor Ponta în care, din 2010 (...) omite în mod intenționat să treacă bunurile soției. Probabil a considerat că electoratul PSD nu ar privi cu ochi buni să vadă că de fapt Victor Ponta are șapte case în proprietate (...) și și-o fi imaginat probabil că votanții PSD nu l-ar vota pe Victor Ponta aflând că la vârsta de 42 de ani deține împreună cu soția șapte case", a spus vicepreședintele PNL Ludovic Orban, în fața sediului ANI, după ce a depus sesizarea la sediul ANI. Din declarația de avere depusă de premierul Victor Viorel Ponta rezultă că acesta deține o casă în satul Baia de Fier, comuna Baia de Fier, județul Gorj, și trei apartamente în București. Mai deține un teren intravilan cu suprafața de 1.371 de metri pătrați în satul Baia de Fier. Premierul mai deține două autoturisme,Citroen și Fiat. Totodată, are un credit prin BCR Leasing, contractat în 2012 și scadent în 2017, în valoare de 30.370 de euro. Ca venituri, Victor Ponta încasează un venit anual de 74.208 lei în calitate de prim-ministru, iar soția sa Daciana Sârbu câștigă anual 74.408 euro din funcția de europarlamentar. Soția lui Ponta, Daciana Sârbu, potrivit declarației de avere depuse în luna aprilie, cu ocazia alegerilor europarlamentare, deține un teren forestier în Dâmbovița și unul intravilan în Prahova de peste 5.000 de metri pătrăți fiecare, un apartament în București de 167 de metri pătrați și două case de vacanță în Prahova, dintre care una construită mai recent, în 2010, de 202 metri pătrați. Soția premierului conduce un Land Rover, achiziționat în 2011 în leasing și șapte conturi bancare, dintre care unul din 2014 de 50.000 euro, din 2009 de 74.973 euro și din 2010 de 95.440 euro. Ponta și Iohannis - concurs de case . Demersul lui Orbán este asumat de Alianța Creștin Liberală. Pe lângă aspectul de neconformitate, sesizarea liberalului Orbán vine să demonteze oarecum acuzele de campanie la adresa candidatului ACL, Klaus Iohannis, care deține trei case și trei apartamente. "în ceea ce privește inițiativa lui Ludovic Orban, ACL o susține și este de acord cu ea, având în vedere că este întemeiată", ne-a declarat deputatul sălăjean Lucian Bode. "în opinia mea, Victor Ponta poate deține și 70 de case. Condiția este să se fi obținut prin muncă cinstită, respectând legea. Nu faptul că are șapte case este problema lui Victor Ponta, ci faptul că guvernează România ca și cum nu ar avea șapte clase, respectiv se comportă ca și cum nu ar avea cei șapte ani de acasă", este de părere liderul democrat-liberalilor sălăjeni. PSD spune că AMI știe câte case are Ponta PSD dezminte atacurile din campanie și îl anunță pe Klaus Iohannis că nu va folosi aceleași metode împotriva sa. "Declarațiile de avere ale președintelui PSD, Victor Ponta, și ale soției sale, europarlamentarul Daciana Sârbu au fost verificate în mai multe rânduri de către ANI, fără a fi identificate în aceste ocazii încălcări ale prevederilor legale. Principalele bunuri care apar în declarațiile de avere au fost dobândite de Victor Ponta și Daciana Sârbu înainte de căsătorie, deci ele reprezintă proprietăți individuale, nu comune, apărând de aceea doar în declarația deținătorului. Victor Ponta și Daciana Sârbu și-au făcut publice declarațiile de avere și de interese, conform legii, întro deplină transparență", a declarat senatorul PSD Gabriela Firea. Lucian Bode invocă prevederile legii Despre modul de completare a declarației de avere, deputatul Bode face referire la litera legii. "Legea este foarte clară din acest punct de vedere. La articolul 3 alin (2) din Legea numărul 176 din 1 septembrie 2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea ANI, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, scrie că declarațiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, și cuprind drepturile și obligațiile declarantului, ale soțului / soției, precum și ale copiilor aflați în întreținere, potrivit anexei nr.1. Se completează cu toate bunurile soțului/ soției chiar dacă sunt dobândite înaintea căsătoriei. în lege . se menționează că bunurile de dinaintea căsătoriei NU se trec (în declarația de avere, n.r.)", spune Bode. Joi-9 octombrie 2014 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Uite asa se vor îmbolnăvi elevii O firmă din Craiova întârzie montarea centralelor pe gaz în trei licee din Zalău La "Voievodul Gelu" achiziția este blocată de o contestație I I .er Mihaela Peștean Patru licee din Zalău nu vor putea da drumul la căldură din data de 15 octombrie, când începe, teoretic, sezonul pentru furnizarea de agent termic în școlile din Zalău. Situația cea mai gravă este la Liceul Tehnologic "Voievodu Gelu", unde atribuirea lucrării este blocată de mai bine de o lună de o contestație la licitația de atribuire a contractului. Primarul Radu Căpăsnașiu a declarat ieri, într-o conferință de presă, că așteaptă o soluție la contestație din partea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor. La alte trei licee, unde firma care execută lucrările este AB Instal Craiova, lucrările sunt la început. Primarul apreciază că până la finele acestei luni nu sunt șanse să fie finalizate. La Liceul Tehnologic "Mihai Viteazul, AB-Instal a realizat doar 10 la sută din lucrări, adică partea de instalație de gaz. Pe lângă informațiile primite de la primar, am făcut și noi o vizită pe teren să vedem cu stă treaba. Ieri, în curtea Liceului "Mihai Viteazul" era depozitat nisip, centralele au fost achiziționate și depozitate într-o încăpere. Nici vorbă de muncitori prin curtea școlii, ieri la amiază. La Colegiul Tehnic "Alesandru Papiu Ilarian" sa realizat doar 30 la sută din lucrări. "Sperăm că în scurt timp va fi gata internatul, iar apoi să se lucreze la corpurile de clădire de pe strada Simion Bărnuțiu", spune primarul. Echipa Graiul Sălajului a găsit ieri, la orele amiezii, un șantier abandonat. Administratorul instituției ne-a spus că doar dimineață au trecut pe acolo vreo 10 muncitori, dar numai unul și-a găsit ceva de lucru. Apoi au plecat. Și aici sunt achiziționate centralele termice și s-a tras o țeavă prin pământ. Este nevoie, de asemenea, să se amenajeze câteva corpuri mici de clădire (fostele adăposturi ale portarilor) pentru a se putea monta centralele. O situație dificilă este și la Liceul Pedagogic "Gheorghe Șincai", unde "constructorul nu a făcut mare lucru, în afară de a achiziționa echipamente", spune Căpîlnașiu. Și aici se dorește ca internatul să fie gata cât mai repede. La vizita noastră de ieri am aflat că sunt achiziționate centralele și s-a lucrat la instalația de gaz, I-am prins la muncă pe câțiva muncitori care făceau săpături prin curtea școlii. La Liceul "Mihai Viteazul", aceeași firmă a făcut doar 10 la sută din lucrări, adică branșamentul la gaz. "Am solicitat o întâlnire cu directorul firmei și a promis că vine mâine (azi, n.r.) la Zalău. De o lună am semnat contractul și până acum s-a lucrat doar pe rețeaua de gaz", a afirmat edilul, după vizita pe teren pe care a făcut-o zilele acestea ,pentru a vedea stadiul lucrărilor. Lucrurile au mers mai greu la licee din cauză că aici lucrările sunt mai mari, sunt mai multe corpuri de clădire, iar achiziția contractelor s-a făcut prin SEAP, a menționat primarul Zalăului. La Colegiul Național "Silvania" Zalău, la liceul Ortodox "Sfântul Nicolae" și la Liceul Reformat Wesselényi lucrările sunt aproape de final. La aceste trei unități de învățământ precum și la școlile gimnaziale mai este nevoie de procurarea unor sisteme de conectică prin presare la oțel, care sunt mai rezistente decât cele uzuale, dar se găsesc mai greu pe piață, a explicat primarul. La școlile gimnaziale, cel mai rău stau cu lucrările la școlile gimnaziale "Porolissum" și "Simion Bărnuțiu", cu doar 60 la sută din lucrări realizate. Aici, întârzierile se datorează necesității de construire a câte două puncte termice pentru centrale, Se fac probe la creșă și grădinițe Cele mai avansate lucrări sunt la grădinițe. Primarul municipiului a avut ieri o ședință de instructaj cu conducerea unităților de învățământ și cu personalul Uzinei Electrice, care va întreține sistemele de încălzire pe gaz. Primarul a spus că la Creșa "Voinicel" și la grădinițele din municipiu lucrările sunt finalizate, doar că la unele mai este nevoie să se moteze contoarele de gaz. "Până săptămâna viitoare, lucrările vor fi toate gata. Aici nu sunt probleme", a spus primarul. Potrivit lui Căpîlnașiu, de astăzi se vor face probe la grădinițe, iar din data de 15 octombrie se pornește căldura. GRAIUL SĂLAJULUI Zalău. B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Cod 450.025 Gm3.il J^J*3LÍLilS jUHlisyS.r O telefon 0260-611.320 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691