Graiul Sălajului, decembrie 2014 (Anul 25, nr. 5726-5744)

2014-12-03 / nr. 5727

■ [UNK] Un sălăjean este noul șef al ANSVSA Șeful Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), Vladimir Mănăstireanu, și-a înaintat lunea trecută demisia premierului Victor Ponta. Șefia ANSVSA este preluată de sălăjeanul László Nagy Csutak. Fostul șef al instituției a rămas activ în funcție până la data de 1 decembrie. De ieri, medicul veterinar László Nagy Csutak, fost vicepreședinte al ANSVSA, a preluat funcția de interimar. Csutak este sălăjean, membru UDMR, căsătorit cu Erzebet Nagy Csutak, fost comisar șef al Gărzii de Mediu Sălaj. Contactat telefonic, László Nagy Csutak ne-a spus că este în al treilea mandat de subsecretar de stat și vicepreședinte al ANSVSA, dar niciodată n-a fost șeful instituției, fie și interimar. El a fost numit în această funcție prin decizia primului ministru nr.313 din 23 noiembrie. la Viorel Varga Luptă pentru putere în rândul sindicaliștilor Federația Națională a Sindicatelor II din Administrație s-a rupt în două es Viorel Varga Săptămâna trecută au avut loc la Cluj-Napoca lucrările Congresului de alegeri al Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație. La Congres a participat și Gheorghe Morar, președinte al sindicatului Civitas din Primăria Zalău. Sindicatul Civitas numără 560 de membri, iar Federația Națională a Sindicatelor din Administrație are 50.000 de membri, lucrători din administrația publică locală. Discuțiile au început cu rapoarte de activitate, cu propuneri de modificare de statut. Din păcate, lucrurile au degenerat. Sindicaliștii s-au luat la harță, iar Federația s-a rupt în două. Gheorghe Morar declară că această scindare s-a făcut pe fondul nemulțumirilor unor membri ai Federației care nu au fost aleși în conducere. Surse de la fața locului susțin că o parte ceva mai mică a rămas în Federație, alături de Valeriu Suciu, liderul în exercițiu. Sindicaliștii din mai multe primării din țară au decis crearea unor noi organizații, numită "ProAdministrație". Reprezentantul Primăriei Zalău a rămas la Federația Națională a Sindicatelor din Administrație și a fost ales prim vicepreședinte. Chiar dacă "ProAdministrație" și-a propus să organizeze Congresul de constituire și alegerea biroului de conducere până cel târziu la sfârșitul lui ianuarie 2015, Gheorghe Morar afirmă că e aproape imposibil ca noua organizație să intre în legalitate, fiindcă trebuie să întrunească mai mult de 50 la sută din numărul total al membrilor. Ce va fi, vom vedea. Școala Părinților ce faci când copiii se iau la bătaie?r .e. Mihaela Peștean Părinții care caută metode sănătoase de a-și disciplina și educa copiii au ocazia să participe astăzi, de la ora 16.30 la seminarul "Școala Părinților", organizat de Biblioteca Județeană "Ioniță Scipione Bădescu", în cadrul campaniei celor 16 zile de activism împotriva violenței domestice. Invitat special al întâlnirii este psihologul prof. Lavinia Chichișan. Specialistul va aborda cu părinții câteva teme despre cume pot preveni ca micuții lor să fie victime ai violenței sau Chiar agresori. Psihologul va răspunde întrebărilor gen "ce faci când copilul tău devine agresiv sau când este agresat de alți copii, învățăm împreună cum să reacționezi sau cum să gestionezi astfel de situații". Seminarul are loc în sala de lectură a Bibliotecii Județene. Intrarea este liberă. ANI pretinde incompatibilitatea fostului director al AJOFM Sălaj Romeo Sârca spune că ANI face o confuzie în interpretarea termenului "convenție" . Raluca Sîrbu Din cauza unei confuzii privind termenul "convenție" - spune fostul director executiv al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj - Agenția Națională de Integritate (ANI) pretinde că Romeo Sârca a încălcat regimul conflictului de interese în materie administrativă. Potrivit unui comunicat de presă al ANI, "Sârca Romeo-Constantin a încălcat regimul juridic al conflictelor de interese în materie administrativă, întrucât, în perioada exercitării funcției publice (25 mai 2009 -15 februarie 2013), a semnat trei convenții în valoare totală de 30.300 lei cu societatea comercială în cadrul căreia acesta este angajat cu contract individual de muncă începând cu data de 01 iulie 2005". "Astfel, acesta a încălcat dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora "Funcționarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situații: este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice și juridice cu care are relații cu caracter patrimonial", precum și dispozițiile art. 79, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora "în cazul existenței unui conflict de interese, funcționarul public este obligat să se abțină de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii și să-l informeze de îndată pe șeful ierarhic căruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat să ia măsurile care se impun pentru exercitarea cu imparțialitate a funcției publice, în termen de cel mult 3 zile de la data luării la cunoștință"", explică ANI presupusa vină a lui Sârca. Conform ANI, Romeo Sârca a fost informat despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Sârca explică greșeala de interpretare a ANI Fostul director executiv al AJOFM Sălaj a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apărare. Romeo Sârca a explicat ieri pentru Graiul Sălajului că este vorba de o confuzie făcută de ANI privind termenul "convenții". "De la început doresc să subliniez faptul că este vorba de o confuzie privind termenul de "convenții". Inspectorul de integritate a interpretat acest termen ca fiind convenții civile, ce pot aduce beneficii unei firme private prin atribuirea unei executări de lucrare sau livrare de materiale, iar eu, în calitate de director executiv, am semnat convenții în sensul legii 76 din 2002, lege privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă", explică Sârca. "Pe de altă parte, un aspect foarte important, în opinia mea, este că semnăturile în cauză le-am pus în urma verificării întocmirii dosarului de către angajator conform normelor de aplicare a legii 76 din 2002, de către Compartimentul de Specialitate din cadrul AJOFM Sălaj, Compartiment Relații cu Angajatorii/Compartiment Măsuri Active, precum și în urma analizei și aplicării vizei actelor în cauză de către compartimentul de specialitate, în speță de către Compartimentul Control Financiar Preventiv Propriu, actele fiind astfel, în mod evident, în sfera legalității. Cu alte cuvinte, în calitate de director executiv al AJOFM Sălaj urmăream ca dosarul care ajungea în fața mea, verificat de compartimentele de specialitate, avizat de către CFPP, să conțină toate documentele conform legii, normelor și procedurilor aferente convențiilor de subvenționare a locurilor de muncă, toate semnăturile necesare și să îl semnez de conformitate cu legalitatea indiferent de numele angajatorului, atât timp cât legea îi dădea dreptul să beneficieze de această subvenționare a locului de muncă. Eventual, refuzarea semnării acestor convenții, la baza cărora stăteau toate documentele necesare conform legii, putea să se constituie în abuz în serviciu. Acordarea de subvenții, pentru creare de noi locuri de muncă dedicate persoanelor aparținătoare grupelor vulnerabile, este un drept legal al angajatorului, și nu o decizie la îndemâna unui funcționar public, fie el și director executiv. Respectarea prevederilor legale nu poate duce la conflict de interese, conform Legii funcționarului public 188/1999", susține Sârca. "Prin cele expuse, ar fi rugămintea de a lua în considerare că nu sunt elemente în sensul existenței unui conflict de interese, fie el numai administrativ, și astfel, după comunicarea în mod oficial a deciziei ANI, mă văd nevoit de a-mi apăra punctul de vedere în fața instanțelor judecătorești", conchide fostul director executiv al AJOFM Sălaj.