Graiul Sălajului, iulie 2016 (Anul 27, nr. 6124-6144)

2016-07-15 / nr. 6134

Vineri -15 iulie 2016 ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro GRAIUL SĂLAJULUI , e-mail: graiulsj@unisys.ro Consilierii locali ai Zalăului au desemnat reprezentanții în AGA la Citadin și Transurbis Pentru Uzina Electrică încă nu au reușit ei Viorel Varga Ședința de Consiliu Local al municipiului Zalău de ieri a debutat cu un consilier absent. Cei 20 de consilieri prezenți au fost unanim de acord că ordinea de zi e foarte încărcată, urmând să se voteze 40 de proiecte. Inițial au fost 41, dar proiectul de la punctul 38 a fost retras de către inițiator. Ședința de ieri a fost condusă de fostul consilier și actualul viceprimar Teodor Bălăjel. Nu se știa Bălăjel chiar pe toate, dar a fost ajutat de Stelian Petroviță, secretarul Primăriei Zalău, omul care știe tot ce mișcă și ce suflă în instituție. Punct important pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de ieri a fost referitor la mandatarea de noi reprezentanți ai municipiului Zalău în cadrul Adunării Generale a Acționarilor (AGA) de la Uzina Electrică Zalău SA, SC Citadin Zalău SRL, respectiv SC Transurbis SA. Au fost propuși câte 4-5 reprezentanți pentru AGA fiecărei Societăți. Bineîțeles că doar un reprezentant va accede în AGA. S-a trecut la votul secret cu biletele și numărarea voturilor de către o comisie aleasă ad-hoc, într-o altă sală. Pentru calitatea de membru în AGA La Uzina Electrică, Oresente Gheorghe și Mate István au obținut câte 16 voturi fiecare. Așa că problema a rămas în suspans. Spre sfârșitul ședinței, consilierul PNL Claudiu Bârsan a propus să se treacă la balotaj. Dar secretarul Petroviță a venit cu precizarea că într-o ședință de Consiliu Local un proiect de hotărâre nu poate fi dezbătut de două ori. Așa că desemnarea reprezentantului municipiului Zalău în AGA la SC Uzina Electrică se va face în ședința următoare: în AGA de la Citadin a fost ales Deak Francisc, iar în AGA de la Transurbis a fost ales Traian Condea. Votul rușinii ■ fără o pleașcă, ce haz mai are în hotărârea Consiliului Local al municipiului Zalău se stipulează faptul că membrii AGA vor primi o indemnizație de 500 de lei pentru fiecare ședință, dar nu mai mult de una pe lună. Consilierul Claudiu Bârsan a propus ca membri AGA să nu fie indemnizați. El s-a bazat pe un Memorandum al Guvernului care prevede că "reprezentanții statului la Adunările Generale ale Acționarilor (AGA) ale companiilor de stat nu vor fi remunerați suplimentar". Bârsan a propus acest amendament, iar toți consilierii au fost de acord ca propunerea să fie supusă la vot deschis. Când a venit însă momntul ridicării mâinii, doar cei patru consilieri ai PNL au votat împotriva acordării indemnizației. Ceilalți 16 consilieri s-au abținut de la vot. Adică nu prea le-a venit la socoteală să nu le pice pleașca de 500 de lei pe ședință în cazul în care au norocul să fie aleși în vreo AGA. Reparații în școlile din Zalău in loc de reabilitări, ca altfel nu mai pupăm bani europeni .e? Viorel Varga Proiectul de hotărâre privind rectificarea buetului local al municipiului Zalău pentru anul 2016, respectiv modificarea listei de investiții aprobate pe anul 2016, Ionel Ciunt a făcut precizarea că o parte din bani sunt investiți pentru reabilitarea platoului de marmură din fața Prefecturii, iar o parte pentru reparațiile curente la unitățile de învățământ din oraș. De ce doar reparații curente? Pentru că municipiul Zalău are depus un proiect care a devenit eligibil pentru reabilitarea unor școli din Zalău. Dacă primăria investește pentru reabilitare, nu mai primește bani europeni. Așa că se rezumă deocamdată la reparații curente. Primarul și viceprimarii Zalăului vor fi oameni de seamă in asociațiile de dezvoltare La dezbaterea de ieri din Consiliul Local Zalău asupra proiectului de hotărâre privind desemnarea unor noi reprezentanți ai municipiului Zalău în Asociația de Dezvoltare Comunitară Zona Metropolitană Zalău, în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sălaj Ecodes Sălaj și în Asociația pentru Dezvoltarea Infrastructurii din Bazinul Hidrografic Someș - Tisa, primarul Ionel Ciunt a făcut precizarea că reprezentanți trebuie să fie primarul și cei doi viceprimari. Așa că Ionel Ciunt a luat locul lui Radu Căpâlnașiu, noul vice Teodor Bălăjel a luat locul fostului vice Claudiu Bârsan, iar fostul și actualul vice Fazakaș Nicolae a rămas pe poziție. Primarul Ionel Ciunt e supărat pe firma care se ocupă de lucrările din Zalău Firma Citadin nu-i în stare nici să întrețină curtea Primăriei . Eduard Farcaș Primarul Ionel Ciunt este nemulțumit de modul în care societatea SC Citadin, subordonată Primăriei Zalău, întreține curtea interioară a primăriei. Din acest motiv, primarul a dat ordin ca, de săptămâna aceasta, cei care să se ocupe de curtea primăriei să fie oamenii care administrează primăria. "Curtea primăriei arată urât. Iarba e foarte mare și necosită, florile sunt puse fără rost. Nici măcar să dea un aspect plăcut acestei curți nu au fost în stare cei de la Citadin, așa că am luat din administrarea Citadin curtea primăriei și le-am dat-o angajaților din primărie. Vă promit că în maxim două săptămâni curtea va arăta altfel", ne-a spus primarul Ionel Ciunt, în curtea Primăriei Zalău vor fi montate noi ghivece cu flori, dar și alte plante ornamentale, care să-i dea o nou față. Aleile pietonale vor fi refăcute, la fel și rondourile unde sunt plantate flori. "Mă tot gândesc la mirii care vin la starea civilă și apoi își fac poze în curtea primăriei. Oare cum se simt când văd că e așa de neîntreținută curtea? Trebuia făcut ceva cu ea, pentru că era urâtă. Peste două săptămâni vă invit să vedeți cât de plăcut poate să fie în curtea primăriei. Dacă în Primăria Zalău nu e curat și nu sunt lucrurile aranjate, atunci cum să arate orașul. Le vom face pe toate la timpul lor, astfel încât orașul să aibă o nouă față", ne-a spus primarul Ionel Ciunt. HHHHH GRAIUL SĂLAJULUI telefon 0260-611320, fax 0260-612.479, mobil 0742-107.691, e-mail gratulsj @ unisys.ro Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Cod 450.025