Graiul Sălajului, februarie 2017 (Anul 28, nr. 6269-6288)

2017-02-23 / nr. 6285

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Oltenia este "o regiune din nord-vestul țării", ne "informează" 27 de deputați și senatori as Alina Rad Avemi parlamentari care habar nu au pe ce lume trăiesc, iar faptul că-s pierduți în spațiu l-au confirmat chiar ei. Un proiect de lege prin care se urmărește instituirea zilei de 21 martie ca zi a Olteniei se află în dezbatere zilele acestea în Comisia de Cultura a Camerei Deputaților. În proiectul de lege, Oltenia este prezentată ca fiind “o regiune din nord-vestul României", ceea ce spune multe despre cunoștințele de geografie ale celor 27 de deputați și senatori care au inițiat proiectul. Ori aflară oltenii că e mai bine în partea asta de țară și au decis să se repoziționeze... Gândul scrie că printre inițiatorii proiectului de lege se numără mai mulți deputați proveniți chiar din Oltenia, printre care și actualul președinte al Comisiei de cultură de la Cameră, deputatul PNL de Olt Gigel Știrbu. Un deputat UDMR ales la Cluj are o avere frumușică în Sălaj Csorna Botond deține nu mai puțin de 21 de hectare de pădure în județul nostru ms Eduard Farcaș Un deputat ales pe listele UDMR Cluj și-a făcut de-a lungul timpului o avere frumușică în Sălaj. Csorna Botond este deputat UDMR și deține nu mai puțin de 21 de hectare de pădure în județul Sălaj. Ciorna Botond a fost și consilier local - Consiliul Local Cluj Napoca, din anul 2006, dar și consilier juridic la Agenția Domeniilor Statului, Reprezentanța Teritorială Cluj, consilier juridic - Asociația pentru Sprijinirea Dezvoltării Rurale, consilier de stat - Cancelaria Prim-ministrului Călin Popescu Tăriceanu și cadru didactic - Universitatea Sapientia. Conform declarației sale de avere, Ciorna Botond deține pe lângă cele 21 de hectare de pădure în județul Sălaj și un apartament. Conform inițiativaromania.ro, în 2015, Botond i-a reproșat primarului Emil Boc că nu afișează în maghiară denumirea orașului Cluj-Napoca. Constanța se miră ce a căutat primarul din Sămășag acolo ms Eduard Farcas _ _____________1 Primarul comunei Sărmășag, Attila Dombi, a candidat la alegerile parlamentare din 11 decembrie la un fotoliu de parlamentar în Camera Deputaților pe listele UDMR din județul... Constanța, scrie Ziua de Constanța. Primarul Sărmășagului s-a aflat pe poziția a treia a listei UDMR, partid care a obținut sub unu la sută la scrutin în Constanța. Cei de la Ziarul de Constanța spun că primarul din Sărmășag sa prezentat la alegeri în județul de la malul mării cu o avere ce însumează trei terenuri, două case și două autoturisme. El a dat și un împrumut anul trecut de 275.000 de lei către firma Euroday Trans, iar anul trecut veniturile familiei au fost de 37.080 de lei. Potrivit declarației de interese, Dombi Attila este secretar al Asociației Comunelor din România filiala Sălaj, cenzor al Composesorat Pădure-Pășune Sărmășag și președinte al Asociației SOS Sărmășag, al Asociației Alma Mater Sărmășag și al Asociației Adi Sărmășag - Măeriște, în cadrul UDMR. Attila Combi este vicepreședinte al organizației UDMR Sărmășag și vicepreședinte al Consiliului Reprezentanților UDMR Sălaj. Joi-23 februarie 2017 GRAIUL SĂLAJULUI ~ e-mail: graiulsj@unisys.ro Ce au făcut parlamentarii sălăjeni de când au fost aleși ms Eduard Farcaș Au trecut trei luni de când parlamentarii sălăjeni au preluat mandatul. Cei mai harnici au fost până acum Lucian Bode de la PNL, Vasile Cristian Lungu și Liviu Balint de la PMP, în timp ce la polul opus se află Iuliu Nosa de la PSD. Lucian Bode, ales pe listele PNL, are deja opt luări de cuvânt în cinci ședințe ale Camerei Deputaților, dar și trei propuneri legislative inițiate, printre care se numără și o inițiativă de modificare a legii educației naționale. Bode a semnat și o moțiune împotriva guvernului condus de Sorin Grindeanu. Vasile Cristian Lungu, senator ales pe listele PMP Sălaj, a luat deja cuvântul de șapte ori, față de colegul său senator de Sălaj, Gheorghe Pop de la PSD care nu a deschis gara în Senat până acum decât atunci când a depus jurământul. Pop are însă trei inițiative legislative semnate, printre care și o lege care să modifice organizarea Jandarmeriei Române. Liviu Balint, depuat PMP Sălaj, are două luări de cuvânt și o inițiativă legislativă, o lege care să reglementeze modul în care se iau autorizațiile pentru prevenirea incendiilor, lege venită în contextul în care România a fost șocată de incendiul din Colectiv și clubul Bamboo. Seres Denes, deputat UDMR, are două luări de cuvânt în plen, două luări de cuvânt în Biroul Politic al Camerei Deputaților, fiind chestor al Camerei, dar are și o declarație politică. Iuliu Noja, deputat PSD, nu a avut până acum activitate în plenul Camerei Deputaților. A vorbit doar atunci când a depus jurământul. Datele au fost preluate de pe siteul Camerei Deputaților (cdep.ro) și de pe cel al Senatului (senat.ro). Zălăuanii sunt datori la Primăria Zalău cu 241 de miliarde de lei vechi Administrația caută soluții pentru reeșalonarea datoriilor acumulate de zălăuanius Artúr Székely Primăria Zalău a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de acordare a unor facilități fiscale, înlesniri la plata obligațiilor fiscale restante datorate la bugetului local. Se propune ca aceste facilități să se facă prin următoarele metode: eșalonări la plata impozitelor, taxelor și a altor obligații la bugetul local; eșalonarea la plata majorărilor de întârziere de orice fel, scutiri de la parta majorărilor de întârziere a persoanelor fizice. Dacă o persoană fizică are o datorie cuprinsă între sumele de 2.000 lei - 5.000 lei, perioada de eșalonare este de un an. Însă dacă datoria este mai mare de 40.000 lei (400 de milioane de lei vechi), eșalonarea este de cel mult cinci ani. Persoanele juridice care au datorii mai mari de 1.000.000 lei (zece miliarde de lei vechi), eșalonarea este de maxim cinci ani. Potrivit Direcției Economice din cadrul Primărie Municipiului Zalău, la data de 31 decembrie 2016, un număr 12.058 de persoane fizice aveau înregistrate restanțe în valoare totală de 10.138.225 lei (101 miliarde lei vechi). Adică un zălăuan din cinci are datorii la bugetul local, iar 1.148 de persoane fizice au datorii mai mari de 2.000 de lei către bugetul local. Un număr de 1.088 de persoane juridice au datorii la bugetul local în valoare totală de 13.977.226 lei (aproximativ 140 de miliarde lei vechi). Dintre aceștia, 78 de persoane juridice au datorii mai mari de 5.000 de lei. Valoarea totală a restanțelor înregistrată la data de 31 decembrie 2016 către bugetul local al Primărie Zalău, de la persoane fizice și juridice, se ridică la suma de 24.115.451 lei, (peste 241 de miliarde de lei vechi).