Graiul Sălajului, iunie 2017 (Anul 28, nr. 6353-6371)

2017-06-30 / nr. 6371

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Vineri-30 iunie 2017 Nu se mai aplică nimic, se promit altele Noul guvern PSD vine cu un program ca un scenariu conceput la Hollywood Se renunță la impozitul global. Salariul minim pentru bugetarii cu studii superioare va fi de 3.000 de lei peste 3 ani. Punctul de pensie va ajunge și el în 2020 cât roata cazului. Copiii vor avea alocații de 1.800 de lei pe an. La anul primim vouchere de 10.000 de euro dacă ne vom cumpăra mașini electrice. & Alina Rad Noul guvern PSD vine și cu un nou program de guvernare. Cum programul de guvernare al primului guvern PSD n-a fost pus în practică (spune PSD că a făcut 13 la sută din ce și-a propus), unele măsuri promise în decembrie 2016 nici nu se mai regăsesc pe listă, altele se amână. Au apărut însă și noutăți. După ce a făcut vâlvă cât nu merita, impozitul pe gospodărie dispare din planuri și apare promisiunea că se reduce impozitul pe venit de la 16% la 10%. îîncepând cu 2018, vom reintroduce impozitul pe venitul global (IVG) la nivelul persoanei fizice. Implementarea acestui mecanism fiscal se va face prin intermediul sistemului informatic integrat organizat la nivelul ANAF, ceea ce va permite eliminarea risipei de timp din partea contribuabililor. în cadrul acestui impozit, veniturile mai mici de 2.000 lei pe lună vor fi scutite și se vor introduce mai multe deduceri care să încurajeze economisirea, investițiile și creșterea standardelor de sănătate și educație pentru populație. Totodată, începând cu 2018 vom implementa procedura depunerii declarațiilor de patrimoniu, scrie în noul program de guvernare. De la 1 ianuarie 2018, ni se promite că salariul minim va crește la 2.000 lei, față de 1.510 lei în prima variantă. Salariul minim va ajunge la 2.400 lei în 2020. Se va face o diferențiere a salariului minim în funcție de studii. Cei cu studii superioare vor primi 2.300 de lei în 2018.Nivelul salariului minim brut în România, în următorii 4 ani, va fi de 2.000 lei în 2018,2.200 lei în 2019 și 2.400 lei în 2020. Pentru cei cu studii superioare salariul minim va fi de 2.300 lei în 2018, 2.640 lei în 2019 și 3.000 lei în 2020, scrie în program. Cât privește pensiile,punctul de pensie va crește în următorii 4 ani, astfel: la 1 iulie 2017 punctul de pensie va fi 1.000 lei, la 1 iulie 2018 punctul de pensie va fi 1.100 lei, la 1 aprilie 2019 punctul de pensie va fi 1.265 lei, la 1 aprilie 2020 punctul de pensie va fi 1.400 lei și la 1 octombrie 2020 punctul de pensie va fi 1.775 lei". "Vom corecta încă din septembrie 2017 disfuncțiile din sistemul de pensii în scopul reducerii deficitului bugetului asigurărilor sociale de stat, prin eliminarea inechităților și îmbunătățirea colectării veniturilor, scrie în noul Program de Guvernare. Reducerea numărului de taxe e și ea pe listă, astfel încât pentru persoane fizice vor fi 10, iar pentru firme vor fi 40 de taxe. Vom avea, în schimb, o taxă nouă: taxa de solidaritate. Aceasta va fi plătită de românii care câștigă lunar mai mult de zece salarii minime, adică peste 14.500 de lei. Nu se știe deocamdată valoarea acestei taxe, doar faptul că banii obținuți astfel vor merge la fondul de Sănătate. Vom mai plăti și taxă pe produsele nocive și impozit suplimentar pe resurse naturale. în același timp, dispare impozitul pe dividende, începând cu 1 ianuarie 2018. De asemenea, TVA se reduce la ?5% pentru vânzarea locuințelor cu suprafață mai mică de 120 mp. Se va introduce, potrivit Programului, impozitarea veniturilor pentru toate companiile din România (impozit pe cifra de afaceri), începând cu 1 ianuarie 2018. Acest impozit va înlocui impozitul pe profit și va avea două sau trei trepte de impozitare. Din punctul de vedere al oamenilor de afaceri, o astfel de măsură reprezintă o lovitură dură pentru foarte multe firme. Dacă impozitul pe profit îl plătesc doar cele care îl și fac, cel pe cifra de afaceri va fi cu aplicabilitate generală. Deci va fi o sursă mai bună de bani pentru bugetul de stat, dar asta până când firmele vor începe să pice una după alta și să intre în faliment. Cifra de afaceri poate să fie mare, însă câștigul obținut rulând bani mulți nu este întotdeauna direct proporțional. Deocamdată, însă, măsurile promise în iarnă se amână Introducerea voucherelor de vacanță pentru bugetari de la 1 iulie se amână până la finalul anului 2018. Reducerea TVA de la 19% la 18% din 2018 se amână pentru 2019. Plata tuturor taxelor online, care trebuia să se aplice de la 1 ianuarie 2018, a fost amânată până la 1 ianuarie 2019. De pe agenda noului guvern lipsește programul .Primul Salariu. Nu se mai regăsesc nici stimulentele pentru tinerii care își finalizează studiile, nici stimulentele pentru angajatorii care organizează stagii de practică. în plus, posturile din administrația publică locală și centrală se blochează până la data de 31 decembrie 2017. GRAIUL SĂLAJULUI j ~ e-mail: graiulsj@unisys.ro ■ ■ [UNK] ■ ĂNr#141 Ministrii descalificați I 1 din primul guvern PSD și inii noi vor face minuni jes Alina Rad Noii miniștri au fost validați ieri, unul după altul, de comisiile de specialitate din Parlament. După ce au fost audiați, aceștia au primit votul care le permite să facă parte din noul guvern PSD, în fruntea căruia a fost "plantat" Mihai Tudose. Avem un guvern nou, cu mulți miniștri vechi, păstrați din vechea guvernare. Faptul că acolo nu au performat, potrivit analizei propriului partid, nu a contat. Avem și oameni noi,au trecut mai mult sau mai puțin potrivit cu titulatura de ministru. Ministrul Culturii, de exemplu, provine din zona presei de scandal, ministrul pentru Mediul de Afaceri zâmbește dezbrăcat prin reviste pentru bărbați, iar la Economie avem un filosof. Iuliu Nosa, deputat PSD: "Sunt convins că vor reuși să facă treabă! "Modificări esențiale în noul program de guvernare nu au apărut, doar unele ajustări, astfel încât în perioada cât a mai rămas din 2017 până în 2018 să se pună în practică. Legat de miniștri, pe majoritatea îi știu, sunt convins că vor reuși să facă treabă în ministerele pe care le vor conduce", spune deputatul sălăjean PSD Iuliu Nosa. Lucian Bode, deputat PNL: "Guvernul Dragnea 2 - o formulă toxică pentru România" "Astăzi am fost puși în fața unei situații inedite, care se încadrează în nota tragi-comică a ultimei perioade, prin audierea în cadrul comisiilor de specialitate a vechilor noi miniștri. PSD-ul mimează un întreg demers parlamentar de învestitură a Guvernului Dragnea 2, în condițiile în care toți parlamentarii PSD au misiunea de a vota orbește propunerile votate în faimosul CEX, chiar dacă este vorba de a-i ridica acum în slăvi pe cei pe care- i umileau acum câteva zile în urma apariției faimosului raport al lui Vâlcov! Ceea ce este cu adevărat tragic este faptul că PSD jignește profund populația acestei țări și pe cetățenii care le-au acordat în decembrie votul de încredere, căci scopul principal al acestei structuri devenite deja o adunătură de găști nu este acela de a le oferi românilor un trai mai bun, așa cum povesteau în decembrie, ci de fapt de a guverna în strictul lor interes! Mai mult, constatăm că după 5 luni de guvernare avertismentele legate de execuția bugetară, colectarea dezastruoasă a veniturilor și investiții la minime istorice în ultimii 10 ani, se adeveresc. Noua formă a programului de guvernare aduce pentru mediul de afaceri, dar și pentru o mare parte dintre angajați, vești extrem de proaste. Astfel, a fost amânată reducerea TVA 18% pentru 1 ianuarie 2019, se introduce un impozit diferențiat pentru companii în funcție de cifra de afaceri începând cu 2018 și, surpriză, o nouă taxă, de solidaritate, din ianuarie 2018. Acum, prin aceste noi măsuri introduse, PSD își arată adevărata față, pentru că, așa cum am menționat adeseori, atunci când PSD oferă ceva, așa cum a fost Legea salarizării, se asigură că ia înzecit prin alte metode. Se observă, deci, faptul că și Guvernul Dragnea 2 este o formulă toxică pentru România, iar PNL va vota împotriva învestirii acestui Guvern, spune Lucian Bode, deputat sălăjean PNL. Primăria Zalău scoate la licitație lemn... la suprapreț er Viorel Varga Printr-un Proiect de hotărâre privind aprobarea tipului de licitație și a prețului de pornire la licitație prin vânzarea cantității de 69,56 metri cubi de masă lemnoasă fasonată, provenită din fondul forestier proprietate publică a municipiului Zalău, consilierii au aprobat atât tipul de licitație, cât și prețul pe metru cub. Din cele trei tipuri de licitație, cu strigare, în plic închis sau electronică, pentru a nu se trage sforile, a fost aprobată licitația prin strigare. Sunt două loturi de lemn, primul cu volum de 62,62 metri cubi, iar al doilea lot cu volumul de 4,94 metri cubi, în total 69,56 metri cubi. Interesant este că consilierii au aprobat prețul de pornire a licitației pentru cele două loturi după prețul propus de Ocolul Sivic Stejarul din Zalău. Așa că pentru ambele loturi prețul de pornire a licitației este de 365 de lei pe metru cub, într-adevăr e lemn de cherestea cu diametrul de 31 - 32 de centimetri, dar discutând cu câteva persoane interesate de licitație, acestea sunt de părere că prețul este "destul de piperat". L-am contactat pe Nicoară Vaier, șeful Ocolului Silvic "Someșul" din Jibou, care spunea că cel mult 300 de lei costă metrul cub de lemn de cherestea. Dacă primăria va mai lăsa din preț, s-ar putea ca licitația să se desfășoare în condiții normale, iar prețul metrului cub de lemn să ajungă și la peste 365 de lei, dar dacă prețul de pornire este pe cel al pieței, s-ar putea să nu reușească să aducă pe nimeni la licitație.