Graiul Sălajului, noiembrie 2017 (Anul 28, nr. 6457-6477)

2017-11-21 / nr. 6471

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Printre rânduri * xx Nici Dragnea, nici noi nu credem că vom scăpa de stigmatul corupției Comisia Europeană constată ce constată tot românul, care iese în stradă ba împotriva Ordonanței 13, ba împotriva modificărilor la legile Justiției. Că partidul la putere, prin instrumentul său numit Guvernul Tudose, nu rine cu statul de drept așa cum ar fi el după standarde europene. Că PSD vrea altă democrație originală care să apere penalii de la putere. Așa că Bruxelles-ul a făcut remarci dure pentru politicieni și dureroase pentru români în raportul MCV, instrumentul prin care monitorizează mersul Justiției în România. Supărat din cauza asta, ca tot românul, liderul PSD, Liviu Dragnea, spunea cu obidă că în veci n-o să scăpăm de MCV, trădându-și intenția de a continua pe calea pe care a apucat-o. El nici n-are altă cale, că e la al treilea dosar penal, ultimul trimis tocmai de la Bruxelles. România, în schimb, ar avea altă cale decât Dragnea... dacă nu l- ar avea pe Dragnea la butoanele guvernării. Păi cum să scăpăm de MVC, dacă nu putem scăpa de politicieni hoți, corupți, penali, incompetenți, semianalfabeți, mișinoși ahtiați după putere și avantaje proprii. Nu vreau să zic "niciodată"", dar va curge multă apă pe Dunăre până ni se va ridica acest act de hulă. Raportul MCV spune că în acest an s-a consemnat un regres în privința independenței justiției, pe care actuala putere o vrea subordonată. Mesajul este de maximă îngrijorare și pe bună dreptate. Și pentru asta nu e de vină nici UE, nici Comisia Europeană, nici Soros, nici multinaționalele, nici binomul, trinomul, nici statul paralel etc. Singurii vinovați sunt politicienii aflați la putere. Ei sunt conștienți, ei înțeleg că din această cauză România va fi privită ca o țară de mâna a doua, că MCV-ul nu va fi ridicat curând. Dar îi doare în cot. Nu vor recunoaște niciodată asta și mereu vor căuta vinovați. Mereu alpi. Niciodată ei înșiși. Și vor continua să mintă cu nonșalanță că de fapt lucrurile stau bine și că sunt șanse ca MCV-ul să fie ridicat anul viitor. Sau dacă nu, dușmanii, "agenturili străini", ne vor răul și nu vor ca România să se dezvolte. Ei nu vor să recunoască faptul că atâta timp cât te comporți ca hoții vei fi privit ca un hoț Cu fiecare acțiune a politicienilor de la Putere de a favoriza infractorii politici, șansele României de a fi considerată o democrație autentică, o justiție independentă cu clasă politică responsabilă, scad spre zero. ________ ______ Marți - 21 noiembrie 2017 Liberalii au scos aseară zălăuanii în stradă cu moțiunea PS Dragnea, în campanie iumă, la putere ciumă" Aproximativ 300 de oameni s-au adunat aseară, în jurul orei 17.30, pe platoul de marmură din Zalău, în fața Prefecturii, la acțiunea organizată de PNL în majoritatea orașelor din țară cu scopul de a mobiliza cetățenii pentru ca aceștia să își determine parlamentarii, indiferent de partid, să voteze moțiunea de cenzură depusă de PNL împotriva Guvernului Tudose, intitulată ÎPS Dragnea, în campanie inumă, la putere ciumă. Manifestațiile s-au suprapus cu momentul citirii textului moțiunii de cenzură în Parlamentul României. Mesajul liberalilor a fost acela că politica dezastruos Alina Rad Pentru toată lumea a devenit limpede că tot ce se întâmplă acum este făcut sub atenta îndrumare a liderului PSD, Liviu Dragnea, care a fost timp de 13 ani președinte al Consiliului Județean Teleorman, în treacăt fie spus și fără nici o legătură, tot atâta timp cât a fost și liderul PSD Sălaj, Tiberiu Marc, președinte al Consiliului Județean Sălaj. Singurul numitor comun pentru cele două județe este faptul că ambele se regăsesc în coada tuturor clasamentelor când vine vorba de nivel de trai și dezvoltare. După 13 ani cu Liviu Dragnea în frunte, din 2000 până în 2013, județul Teleorman este printre primele în toate statisticile negative ale României. Nu are investitori, nu are locuri de muncă, nu are potențial de dezvoltare. Are, în schimb, șomeri și asistați sociali mai mulți decât oricare alt județ. Mare parte din populație este pur și simplu dependentă de ajutoarele de stat; în baza datelor oficiale, numărul asistaților sociali, cumulat cu al pensionarilor, este dublu comparativ cu cel al angajaților, aceștia din urmă fiind plătiți, de altfel, cu unele dintre cele mai mici salarii din România. lui, promovată în interesul condamnatului Dragnea, trebuie sa fie oprită. în fața mulțimii adunate aseară în Zalău, președintele PNL Zalău, Radu Căpîlnașiu, a citit textul moțiunii de cenzură. Cei prezenți au scandat lozinci precum "Dragnea, nu uita, România nu-i atalî, "Dragnea, demisialî sau îîn democrație, corupții stau la pușcărielî. Moțiunea ÎPS Dragnea, în campanie inumă, la putere ciumăî (PNL, USR, PMP) solicită retragerea încrederii acordate Guvernului Tudose, "pentru a opri distrugerea economiei și scoaterea României din UE". (Alina Rad) Sălajul e cel mai ușor de teleormanizat, pentru că seamănă deja cu județul lui Dragnea la toate capitolele sărăciei In Teleorman, statul român e cel mai mare angajator. Din punct de vedere economic, județul nici măcar nu contează. Potrivit datelor din această vară de la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, din cei 389.433 de locuitori ai Teleormanului, 10.837 primesc venitul minim garantat, forma de ajutor acordată de stat celor mai săraci dintre români. Cu un procent de 2,78 la sută din populație asistată social, Teleorman este campion național. La capitoul șomaj, Teleormanul era tot campion anul trecut, în decembrie, cu un procent al șomajului de 11,1 la sută. Abia în această primăvară, Teleormanul a fost depășit, la mustață, de județul Vaslui, care a ajuns la 11,4 procente. Județul stă bine, totuși, la capitolul infrastructură. Asta pentru că multe dintre drumurile din județ au fost făcute, pe bani publici, tocmai de compania Tel- Drum, care i-a adus și probleme în justiție lui Liviu Dragnea, câștigătoare a numeroase contracte cu administrația județeană în fruntea căreia se afla liderul social-democrat. Sălajul seamănă din multe puncte de vedere cu Teleorman. Salariile din Sălaj sunt cu aproape 20 la sută mai mici decât media pe țară. Sălajul ocupă locul primul loc în Transilvania și locul 28 pe țară ca număr de șomeri raportat la populație. Avem numai în mediul rural șomeri cât au județele Arad și Bistrița la un loc. Un alt record nedorit pentru județul nostru este cel privind numărul de asistați social prin venitul minim garantat. Sălajul ocupă primul loc în regiune în ceea ce privește numărul de asistați social (în jur de 3.300) în raport cu numărul populației. Cât privește mediul de afaceri din județ, avem în Sălaj 5.929 de firme. Dintre acestea, aproape jumătate nu au niciun angajat. Marea majoritate a firmelor, adică 80 la sută, au maxim 9 angajați. 1.500 de firme au cifra de afaceri zero, iar aproximativ 2.500 au o cifră de afaceri anuală sub 10.000 de lei. Din punct de vedere al profitului, în jur de 40 la sută dintre firmele sălăjene se declară pe minus. Sălajul avea în total 48.962 de salariați, din care aproape un sfert erau bugetari; în cel mai recent top în care e pomenit. Sălajul apare alături de Teleorman, Călărași, Giurgiu și Olt pe ultimele 5 poziții în topul județelor vizitate de cei mai puțini turiști. Teleormanizarea României? Foarte mulți specialiști cu greutate și analiști avzați atrag atenția că măsurile economice pe care le are PSD în plan pentru România riscă să ducă țara în direcția în care merg lucrurile... la Teleorman. Măsurile economice anunțate, apoi retrase sau modificate, peste care s-a mai abătut acum și "revoluția fiscală", tind să dezechilibreze economia, cu tot cu creșterea spectaculoasă înregistrată. S-au mărit peste posibilități lofurile din sistemul bugetar. Salariile mai mari au însemnat, automat, consum mai mare, deci creștere economică. Evident, bazată pe consum, nu pe dezvoltare, pentru că investițiile sunt în scădere. Deficitul bugetar se apropie de limita admisă de Uniunea Europeană. Cererea consumatorilor cu salarii mărite sporește importurile și umflă deficitul de cont curent. Avem o economie gestionată neglijent, ne-au atras atenția oficialii europeni. Dar guvernanții acționează după principiul îlasă că știu eu ce faci. La pachet cu mult lăudatele majorări salariate au venit și scumpirile. Carburanții, gazele, curentul, alimentele, serviciile, toate sunt mai scumpe din această toamnă. Moneda națională e la cea mai slabă cotație din ultimii ani, fiind considerată cea mai slab performantă valută europeană, raportat la moneda unică. Ratele bancare cresc de la o zi la alta, odată cu creșterea indicelui Robor, a cărui valoare e mai mult decât dublă față decât era la începutul anului. Și, cu toată creșterea noastră economică, suntem între cele mai sărace țări europene. Cu o creștere economică de 8,6 la sută, ne umflăm în pene că am întrecut China, una din primele două cele mai mari economii ale lumii. Un minim de logică ar fi suficient să realizezi că o astfel de comparație nu doar că nu își are locul, dar denotă clar că ceva nu e în regulă. Din săraca Europei, România sa propulsat direct la masa bogaților lumii, și nu oriunde, ci pe un loc de seamă. Noi, chinezii și americanii, marile economii ale lumii. Mai mult decât un banc nu poate fi. Și în 2008 ne băteam cu pumnul în piept că întrecem China la creșterea economică. Apoi nea lovit criza. Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, constata și el, de curând, că actualii guvernanți au uitat perioada cu pricina. ÎNu suntem împotriva stimulării consumului sau a creșterii salariilor, dar trebuie să fim atenți la doză (...) De câte ori trebuie să ne spargem capul până când învățăm lecția?”, era întrebarea retorică a guvernatorului BNR. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 Și amândoi aveau dreptate... Cioloș și Dragnea s-au certat, ba că în Teleorman e dezastru, ba că dezastrul e în Sălaj în campania electorală de anul trecut, mai mulți politicieni au adus în discuție situația dezastruoasă a județului Teleorman, ca exemplu de administrație păstorită de Liviu Dragnea, între ei s-a numărat și fostul premier, Dacian Cioloș. "Județul Teleorman, care a fost condus de domnul Dragnea, acolo avem cei mai mulți asistați sociali. încă o dată, problema nu e că li se dau ajutoare sociale celor care întradevăr au nevoie. Problema e că acest lucru se petrece de ani de zile. De ce? Aceasta ar trebui să fie una din întrebările autorităților", declara, anul trecut, Dacian Cioloș. Replica lui Liviu Dragnea a venit imediat: "Sunt profund dezamăgit de modul în care se comportă Dacian Cioloș acum. O să spun mai multe lucruri după alegeri despre Dacian Cioloș, pentru că eu nu vreau să folosesc niște lucruri, niște informații știute în campanie electorală. Pe mine n-o să mă auziți spunând nimic rău de județul Sălaj. Dacian Cioloș n-a trăit la țară, a trăit în Zalău. Vacanțele la țară nu se pune, afirma atunci Liviu Dragnea. Duminica e zi de proteste în România în ultimele săptămâni în mai multe orașe din țară au avut loc proteste. Principalele nemulțumiri ale oamenilor sunt legate de modificările la legile Justiției, revoluția fiscală, prezența penalilor în funcții publice. Duminică seara s-a protestat în București, Timișoara, Brașov, Cluj, Oradea, Ploiești, Alba Iulia. Protestatarii aveau asupra lor steaguri, pancarte, fluiere și tobe, scandând lozinci precum "PSD ciuma roșie!", "DNA să vină să vă ia!", "Justiție, nu corupție", "Nu vrem să fim conduși de hoți", "Jos Tăriceanu, Dragnea, Toader și Doreanu", "în democrație, hoții stau la pușcărie", "Demisia!". Dragnea are trei dosare penale la activ Liviu Dragnea are la activ nu mai puțin de trei dosare penale, în cel mai nou dintre ele, este urmărit de DNA pentru constituire de grup infracțional, abuz în serviciu și infracțiuni referitoare la fraudare de fonduri, fapte săvârșite în dosarul "Tel Drum", în calitate de președinte al Consiliului Județean Teleorman. într-un alt dosar, Dragnea a fost acuzat de DNA de instigare la abuz în serviciu și instigare la fals intelectual în calitate de președinte al Consiliului Județean Teleorman și de lider al organizației județene PSD, în cel de-al treilea dosar, Dragnea a primit și o condamnare de doi ani de închisoare cu suspendare pentru fraudă electorală.