Graiul Sălajului, februarie 2018 (Anul 29, nr. 6516-6535)

2018-02-23 / nr. 6532

3 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Ritmul promisiunilor rămâne debordant, dar ritmul lucrărilor la autostradă e demels Autostrada prin Sălaj nu are nici o șansă dacă nu se întâmplă o minune ^?Artur Szekely Semn clar că Sălajul, în loc să se apropie de obiectivul de a avea autostradă, se îndepărtează de acest deziderat este anunțul ministrului Transporturilor, Lucian Șova, că anul acesta s-ar putea da în folosință maxim 60 de kilometri de autostradă în România. Asta la numai câteva zile după ce prim-ministrul Vasilica Dăncilă a spus că până în 2020 vor fi 350 de kilometri de autostradă, inclusiv tronsonul sălăjean. Dacă anul acesta se dau în folosință 60 de kilometri, rămân câte 145 de kilometri pentru următorii doi ani ca promisiunea lui Dăncilă să nu fie minciună. Deputatul sălăjean PNL Lucian Bode, care este și președintele Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, este total neîncrezător și spune și de ce. "Promisiunea domnului ministru Șova legată de inaugurarea a 60 de km de autostradă în acest an nu este una le fel de fantezistă precum cea a predecesorilor săi, Răzvan Cuc, care a promis 90 de kilometri pentru anul 2017 și a inaugurat 15 kilometri, construiți de fapt în 2016, sau promisiunea lui Felix Stroe, care sa lăudat cu minim 156,7 kilometri de autostradă dați în folosință în anul 2018 (...) Corelând cu angajamentul asumat de către premierul Viorica Dăncilă, care anunța că până în 2020 guvernarea PSD-ALDE va da în folosință 350 km de autostradă, ar trebui ca ritmul de construcție să fie unul de-a dreptul ultra rapid, dacă comparăm cu ce s-a întâmplat în România în ultimii ani. Sincer, mă îndoiesc de capacitatea administrativă a CNAIR de a accelera implementarea proiectelor mari de infrastructură rutieră, iar la concluzia aceasta am ajuns și în urma ultimei dezbateri pe care am avut-o săptămâna trecută cu antreprenorii responsabili de proiecte", spune deputaul Lucian Bode, întrebat în legătură cu posibilitatea ca să avem 350 de kilometri de autostradă noi până în 2020, așa cum a promis premierul Dăncilă, deputatul sălăjean PSD Iuliu Nosa ne spune că și-ar dori din tot sufletul și remarcă faptul că investiția în autostrăzi nu este oprită de tot. "îmi doresc din suflet și eu, cum și toți sălăjeni își doresc, ca această promisiune să devină realitate. Ca inginer de profesie, din punctul meu de vedere, tehnic, această investiție poate fi realizată în viitorii doi ani. Important este să găsim constructori care să se mobilizeze și să pună în funcționare autostrada. Ca deputat de Sălaj, la dezbaterea proiectului de lege pentru aprobarea bugetului de stat, în fiecare an m-am asigurat că investiția nu este oprită, fiindu-i alocate fonduri pentru continuarea lucrărilor. Și anul acesta au fost alocate fondurile necesare pentru continuarea lucrărilor", spune deputatul Iuliu Nosa. Vineri-23 februarie 2018 ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Guvernarea PSD ia până și de la gura copiilor pentru salariile umflate ale bugetarilor politici Laptele în școli s-a "raționalizat" gș Viorel Varga Nu mai primesc lapte zilnic cei aproximativ 25.000 de elevi din școlile sălăjene. A-nțărcat bătaia. Nici fructe nu mai primesc copiii. S-a încheiat un semestru și din merele promise elevii n-au văzut o poamă. Șurubul se strânge. Guvernul a decis modificarea legislației în ce privește hrana acordată elevilor din clasele mici, după cum a decis modificări proaste și în alte domenii. Consiliul județean Sălaj a încheiat licitații publice de achiziție a prouselor lactate și de panificație încă din toamnă. Purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean, Sebastian Olaru, spunea că, potrivit Legii bugetului pentru 2018, județului Sălaj i-a fost alocată pentru programul de furnizare de produse lactate suma de 1.637.000 de lei. Suma nu acoperă însă necesarul pentru anul școlar 2017 - 2018. Așa că s-a decis reducerea numărului de zile de distribuție de produse lactate de la cinci la trei pe săptămână, pentru încadrarea în buget. Mă gândesc cu lehamite cu cât entuziasm vorbeau actualii guvernanți de o masă caldă pentru elevi. Și iată-i acum, restricționând și un pahar de lapte pentru copii. Cât fariseism, câtă bătaie de joc! "Nu-i slobod să tragi de la gura pruncilor", zice o vorbă din popor. Dar actuala putere nu numai că ia hrana de la copii, dar ar vinde și pe mamă-sa și pe tată-său ca să facă rost de bani. Nu-și pot acoperi promisiunile electorale care i-a făcut cu pâinea și cuțitul în mână și încearcă noi biruri, noi metode de a obține bani pe spinarea populației. Dar a lua laptele de la gura copiilor e un gest mai mult decât descalificabil. Inspectoratul Școlar Județean, după ce a primit adresa de la Consiliul Județean Sălaj, a emis un comunicat sec, în care spune că "începând cu data de 12 februarie se reduce numărul de zile pentru distribuția produselor lactate către elevi de la zilnic la fiecare unitate școlară la trei zile de livrare în cursul unei săptămâni". Explicații nu s-au dat părinților. Nici nu avea ce să le spună inspectorul-șef. Ea, soție de senator PSD, a respectat ordinele partidului. Consiliul Județean a respectat și el ordinele partidului. Nu după credincioșia față de PSD își mănâncă mai marii din Consiliul Județean pâinea de toate zilele? Nu după credincioșia față de PSD li s-au mărit salariile până la nesimțire? Dacă se tot laudă cu creștere economică record și tot strânge șurubul, mâine-poimâine coaliția de la putere o să introducă cartelele. Ca pe vreme comunismului. Atunci, cei din vârful ierarhiei politice aveau de toate, iar oamenii de rând făceau cozi nesfârșite la pâine, carne, butelii etc. Acum a început cu restricționarea porției de lapte la școlari, va continua cu anularea programului "Fructe în școli", cu reducerea sau tăierea Burselor etc. NU deodată, pe rând. Cei care au trăit înainte de 89 știu cum se instalează sărăcia și foamea. Sindicaliștii din învățământ au oprit protestul imediat ce au dat ochii cu Olguța, care le-a promis... discuții de Viorel Varga în urma discuțiilor avute miercuri cu Lia Olguța Vasilescu, minstrul Muncii, Federația Liberă a Sindicatelor Libere din învățământ a decis suspendarea protestului anunțat pentru joi, a anunțat într-un comunicat de presă FSSI. Inițal, sindicaliștii au anunțat că vor picheta Ministerul Muncii miercuri și joi. Ei au cerut între altele modificare OUG 3/2018 privind unele măsuri fiscale bugetare prin care mii de angajați din învățământ aflați în concediu medical pierd sume importante din venit și renegocierea Legiicadru nr.153/2017 privind salarizarea bugetarilor, despre care spun că a creat discriminări atât în cadrul angajaților din sistemul bugetar, cât și în rândul angajaților din învățământ. FSLI mai solicită Ministerului Muncii modificarea Legii pensiilor astfel încât cadrele didactice să se poată pensiona cu trei ani înainte de împlinirea vârstei standard. Problemele ridicate de sindicaliștii din învățământ vor fi dezbătute în Guvern a promis ministrul Muncii. Și cum profesorii se lasă amăgiți întotdeauna, au oprit protestul. în altă ordine de idei, noul ministru al Educației, Valentin Popa, a semnat un ordin prin care fixează data începerii noului an școlar. Astfel, anul școlar 2018- 2019 va începe pe data de 20 septembrie. El are 168 de zile lucrătoare (34 de săptămâni) și este împărțit în două semestre: semestrul 1(10 septembrie 2018- 1 februarie 2019, semestrul 11(11 februarie 2019-14 iunie 2019).