Graiul Sălajului, august 2018 (Anul 29, nr. 6638-6657)

2018-08-01 / nr. 6638

Printre rânduri PSD susține pe față penalii în funcții publice er. A. S. Face zilele acestea multă vâlvă știrea că primarul PSD al orașului dâmbovițean Pucioasa, Constantin Ana, a semnat inițiativa pornită din rândul cetățenilor cu titlul "Fără penali în funcțiile publice", prin care se vrea modificarea legislației astfel încât condamnații să nu mai acceadă în funcții publice. Gestul lui surprinde, nu doar publicul, ci mai ales partidul, al cărui lider, Liviu Dragnea, este condamnat, o dată definitiv și o dată în primă instanță. Să fii PSD-ist și să nu vrei lideri penali este o contradicție recunoscută. Și întărită de membrii PSD. Șeful de partid al primarului anti-penali a anunțat deja că acesta e pasibil de o sancțiune gravă. Președintele PSD Dâmbovița, senatorul Adrian Țuțuianu, spune că gestul primarului din Pucioasa, care a semnat inițiativa "Fără penali în funcții publice" este "inacceptabil" și "de natură a crea confuzie în interiorul partidului și electoratului PSD", acțiunea primarului urmând să fie analizată în partid. Țuțuianu a ținut și să sublinieze că gestul primarului este unul personal și nu reprezintă poziția PSD Dâmbovița. Cu alte cuvinte, cum să fii PSD- ist și să nu vrei penali în conducerea țării? Bietul primar, în pornirea sa de bun simț, a încercat să-și justifice gestul spunând că s-a speriat de "această ură împotriva PSD", de "această dezbinare între PSD și tinerii care protestează împotriva noastră". "Eu am vrut să fiu un liant. Interesul nostru e comun, vrem toți o țară normală, să devenim o țară unită. Am fost speriat de această ură împotriva PSD", spune primarul care l-a trădat pe liderul penal Liviu Dragnea de dragul principiilor, faptă pentru care va plăti, deși încerca să o dreagă cerând îndurare de la conducerea partidului spunând: "Nu înseamnă că sunt mai puțin PSD-ist că am semnat. E un gest de nomalitate, și noi suntem oameni, nu maimuțe, și noi, PSD-iștii tineri, suntem interesați de viitorul acestei țar. Nu am avut un interes personal, în nicio clipă nu mi-a fost teamă că mi se va reproșa ceva din partea conducerii partidului". Primarul Constantin Ana, de 40 de ani, membru PSD de 21 de ani, nu va mai avea însă viață bună în partidul care susține penalii. Campania "Fără penali în funcții publice" este pe punctul de a-și atinge obiectivul ei Artúr Székely Campania cetățenească de strângere de semnături sub sloganul "Fără penali în funcții publice" a strâns aproape toate semnăturile necesare pentru un demers legislativ care să interzică pe viitor condamnaților penali să ocupe funcții importante. Au fost adunate până în prezent 450.000 de semnături, din totalul de 500.000 necesare pentru revizuirea Constituției în acest sens, a anunțat Dan Barna, președintele USR, singurul partid politic implicat puternic în această campanie, căreia i s-au alăturat personalități din lumea intelectualității și din rândul actorilor și muzicienilor. Liderul USR a mai spus că în următoarele două săptămâni, o caravană formată din parlamentari USR va pleca prin țară pentru a aduna semnături din județele unde nu s-a atins pragul minim de 20.000 de semnături. Caravana va fi formată din două echipe - una se va deplasa pe traseul Tulcea, Galați, Bacău, Vaslui, Neamț, iar cealaltă pe traseul Ploiești, Pitești, Craiova, Hundoara, Alba, Mureș și orașele de pe Valea Prahovei. Parlamentarii vor sta câte trei zile în fiecare dintre cele 12 județe și vor aduna semnături alături de voluntari. Pentru ca proiectul de lege să ajungă în Parlament sunt necesare cel puțin 500.000 de semnături ale cetățenilor cu drept de vot din cel puțin jumătate din județele țării, iar USR s-a angajat să sprijine acest demers prin intermediul filialelor sale teritoriale. Și unde sau adunat deja 450.000 de semnături, încă 50.000 nu vor reprezenta o problemă. Sălajul e slab în lupta pentru eliminarea condamnaților penali din funcțiile publice Reprezentanții USR Sălaj explică de ce în județul nostru acțiunea de strângere de semnături "Fără penali în funcții publice" nu a avut rezultate importante. "Timp de trei zile, în care s-au desfășurat Zilele orașului Zalău, membrii USR Sălaj au fost prezenți la strângerea de semnături pentru inițiativa cetățenească Fără Penali în Funcții Publice, între oameni. Am reușit să adunăm peste 500 de semnături, deși așteptările noastre erau mult mai mari. Am ajuns la ora actuală în Sălaj la un număr de aproximativ 2.000 de semnături. Dorim să mulțumm,, atât cetățenilor care au semnat, cât și celor care s-au implicat voluntar acasă prin strângere de semnături de la rude, vecini, colegi și prieteni. Precizăm că acțiunea încă nu s-a terminat, readucem cortul la Zalău, am depus o cerere la Primăria Zalău, pentru luna August, pentru amplasarea cortului Fără Penali în Funcții Publice în Dumbrava, zona Spitalul Județean, iar voluntarii și membrii USR Sălaj continuă să adune semnături. Caravana Fără Penali în Funcții Publice împreună cu președintele Dan Barna, deputați și parlamentari USR, a pornit la drum în țară, județele țintă fiind cele care au target de 20.000 de semnături și încă nu au realizat semnăturile necesare. Reamintim că pentru ca această inițiativă să îndeplinească condițiile cerute de lege sunt necesare în total 500.000 de semnături, din care 21 de județe trebuie să vină cu câte 20.000 semnături. în momentul de față sunt strânse aproximativ 450.000 din cele 500.000 necesare, iar în 14 județe cu targetul de 20.000 nu a fost atins încă pragul. Județul nostru nu se află în lista județelor cu target, tocmai din acest motiv Caravana Fără Penali în Funcții Publice nu va ajunge pe la noi; în schimb, o parte din membri noștri se vor deplasa pentru a oferi ajutor în județele vizate și cu targetul încă nerealizat", ne-a transmis vicepreședintele USR Sălaj, Takacs Zoltán. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), informează că până la data de 31 august (în zilele lucrătoare) rentierii agricoli trebuie să se prezinte, personal ori prin mandatar/curator Autore, la oricare centru județean al APIA, respectiv al Municipiului București, pentru obținerea vizei aferente anului 2017, pe carnetele de rentier agricol. Potrivit APIA Sălaj, anul acesta sunt așteptați circa 200 de rentieri pentru vizarea carnetului. Cuantumul rentei agricole reprezintă echivalentul în lei a 100 de euro pe an pentru fiecare hectar de teren agricol extravilan înstrăinat și pentru care s-a încheiat acord cu investitorul și echivalentul a 50 de euro pentru fiecare hectar arendat. Beneficiarii rentei agricole trebuie să prezinte la APIA următoarele documente în original: carnetul de rentier agricol, actul de identitate al solicitantului; decizia de la comisia de expertiză medicală - pentru solicitanții pensionați pe caz de boală gradele I și II/decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă pentru solicitanții pensionați pe caz de boală gradele I și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă; procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal, contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modificările și completările ulterioare, sau încheiat/ încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.* Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011; extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opțional); declarația pentru obținerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor îtitlului XI Renta viageră agricolă din Legea nr. 247/ 2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005, în cazul în care se constată că datele declarate de solicitant nu corespund realității, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare. Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Națională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poștal sau virament bancar. Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. în cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2017 poate fi încasată de moștenitorii săi, cu condiția respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru județean al APIA, respectiv al Municipiului București, până la data limită 15.10.2018, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative: -carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original), -copie a certificatului de deces, -copie a actului de succesiune (certificat de moștenitor sau certificat de calitate de moștenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula „deinitivă și irevocabilă),copie B.l/C.l./pașaport al moștenitorului, împuternicire/ declarație notarială din care să reiasă acordul celorlalți moștenitori privind solicitarea și încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original),extras de cont pe numele moștenitorului. La depunere se prezintă documentele în original în baza cărora funcționarul APIA va certifica pe copia depusă la dosarul rentierului, conform cu originalul. Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora. J . Iulian Duma Beneficiarii rentei agricole trebuie să își vizeze actele până la sfârșitul lunii