Graiul Sălajului, noiembrie 2019 (Anul 30, nr. 6947-6967)

2019-11-21 / nr. 6961

ACTUALITATE www.g/adulsalajului.ro Vineri - 22 noiembrie 2019 Adrian Zuckerman, ambasadorul lui Trump in Romania, confirmat pentru funcție de Senatul american îs. Georgel Babiuc Senatul american l-a confirmat pe Adrian Zuckerman, miercuri 20 noiembrie 2019, pentru funcția de ambasador în România. 65 de senatori au votat pentru, in timp ce 30 sau opus numirii acestuia. Votul in plen s-a desfasurat după ce Zuckerman a primit avizul Comisiei de specialitate a Senatului. Prin vara Comisia de Politica Externa a Senatului SUA a a amant aprobarea numirii ambasadorului dorit de Donald Trump din cauza unor acuzații de hărțuire sexuală. Adrian Zuckerman a fost dat în judecată în 2008 de către secretara sa, Jamie Ferraniola, de la firma de avocatură Lowenstein Sandler, unde el era partener, pentru hărțuire sexuală. Conform foregin.sentate.gov. la audierile in cadrul Comisiei Zuckerman a declarat că "România trebuie să continue să lupte împotriva corupției, să creeze un climat favorabil investițiilor, să investească în infrastructură, sănătate și educație și să întărească administrația publică." Zuckerman, de profesie avocat, a emigrat în SUA la vârsta de 10 ani, când în România anilor '60 era foarte greu sa părăsești țara. In prezentarea de pe site-ul Casei Albe se arată că acesta vorbește fluent limba română. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: eraiulsj@imi.sys.ro ** Fuziunea USR-PLUS ■ Dan Barna: "Pe termen scurt, foarte puțin probabil" vs. Georgel Babiuc - Președintele USR, Dan Barna, a declarat, miercuri 20 noiembrie 2019, intr-o conferință de presă susținută la sediul USR, că, pe termen scurt, o fuziune a partidului cu PLUS este puțin probabilă, obiectivul fiind întărirea Alianței USR PLUS în perspectiva alegerilor locale. "Vom avea vineri o întâlnire a Birourilor reunite în care vom stabili pașii următori de continuare a alianței și perspectivele cele mai utile, pentru că miza sunt aceste alegeri al căror rezultat contează foarte mult", a spus Bama, întrebat de o jurnalistă în ce stadiu sunt discuțiile privind fuziunea USR cu PLUS. "Am început ca alianță electorală, suntem în logica unei alianțe politice acum și vom face pașii următori pentru locale și naționale. Orizontul este firesc acela al unei fuziuni, pentru că e foarte greu să mergi cu două organizații pe termen lung. Fuziunea pe termen scurt până la locale este puțin probabil să funcționeze tocmai din considerente juridice și de închegarea a două culturi organizațional. Mai încolo vom vedea ce calendar vom stabili. Este o decizie pe care o să o luăm împreună la întâlnirile care vor urma, prima este vineri. Pe termen scurt, foarte puțin probabil", a declarat Dan Barna. Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor ■ program cu publicul sâmbătă și duminică, 23 și 24 noiembrie 2019 vs. Georgel Babiuc Persoanele cu drept de vot, care vor dori să voteze în turul doi ala alegerile prezidențiale 2019, dar care nu sunt in posesia unui act de identitate sau care au actul de identitate expirat, pot să se prezinte pentru obținerea acestuia la ghișeele Serviciului Evidența Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Zalău in zilele de sâmbătă 23 noiembrie și respectiv duminică 24 noiembrie 2019. Sâmbătă, în intervalul orar 8-16, se vor prelua cereri pentru eliberarea actelor de identitate și eliberarea actelor de identitate. Duminică, in intervalul orar 7 —21, se vor putea ridica documentele depuse până în data de 23 noiembrie 2019. Documente necesare pentru eliberarea unui act de identitate sunt: cerere (de la ghișeu), certificat de naștere și certificat de căsătorie (dacă e cazul), în original și copie; hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă (dacă e cazul), în original și copie; certificatul de deces al soțului sau soției (dacă e cazul); documentul cu care face dovada adresei de domiciliu, în original și copie, iar în cazul în care locuința este proprietatea altei persoane, se va prezenta proprietarul locuinței, care va avea asupra sa actul de identitate și actul care atestă dreptul de proprietate, certificatul de naștere al copilului minor (sub 14 ani), (dacă e cazul), original și copie; actul de identitate și cartea de alegător, în original, în cazul furtului actului de identitate, dovada de la poliție din care să rezulte că s-a reclamat furtul. Comunele din județul Sălaj arondate Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Zalău sunt următoarele: Agrij, Bocșa, Buciumi, Coșeiu, Creaca, Crișeni, Dobrin, Hereclean, Meseșenii de Jos, Mirșid, Românași, Șamșud și Treznea. De la 1 ianuarie 2020, pensiile militare se majorează is. Delia Sibian Anunțul a fost făcut de unul dintre cei mai importanți miniștri din Guvernul Orban. Toate pensiile militare de stat vor fi indexate cu 4,6%, de la 1 ianuarie 2020, a anunțat Ministerul Apărării Naționale. Nicolae-Ionel Ciucă, ministrul Apărării Naționale a avut, luni, 18 noiembrie, o întrevedere cu Forumul structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă și retragere din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională. Subiectul principal al discuțiilor a fost situația pensiilor militare. Ministrul Ciucă a subliniat că "este foarte important să analizăm și să venim cu propuneri privind soluțiile legislative prin care să fie eliminate inechitățile în cadrul pensiilor militare de stat, așa cum a precizat și prim-ministrul României, Ludovic Orban, în cadrul întâlnirii de lucru de săptămâna trecută de la Ministerul Apărării Naționale". Demersul nu afectează indexarea pensiilor prevăzută pentru anul viitor Toate pensiile militare de stat vor fi indexate cu 4,6 %, începând cu 1 ianuarie 2020, așa cum sunt prevederile legale, sumele aferente acestei indexări fiind prevăzute în proiectul de buget al MApN pentru anul 2020. Reprezentanții structurilor asociative au reiterat propunerile făcute anterior care să vină în sprijinul rezolvării acestei probleme.