Graiul Sălajului, ianuarie-martie 2021 (Anul 32, nr. 7233-7295)

2021-01-22 / nr. 7247

•sa. Alina Rad în timp ce mai multe categorii profesionale amenință cu proteste, iar unele sindicate au declanșat deja conflictele de muncă solicitând salarii sau sporuri mai mari, guvernanții mărturisesc că banii din pușculița statului abia dacă ajung pentru plata lefurilor la valoarea lor actuală. Premierul Florin Cîțu spune că, fără o creștere economică sustenabilă, actualul nivel de salarizare nu va putea fi menținut. „România trece printr-o situație dificilă, România trece printr-o perioadă de criză, o perioadă de criză economică și, totuși, în cea mai mare criză din ultima sută de ani, în 2020, eu am fost cel care a spus că nu este momentul să facem o reformă în administrație, nu este momentul să înghețăm salarii, nu este momentul să facem aceste lucruri în 2020. Am avut o creștere a salariilor medie, în sectorul public, în 2020 cu 8%, când, în restul Europei media a fost de 3%. Anul acesta, în continuare, trebuie să ne asigurăm că vom face investiții și să alocăm resurse către investiții pentru a genera creștere economică. Numai cu creștere economică. Și acesta este semnalul pentru toți angajații din sectorul public, doar dacă avem creștere economică sustenabilă putem să susținem nivelul actual de salarizare. Fără o creștere economică sustenabilă pe termen mediu și lung, fără investiții, nu avem cum să susținem acest nivel al salarizării. Dar întotdeauna sunt dispus să discut cu toată lumea, cu cifrele pe masă, și să vedem care sunt soluțiile. Toți trebuie să ne gândim că tragem în aceeași direcție, să avem o economie performantă, o economie care să poată să plătească și salarii și pensii la nivelul actual”, a declarat premierul la finalul ședinței de Guvern de săptămâna aceasta. întrebat dacă, în aceste condiții, se va ajunge la o tăiere a salariilor bugetarilor, premierul s-a limitat să spună doar că acestea au fost înghețate, fără a da un răspuns foarte clar. A menționat însă că va fi făcută o analiză cu privire la cheltuielile din administrația locală și centrală pentru că bugetul nu poate face față pe termen lung salariilor, sporurilor și cheltuielilor cu personalul din aceste sectoare. „Aici sunt mai multe analize, am făcut mai multe analize și pe partea de administrație locală și pe partea de administrație centrală. Discuția pe care am avut-o cu administrația locală, consiliile județene și Asociația Municipiilor a fost foarte clară din punctul meu de vedere. Evoluția, nu numai a salariilor, sporuri, cheltuielilor cu personalul din administrația locală, dar și centrală, din ultimii patru ani de zile, nu este sustenabilă. Nu ne putem permite așa ceva, și atunci mă aștept de la administrațiile locale responsabile să vină cu măsuri, care să corecteze această tendință. Deci ceea ce s-a întâmplat în ultimii patru ani de zile nu este sustenabil pe termen lung, având în vedere potențialul nostru de dezvoltare și faptul că avem nevoie de resurse pentru investiții în perioada următoare”, a declarat premierul, adăugând ca își dorește o reformă a administrației locale. CONVOCATOR Prin Dispoziția Primarului Municipiului Zalău nr.53/21.01.2021 s-a convocat ședința ORDINARĂ online a Consiliul local al municipiului Zalău pentru data de 28 ianuarie 2021 orele 09.00 cu următoarea ORDINE DE ZI: 1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință ce va conduce ședințele Consiliului local al municipiului Zalău în perioada ianuarie-martie 2021. 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „Plan urbanistic zonal pentru amenajare drum în continuarea străzii Sărmaș și racordare la utilități” str. Sărmaș și continuarea acesteia, beneficiar Zaha lean, ca reprezentant al proprietarilor de terenuri din zona studiată prin documentația privind aprobarea PUZ. 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „Plan Urbanistic Zonal pentru construire ansamblu rezidențial”, str. Ștefan cel Mare nr. 134, beneficiar Energyzal LTD SRL. 4. Proiect de hotărâre privind utilizarea în anul 2021 a excedentului bugetar al anului 2020, pentru secțiunea de dezvoltare. 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului burselor școlare acordate elevilor din învățământul preuniversitar din Municipiul Zalău în anul 2021. 6. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Procedurii privind modalitatea de identificare a beneficiarilor de stimulent educațional sub formă de tichet social pentru grădiniță, de pe raza municipiului Zalău. 7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de închiriere prin atribuire directă către partide politice și birouri parlamentare a spațiilor aflate în domeniul public sau privat al UAT - Municipiul Zalău. 8. Proiect de hotărâre privind trecerea din proprietatea publică a Municipiului Zalău și administrarea Consiliului Local în proprietatea publică a Statului Român, a imobilului teren în suprafață de 6528 mp, situat în extravilanul Municipiului Zalău, necesar realizării lucrării de utilitate publică de interes național "Secțiunea 3B-Tunel rutier cu profil de autostradă în zona Meseș" din cadrul obiectivului de investiții "Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea". 9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular din municipiul Zalău, pentru anul școlar 2021-2022. 10. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii contractului de parteneriat pentru învățământul DUAL, în cadrul Liceului Tehnologic “Mihai Viteazul” pentru anul școlar 2021- 2022. 11. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, faza PT, pentru obiectivul de investiții “ModernizareaJ191C: Tudor Vladimirescu, Porolissum, Bujorilor, Moigradului și Cetății”. 12. Proiect de hotărâre privind actualizarea bugetului proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe C, SR42 și 1B din Municipiul Zalău” și modificarea Hotărârii de Consiliu local al Municipiului Zalău nr. 395 din 29 noiembrie 2018. 13. Proiect de hotărâre privind atestarea la domeniul privat al Municipiului Zalău a imobilului identificat în CF colectivă nr.56467-CJ Zalău (CF colectivă 7968-vechi), nr. top ll/a/l/2.110/3/XIV, situat în municipiul Zalău, str. Gheorghe Doja, nr. 40, bl. D40, ap.14, parter. 14. Proiect de hotărâre privind atestarea la domeniul privat al Municipiului Zalău a imobilului identificat în CF nr. 51372-C1-016 Zalău, nr. cadastral 1953-C1-017, situat în municipiul Zalău, str. Gheorghe Doja, nr. 93, bl. D115, ap. B/1/2, parter. 15. Proiect de hotărâre privind atestarea la domeniul privat al Municipiului Zalău a imobilului identificat în CF nr. 51372-C1-017 Zalău, nr. cadastral 1953-C1-018, situat în municipiul Zalău, str. Gheorghe Doja, nr. 93, bl. D115, ap. B/1/3, parter. 16. Proiect de hotărâre privind prelungirea duratei folosinței gratuite acordată Clubului Sportiv Municipal Zalău prin contractul de comodat nr. 7922 din 08.02.2017. 17. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor proprietatea publică a Municipiului Zalău transmise în administrarea Colegiului Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău, în baza Protocolului de administrare nr. 27790 din 12.09.2002. 18. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor proprietatea publică a Municipiului Zalău transmise în administrarea Școlii gimnaziale „Simion Bărnuțiu” Zalău, în baza Protocolului de administrare nr. 27776 din 12.09.2002. 19. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea și gestionarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECODES Sălaj, a bunurilor recepționate în baza Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 67217 din 03.12.2020. 20. Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Zalău nr. 74 din 20 februarie 2020 de aprobare a vânzării locuinței construită din fondurile Agenției Naționale pentru Locuințe, situată în municipiul Zalău, str. Sfânta Vineri nr.IOC, bloc IAIFO. 21. Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Zalău nr. 91 din 27 februarie 2020 de aprobare a vânzării locuinței construită din fondurile Agenției Naționale pentru Locuințe, situată în municipiul Zalău, str. Viitorului nr.15 bloc DM 11. 22. Proiect de hotărâre privind aprobarea pentru anul 2021 a Planului cuprinzând acțiunile/lucrările de interes local pentru repartizarea orelor de muncă a beneficiarilor de ajutor social și a beneficiarilor serviciului de acordare a mesei la Cantina de Ajutor Social din municipiul Zalău. 23. Proiect de hotărâre privind actualizarea componenței Comisiei de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice ce se desfășoară pe raza municipiului Zalău, constituită în temeiul Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, actualizată. 24. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea intabularii dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilelor, terenuri intravilane, libere de sarcini, necesare asigurării tramei drumului public strada Merilor și str. I. Ghica și trecerea acestora din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău. 25. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea intabularii dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilului teren intravilan de 2 mp, liber de sarcini, necesar asigurării tramei drumului public strada Matei Basarab și trecerea acestuia din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău. 26. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea intabulării dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilului teren intravilan de 46 mp, liber de sarcini, necesar asigurării tramei drumului public strada Constantin Brâncoveanu și trecerea acestuia din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău. 27. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al Municipiului Zalău în domeniul privat al Municipiului Zalău, în vederea scoaterii din funcțiune, valorificării și după caz casării bunurilor propuse la casare cu ocazia inventarierii anuale a patrimoniului public și privat al municipiului Zalău pe anul 2020. 28. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Sport Club Municipal Zalău a unui microbuz tip 16 + llocuri, marca OPEL CIBRO-MOVANO, proprietatea Municipiului Zalău. 29. Proiect de hotărâre privind aprobarea drepturilor bănești aferente personalului didactic și didactic auxiliar care solicită decontarea cheltuielilor pentru deplasarea din localitatea de reședință la locul de muncă și de la locul de muncă în localitatea de reședință pentru luna decembrie 2020. 30. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr. 2 la HCL nr. 8 din 25 ianuarie 2018 actualizată prin HCL nr.29 din data de 31 ianuarie 2019, prin HCL nr.21 din 23 ianuarie 2020 și prin HCL nr.418 din data de 23 decembrie 2020, caurmare a stabilirii salariului de bază pe țară garantat în plată pentru anul 2021. Diverse Dispoziții de convocare precum și materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate, în format scanat, pe site-ul instituției www.zalausi.ro-Secțiunea Ședințele Consiliului local începând cu data de 22.01.2021. PRIMARUL MUNICIPIULUI ZALĂU, IONEL CIUNT