Graiul Sălajului, ianuarie-martie 2021 (Anul 32, nr. 7233-7295)

2021-01-29 / nr. 7252

ACTUALITATE _ rt www.gr.iul.U.j^^r»_____________________________Vin.rt-29iM.Mii.2021__________________________________ en.il. grMuUi.u.l^T 's. Anamaria Tempe Din prima zi a lunii februarie, alocațiile copiilor se majorează cu 20 la sută. Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a confirmat aplicarea măsurii, adăugând că în Parlament va fi dezbătută o propunere referitoare la o nouă majorare cu 20 la sută a alocațiilor, iar în funcție de decizia luată se va stabili și calendarul de majorare al alocațiilor. „Alocațiile vor intra de la 1 februarie, adică de săptămâna viitoare, majorate cu 20 la sută. Pentru calendarul de majorare a alocațiilor avem o lege în Parlament și tot acolo vom vedea dacă se menține și a doua tranșă de 20 la sută” ,a spus Raluca Turcan la postul național de televiziune. Potrivit spuselor acesteia, următoarea majorare a alocațiilor ar putea avea loc în iulie sau în august. Creșterea de 20 la sută înseamnă că alocația pentru copiii cu vârstele curpinse între 2 și 18 ani va ajunge la un total de 214 lei pe lună. Pentru copiii cu vârsta până în 2 ani și pentru copiii cu handicap cu vârsta de maximum 18 ani, cuantumul alocației va fi de 427 de lei lunar. Cu toate acestea, alocația din România este una dintre cele mai mici din Europa, alături de cea din Bulgaria, Slovacia și Polonia. Ordonanța de Urgență a Guvernului Orbán care prevedea creșterea etapizată a alocațiilor, în două tranșe de câte 20 la sută, pentru anul 2021 a fost modificată la finalul lunii decembrie 2020, de Senat. Modificarea a stabilit că va fi o singură majorare de 20 la sută, la începutul anului. Potrivit textului adoptat, următoarea majorare a alocațiilor cu 60 la sută (aproximativ 90 lei) va avea loc abia în iulie 2022, când alocațiile vor ajunge la un cuantum de 300 de lei. Legea de aprobare a OUG privind majorarea etapizată a alocațiilor a păstrat valoarea țintă de 300 de lei pentru iulie 2022 în ceea ce privește copiii cu vârsta între 2 și 18 ani și de 600 de lei pentru cei cu vârsta până în 2 ani și pentru cei cu handicap cu vârsta maximă de 18 ani. Proiect de 26 milioane de lei pentru modernizarea a cinci străzi din Zalău zs. Sebastian Olaru Consilierii locali din Zalău au aprobat în cadrul ședinței de joi, 28 ianuarie, proiectul tehnic al obiectivului de investiții “Modernizare DJ191C: Tudor Vladimirescu, Porolissum, Bujorilor, Moigradului și Cetății”, cu o valoare totală circa 26 milioane de lei. Administrația locală intenționează să obțină o finanțare europeană pentru acest proiect. Prin proiect se propune turnarea unui strat de asfalt de 5 centimetri pe străzile menționate, reabilitarea a 12 stații de autobus, inclusiv cu 12 rastele de biciclete, realizarea de trotuare și piste de bicicliști, canalizare pluvială. De asemenea, se vor moderniza prin proiect podețul de pe strada Porolissum și podețul de pe strada Cetății. Consiliul Județean vrea să reabiliteze drumul Zalha-Bezded-Cernuc S. Sebastian Olaru Consilierii județeni au aprobat în cadrul ședinței de joi, 28 ianuarie, un proiect de hotărâre privind principalii indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiție „Modernizare DJ108S: sector Zalha- Bezded-Cernuc”, în lungime de 10,4 kilometri. “Sectorul de drum care face obiectul prezentului referat de aprobare se desfășoară pe raza teritorială a comunei Zalha, respectiv Gârbou, județul Sălaj și asigură accesul locuitorilor din Zalha, Bezded, Cernuc atât la centrele de comună, respectiv principalele obiective socio-economice și administrative, dar și o variantă cu 30 km mai scurtă spre reședința de județ și spre orașul Jibou”, se arată în referatul care însoțește proiectul. Valorea totală estimată pentru reabilitarea a 10,4 kilometri de drum este de 74.155.158,59 lei, investiția urmând a fi eșalonată pe trei ani. După reabilitare, drumul va avea o lățime de șase metri, cu câte un metru de acostament pe fiecare parte. De asemenea, se va amenaja sistemul de colectare și evacuare al apelor pluviale, două poduri și patru stații de autobuz. GRAIUL SĂLAJULUI 129 de locuri de muncă libere în Sălaj Angajatorii sălăjeni pun la bătaie în această perioadă 129 de locuri de muncă disponibile în diverse domenii de activitate. In producție și prestări servicii avem 33 de locuri de muncă libere, în turism și industrie alimentară avem 9 joburi, în industria lemnului sunt 4, în sănătate și asistență socială avem doar 2 locuri de muncă vacante, în comerț sunt 38 de posturi libere și un număr de 43 de joburi sunt disponibile în industria confecțiilor. în general, sunt căutați cei cu studii medii, dar sunt și două posturi de agent transport valori și oficiant urban în cadrul Companiei Naționale Poșta Română SA. ,care necesită învățământ obligatoriu specific și concurs pentru ocuparea acestora. Se oferă posturi de: instalator centrale termice, muncitor necalificat, electrician montator de instalații, vânzător, agent de securitate, lăcătuș mecanic, mecanic utilaje, sudor, macaragiu, agent transport valori, oficiant urban, lucrător comercial, reprezentant vânzări, instalator instalații tehnico-sanitare, recepționer, bucătar, ajutor bucătar, lucrător bucătărie, tâmplar universal, asistent medical generalist, confecționer îmbrăcăminte, vânzător, casier și recepționer marfă. Locurile de muncă sunt valabile în municipiul Zalău și localitățile Șimleu Silvaniei și Aghireș. Cei interesați pot solicita mai multe detalii la sediul AJOFM Sălaj. Anamaria Tempe