Graiul Sălajului, octombrie-decembrie 2021 (Anul 32, nr. 7421-7482)

2021-10-18 / nr. 7433

ACTUALITATE www. graiulsala jului. ro Luni - 18 octombrie 2021 Alina Rad Toate cele 50 de cluburi afiliate la Asociația Județeană de Fotbal Sălaj, reprezentând nu mai puțin de 75 de echipe de copii, juniori și seniori, au primit joi, 14 octombrie, mingi și echipamente sportive noi, grație unei finanțări de 250.000 de lei asigurate de la bugetul Consiliului Județean Sălaj. „Vă felicit pentru grija și dăruirea cu care vă ocupați de destinele tinerilor care fac sport. Cunoaștem dificultățile financiare cu care se confruntă cluburile de fotbal din Sălaj, acesta fiind, de altfel, unul dintre motivele pentru care am lansat acest program de finanțare. Consider că este o obligație a noastră, ca autoritate publică, să sprijinim și sportul amator, nu doar pe cel de performanță, îmi doresc să îmbrăcați cu mândrie noile echipamente. Sper, în același timp, să vă poarte noroc și să vă aducă numeroase victorii. Vă asigur că acesta este doar primul pas pe care îl facem în direcția dezvoltării sportului la nivel de județ”, a declarat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj. Fiecare echipă a primit câte 20 de echipamente și șase mingi de fotbal, în cazul copiilor și juniorilor, respectiv 20 de echipamente și șapte mingi, în cazul seniorilor. „Vreau să mulțumesc conducerii Consiliului Județean Sălaj și consilierilor județeni pentru susținerea acordată membrilor asociației noastre. Este pentru prima dată când administrația județeană își îndreaptă atenția spre fotbalul sălăjean amator, care înseamnă 75 de echipe de copii, juniori și seniori, cu un total de 1.500 de sportivi”, a afirmat Daniel Sabou, președintele AJF Sălaj. Declarație politică Stimate domnule președinte al Consiliului județean Sălaj, „Statul eșuat" a devenit o realitate atât pentru locuitorii municipiului Zalău, cât și pentru cei ai comunei Mirșid . Prin maniera discreționară de alocare a banilor din Fondul de rezervă aflat la dispoziția guvernului, prim-ministrul României și mai ales ministrul sălăjean care ar trebui să cunoască foarte bine realitățile din județ, nu au ținut cont de nevoile oamenilor și au luat culoarea politică a primarilor din teritoriu ca unic criteriu de repartizare a banilor. Referitor la U.A.T.-urile mai sus menționate, administrate de primari P.S.D., care au primit ZERO LEI, vă aducem la cunoștință faptul că cetățenii lor vor suferi prin limitările administrațiilor respective de a realiza: -finalizarea unor investiții publice, -cheltuieli urgente aferente pandemiei,cheltuieli privind serviciile de asistență socială, plata unor cheltuieli curente și de capital etc. Pentru a stopa această batjocură, grupul consilierilor județeni P.S.D. vă solicită să întreprindeți toate demersurile politice și administrative pentru îndreptarea acestor nedreptăți, iar cele două comunități locale, Zalău și Mirșid, să beneficieze măcar de sprijin financiar de la nivel județean pentru a reuși gestionarea eficientă a problemele urgente ale locuitorilor, așa cum le rezolvă și primarii P.N.L. și U.D.M.R. din celelalte administrații sălăjene, prin sprijinul primit de la guvern. Vă reamintim ca neputințele din bătăliile politice (pierderea alegerilor de către P.N.L.) nu trebuie transferate în plan civic și pedepsiți cetățenii care au ales FAPTELE, NU VORBELE din campania electorală. Acum aveți la dispoziția dumneavoastră toate pârghiile necesare identificării soluțiilor pentru rezolvarea punctuală a acestor situații de neînțeles pentru orice om ancorat în realitate (pandemia afectând TOATE sectoarele de activitate din TOATE U.A.T.urîte) și vă cerem să le utilizați în cel mai constructiv mod. Grupul Consilierilor Județeni P.S.D. Sălaj GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Bani de la Consiliul Județean pentru spitalul de la Jibou •%. Alina Rad în cadrul ședinței extraordinare de vineri, 15 octombrie, Consiliul Județean Sălaj a alocat, din fondul de rezervă bugetară, un ajutor financiar în valoare de 50.000 de lei Spitalului Orășenesc „Dr. Traian Herța” Jibou. Banii sunt destinați achiziționării de echipamente medicale pentru tratarea pacienților cu SARS-CoV-2. Scriam, în ediția din 14 octombrie, despre faptul că unitatea medicală, aflată în subordinea primăriei Jibou, a cerut în regim de urgență, de la Consiliul Județean Sălaj, sprijin financiar pentru a cumpăra echipamente medicale necesare tratării pacienților cu SARS CoV-2 internați la spitalul din localitate. Unitatea medicală are nevoie urgent de 7 concentratoare de oxigen de 10 litri și 2 butelii de oxigen medical de 50 de litri. „Pe fondul creșterii semnificative a incidenței la nivelul județului și al orașului Jibou, dar și pentru că dotările Spitalului «Dr. Traian Herța» sunt insuficiente pentru a face față numărului mare de pacienți, Primăria Jibou ne-a solicitat în regim de urgență un sprijin financiar. Pandemia ne-a învățat că trebuie să avem grijă unii de alții, să ajutăm, să fim solidari, pentru că doar împreună putem ieși învingători. Astfel, administrația județeană rămâne alături de personalul din prima linie a luptei cu temutul virus și alocă unității medicale din Jibou, din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Consiliului Județean, suma de 50.000 de lei, pentru achiziționarea a șapte concentratoare de oxigen de 10 litri și a două butelii de oxigen medical de 50 de litri”, a explicat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj.