Állami Polgári Leányiskola, Gyöngyös, 1924
miatt ezidén a III. és IV. osztályt a írni. VKM. úr 92956/924. sz. rend.-re összevontuk. A szűk tanterem és a nagy létszám nehezítette a jó eredmény biztosítását, melyért kitartó törekvéssel küzdöttünk. A kir. Tanfelügyelő úr által jóváhagyott tárgybeosztással tanítottunk. Abból a tárgyból, melyből a szükségszerűség új tankönyvet kívánt (történet, természetrajz), a szaktanár új tanmenetet készített. A tanításban minden tárgynál törekedtek a szaktanárok a gyakorlatiasságra. A nevelésben minden alkalmat felhasználtunk, hogy a »jónak« és »szépnek« megszerettetésére vezessük növendékeinket. A tanulók magaviselete kielégítő, de sajnos, a szorgalom soknál nem volt meg kellőleg. Ennek okát a mai nehéz megélhetési viszonyok folytán felmerült különböző családi körülményekben találtuk, melyek a tanuláshoz szükséges kellő időt vagy nyugodtságot nem biztosították tanulóinknak. Növendékeink magaviseletéről, szorgalmáról, előmeneteléről a szülők időről-időre értesítést nyertek a »Szorgalmi Napló« (Iskolai Ellenőrző könyvecske) révén. A szülői ház és az iskola közötti szorosabb kapcsolat fenntartására ez évben két szülői értekezletet tartottunk és állandó beosztással minden tanerő a kitűzött heti órában rendelkezésére állt az érdeklődő szülőknek, hogy a gyermekek javára előnyös nevelői intézkedéseket együttesen megbeszéljék. Az első szülői értekezleten (okt. 27.) Tiszt. Véber János róm. kath. hittanárunk: A szülők és az iskola közötti kapcsolatról«; a másodikon (máj. 16.) Kmoschekné Csuboth Gizella tanárnő: »A gyermek egészségének ápolásáról« tárgyaltak megnyerő előadásban. Az előadásokat az igazgató vezette be, majd az előadás után megindította az eszmecserét. Örömmel tapasztaltuk a szép számmal megjelentek őszinte érdeklődését. Az iskola tanulmányi ügyeiről részletesen jegyzőkönyveink számolnak be. Tartottunk egy alakuló-, hét rendes havi-, két módszeres-, két ellenőrző-, két osztályozó-, egy látogatási- és egy évzáró értekezletet. Az első módszeres értekezleten a »Rendtartási szabályzatnak« azon pontjait tettük megbeszélés tárgyává, melyek az egészségi és fegyelmi ügyekre, valamint a tanulmányi kirándulásokra vonatkoznak. A megállapodás az volt, hogy a gyermeknek tisztasági és rendérzékét fejlesztjük, a meghűlés elleni óvakodásból a kivágott- vagy rövid ruhák viselésének elhagyására figyelmeztetjük őket, az iskolai fegyelmi büntetések fokozatait kiírjuk és az egyes osztályokba kifüggesztjük, gondos ellenőrzéssel a fegyelmi szabályok megtartását kívánjuk és végül a kirándulásoknak tervezetét elkészítjük. A második módszeres