Hanglemez Magazin, 1973
Cserháti Zsuzsa első látványos sikerét a tavalyi táncdalfesztiválon aratta, ahol a zsűri előadói díját is elnyerte. Népszerűsége az elmúlt időben nagymértékben megnőtt, és Zsuzsa újra meg újra feltűnik, alakjára és hangjára formált számokkal — ébren tartva a könynyen lankadó népszerűséget. Dalainak stílusát a könnyűzene különböző irányzatai hatják át, remekül énekel, jazzes átdolgozásokat is. Mint stílusban, a zeneszerzőkben is kedveli a változatosságot. Lemezen is megjelent sikerei közül például Körmendi Vilmos a szerzője a Puha sóhajoknak, ennek a lemeznek a másik oldalán Wolf Péter száma ta-t látható: Ne nézz a Napba. Másik két kislemezén is négy szerző dalai szerepelnek: Gábor — Kicsi gyere velem rózsát szedni, Szakály — Árva fiú, Hajdú — Repülj kismadár, Mészáros — Nem volt ő festő. Új együttesek naponta alakulnak, de ritka alkalom, ha a zenekar születését országos érdeklődés kíséri. Így van ez a Skorpió esetében, sőt az együttes tagjainak nemzetközi elismertsége olyan különleges helyzetet teremtett, hogy szinte egyidőben mutatkozhattak be itthon és külföldön. A Skorpió megalapítása Frenreisz Károly érdeme. Hétéves karriere a Metróban, majd a Locomotivban bebizonyította: igazi színpadi ember. Társai a Skorpióban: Papp Gyula, a Mini együttes népszerű orgonistája, aki új együttesében e legdivatosabb hangszeren, a Moog Synthesizeren is bemutatkozik. A szólógitáros Szűcs Antal Gábor, a dobos Fekete Gábor, ők korábban a Hungáriában játszottak. Első nyilvános fellépésük október 14-én, az Egyetemi Színpad évadnyitásán volt, kitörő sikerrel. Ez még akkor is meglepetés, ha számításba vesszük az együttes tagjainak népszerűségét, hiszen számaikat még soha senki sem hallotta, nem áll a hátuk mögött a rádió és a televízió népszerűsítő hatása. Külön meglepetés, hogy egy óra tíz perces, kiérlelt programot mutattak be, amely egy régóta együtt játszó zenekarnak is becsületére vált volna. A műsor hosszúsága nem az elnyújtott improvizációknak köszönhető, hanem a több hónapos, sok dalt termő, nagyon igényes munkának A műsor csúcspontja és szenzációja volt: hemmazrék Gershwin Kék Rapszódiájánakrock-átiratát, hallatlanul invenciózus hangszerelésben. Sikerült valóban adaptálniuk saját világukba Gershwin zenéjét. Bár csak októberben mutatkoztak be, rengeteg stúdiómunka áll a hátuk mögött. Májusban vették fel Zalatnay Sarolta új nagylemezét, és ugyancsak ők kísérték szeptemberben a prágai Supraphon Stúdióban Cinit. „ Természetesen a saját felvér®lAk rém vnratnak magukra. Az MHV stúdióban készítették el bemutatkozó kislemezüket, amelyen két szám szerepel: a SZEVASZ, HAVER! és a HOSSZÚ AZ ÚT. A lemez fényképes borítóban, december elején jelenik meg. Ugyanebben a hónapban kerül sor a jövő tavasszal megjelenő első , Skorpió nagylemez felvételeire is. ntbMMJiZ KÁitALY FbKbTLCA3#R PAPPCYNLA SZtICS ANTAL CAMR DURKÓ ZSOLT Díszítőelemek zenekarra Szimbólumok kürtre és zongorára Psicogramma zongorára Egy magyar rapszódia két klarinétra és zenekarra I. vonósnégyes Kovács Béla, Dittrich Tibor (klarinét) Fellegi Ádám, Sólymos Péter (zongora) Tarjáni Ferenc (kürt) Bartók Vonósnégyes Magyar Rádió és Televízió Kamarakórusa és Szimfonikus Zenekara Vezényel: Lehel György LPX 11363 ára 60,0 Ft DURKÓ ZSOLT A Hanglemez Magazin nyomdába kerülésekor három új aranylemezről érkezett hír. Egy újabb százezres rekordot köszönthetünk: Koncz Zsuzsa 1971 karácsonyára megjelent Kisvirág című nagylemeze elérte a százezres példányszámot. A népszerű énekesnőnek, akit a sajtó egymilliós lemezjubileumakor „Lemezkirálynőnek” nevezett, ez sorrendben a hetedik aranylemeze. Nagy példányszámú lengyel és NDK megrendelések és nagy hazai siker nyomán a Locomotív GT második nagylemeze, a Ringasd el magad is elérte az ötvenezres p01dänyszäm£ßL^^^_ Október 16-án este a Hanglemezgyár képviselője a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című musical előadása után átadta a Vígszínház társulatának a darabból készült nagylemez ötvenezer eladott példánya után járó aranylemezt. A hazai aranylemezek történetében most először kapta meg színházi zene ezt a díjat, egyike azoknak, akik célul tűzték ki az új magyar zenei iskola megteremtését. Egyéni stílusának jellegzetessége a°„floridus”, a kivirágzás technika, a mágikus magyar múlt és elvesztett középkor felidézésére való törekvés. I k I • • • • • • ••••••••••• 4