Aszód - Aszódi Tükör, 1999 (11. évfolyam, 1-12. szám)

1999-01-01 / 1. szám

52.3. 1999. január X. évf. 1. szám ASZÓD VÁROS HAVILAPJA 50, Ft Sebességcsökkentő­­ sziget, jelzőlámpa ! Az elmúlt év végéig négy településen - Bagón, Szadán, Fóton és Aszódon - mintegy 45 millió forint értékben telepítettek olyan objektumokat, amelyek az M3-as autópálya díjasítása miatt a 30-as főútra zúduló for­galom hatásait próbálják enyhíteni. A sebességcsökkentő szigetek, gya­logátkelőhelyek és a sárga figyelmeztető fényt adó jelzőlámpák mellett csomópontok átépítésére is szükség lesz. Azt azonban még nem tudni, mindehhez idén mekkora összeget csoportosítanak át az Útalapból. Tavaly novemberben azokon a településeken kezdődtek meg a munkák, ahol az önkormányzatok beleegyeztek az új műtárgyak lépcsőzetes telepítésébe. Az építés előzményeként az Észak-Magyarországi Autópálya Részvénytár­saság az M3-as autópálya díjasításával és annak várható hatásaival foglalko­zó tanulmányt készíttetett, amelyben az önkormányzatok jelzéseit, kéréseit is figyelembe vették. Ennek alapján készültek el az egyes településekre vonat­kozó, a biztonságos közlekedést szolgáló építési tervek. A legtöbb teendő Aszódon várt az építőkre. Megtörtént a három sebesség­csökkentő sziget kialakítása és ezen objektumoknál a főútvonal kiszélesítése. A gyalogátkelőhelyekhez villogó sárga fény­t adó jelzőlámpákat telepítettek. Idén a munkák folytatódnak. A tervek szerint a város két kereszteződését - a Kondoros és a Szabadság térit - körforgalommá alakítják, a kartali elágazás és­­ az OTP Bank közötti szakaszon pedig egy 40 férőhelyes parkolósávot alakí­­­­tanak ki. Átépítésre szorul a bagi csomópont is, ám az ide tervezett körfor­­­­galom a nagy szintkülönbség miatt nem valósítható meg. Arra, hogy mit érnek ezek az intézkedések, a napokban, az M 3-ason történő­­ díjfizetés megkezdése után választ kapunk. Sajnos az igazi megoldásra, a­­ városunkat északról, illetve délről elkerülő két út építésére egyelőre nem kerül sor. Tervek azonban ezekre a műutakra is készülnek. R. Z. Fotó: Balázs Gusztáv a forgalom­növekedés ellen Minden bizonnyal csúcstartó címet ér­demel ki a Művelődés Háza előtt meg­épített járdasziget. Elkészülte, no meg normális kitáblázása előtt legalább 25 gépkocsi felnijét és futóművét igazította meg. A szerencsésebbek megúszták durrdefekttel. Ám mire a jószerencséjét áldó gumis nagyobb beruházáson kezdte volna törni a fejét, a PEMÁK szakem­berei is észbe kaptak, és megtették a szükséges intézkedéseket. A kérdés csak az, miért fordított sorrendben történt mindez? Fesztivál a fesztivál miatt Az ár is húzza őket (6. oldal) (5. oldal)

Next