Békéscsaba - Tót Melanzs, 2017 (8. évfolyam, 1-23. szám)

2017-01-13 / 1. szám

Ingyenes kiadvány­ Békéscsaba. Alapító: Ferencz Rezső Kiadó: Tót Melanzs Kiadó • Szerkesztő: Ferencz Rezső Telefon: 20/34 41 959 • Email: totmelanzs@gmail.com­ Technikai szerkesztés és nyomtatás: Kopirex Digitális Nyomd: KÁVÉHÁZI IDŐHÚZÓ MELANZS: keverék, vegyülék, elemi szálakból font fonal; tejeskávé (az osztrákoknál). Francia és német szó is. (Lapoda Multimédia) www.kopirex.hu kopirexo kopirex. hu Tel.: 06 20/947-0201 Békéscsaba, Ilésházi u. 5. J PEKÁRIK Gumiszerviz Kft. a belvárosban várja kedves ügyfeleit. Békéscsaba, Jókai utca 42.­­M 66/520-320 eJíM FALI ÉS KÁRTYANAPTÁRAK ------------------------------------------------------- (g)SZÉLVÉDŐ s­ 0 javítás 3000.-tól 30/9451-391 K_____________________r Digitális Nyomda J i ELEFANT SOROZO Minden szombaton karaoke. Kéthetente (pénteken) blueskoncertek: 5600 Békéscsaba,Ilésházi u. 1. Telefon: 20/775-6480. 1 J-------------------------------------------------------1 Békéscsaba, Munkácsy u. 13. Telefon/fax: (66) 443-352 E-mail: békés megyei 8 szuperinfo.hu ___________www.szuperinfo.hu___________ A művelt borivó A borhoz vezető út is már a születéssel kezdődik. Le­galábbis Dlusztus Imre borszakíró szerint. Legutolsó boros könyve tavaly november végén jelent meg Út a borhoz címmel. A 380 oldalas album tulajdonképpen könyv a könyvben. Ám ha valaki a végére ér a krim­­iszerűen izgalmas és érdekes olvasmánynak, egészen biztosan maga is elindul valamelyik magyarországi bor­vidék felé. Aztán egy másik fél is...­­ Rengeteg különbség van olvasás és olvasás között, hiszen a leírt szavak mindenkinek mást jelenthetnek. Rengeteg különbség van ivás és ivás között is. A világ legjobb vörösbora teljesen mást jelent egy antialko­holistának, egy jó borral sosem találkozott iszákosnak, egy pályakezdő és egy tapasztalt borivónak. Nagyon valószínű, hogy csak az utóbbi fogja az értékén kezelni a bort. Pedig mindegyikük ugyanazt kapta. Az értel­mezés a kulcsszó. - /Mi­ért fontos ismerni a bort? Nem elég csak élvezni az ivást és eldönteni, hogy ízlik-e vagy sem? - Szerintem nem. Hiszen hosszú utat kell bejárnunk ahhoz, hogy első íz élményünk, az anyatej édes ízétől eljussunk a borhoz, a zamatok, ízek, összefüggések és történetek izgalmas világába. Ráadásul az első találkozás a felnőtt íz­világgal általában elborzasztó. Gyermekként a pohár aljáról titokban kiivott néhány csepp száraz bor, mely összehúzta a szánkat, sőt még a gyomrunkat is, örökre bizalmatlanná tehet a bor iránt. Ez a könyv kizárólag azoknak szól, akik már széthúzták az édesség függönyét, akiknek nem szegte kedvét az első rossz élmény. Belőlük még lehet művelt borivó. - Milyen ember a művelt borivó? - A művelt borivó ott kezdődik, hogy ismeri a borter­mő helyeket és tudja, hogy mit kell keresnie egy-egy fajtában.A magyar borivónak nincs könnyű dolga, mert sokaknak még a 22 borvidék felsorolása is gondot jelent, ráadásul nálunk 130 féle szőlőből készül bor. Pedig nem ördöngösség ismerni ennyi borszőlőfajtát. Az ember memóriája tökéletesen alkalmas arra, hogy használják. - Én a laikus borivók közé tartozom, de azt tudom, hogy napjaink ugyanolyan nevű borai és a szocialista idők borai között ég és föld a különbség. A mai magyar bor már kibír bármilyen nemzetközi összehasonlítást is? - Természetesen. Tudományosan kimutatott tény, hogy a Kárpát-medence talajszerkezete, mikroklímá­ja, csapadékmennyisége, a napsütéses órák szá­ma alapján a legoptimálisabb, legjobb szőlőtermelő terület az egész világon. A magyar borászat össz­ességében a rendszerváltást követő bő negyedszázad sikertörténete lenne, ha nem veszítettük volna el a ter­mőterületek háromnegyedét, és ha lenne elég művelt borivó. Értük írtam. Értük ittam. (ferencz) P Árpád Gyógy- és Strandfürdő. Nyitva tartás: hétfő-csütörtök: 6-20, péntek, szombat: 6-21, vasárnap: 6-20. Tájékozódni: www.arpdhirdo.hu honlapon. Telefon: 66/549-800.­­ SZOLGÁLTATÁSOK: • mosás • vegytisztítás • szérmetisztítás • szőnyegtisztítás • vasalás 5600 Békéscsaba, Kis-Tabán utca 2/A. Telefon: (66) 333-413. Fax: (66) 333-414 ^E-mail: tisztito@kristaly­isztito.hu, www.kristalytisztito.hu­/"­JUBILEUM SINCE 1980 f VJ f­l . "Kristály Tisztító 7 Szalon és ‘Üzem kristálytiszta megoldás. " Nyitva tartás: hétköznap: 8-17. szombaton: 8-12 ^Jgjg. cJJímlW­m*2. lAutcAcjt... A szolgáltatást korlátoztuk Történet napjainkból (2017). Az eset annyira friss, ha kenyér lenne, még illatozna, és meg sem lehetne szelni. Korán kelek minden nap, hiszen reg­gel jobban fog a fő, mint napközben, délután vagy este. Ilyenkor, hajnal négy órától reggel hétig a lakás alkotói csendjében gyorsan szalad az ujjam a billen­tyűkön. Mint rendesen szerdán hajnalban (január I­I.) is a gép előtt talált, a frissen lelőtt kávé első kortyaira szoktam átnézni az elektromos leveleimet. Az „Ügyfélszolgálat” feladó ebben az esetben a T-HOME multinacionális kommunikációs szolgál­tatót jelentette. Ez az üzenet érkezett 2017.01.10. 19.44 órakor: Tájékoztatjuk, hogy az otthoni szolgáltatásra vonatkozó 400094471 folyószámla azonosítóján mutatkozó díjtar­tozás miatt, a szolgáltatás nyújtását az értesítéssel egy­idejűleg korlátoztuk. A visszakapcsolás feltétele 18115 Ft összegű díjtartozás befizetése. A www.telekom.hu oldalon bankkártyával is fizethet, így azonnal könyveljük az összeget Tehát tájékoztattak arról, hogy korlátozták szolgál­tatásunkat, díjhátralék miatt. Az üggyel kapcsolatban teljesen felkészült voltam, hiszen pontosan egy hét­tel korábban ugyanúgy „Ügyfélszolgálat” feladótól már kaptam egy felszólítás-tájékoztatást, hogy elma­radásom van a díjfizetéssel. Akkor meg is nyugodtam, sőt, a határidő­naplóba be is írtam, hogy mikor jár le az ominózus harminc nap, amikorra megígérték a szolgáltatás korlátozását. Ez az üzenet érkezett 2017.01.04. 16.36 órakor: Nyilvántartásunk szerint az otthoni szolgáltatásra vonat­kozó 400094471 folyószámla azonosítóján, 13605 Ft összegű díjtartozása van. A korlátozás elkerülése érdekében kérjük, jelen felszólításunktól számított 30 napon belül rendezze tartozását! A www.telekom.hu oldalon bankkártyával is fizethet, így azonnal könyvel­jük az összeget Amennyiben a befizetés ezen határidőn belül nem történik meg, tájékoztatjuk, hogy a postai úton megküldött felszólító levelünkben, vagy szöveges üzenetünkben foglalt határidő alapján a szolgáltatás korlátozására kerülhet sor. Ezt is elolvastam, értelmeztem, majd írásban is rög­zítettem, hogy 2017. február 03-ig mindenképpen be kell fizetnem az összeget, ha nem akarok vissza­kapcsolási díjjal növelt számlát kapni a követ­kező hónapban. Elmaradás tudatában, de a fizetési határidő biztos ismeretében helyeztem el kis­agyamba a dolgot, a helyzetnek nem volt semmilyen kihatása napi életemre. Ebbe a nyugodt, kiszámítható, tervezhető világba érkezett villámcsapásként a szol­gáltatás korlátozásának múlt idejű megfogalmazása egy héttel később. A saját, a telefon és a vonal túlsó oldalán ülő em­ber szerencséjére nem tudtam hajnalban érdeklőd­ni, meg kellett várnom a reggelt, hogy intézkedést kezdeményezhessek. A beszélgetés nyolc óra tizen­két perckor kezdődött. A hibabejelentőjük (1412) számán keresztül indítottam a kapcsolatfelvételt, melynek első másfél percében pontosan megtud­tam minden olyan információt a kedves, de mégis monoton és szenvtelen hangtól, amire egyáltalán nem voltam kíváncsi. Ismerve az ügyfélszolgálati szokásokat, a rám vonatkozó azonosítókódomat (MT kód) kikészítettem, hogy ezen ne múlhasson az ügyintézés sikere.Végre élő emberi hang szólt bele a telefonba, méghozzá a reggel minden frissességével, tényleg bájos, kellemes volt a „fogadj Isten"! Szükség is volt erre a kedves, emberi hangra, mert bár jó szándékkal készült az információs blokk, de hossza miatt majdnem elérte a tűréshatáromat. De nem lépte át, ezért teljesen normális hangnemben kezdődött a beszélgetés. Ráadásul az adategyeztetés flottul ment, adataim stimmeltek, hozzákezdhettünk az érdemi rész megbeszéléséhez. A hölgy kis türel­met kérve, multi-rendszerükből előbányászta a rám vonatkozó virtuális kartotékot, és már sorolta is, hogy mi a hiba. Hány hónappal vagyok elmaradva, és azt is megmagyarázta, hogy a középső tétel azért több mint a többi, mert abba a számlába számolták el egy korábbi szolgáltatás visszakapcsolásának a díját is. Ekkor felhívtam a figyelmét arra, hogy pon­tosan egy héttel ezelőtt kaptam a tőlük egy hasonló ■r ■ ■Home emailt, amelyben arról tájékoztattak, hogy 30 napon van kifizetni a hátralékomat. Ehhez képest egy hét­tel később, már meg is szüntették a szolgáltatást és az egy héttel korábbinál jóval nagyobb összeg meg­fizetéséhez + visszakapcsolási díj kötik a szolgáltatás újraindítását. Továbbra is normális hangon kérdeztem, hogy­­ korábbi levelükben leírtakkal ellentétben a 30 nap helyett miért hét nap elteltével cselekedtek, hiszen azt írták, hogy a szolgáltatást korlátoztuk. Ahogyan hangosan is megfogalmaztam helyzet­értékelésemet, rádöbbentem, hogy tényleg alaposan félrevezettek levelükkel. A felismeréstől a pump­ szinte észrevétlenül ment fel bennem, és az addig párbeszéd egyre hangosabb ügyfélmonológgá válto­zott. Beszélgetőpartnerem próbált volna beleszól­ni a szóáradatba, de amikor elhagyta száját a „m rendszerünk...” kezdetű mondat, hatására bennem­ sutba vágódott a jóérzés és csak dőlt belőlem a szó­vég, hogy rendszer... Önöknek minden feltétel­t adott ahhoz, hogy olyan rendszert üzemeltessenek amelyik nem vezeti félre az ügyfeleket... Önök egy kommunikációs cég, nem hivatkozhatnak a saját rendszerük hiányosságaira... Miért nem az írták egy héttel korábbi emailjükban, hogy csak hét napom vár a következménymentes díjmegfizetésre? Miért írtam 30 napot? És csak mondtam és mondtam... A hóig­ megpróbált újból közbeszólni: ...nem én írtam azt a levelet... - csak olaj volt a tűzre... Aztán olyat is mondott, hogy ő ...úgy sem tud segíteni... - újabb­ adag olaj. A vége az lett, hogy lecsaptam a telefont, befizettem a díjat, megírtam ezt a cikket és utána hozzákezd­tem egy levél megírásához is, melyet a szolgáltatónak címeztem. A levél tárgya: félretájékoztatás miatt szolgáltatáskorlátozás után visszaállítás díjának elengedése. fér-

Next