Bugyi - Lakossági Tájékoztató, 2002 (9. évfolyam, 1-9. szám)

2002-02-01 / 1. szám

A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉSEK TÖRTÉNT Bugyi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 2002-ben először január 10-én ülésezett. Szatmári Benő polgármestert — betegsége miatt - távol­létében Szőke Sándor alpolgármester helyettesítette. Napirend előtt a VOLÁNBUSZ RT képviselőivel az autóbuszjáratok tapasztalatairól folyt eszmecsere a tervezettnél hosszabb ideig. Napirenden szerepelt­­ az önkormányzati költségvetésből tá­mogatott egyesületek tájékoztatói - polgármesteri beszámoló - a tulajdonosi szemle - a Bugyi SE beszámolója -a Cigány Kisebbségi Önkormányzat tájékoztatója - Cserna Ferenc kérelme - lakásigénylések - előterjesztés pályázatok benyújtására A VOLÁN autóbuszjáratok tapasztala­tairól jó néhány képviselő mondta el - többnyire elmarasztaló - véleményét, a VOLÁNBUSZ RT képviseletében az ülé­sen megjelenteknek. A témában leginkább érintett, rendszere­sen bejáró utasok egy csoportja írásban megfogalmazott beadványa „Véleménye a Bugyi-Budapest-Bugyi Volán autóbuszjára­tokról" címmel összefoglalta a személyes tapasztalatok alapján összegyűjtött pana­szokat, problémákat. E levél tartalmából idézünk az alábbiak­ban: Az utasok legalább 90%-a állandó utas, akik a havi 15.000-17.000. Ft-os (diákok­nál ennél valamivel kevesebb összegű) bérltek árát kifizetik a VOLÁNBUSZ RT részére. „Ennek ellenére a nyújtott szolgáltatás minősíthetetlen, hiszen"­­ a járatok többsége már Bugyiról tömött autóbusszal és nem egyenesen Budapestre közlekedik (a Bugyi buszoknak nem kelle­ne Alsónémedi belső útjait is végigjárni, ugyanis a menetrend szerinti menetidőt az ott felszálló tömeg miatt nem lehet tartani, így állandóak a késések). - az ülések, illetve általában a buszok piszkosak. - nyáron az ablakokat nem lehet kinyit­ni, ezért nem lehet szellőztetni, sem, de az árnyékoló függönyök is hiányoznak. - télen nincs, vagy csak minimális a fű­tés. Az­ utazások színvonalát egyes autóbusz­­vezetők személyes hozzáállása is nagymér­tékben rontja. A levél írói szerint ugyanis a buszvezetők egy része­­ az utasok észrevételeire általában minősíthetetlen válaszokat adnak (PL: „Nem kell busszal utazni, menjenek mással Pestre.") - telefonál menetközben.­­ a lakásáról akkor indul el a busszal, amikor már menetrend szerinti indulása lenne. A Nagyvárad téri megállóba kb. 5 perc­cel az indulás előtt áll be a busz, ezért pél­dául a bérletvásárolások miatt már eleve késve indul a járat. Előfordult már az is, hogy a leszállásra szolgáló hátsó ajtók vaspánttal voltak le­zárva menetközben és csak az első ajtón lehetett leszállni. Decemberben -10 fokos hidegben, ami­kor az autóbusz meghibásodott a taksonyi vasútállomáson, az autóbuszvezető nem tá­jékoztatta az utasokat arról, hogy nem tud­nak tovább menni, ezért szálljanak át az ép­pen akkor és onnan a Nagyvárad térre indu­ló helyi járat­­ üres­­ autóbuszára. E helyett ott állt a lerobbant busz nyitott ajtókkal, fű­tés nélkül, füstös utastérrel... A kritikai észrevételekre a J­OLÁN BUSZ RT képviselői elmondták: A vállalt törekvése az elégedett utasok számának emelése. Az autóbuszbérletek árai valóban maga­sak, de ezt nem az Rt. hanem a Pénzügymi­nisztérium határozza meg. Körülbelül mintegy 1000 autóbuszt üze­meltetnek, melyek állapota olyan, hogy évente legalább 100-at új, korszerű típusra kellene cserélni. Korlátozott lehetőségeik miatt, egy évben azonban ennek csak a tö­redékét sikerül beszerezni. Ha a gépkocsi­vezető nem fűt, akkor ő a hibás. De hideg a busz akkor is, ha például későn kezdi el a sofőr a szolgálatot. Az iga­zsághoz az is hozzátartozik, hogy -20 fok alatt ezeket a buszokat nem képesek felfű­­teni. A mai napon (2002. január 10-én) 30 el­lenőrzött autóbusz közül egyben volt hideg. A telefonhasználat valóban tilos az autó­­buszvezetők számára is. A forgalomellenőrzési csoport létrehozá­sával próbálják ugyan kiszűrni a visszaélé­seket, de az utas ne menjen el addig, míg nem kapja a jegyét. Tisztességes, jogkövető magatartást kér­nek az utasoktól. Panasz esetén, csak akkor van módjuk eljárni egy sofőrrel szemben, ha az utas vál­lalja a nevét. Ebben az esetben rövid időn belül kivizsgálják az ügyet. Sajnos nagy a vállalatnál is a fluktuáció, ezért az új sofőrök nem mindegyike tudja a menetjegyek árát. Bár ebben már egy kor­szerű jegykiadó berendezés állt a rendelke­zésükre, Alsónémedi és Bugyi kapta a legtöbb fejlesztés az elmúlt években. Az 1980-ban az M0-on keresztül elindult járatok száma mára duplájára emelkedett. A Bugyi autóbuszjáratok Alsónémedibe való belső megállóit a munkába és iskolába járók indokolják. A VOLÁN RT képviselői ígérték, hogy rövidesen utaslétszám ellenőrzéseket vé­geznek a­u­tóbu­szjárat­a­i­n­kon.

Next