Bugyi - Lakossági Tájékoztató, 2002 (9. évfolyam, 1-9. szám)
2002-02-01 / 1. szám
A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉSEK TÖRTÉNT Bugyi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 2002-ben először január 10-én ülésezett. Szatmári Benő polgármestert — betegsége miatt - távollétében Szőke Sándor alpolgármester helyettesítette. Napirend előtt a VOLÁNBUSZ RT képviselőivel az autóbuszjáratok tapasztalatairól folyt eszmecsere a tervezettnél hosszabb ideig. Napirenden szerepelt az önkormányzati költségvetésből támogatott egyesületek tájékoztatói - polgármesteri beszámoló - a tulajdonosi szemle - a Bugyi SE beszámolója -a Cigány Kisebbségi Önkormányzat tájékoztatója - Cserna Ferenc kérelme - lakásigénylések - előterjesztés pályázatok benyújtására A VOLÁN autóbuszjáratok tapasztalatairól jó néhány képviselő mondta el - többnyire elmarasztaló - véleményét, a VOLÁNBUSZ RT képviseletében az ülésen megjelenteknek. A témában leginkább érintett, rendszeresen bejáró utasok egy csoportja írásban megfogalmazott beadványa „Véleménye a Bugyi-Budapest-Bugyi Volán autóbuszjáratokról" címmel összefoglalta a személyes tapasztalatok alapján összegyűjtött panaszokat, problémákat. E levél tartalmából idézünk az alábbiakban: Az utasok legalább 90%-a állandó utas, akik a havi 15.000-17.000. Ft-os (diákoknál ennél valamivel kevesebb összegű) bérltek árát kifizetik a VOLÁNBUSZ RT részére. „Ennek ellenére a nyújtott szolgáltatás minősíthetetlen, hiszen" a járatok többsége már Bugyiról tömött autóbusszal és nem egyenesen Budapestre közlekedik (a Bugyi buszoknak nem kellene Alsónémedi belső útjait is végigjárni, ugyanis a menetrend szerinti menetidőt az ott felszálló tömeg miatt nem lehet tartani, így állandóak a késések). - az ülések, illetve általában a buszok piszkosak. - nyáron az ablakokat nem lehet kinyitni, ezért nem lehet szellőztetni, sem, de az árnyékoló függönyök is hiányoznak. - télen nincs, vagy csak minimális a fűtés. Az utazások színvonalát egyes autóbuszvezetők személyes hozzáállása is nagymértékben rontja. A levél írói szerint ugyanis a buszvezetők egy része az utasok észrevételeire általában minősíthetetlen válaszokat adnak (PL: „Nem kell busszal utazni, menjenek mással Pestre.") - telefonál menetközben. a lakásáról akkor indul el a busszal, amikor már menetrend szerinti indulása lenne. A Nagyvárad téri megállóba kb. 5 perccel az indulás előtt áll be a busz, ezért például a bérletvásárolások miatt már eleve késve indul a járat. Előfordult már az is, hogy a leszállásra szolgáló hátsó ajtók vaspánttal voltak lezárva menetközben és csak az első ajtón lehetett leszállni. Decemberben -10 fokos hidegben, amikor az autóbusz meghibásodott a taksonyi vasútállomáson, az autóbuszvezető nem tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem tudnak tovább menni, ezért szálljanak át az éppen akkor és onnan a Nagyvárad térre induló helyi járat üres autóbuszára. E helyett ott állt a lerobbant busz nyitott ajtókkal, fűtés nélkül, füstös utastérrel... A kritikai észrevételekre a JOLÁN BUSZ RT képviselői elmondták: A vállalt törekvése az elégedett utasok számának emelése. Az autóbuszbérletek árai valóban magasak, de ezt nem az Rt. hanem a Pénzügyminisztérium határozza meg. Körülbelül mintegy 1000 autóbuszt üzemeltetnek, melyek állapota olyan, hogy évente legalább 100-at új, korszerű típusra kellene cserélni. Korlátozott lehetőségeik miatt, egy évben azonban ennek csak a töredékét sikerül beszerezni. Ha a gépkocsivezető nem fűt, akkor ő a hibás. De hideg a busz akkor is, ha például későn kezdi el a sofőr a szolgálatot. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy -20 fok alatt ezeket a buszokat nem képesek felfűteni. A mai napon (2002. január 10-én) 30 ellenőrzött autóbusz közül egyben volt hideg. A telefonhasználat valóban tilos az autóbuszvezetők számára is. A forgalomellenőrzési csoport létrehozásával próbálják ugyan kiszűrni a visszaéléseket, de az utas ne menjen el addig, míg nem kapja a jegyét. Tisztességes, jogkövető magatartást kérnek az utasoktól. Panasz esetén, csak akkor van módjuk eljárni egy sofőrrel szemben, ha az utas vállalja a nevét. Ebben az esetben rövid időn belül kivizsgálják az ügyet. Sajnos nagy a vállalatnál is a fluktuáció, ezért az új sofőrök nem mindegyike tudja a menetjegyek árát. Bár ebben már egy korszerű jegykiadó berendezés állt a rendelkezésükre, Alsónémedi és Bugyi kapta a legtöbb fejlesztés az elmúlt években. Az 1980-ban az M0-on keresztül elindult járatok száma mára duplájára emelkedett. A Bugyi autóbuszjáratok Alsónémedibe való belső megállóit a munkába és iskolába járók indokolják. A VOLÁN RT képviselői ígérték, hogy rövidesen utaslétszám ellenőrzéseket végeznek autóbuszjáratainkon.