Egyházgellei Hírmondó, 2007
2007-02-01
Lelki oldali „Egyháztudományok” Gellében „Ma egyre sürgetőbb a világi Krisztus-hívők elméleti képzése, nemcsak a természetes igény miatt, hogy hitüket egyre jobban elmélyíthessék, hanem amiatt is, hogy »számot tudjanak adni a bennük lévő reményről« a világ s annak súlyos és bonyolult problémái színe előtt. Ezért elengedhetetlen a rendszeres katekézis, melynek fokozatokban kell alkalmazkodnia az életkorokhoz és a különböző életállapotokhoz, és a kultúra keresztény művelése, mintegy feleletként az örök kérdésekre, amelyek az embert és a mai társadalmat nyugtalanítják. ” (1I. János Pál pápa: Christifideles laid, 60. pont) Szentéletű pápánk fent idézett sorait megfogadva, de főképp tettekre váltva hirdette meg a Szent Erzsébet-évhez kapcsolódóan az Egyházgellei Plébánia, az egyházgellei Mária Légió és a dunaszerdahelyi Pázmaneum Polgári Társulás keresztény felnőttképzését, a Regnum Marianum Akadémiát, amely indulásán mintegy félszáz résztvevő jelent meg az egyházgellei Pasztorációs Központban 2007. február 10-én teológiai és biblikus témában hallgatva meg előadásokat. Azt hinnénk száraz tananyag kerül egy ilyen „akadémián” terítékre, ám tévednek, akik ezt gondolják. Sokkalta inkább elgondolkodtatóak, sőt utánajárásra, további elmélyülésre késztetnek az ott elhangzottak. Arról nem is beszélve, hogy az Igazi Életről, Jézus Krisztusról elmélkednek ott a keresztény ember számára vonzóan. Elsőként ThDr. Karaffa János felbárbakai plébános Bevezetés a teológiába címmel ismertette meg a hallgatóságot e képzés alapkérdéseivel. Kiemelte a teológia mibenlétét és fontosságát, összehasonlított több filozófiai irányzatot, s végül összegezve leszűrte a lényeget, a katolikus teológia fő mondanivalóját. Őt Alapvető hittan címmel Galgóczi Rudolf zselízi esperesplébános követte előadásával. Galgóczi az „alapvető hittanon” jóval túlmutatott és többet adott: magát Jézus Krisztust helyezte előadása középpontjába. Fő mondanivalójában kiemelte a történeti Jézus-kutatásokat, illetve „Jézus-megközelítéseket”, hangsúlyozva: Krisztust csak önmagában Krisztusban ismerhetjük meg hívő szemmel és szívvel. Később ismét Karaffa János előadása következett: Bevezetés az Ószövetségbe. Nagyon sok hasznos és új információt jelenített meg az Ószövetségi szentírás bemutatáskor az előadó, a hallgatóságot szinte lebilincselte a nagyszerű és hiteles mondanivaló. Mint személyes megtapasztalója a Regnum Marianum Akadémiának csak hívni tudom a következő (havi egy alkalommal megrendezésre kerülő) előadásokra a kedves olvasókat! Ne féljenek eljönni, mert ez a képzés nem kötött és terhes, egyértelműen hasznos és elengedhetetlen egy hívő katolikus számára. De ennél is több: közvetlen, személyes, sőt családias hangvételű, köszönhetően a szervezőknek és az ott megjelent lelkiatyáknak is. Ráadásul ingyenes, ami mai világunkban ugyancsak szép gesztus. S hogy a következőkben milyen témák várják az érdeklődőket? Továbbra is biblikus, teológiai és egyháztörténeti előadásokra számíthatnak (itt most csak az első félév időpontjait tüntetjük fel): Március 17. (szombat) - Alapvető hittan II. (Galgóczi Rudolf). Ószövetség II. (Karaffa János). A II. Vatikáni Zsinat tanítása: Az Egyház a mai világban (Myjavec Pál). Április 14. (szombat) - Ökumenizmus (Horváth Róbert), Lelkiségi mozgalmak (Kiss Róbert), Liturgika I. (Jankó Gábor). Május 12. (szombat) - Evangelizáció és média (Karafja Attila) Egyháztörténelem - ókor (Balogh Károly), Magyar egyháztörténelem I. (Farkas Zsolt). Végül pedig azok számára, akik nem tudtak ott lenni legelőször, jó hú, hogy mégsem maradtak le: az egyes előadások ugyanis - hanganyagként - letölthetőek a Pázmaneum honlapjáról: http://www.pazmaneum.com Nagy Attila ananum Akadémia J Imádság • Imádság • Imádság * Imádság • Imádság • Imádság • Imádság i Mivel Krisztus keresztje a szeretet és megváltás jele, nem kell meglepődjetek azon, hogy minden igazi szeretet áldozatot követel. Ne féljetek tehát akkor, amikor a szeretet áldozatot kíván! Ne féljetek Krisztus keresztjétől! A kereszt az Élet Fája. Minden öröm és béke forrása. Ez volt az egyetlen mód Jézus számára, hogy eljusson a feltámadásra és a győzelemre. Az egyetlen mód a számunkra is, hogy részt vegyünk az Ő életében most és mindörökké. Részlet II. János Pál aucklandi beszédéből