Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 1996 (5. évfolyam, 1-24. szám)

1996-01-12 / 1. szám

IV. ÉVFOLYAM 1. SZÁM * 19%, JANUÁR 12. * ARA: 20 Ft A GÖDÖLLŐI LOKÁLPATRIÓTÁK LAPJA# KIADJA A GÖDÖLLŐ VÁROSÁÉRT ALAPÍTVÁNY Gödöllő várossá nyilvánításának harmincadik évfordulója alkalmából ünnepi ülést tartott december 29-én a település képviselő-testülete a Vá­rosházán. A megemlékezők között volt Nacsa János Gödöllőn élő or­szággyűlési képviselő és Barabás Andor nyugalmazott ügyvéd - ő há­rom évtizeddel ezelőtt levezető elnö­ke volt a városi tanács alakuló össze­jövetelének. Az emlékülést résztvevőit Gémesi György polgármester köszöntötte, majd Heltai Miklós, a Török Ignác Gimná­zium igazgatója tartott előadást a me­zővárosi múltú településről. Hangsú­lyozta, hogy a város varázsát nem az anyagi gyarapodásban találjuk, hanem abban, hogy "Gödöllő intelligens hely", melynek országos kisugárzása van. A város nem népesedési kategória, nem gazdasági fogalom, hanem jogi érték, amelynek tartalmát értelmiségi-értel­­mességi igénye határozza meg. Múze­umának anyagát a város lakói gyűj­tötték (az előadó édesapjának vezeté­sével - a szerk.). Értékeket mentő és közvetítő művelődési központja, szim­fonikus zenekara, kiváló zeneiskolája is ismert a település határain túl, agrár­egyeteme egy országrész szakértelmi­ségét képzi. Az utóbbi évek tapasz­talata, hogy egyre többen igyekeznek Gödöllőn letelepedni azért, hogy itteni általános és középiskolába járathassák gyerekeiket. Ennek következtében a harminc évvel ezelőtti állapot megfor­dult, mert akkor még a gödöllői diákok jártak a szomszédos településekre ta­nulni. Szerinte Gödöllő nem engedi, hogy a gazdasági válság legyűrje, és nem áldozza fel iskoláit a stabilizáció oltárán. Régi és a mai, karácsonyi városképet bemutató diáit vetítve a települést el­szegényítő illetve gazdagító változá­sokra hívta fel a figyelmet Kresz Albert fotóművész. Sok régi lámpatest illetve fa hiányzik napjaink Gödöllőjéről, mi­közben a főtéren végre vonzó épüle­t társadalmi vita nem erőssége a kormánynak: a közvélemény számá­ra fű alatt készült el az engedélyezési terv az M 3-as autópálya meglévő szakaszának útdíjas átalakítására - ahogyan történt az az építés idején is. Magyarán azzal kell számolnunk, hogy a több mint egy évtizede állami beruházásként elkészült Budapest- Gyöngyös szakaszon is fizetnünk kell a sztráda használatáért - utazzunk személykocsival, motorral vagy autó­teket emeltek a mesterek. A középkori Gödöllő és Besnyő gaz­dag történelméből ismertetett rész­leteket dr. Fülöp István, bizonyítva, hogy ez a vidék akkor is népszerű (folytatás a 2. oldalon) busszal. Az új év első napjaiban Hatvantól a főváros XVI. kerületéig több település polgármestere illetve képviselője tekintette át a tényeket a gödöllői Városházán. A beszélgetés következtetése az, hogy meg kell akadályozni az autópályadíj beveze­tését, mivel az többféle módon is önkormányzati, lakossági érdekeket sért az érintett térségben. Az útdíj bevezetése etikátlan, hiszen (folytatás a 2. oldalon) Heltai Miklós: Gödöllő intelligens hely Harmincezer harminc éves Ünnepi ülés a Városházán. Van múltunk, jelenünk - talán jövőnk is lesz Lépésben autózhatunk Aszódtól Budapestig? M3: utánunk a díjözön! 0. OPEL-GAÁL MÁRKAKERESKEDÉS 0 Gödöllő­ Rét utca 18. Tel: 28/310-476; 28/310-095

Next