Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 1996 (5. évfolyam, 1-24. szám)
1996-01-12 / 1. szám
IV. ÉVFOLYAM 1. SZÁM * 19%, JANUÁR 12. * ARA: 20 Ft A GÖDÖLLŐI LOKÁLPATRIÓTÁK LAPJA# KIADJA A GÖDÖLLŐ VÁROSÁÉRT ALAPÍTVÁNY Gödöllő várossá nyilvánításának harmincadik évfordulója alkalmából ünnepi ülést tartott december 29-én a település képviselő-testülete a Városházán. A megemlékezők között volt Nacsa János Gödöllőn élő országgyűlési képviselő és Barabás Andor nyugalmazott ügyvéd - ő három évtizeddel ezelőtt levezető elnöke volt a városi tanács alakuló összejövetelének. Az emlékülést résztvevőit Gémesi György polgármester köszöntötte, majd Heltai Miklós, a Török Ignác Gimnázium igazgatója tartott előadást a mezővárosi múltú településről. Hangsúlyozta, hogy a város varázsát nem az anyagi gyarapodásban találjuk, hanem abban, hogy "Gödöllő intelligens hely", melynek országos kisugárzása van. A város nem népesedési kategória, nem gazdasági fogalom, hanem jogi érték, amelynek tartalmát értelmiségi-értelmességi igénye határozza meg. Múzeumának anyagát a város lakói gyűjtötték (az előadó édesapjának vezetésével - a szerk.). Értékeket mentő és közvetítő művelődési központja, szimfonikus zenekara, kiváló zeneiskolája is ismert a település határain túl, agráregyeteme egy országrész szakértelmiségét képzi. Az utóbbi évek tapasztalata, hogy egyre többen igyekeznek Gödöllőn letelepedni azért, hogy itteni általános és középiskolába járathassák gyerekeiket. Ennek következtében a harminc évvel ezelőtti állapot megfordult, mert akkor még a gödöllői diákok jártak a szomszédos településekre tanulni. Szerinte Gödöllő nem engedi, hogy a gazdasági válság legyűrje, és nem áldozza fel iskoláit a stabilizáció oltárán. Régi és a mai, karácsonyi városképet bemutató diáit vetítve a települést elszegényítő illetve gazdagító változásokra hívta fel a figyelmet Kresz Albert fotóművész. Sok régi lámpatest illetve fa hiányzik napjaink Gödöllőjéről, miközben a főtéren végre vonzó épület társadalmi vita nem erőssége a kormánynak: a közvélemény számára fű alatt készült el az engedélyezési terv az M 3-as autópálya meglévő szakaszának útdíjas átalakítására - ahogyan történt az az építés idején is. Magyarán azzal kell számolnunk, hogy a több mint egy évtizede állami beruházásként elkészült Budapest- Gyöngyös szakaszon is fizetnünk kell a sztráda használatáért - utazzunk személykocsival, motorral vagy autóteket emeltek a mesterek. A középkori Gödöllő és Besnyő gazdag történelméből ismertetett részleteket dr. Fülöp István, bizonyítva, hogy ez a vidék akkor is népszerű (folytatás a 2. oldalon) busszal. Az új év első napjaiban Hatvantól a főváros XVI. kerületéig több település polgármestere illetve képviselője tekintette át a tényeket a gödöllői Városházán. A beszélgetés következtetése az, hogy meg kell akadályozni az autópályadíj bevezetését, mivel az többféle módon is önkormányzati, lakossági érdekeket sért az érintett térségben. Az útdíj bevezetése etikátlan, hiszen (folytatás a 2. oldalon) Heltai Miklós: Gödöllő intelligens hely Harmincezer harminc éves Ünnepi ülés a Városházán. Van múltunk, jelenünk - talán jövőnk is lesz Lépésben autózhatunk Aszódtól Budapestig? M3: utánunk a díjözön! 0. OPEL-GAÁL MÁRKAKERESKEDÉS 0 Gödöllő Rét utca 18. Tel: 28/310-476; 28/310-095