Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 1998 (7. évfolyam, 1-47. szám)

1998-01-08 / 1. szám

Díjfizetés az M3-ason: egy év haladék? December 20-án délelőtt a gödöllői városházán sajtótájékoztató keretében ismertették az M3-as autópálya díjasítása körül folytatott tárgyalások fejleményeit. Az Önkormányzati Autópálya Érdekegyeztető Fórumot dr. Gémesi György, Gödöllő polgár­­mestere, a KHVM-et Kazatsay Zoltán helyettes államtitkár képviselte. Gémesi György elmondta, hogy az Önkormányzati Autópálya Érdek­egyeztető Fórum az utóbbi másfél hónapban háromszor tárgyalt KHVM illetékeseivel. A Fórum a tár­a­gyalások feltételéül a kapuépítések leállítását kérte. A tárca részéről ki­nyilvánították, hogy ennek pénzügyi, szervezési, szerződésekhez kapcsoló­dó akadálya van. A Fórum követelése arra irányult, hogy a díjfizetés beve­zetése következtében kialakuló hely­zet hatásait ellensúlyozó, kiváltó beru­házások a díjfizetés bevezetése előtt készüljenek el. A 2119/1997. kormányhatározat szerint viszont mindezt a díjfizetés bevezetése után kell megvalósítani. Kazatsay Zoltán elmondta, hogy a díjasítás utáni első évben szándékoz­nak felmérni a keletkezett károkat és az ezzel kapcsolatos teendőket. A kérést azonban továbbítják, a Fórum igényét megjelenítik az év végéig megszülető kormányhatározatban. Gémesi György emlékeztetett a Fórum igényére, mely szerint az érin­tett települések élete a forgalmi helyzet szempontjából nem lehet rosszabb, mint jelenleg. A tárca szándéka, hogy a díjfizetés bevezetésére 1998 helyett egy évvel később, 1999 szeptem­berében kerüljön sor. A kormánynak azonban erről még döntést kell hoznia. Az elkerülő utakat illető beruházá­sokkal kapcsolatos kérdésre válaszol­va a polgármester arra mutatott rá, hogy ez nem csak Gödöllő problémá­ja, hanem hat település ügye, Hatvan­tól Kistarcsáig. Egyik sem kíván elv­telen kompromisszumot kötni a töb­biek rovására, az egységes fellépés kö­zös érdek. Korábban a telefonfejlesz­tés ügyében már kialakult a települé­sek együttműködésének gyakorlata. Az elkerülő utak és egyéb járulékos beruházások költsége öt és tízmilliárd forint közé tehető. Kazatsay Zoltán el­mondta, hogy az ezek fedezetéül szol­gáló pénzforrások folyamatosan ter­melődnek, és a keretekből rendelke­zésre fognak állni. A beruházások megvalósítását illetően hozzátette: csak olyan tervezet készül, ami meg is valósítható. A matricás díjfizetésről feltett kér­désre Gödöllő polgármestere azt vála­szolta, hogy ez a kedvezménycsomag­gal kapcsolatos megbeszélések tárgya. Most az az elsődleges, hogy garan­ciákat kapjanak, a települések forga­lomterhelése nem növekedhet. Ha sor kerül egy városunkat elkerülő út meg­építésére, úgy ennek nyomvonala déli irányban fogja elkerülni Gödöllőt. Rád­ó Gábor OPEL^Gaál Gödöllő, Rét utca 18. Tel: 28/310-476; 28/410-095

Next