Hajdúsámson - Sámsoni Hírlap, 2010 (16. évfolyam, 1-11. szám)

2010-01-01 / 1. szám

2010. XVIII. ÉVFOLYAM, 1. SZÁM ÖNKORMÁNYZATI HÍREK A közigazgatásnak a XXI. század kihívásainak megfelelő színvona­lon történő ellátása érdekében szükségessé vált a Hajdúsámsoni Polgár­­mesteri Hivatal szervezetének fejlesztése. Ahhoz, hogy megvalósuljon az ügyfél-centrikus, szolgáltató jellegű ügyintézés, a jogszabályi előírá­soknak maradéktalanul eleget tévő, szabályszerű gazdálkodás, korsze­rűsíteni szükséges a meglévő tervezési, döntéselőkészítési, végrehajtási és ellenőrzési folyamatokat. Hajdúsámson Város Önkormányzata kül­ső forrás bevonásával, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szo­ciális Alap társfinanszírozásával kívánja ezt megvalósítani. Hajdúsámson Város Önkormányzata 2008 szeptemberében pályázatot nyújtott be az Lrj Magyarország Fejlesztési Terv Államreform Operatív Program támogatási rendszeréhez ,A Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése” címmel. A pályázatot a Közigazgatási Reform Progra­mok Irányító Hatósága 2009. március 16-i döntése alapján 10 037 200 Ft összegű, vissza nem térítendő támogatásra érdemesnek ítélte. A támogatá­si szerződés önkormányzatunk és a VÁTI Kht., mint Közreműködő Szer­vezet között ÁROP-1.A.2./A-2008-0150 azonosító számon, 2009. júni­us 11. napján megkötésre került. A projekt megvalósítása 2009. július 1. napján indult, és előreláthatóan 2010. október 31. napján fejeződik be. A pályázat keretében az alábbi fejlesztési csoportok részterületei kerül­nek fejlesztésre: I. A DÖNTÉSI MECHANIZMUS KORSZERŰSÍTÉSE: a) Általános döntési kompetenciák, eljárások korszerűsítése a straté­giai menedzsment erősítése érdekében b) A polgármesteri hivatal szervezetének átalakítása az ügyintézési idő csökkentése, vagy más, az ügyintézés eredményességét segítő mutató javí­tása érdekében. c) Rendeletalkotási és/vagy egyéb szabályozási folyamatok egyszerű­sítése, átalakítása. d) A hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása. e) A hivatalon belüli koordinációs funkció színvonalának növelése. f) Az önkormányzati intézmények felügyeletének átalakítása, a dön­tési jogosultságok átstrukturálása. Megjelenik havonta g) Az önkormányzat által felügyelt intézményekkel való rendszeres információáramlás folyamatának korszerűsítése, illetve az intézményektől érkező visszacsatolás beépítése a hivatal működésébe. b) A közintézmények költséghatékonyabb és/vagy eredményesebb működésére irányuló szervezet átalakítási programok kidolgozása. i) Szervezeti szintű teljesítménymérési és értékelési eszközök beveze­tése. j) A projekt szemlélet megerősítése. II. A KÖLTSÉGVETÉSI GAZDÁLKODÁS EREDMÉNYESSÉ­GÉNEK JAVÍTÁSA. a) Pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása. b) Stratégiai tervezés és éves költségvetés összekapcsolása. c) Tartalmi és eljárási kapcsolat kialakítása az önkormányzati szakpo­litikai prioritások és a költségvetés előkészítése és elfogadása között. d) A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata. e) Líj költségvetés tervezési és végrehajtási technikák alkalmazása. f) Közbeszerzési eljárások lebonyolítása g) Pénzügyi és költségvetés végrehajtási ellenőrzés javítása. III. A PARTNERSÉG ERŐSÍTÉSE: a) Szervezeti megoldások bevezetése a lakosság naprakész és folyama­tos tájékoztatásának javítására, a döntések nyilvánossá tételére. b) A civil és a vállalkozói szférával kialakítható kapcsolatok megszer­vezésének mechanizmusa. c) A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata. A projektmenedzsment kijelölése, a nyilvánosság biztosítására a szerző­déskötés megtörtént. A projekt végrehajtásához közbeszerzési eljárás lefoly­tatása vált szükségessé, melynek nyertese a Controll Holding Tanácsadó Zrt. lett. A nyitó konferenciára 2009. december 17-én került sor, melyen vala­mennyi köztisztviselő részt vett. A projekt összköltsége 10 910 000 forint, melyből 9 273 500 Ft az Európai Unió Európai Szociális Napjából, 763 700 Ft a Magyar Köztársaság központi költségvetéséből szárma­zik, a fennmaradó 872 800 Ft-ot az önkormányzat saját forrásból bizto­sítja. Hajdúsámson, 2010. január 8.

Next