Hajdúsámson - Sámsoni Hírlap, 2010 (16. évfolyam, 1-11. szám)
2010-01-01 / 1. szám
2010. XVIII. ÉVFOLYAM, 1. SZÁM ÖNKORMÁNYZATI HÍREK A közigazgatásnak a XXI. század kihívásainak megfelelő színvonalon történő ellátása érdekében szükségessé vált a Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal szervezetének fejlesztése. Ahhoz, hogy megvalósuljon az ügyfél-centrikus, szolgáltató jellegű ügyintézés, a jogszabályi előírásoknak maradéktalanul eleget tévő, szabályszerű gazdálkodás, korszerűsíteni szükséges a meglévő tervezési, döntéselőkészítési, végrehajtási és ellenőrzési folyamatokat. Hajdúsámson Város Önkormányzata külső forrás bevonásával, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával kívánja ezt megvalósítani. Hajdúsámson Város Önkormányzata 2008 szeptemberében pályázatot nyújtott be az Lrj Magyarország Fejlesztési Terv Államreform Operatív Program támogatási rendszeréhez ,A Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése” címmel. A pályázatot a Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága 2009. március 16-i döntése alapján 10 037 200 Ft összegű, vissza nem térítendő támogatásra érdemesnek ítélte. A támogatási szerződés önkormányzatunk és a VÁTI Kht., mint Közreműködő Szervezet között ÁROP-1.A.2./A-2008-0150 azonosító számon, 2009. június 11. napján megkötésre került. A projekt megvalósítása 2009. július 1. napján indult, és előreláthatóan 2010. október 31. napján fejeződik be. A pályázat keretében az alábbi fejlesztési csoportok részterületei kerülnek fejlesztésre: I. A DÖNTÉSI MECHANIZMUS KORSZERŰSÍTÉSE: a) Általános döntési kompetenciák, eljárások korszerűsítése a stratégiai menedzsment erősítése érdekében b) A polgármesteri hivatal szervezetének átalakítása az ügyintézési idő csökkentése, vagy más, az ügyintézés eredményességét segítő mutató javítása érdekében. c) Rendeletalkotási és/vagy egyéb szabályozási folyamatok egyszerűsítése, átalakítása. d) A hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása. e) A hivatalon belüli koordinációs funkció színvonalának növelése. f) Az önkormányzati intézmények felügyeletének átalakítása, a döntési jogosultságok átstrukturálása. Megjelenik havonta g) Az önkormányzat által felügyelt intézményekkel való rendszeres információáramlás folyamatának korszerűsítése, illetve az intézményektől érkező visszacsatolás beépítése a hivatal működésébe. b) A közintézmények költséghatékonyabb és/vagy eredményesebb működésére irányuló szervezet átalakítási programok kidolgozása. i) Szervezeti szintű teljesítménymérési és értékelési eszközök bevezetése. j) A projekt szemlélet megerősítése. II. A KÖLTSÉGVETÉSI GAZDÁLKODÁS EREDMÉNYESSÉGÉNEK JAVÍTÁSA. a) Pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása. b) Stratégiai tervezés és éves költségvetés összekapcsolása. c) Tartalmi és eljárási kapcsolat kialakítása az önkormányzati szakpolitikai prioritások és a költségvetés előkészítése és elfogadása között. d) A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata. e) Líj költségvetés tervezési és végrehajtási technikák alkalmazása. f) Közbeszerzési eljárások lebonyolítása g) Pénzügyi és költségvetés végrehajtási ellenőrzés javítása. III. A PARTNERSÉG ERŐSÍTÉSE: a) Szervezeti megoldások bevezetése a lakosság naprakész és folyamatos tájékoztatásának javítására, a döntések nyilvánossá tételére. b) A civil és a vállalkozói szférával kialakítható kapcsolatok megszervezésének mechanizmusa. c) A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata. A projektmenedzsment kijelölése, a nyilvánosság biztosítására a szerződéskötés megtörtént. A projekt végrehajtásához közbeszerzési eljárás lefolytatása vált szükségessé, melynek nyertese a Controll Holding Tanácsadó Zrt. lett. A nyitó konferenciára 2009. december 17-én került sor, melyen valamennyi köztisztviselő részt vett. A projekt összköltsége 10 910 000 forint, melyből 9 273 500 Ft az Európai Unió Európai Szociális Napjából, 763 700 Ft a Magyar Köztársaság központi költségvetéséből származik, a fennmaradó 872 800 Ft-ot az önkormányzat saját forrásból biztosítja. Hajdúsámson, 2010. január 8.