Kiskunlacháza - A Mi Újságunk, 2023 (32. évfolyam, 1-10. szám)

2023-08-01 / 8. szám

Önkormányzat - Beszámoló Polgármesteri beszámoló Tisztelt Kiskunlacházi Lakosok! Zajlik a járdaépítés az 51-es főút mellett, a Határ utca egy sza­kasza és a Fasor utca útépítési munkálatainak műszaki átadás-át­vételi eljárása pedig folyamatban van. A beruházás zavartalan lebonyolításában partnerek voltak Önök is, köszönöm a pozitív visszajelzéseket! Megtörtént városunkban az utak gréderezése, a kátyúzási munkák is hamarosan kezdődnek. A közösségi oldalakon több méltatlankodást olvashatunk a beru­házások kapcsán... Mi is tisztában vagyunk azzal, hogy mennyi járdát és utat kellene építenünk, de tudomásul kell venni a lako­soknak, hogy a város költségvetése is véges, nem állnak rendelke­zésünkre jelenleg plusz források. Mindenki tisztában van az inflá­cióval, a költségek megnövekedésével bármilyen területen - így a beruházásoknál is -, azzal, hogy jelenleg forráshiánnyal küzd Ma­gyarország, sokkal kevesebb anyagi támogatás áll rendelkezésére az önkormányzatoknak is, mint néhány esztendővel ezelőtt. Ennek ellenére célunk az, hogy minden évben tudjunk valamennyit előre lépni, fejleszteni, az Önök megelégedésére. Az óvoda B épületének felújítása és bővítése kapcsán hét vállal­kozó nyújtotta be a közbeszerzési eljárás során pályázatát, jelenleg a beérkezett ajánlatok vizsgálata folyik. A nyertes kivitelezővel a szerződés aláírása remélhetőleg szeptember elején megtörténik, utána elkezdődhet a beruházás. A város facebook oldalán megje­lent egy kérdés, hogy miért nem folytatódott az óvoda felújítása a korábbi kivitelezővel. Erről nyilatkoztam már több fórumon, de most itt az újság hasábjain is tájékoztatom az érdeklődő lakoso­kat: az előző közbeszerzési eljárás nyertesével az Önkormányzat szerződést kötött, amelyben egyértelműen rögzítettük az általunk elvárt műszaki színvonalat és határidőt. A kivitelezést kollégáim és a műszaki ellenőr folyamatosan ellenőrizték, és amikor úgy láttuk, hogy a szerződésben foglaltakat nem tudja a vállalkozó határidőre teljesíteni, ráadásul komoly műszaki problémák is fel­merültek, akkor arra jutottunk, hogy a város érdekeinek érvénye­sítése miatt szükséges a szerződés felbontása. Ezzel elejét vettük nagyobb, később bekövetkezendő problémáknak, korrekt módon elszámoltunk és elváltak útjaink, majd kiírásra került az új pro­jekt. Bízom benne, hogy sikerül olyan kivitelezőt találnunk, aki határidőre, magas színvonalon tudja a­z óvoda felújítását és bő­vítését elvégezni. A védőnői szolgálat is részét képezi annak az átalakulási folya­matnak, amely hazánkban az egészségügyet érinti. Július 1-jétől a területi védőnők már nem az önkormányzat alkalmazásában áll­nak, hanem állami alkalmazottak lettek, és feladataikat a Dél-Pesti Centrum Kórház koordinálja. Természetesen továbbra is a meg­szokott helyen és időrendben végzik munkájukat a kismamák és a kisgyermekek érdekében, de állami irányítás, és nem önkormány­zati felügyelet alatt. Ezúton is szeretném megköszönni Tóth Lilla, Bak Ágnes és Csécsné Huszár Erika kolléganőink áldozatos és lelkiismeretes munkáját, melyet városunk gyermekei érdekében végeztek és végeznek a jövőben is! További jó egészséget és sok sikert kívánok nekik. Sajnos az elmúlt hónapokban megszaporodtak a bolti lopások, nem csak városunkban, hanem országszerte, ezért egy fórumra invitáltam a kiskunlacházi üzletek tulajdonosait, bérlőit. 2023. július 11-én 10 órakor a Kiskunlacházi Polgármester Hivatal Ta­nácstermében megbeszélésre került sor, melynek célja a város közbiztonságának javulása volt. Az egyeztetésen a rendőrség, a polgárőrség és a Hivatal illetékes munkatársai vettek részt, akik megosztották tapasztalataikat, és átbeszélték az együttműködési lehetőségeket. A gyakori rendőri jelenlét lehet az egyik megoldás a problémákra, melynek érdekében indult egy kezdeményezés arra vonatkozóan, hogy önkéntes túlórák vállalásával több rendőr le­gyen a városban. Ennek finanszírozását önkormányzatunk egye­dül nem tudja vállalni, ezért a város facebook oldalán közzétettük annak a számlának a számát, melyre az üzlettulajdonosok, vállal­kozók, magánszemélyek anyagi támogatást küldhetnek. Ebből és az Önkormányzat által hozzátett összegből finanszírozhatóak len­nének a túlórák, mely a település és a Pest Vármegyei Rendőr-fő­kapitányság közötti együttműködés keretében tud majd megvaló­sulni. A rendőrség részéről dr. Tomsits Tulipán kapitányságvezető asszony és kollégái ismertették az eljárási rendet, mely szerint a rendőri intézkedéseket követően még ügyészségi és bírósági dön­tések is szükségesek a letartóztatásokhoz. Kérték továbbá, hogy minden jelzés jusson el hozzájuk, akár telefonon, akár e-mailen, és lehetőség szerint kamerafelvételek is kerüljenek csatolásra. Minél több feljelentés érkezik egy-egy személlyel kapcsolatosan, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az eljárás sikeres lesz, és az érintettet „kivonják a forgalomból”. A megbeszélésen jelenlévő 2 AMI ÚJSÁGUNK »2023. AUGUSZTUS

Next