Kiskunlacháza - A Mi Újságunk, 2023 (32. évfolyam, 1-10. szám)
2023-08-01 / 8. szám
Önkormányzat - Beszámoló Polgármesteri beszámoló Tisztelt Kiskunlacházi Lakosok! Zajlik a járdaépítés az 51-es főút mellett, a Határ utca egy szakasza és a Fasor utca útépítési munkálatainak műszaki átadás-átvételi eljárása pedig folyamatban van. A beruházás zavartalan lebonyolításában partnerek voltak Önök is, köszönöm a pozitív visszajelzéseket! Megtörtént városunkban az utak gréderezése, a kátyúzási munkák is hamarosan kezdődnek. A közösségi oldalakon több méltatlankodást olvashatunk a beruházások kapcsán... Mi is tisztában vagyunk azzal, hogy mennyi járdát és utat kellene építenünk, de tudomásul kell venni a lakosoknak, hogy a város költségvetése is véges, nem állnak rendelkezésünkre jelenleg plusz források. Mindenki tisztában van az inflációval, a költségek megnövekedésével bármilyen területen - így a beruházásoknál is -, azzal, hogy jelenleg forráshiánnyal küzd Magyarország, sokkal kevesebb anyagi támogatás áll rendelkezésére az önkormányzatoknak is, mint néhány esztendővel ezelőtt. Ennek ellenére célunk az, hogy minden évben tudjunk valamennyit előre lépni, fejleszteni, az Önök megelégedésére. Az óvoda B épületének felújítása és bővítése kapcsán hét vállalkozó nyújtotta be a közbeszerzési eljárás során pályázatát, jelenleg a beérkezett ajánlatok vizsgálata folyik. A nyertes kivitelezővel a szerződés aláírása remélhetőleg szeptember elején megtörténik, utána elkezdődhet a beruházás. A város facebook oldalán megjelent egy kérdés, hogy miért nem folytatódott az óvoda felújítása a korábbi kivitelezővel. Erről nyilatkoztam már több fórumon, de most itt az újság hasábjain is tájékoztatom az érdeklődő lakosokat: az előző közbeszerzési eljárás nyertesével az Önkormányzat szerződést kötött, amelyben egyértelműen rögzítettük az általunk elvárt műszaki színvonalat és határidőt. A kivitelezést kollégáim és a műszaki ellenőr folyamatosan ellenőrizték, és amikor úgy láttuk, hogy a szerződésben foglaltakat nem tudja a vállalkozó határidőre teljesíteni, ráadásul komoly műszaki problémák is felmerültek, akkor arra jutottunk, hogy a város érdekeinek érvényesítése miatt szükséges a szerződés felbontása. Ezzel elejét vettük nagyobb, később bekövetkezendő problémáknak, korrekt módon elszámoltunk és elváltak útjaink, majd kiírásra került az új projekt. Bízom benne, hogy sikerül olyan kivitelezőt találnunk, aki határidőre, magas színvonalon tudja az óvoda felújítását és bővítését elvégezni. A védőnői szolgálat is részét képezi annak az átalakulási folyamatnak, amely hazánkban az egészségügyet érinti. Július 1-jétől a területi védőnők már nem az önkormányzat alkalmazásában állnak, hanem állami alkalmazottak lettek, és feladataikat a Dél-Pesti Centrum Kórház koordinálja. Természetesen továbbra is a megszokott helyen és időrendben végzik munkájukat a kismamák és a kisgyermekek érdekében, de állami irányítás, és nem önkormányzati felügyelet alatt. Ezúton is szeretném megköszönni Tóth Lilla, Bak Ágnes és Csécsné Huszár Erika kolléganőink áldozatos és lelkiismeretes munkáját, melyet városunk gyermekei érdekében végeztek és végeznek a jövőben is! További jó egészséget és sok sikert kívánok nekik. Sajnos az elmúlt hónapokban megszaporodtak a bolti lopások, nem csak városunkban, hanem országszerte, ezért egy fórumra invitáltam a kiskunlacházi üzletek tulajdonosait, bérlőit. 2023. július 11-én 10 órakor a Kiskunlacházi Polgármester Hivatal Tanácstermében megbeszélésre került sor, melynek célja a város közbiztonságának javulása volt. Az egyeztetésen a rendőrség, a polgárőrség és a Hivatal illetékes munkatársai vettek részt, akik megosztották tapasztalataikat, és átbeszélték az együttműködési lehetőségeket. A gyakori rendőri jelenlét lehet az egyik megoldás a problémákra, melynek érdekében indult egy kezdeményezés arra vonatkozóan, hogy önkéntes túlórák vállalásával több rendőr legyen a városban. Ennek finanszírozását önkormányzatunk egyedül nem tudja vállalni, ezért a város facebook oldalán közzétettük annak a számlának a számát, melyre az üzlettulajdonosok, vállalkozók, magánszemélyek anyagi támogatást küldhetnek. Ebből és az Önkormányzat által hozzátett összegből finanszírozhatóak lennének a túlórák, mely a település és a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság közötti együttműködés keretében tud majd megvalósulni. A rendőrség részéről dr. Tomsits Tulipán kapitányságvezető asszony és kollégái ismertették az eljárási rendet, mely szerint a rendőri intézkedéseket követően még ügyészségi és bírósági döntések is szükségesek a letartóztatásokhoz. Kérték továbbá, hogy minden jelzés jusson el hozzájuk, akár telefonon, akár e-mailen, és lehetőség szerint kamerafelvételek is kerüljenek csatolásra. Minél több feljelentés érkezik egy-egy személlyel kapcsolatosan, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az eljárás sikeres lesz, és az érintettet „kivonják a forgalomból”. A megbeszélésen jelenlévő 2 AMI ÚJSÁGUNK »2023. AUGUSZTUS