Kiskunmajsa - Majsa Press, 2000 (2. évfolyam, 1-25. szám)

2000-01-11 / 1. szám

2. oldal KÖZÉLET 2000. január 11. Kisebb-nagyobb megszakítá­sokkal, a megszokottól eltérő módon, de továbbra is szól a vá­ros rádiója. A Rádió Majsa műso­rát a megszokott 88,2 MHz-en lehet hallgatni. *** Az iparűzési adó mértéke január 1-jétől 1,4%-ról 2%-ra emelke­dett. Várható, hogy a helyi adó­rendeletben a kiskunmajsai székhelyű és telephelyű vállalko­zók kedvezményeket kapnak majd. A Városgazdálkodási Intézmény január 10-étől szállítja el a kukák mellé kihelyezett fenyőfákat. Január 10. és 16. között 8-tól 16 óráig Kiskunmajsa kül- és belte­rületén traffipax ellenőrzésre szá­míthatnak az autósok. *** Nigrényi László képviselő az el­múlt önkormányzati ülésen arra keresett választ, hogy a rádió működtetésének milyen jogi és pénzügyi garanciái kerültek be az új üzemeltetővel kötött szer­ződésbe. Mivel a kérdésre csak a zárt ülésen kapott választ a képviselő, így mi sem tudjuk tá­jékoztatni a Kedves Olvasókat. *** Felföldi László a december 15-ei ülésen arra tett javaslatot, hogy az önkormányzat a kisebbségi önkormányzattól tájékoztatást kérjen annak elmúlt évi működé­séről, az önkormányzat által is támogatott pályázatokról. ★ ★ [UNK] December hónapban sikerült a felvásárlásra kijelölt nagysúlyú sertések leadását megszervezni. A minisztérium intervenciós tá­mogatását is élvező (30 Ft/kg) leadással sikerült a túlsúlyos ser­tések okozta dilemmát feloldani. Várhatóan városunk szennyvíz­­hálózatának fejlesztése 8-10 évig is elhúzódik, mivel az erre a cél­ra benyújtott pályázatot a szak­minisztérium elutasította. A jelen­tős beruházás nagymértékben befolyásolhatja a város költség­­vetését és anyagi erőforrásait. Leány Benjámin képviselő a leg­utóbbi testületi ülésen a bizottsá­gok létszámának növelésére tett ügyrendi javaslatot. Indítványát azzal indokolta, hogy a bizottsá­gi üléseken a képviselők csekély számban jelennek meg, olykor határozatképtelenné téve a bi­zottságokat. Az elmúlt önkormányzati ülésen a Pénzügyi-és El­lenőrzési Bizottság veze­tője, Nigrényi László a Dó­zsa György Gimnázium, Idegenforgalmi Szakkö­zépiskola és Kollégiumnál lefolytatott átfogó jellegű pénzügyi ellenőrzés ered­ményéről számolt be a testületnek. Bambi A vizsgálat 1997 és 1999 kö­zötti időszakra vonatkozóan gazdasági hiányosságokat ál­lapított meg. A bizottság elnö­kének tájékoztatójából azon­ban nem derült ki, hogy konk­rétan melyek voltak ezek a hiá­nyosságok. A megfogalmazó­dott javaslat szerint feltétlenül szükséges volna a gazdasági csoport átszervezése, valamint az ott dolgozóknál a minél ma­gasabb iskolai végzettség megszerzése. Javítani kell to­vábbá a belső ellenőrzés haté­konyságát, és - amire eddig még nem volt példa - szükség esetén szankciókat kell alkal­mazni. 2000-ben revizori utó­­vizsgálatra kerülne sor, ami a felmerült hiányosságok meg­szüntetését is vizsgálná. 1997 augusztusa óta az in­tézmények összevonására és több személyi változásra került sor. (Ebben az időszakban há­romszor is változott a gazdasá­gi vezető személye). Mindezek figyelembevételével sem elha­nyagolható az a tény, hogy hi­ányosságok és szabálytalan­ságok voltak a gimnázium mű­ködésében. Azaz normális esetben felelőse is van ezek­nek a hibáknak, ha más nem, az intézmény vezetője. Ehe­lyett azonban az igazgató szó­ban megígérte, hogy kiküszö­böli a hiányosságokat. A bi­zottság pedig azt követően nem tett javaslatot a hiányos­ságok szankcionálására, fele­lősségre vonást nem javasolt. Losz Sándor képviselő véle­ményéből világosan kiderül: nem helyes a nyilvánosság előtt kitárgyalni az ügyet, mint ahogy a többi intézmény esté­ben sem került erre sor. Valentovics képviselő az írásos anyag hiányát rótta fel Nigrényinek. Faludi Tamás azt javasolta, hogy „itt most zárják le ezt az ügyet, hiszen az ön­­kormányzat egyszer már bele­ment egy ilyen csapdába.“ Az kétségtelen, hogy az önkormányzat már több csap­dába belelépett, de a fenti tör­ténet több szempontból tanul­ságosnak mondható. Az érintett intézmény vezetője ugyanis nem más, mint Farkas Zoltán, a MDF-es önkormányzati kép­viselő. Akarva-akaratlanul is ar­ra gondol az ember, hogy a fe­lelősségre vonást nem egy, a háttérben kötött megállapodás akadályoztatja. Szabálytalan­ságok vannak, felelősök nincsenek... Fogl Majsa Press szubjektív Ki látja el a beteget? Lakossági panasz indította útjá­ra azt a képviselői fölvetést, amely ismét jelentős visszhan­got váltott ki a legutóbbi önkor­mányzati ülésen. Talán olvasó­ink is igazolni tudják, hogy oly­kor áldatlan állapotok uralkod­nak az egészségügyben. Késve érkeznek a segélyhívásra az or­vosok, hiányos az ellátás. A leg­utóbbi ülésen azt a kérdést pró­bálták tisztázni a képviselők, hogy a beteghez történő kihí­vást követően az ügyeletes or­vosnak vagy a beteg házorvo­sának kell-e ellátnia a rászoru­lót. A félreértések és a jelentős késések azzal magyarázhatók, hogy a hívást követően az orvo­sok egymást keresik, tovább­passzolva a betegellátást. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy egy tele­fonhívásból nem állapítható meg az eset súlyossága, és az orvosok esetenként nem is ren­delkeznek megfelelő kapacitás­sal - vélekedett dr. Miskéri Já­nos. Dr. Hajdú Zoltán vélemé­nye szerint a lényeg az, hogyha az ügyeletes orvos nem éri el a beteg háziorvosát, akkor köte­lessége ellátni azt. Adott eset­ben természetesen az érintettek reklamációval az ÁNTSZ-hez fordulhatnak, aki kivizsgál min­den ilyen esetet. Valentovics István képviselő arra kereste a választ, hogy hosszabb távollét esetén (sza­badság, továbbképzés) a külte­rületi rendelést illetve az ellátást biztosítani kell-e. Mint dr. Hajdú Zoltán válaszából megtudtuk, a körzet ellátása helyettesítéssel kötelező, a rendelés azonban nem, ugyanis 1999 februárja óta a TB nem finanszírozza a külterületi rendelést. Azaz a kül­területi rendelések a jelenlegi szabályok szerint bármikor fel­­mondhatóak. Egyébként a kül­területi rendelés hiányosságait mi sem jelzi jobban, hogy sem Ágasegyházán, sem pedig Marospusztán nincs rendelés. Az Egészségügyi­ és Szoci­ális Bizottság tehát foglalkozott a lakossági panaszokat tolmá­csoló képviselői kérdéssel, és az etikai kódex, valamint az ide­vonatkozó jogszabályok betar­tására szólította fel az orvoso­kat. Azaz nem történt semmi... Mi az igazság? Kiskunmajsa és kistérsége agrárstrukturális és vidékfej­lesztési programjában az sze­repelt, hogy Kiskunmajsa Vá­ros Önkormányzata a helyzet­­felméréssel és kistérségi manageri feladatokkal Terbe Zoltán önkormányzati képvise­lőt, a Belházi és Tsa. Bt. ügyve­zetőjét bízza meg. Faludi Ta­más az elmúlt önkormányzati ülésen a közérdekű kérdések között felszólalva arra mutatott rá, hogy a fenti megállapodás nem igaz, az durva félreveze­tés és reklám a cég és Terbe képviselő részéről. Az önkor­mányzat ugyanis a képviselőt bízta meg a feladatokkal és nem a Bt-t, ezért határolódjon el a fenti anyagtól, amellyel kapcsolatban helyreigazítás is jelenjen meg. Terbe Zoltán az­zal védekezett, hogy ő, mint magánszemély nem számla­képes, ezért van szüksége a Bt.-re. A kérdéses ügyet nem si­került tisztázni, így azt a Jogi­ és Ügyrendi Bizottság hatás­körébe utalták kivizsgálásra.

Next