Kunszentmárton - Kunszenti Hírek, 2008 (21. évfolyam, 1-19. szám)

2008-01-24 / 1. szám

2 Kunszentmártoni Hír­lap 1. szám., 2008. január 24. KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉS A tavalyi év utolsó soros képviselő-testületi ülését december 20-án tartotta az önkormány­zat. Ezen elfogadták a 2008. év 1. féléves mun­katervet, majd a második napirendi pontban egyes helyi adórendeletek módosítására került sor. A törvényi változások által indokolt módo­sítások az építmény-, telek-, kommunális, lu­xus-, valamint a helyi iparűzési adóról szóló helyi szabályozást érintették. A 2007. évi költ­ségvetési előirányzatok módosítását követően az épített és a természeti környezet értékeinek helyi védelméről szóló rendelettervezet előter­jesztése került a napirendre, ám a vitában olyan módosító javaslatok fogalmazódtak meg, melyek ezen az ülésen nem tették lehető­vé a rendelet megalkotását. Az Ügyrendi Bi­zottság el sem fogadta az előterjesztést - is­mertette Dezső Dóra elnök -, ők a református templom és parókia, valamint egyéb lakóépü­letek védetté nyilvánításával szerették volna ki­egészíteni a tervezetet, s ehhez Tóthné Barna Mária a városvédő egyesület nevében csatla­kozott. Mint mondta, tisztában vannak vele, hogy az önkormányzatra rendkívül nagy ter­het ró ezeknek az épületeknek a védelme, de ha nem óvjuk meg a múltunk emlékeit, nem lesz mire hivatkoznunk a jövőt tekintve. Sok olyan épület van, aminek egy-egy kis részlete értékes. Kevés értékkel büszkélkedhetünk, s ha a turisztikára gondolunk, ez is lehet vonzó­erő. Valahogy meg kellene találni a módját, hogy hogyan lehetne ösztönözni a tulajdono­sokat az állagmegóvásra, és pályázati formát kellene találni ennek forrásaihoz. A képviselő felajánlotta az önkormányzatnak ehhez az egyesület szakmai segítségét. Bíró Attiláné, a műszaki osztály vezetője tájékoztatta a testü­letet, hogy az épített környezet alakításának védelméről szóló törvény előírja, hogy abban az esetben, ha az önkormányzat kizárólag vá­roskép, illetve településrendezési feladatok végrehajtása miatt ír elő épületekre kötelezett­séget, ennek a költsége teljes egészében az ön­­kormányzatot terheli. A rendelet előkészítését megelőzte a településrendezési terv, amihez a hivatal értékvédelmi vizsgálatot és egy javasla­tot kért, s ez alapján állították össze az épüle­tek védettségét. Az önkormányzatnak termé­szetesen lehetősége van az előbbiekben ismer­tetett kötelezettségekkel bármelyik épületet védetté nyilvánítani. Teljesen jogos, hogy az épületeket védeni kell, de ennek az anyagi le­hetőségét is meg kell teremteni. Dr. Czuczi Mihály polgármester azt javasolta, hogy mivel a módosító javaslatok, a felvetett problémák­ban kapcsán most nem lehet dönteni, hiszen jelentős anyagi vonzata van, vegyék le napi­rendről, legyen egy bizottság a városvédő egyesület, a képviselő-testület tagjaiból, legyen külsős építész szakértő is, és - figyelemmel az önkormányzat anyagi lehetőségeire - a január 24-ei ülésen újból tárgyalja meg a rendeletter­vezetet a városvezető grémium. A továbbiakban elfogadta a képviselő-tes­tület a fizető parkolóhelyek működésének és igénybevételének előírásairól szóló rendele­tet is. Ez a város központi belterületén az üz­letekre és vendéglátóhelyekre vonatkozik, a továbbiakban a működési engedély ehhez kötött. A képviselő-testület megállapította az új év­ben fizetendő térítési, ill. szolgáltatási díjtétele­ket is. A gyermek és szociális intézményekben alkalmazandó élelmezési nyersanyagköltsé­gekről és a fizetendő térítési díjakról szóló ren­delet 7%-os emelést állapított meg a tavalyihoz képest, a víz-és csatornamű szolgáltatás eseté­ben 9,76-14,93% közötti ez az arány. Ez utób­bi esetében az új szolgáltatási díjak pontos összegéről minden ingatlantulajdonost, fo­gyasztót szórólapon tájékoztatott a Tiszazugi Vízmű Kft. Nemcsak emelkedett, de a díjbe­szedés módja is változott a szilárd hulladék el­szállításának és ártalmatlanításának. Az Áfa­törvény változása miatt e tevékenységet a to­vábbiakban a Vízmű Kft. nem végezheti, ez évtől ez a szolgáltatást egyébként is biztosító Remondis Kft. feladata lesz. Ez az önkormány­zat válláról vesz le terhet, ugyanis ami a jog­szabályi korlátok miatt eddig nem volt megva­lósítható, ezzel megoldottá válik: a szolgáltató­nak joga lesz adók módjára behajtani a kintlé­vőségeket. Gácsiné Bozsik Magdolna, az egészségügyi és szociális bizottság elnöke je­lezte, hogy lenne igény 80 literes szállítóedé­nyek használatára, mivel sokan vannak, akik egyedül élnek, semmi kedvezményre nem jo­gosultak, és a kukát 1 hónapban csak egyszer teszik ki, akkor sem teli. Kérte, hogy ezeknek az embereknek az érdekében vezessék be az olcsóbb szolgáltatási díjjal járó 80 literes szál­lítóedények használatát. Dr. Czuczi Mihály polgármester ígéretet tett arra, hogy a Remon­­dissal módosítandó szerződésbe beleveszik ezt a lehetőséget úgy, hogy a hulladéklerakó­telep üzemeltetőjére is érvényes legyen ennek alkalmazása. Az önkormányzati tulajdonban álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérle­téről és elidegenítéséről szóló rendelet módosí­tását követően a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság személyi állománya teljesítmény­követelmények alapját képező 2008. évi ki­emelt célok meghatározásáról hoztak határo­zatot a képviselők. Eszerint a tűzbiztonság erősítésében elért eredmények megőrzése mellett a 2008. évben növelni kell­ a reagáló képességet, a megelőzés, a tűzoltás és a mű­szaki mentés hatékonyságát, a tűzoltásban és mentésben résztvevők felkészítését. Ugyancsak meghatározta a képviselő-testü­let a köztisztviselői teljesítmény-követelmé­nyek alapját képező 2008. évi célokat, melyek kiemelt területei: Az önkormányzat és intéz­ményei működéséhez szükséges pénzeszkö­zök biztosítása, a működési forráshiány csök­kentése, a költségvetési előirányzatok célszerű és hatékony felhasználása, a fizetési határidők betartása. A magasan képzett, feladatát ered­ményesen ellátó, az önkormányzati munkát hivatásának tekintő, fegyelmezett személyi ál­lomány biztosítása, és fejlesztése. Az önkormányzati szervek, intézmények hatékony működtetése, információs rendsze­rének bővítése, a városi rendezvények tartal­masabbá tétele, a testvérvárosi kapcsolatok szélesítése. A lakosság szociális biztonságának megteremtése, megőrzése. A hatósági ügyinté­zésben erősödjön a szolgáltató jelleg és foko­zottan érvényesüljenek a polgárbarát igazga­tás eszközei és módszerei. Az önkormányzati fejlesztési, felújítási célkitűzések megvalósítá­sának szakszerű, időarányos előkészítése, azok megvalósítására pályázatok elkészítése és benyújtása, a megvalósítás koordinálása. Biztosítani kell a településen a környezetvéde­lem hatékonyságát. Határozott a testület a Térségi Integrált Szak­képzési Központ továbbfejlesztésére irányuló pályázathoz kapcsolódó pályázati költség és együttműködési megállapodás elfogadásáról is. Ezt immár a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Szakképzés-szervezési Társuláshoz történt csatlakozásnak a következő lépése, melyről korábbi, soron kívüli ülésükön döntöttek a képviselők. (Jogszabályi változás következté­ben ki kellett lépni a Csongrád megyei önkor­mányzat által koordinált szakképzési együtt­működésből, s csatlakozni Szolnokhoz, mert az uniós forrásokra szigorúan csak régióhatá­ron belüli konzorciumban részt vevő intézmé­nyek, ill. fenntartók számíthatnak.) A képvise­lő-testület megbízta Dr. Czuczi Mihály pol­gármestert­­ akadályoztatása esetén Wenner- Várkonyi Attila oktatási, művelődési és sport bizottsági elnököt - a TISZK döntéshozó testü­letének megalakulásáig az Együttműködési megállapodással kapcsolatos kérdésekben lét­rehozott Egyeztető Tanácsban való szavazati jogú részvétellel. A képviselők értékelték a 2005-ben elfoga­dott informatikai stratégiát is. Megállapították, hogy az akkor meghatározott feladatok végre­hajtása nem teljes körűen teljesült, melynek alapvető oka a szükséges anyagi háttér hiánya. Indokoltnak tartják az ezekre készített, 2008- 2011 évre vonatkozó további feladatok megha­tározását, melynek értelmében elfogadták az önkormányzat következő időszakra szóló - fő­ként Lapis Károly, a polgármesteri hivatal in­formatikusa munkáját dicsérő - új informati­kai stratégiáját. A további napirendi pontok sorában határoz­tak a városvezetők a „Csincsa” csapadék fő­gyűjtő pályázati úton történő átépítéséről, a Kunszentmárton, Köztársaság tér 8. szám alat­ti Körös Mozi épülete tetőkarbantartásáról, Ónódi Istvánná és lakótársainak elektromos hálózat építési és bekötési kérelméről. Ez utób­bi esetben annak a problémának az orvoslásá­ra van szükség, mely abból fakad, hogy az AL­­TEK értékesítette a korábbi bérlőknek a volt szolgálati lakásokat, akik most szeretnék az áramot külön leköttetni lakásaikba (ezidáig a téglagyáron keresztül kapják), ennek kiépítésé­re viszont nincs fedezetük, s szociális helyze­tükre tekintettel az önkormányzattól kérték az összeg biztosítását. Tekintettel a város forráshi­ányos költségvetésére a bekötési helyek kiala­kításának költségét a képviselő-testület nem tudja vállalni, arra viszont felhatalmazta a pol­

Next