Híres Maros, 2001 (2. évfolyam, 1-11. szám)

2001-01-01 / 1. szám

2 Önkormányzati hírek Új aljegyzők A képviselő-testület novemberi ülésén bírálta el az aljegyzői állásra benyújtott pá­lyázatokat. Az önkormányzat szakmai mun­kájának erősítése, a magasan képzett mun­katársak számának növelése érdekében vé­gezetül úgy döntött, hogy a három pályázó közül két megfelelő szakmai képesítéssel és gyakorlattal rendelkező aljegyzőt nevez ki, 2001. január 1-től. Ezzel lehetővé válik egyrészről az utób­bi években rendkívül megnövekedett állam­­igazgatási feladatok (köztük több körzeti igaz­gatási feladat, pl. okmányiroda, gyámhivatal, építéshatóság) aljegyzők közötti megosztása és felügyelete által a feladataink gyorsabb, precízebb, hatékonyabb ellátása. A Heves Megyei Közigazgatási Hivatal Hatósági Főosztályáról hozzánk kerülő dr. Burik Mária a hatósági igazgatási feladato­kat fogja felügyelni, ill. közvetlenül ellátni (szabálysértési, birtokvédelmi, építéshatósá­gi, honvédelmi igazgatási, ipari és kereske­delmi, hagyatéki, hadigondozási stb. ügyek). A jelenleg is hivatalunkban dolgozó Somlai Kiss Andrásné a helyi adó ügyek tel­jes területét és feladatait, a pénzügyi kérdések részterületeit, valamint a szociális igazgatás teljes vertikumát fogja felügyelni, ill. ellátni. Jómagam az aljegyzők révén fogom a polgármester, valamint a jegyző hatásköré­be utalt államigazgatási feladatok ellátását irányítani, ellenőrizni, a hivatal vezetésé­vel kapcsolatos teendőket ellátni. Emellett közvetlenül irányítom és felü­gyelem a Városi Gyámhivatal, a Városi Ok­mányiroda, valamint a Pénzügyi Csoport tevékenységét. A képviselő-testülethez kapcsolódó fe­ladatokat üléseinek előkészítése, előter­jesztések készítése, az üléseken való rész­vétel, döntéseinek végrehajtása, kapcsolat­­tartás a képviselőkkel, bizottságokkal stb.) szintén én fogom ellátni. Ezen megmaradó feladataim mellett a képviselő-testület kiemelt feladatomként határozata meg a városfejlesztési koncep­cióban lefektetett fejlesztési, programalko­tási, program-megvalósítás előkészítésé­vel, a kapcsolódó pályázati források felku­tatásával, megszerzésével összefüggő tevé­kenységek ellátását. Természetesen ebbe beletartoznak az Európai Unióhoz történő csatlakozás kap­csán az önkormányzatot érintő kérdések áttekintése, az előcsatlakozási alapokból a támogatható fejlesztési célokra pályázati források megszerzésével, és eljárásuk megtanulása által a tagság megszerzését követően az Uniós pénzügyi alapokból megfelelő pályázati rutinnal az önkor­mányzat számára jelentős források meg­szerzését eredményező feladatok. Okmányiroda Az okmányirodában 2001. január 1-től el fogják látni a közlekedési igazgatási ok­mányok, így: - a járművezetésre jogosító okmányok (vezetői engedély, - nemzetközi vezetői engedély, ideigle­nes vezetői engedély) kiadásával, cseréjé­vel, pótlásával, - a gépjárművek nyilvántartásba vételé­vel, forgalmi engedéllyel, törzskönyvvel, rendszámtáblával történő ellátásával, adat (pl. tulajdonosváltozás átvezetésével új ok­mányok kiadásával kapcsolatos feladatokat. Az új típusú személyazonosító igazol­vánnyal nem rendelkező kérelmezők a jár­művezetésre jogosító okmányok iránti ké­relmekhez mindazon mellékleteket kötele­sek csatolni, melyek a személyazonosító igazolvány kiállításához szükségesek. Emellett az egészségügyi alkalmasság or­vosi igazolására, adott esetben a pályaal­kalmassági vizsgálat eredményét igazoló határozatra van szükség. A gépjárműhöz kapcsolódó okmányok kiadásához (cseréjéhez, pótlásához, tulajdo­nosváltozás átvezetéséhez) szükség van jár­műkísérő lapra, előzetes eredetiség- vizsgá­lat eredményére, előző forgalmi engedélyre, törzskönyvre, adásvételi szerződésre. Az el­járás illetékét csekken ill. illetékbélyegen kell leróni (melyről tájékoztatást és csek­ket az okmányirodában lehet beszerezni). A gépjárművezetői engedély kiadásá­ra irányuló eljárás illetéke 4000 forint, a forgalmi engedély kiadásával kapcsolatos és a törzskönyv kiadására irányuló eljárás illetéke 4000-4000 forint. A több okmány kiadására irányuló eljárás esetén az illeté­ket kü­lön-külön meg kell fizetni. Az okmányiroda ügyfélfogadási rendje: Hétfő:­­ 730-12, 12.30-16.30 Kedd: 7.30-12,12.30-15.30 Szerda: 7.30-12,12.30-15.30 Csütörtök: nincs félfogadás Péntek: 7.30-12 Az okmányiroda a 354-704 számon, valamint a hivatal központi (354-311) tele­fonszámán keresztül érhető el. Népszámlálás A 2001. februárjában tartandó nép­­számlálás feladataiban való közreműködés­re számlálóbiztosokat keresünk, legalább középfokú végzettséggel, lehetőség szerint statisztikai összeírással, választásokon való közreműködéssel szerzett gyakorlattal. A jelentkezéseket a Polgármesteri Hi­vatal Titkárságán lehet leadni, név, cím, te­lefonszám megadásával. A feladat ellátásá­ra való felkérésről az érintetteket értesíte­ni fogom. Az összeírást részletes oktatás előzi meg. Az összeírásért bruttó 160 Ft munka­díjat fizet a KSH összeírt személyenként. Hallgatói pályázatok Az Oktatási Minisztériummal együtt az önkormányzat ösztöndíj pályázatot írt ki felsőoktatási hallgatók részére. A részletek a hivatal hirdetőtábláján található kiírás­ban olvashatók, pályázati űrlap a titkársá­gon vehető át. Dr. Horváth Béla jegyző úr Nagymaros c. lapban megjelent írása nyomán A HETEK - hatan Moór Róbert - Kismaros, Seres István - Szokolya, Zoltai Mihály - Nagymaros, Bethlen Farkas - Verőce, Krebsz Ferenc - Zebegény, Lábai László - Vác Híres Maros 2001. január

Next