Pilisborosjenő - Pilisborosjenői Hírmondó, 2007 (14. évfolyam, 1-7. szám)

2007-04-01 / 1. szám

2 PILISBOROSJENŐI HÍRMONDÓ Bizottságunk jelenlegi munkájáról, a fontosabb fejlesztési és üzemelteté­si feladatokat tekintve álljon itt né­hány sor olvasóink figyelmére számít­va:­­ Egészségház: a beruházás kivite­lezéséhez szükséges közbeszerzési pályázat kiírása januárban megtör­tént, a pályázati anyagot 6 kivitelező cég vásárolta meg. Helyszíni bejárást március 14.-ére tűztünk ki, a pályáza­tok benyújtási határideje március 28. Az előkészítő tereprendezést április 30-ig tervezzük elvégezni. Az épület műszaki átadását november 30-ra szeretnénk teljesíteni. A beruházást az önkormányzat saját forrásból fi­nanszírozza. - Útépítés: továbbra is alapelvnek tekintjük, hogy az útépítést a felszíni vízelvezetés részének tekintjük, és e kettős feladatot együtt kell megolda­nunk. A K+K tervező cég már 2001- ben készített egy - felszíni vízelveze­tés tárgyú - elvi engedélyezési tervet az egész község területére vonatkozó­an. Emellett készült egy megvalósít­hatósági tanulmány is, mely tartal­mazta a település összes utcájára vo­natkozóan a forgalomra méretezett útszerkezet terveket és ennek költ­ségbecslését is. Innen folytatjuk most. A tervezést és a kivitelezést is több szakaszra bontva és több évre eloszt­va látjuk megvalósíthatónak. Az első szakasz tervezési munkáit egyeztet­tük, és jelenleg folyik az Iskola, Teme­tő, Kántor, József A., Mester vala­mint a Kövesbérci, Panoráma Kavics utcák kiviteli szintű tervezéséhez szükséges adatgyűjtés. A további sza­kaszok indításának előfeltétele, hogy a csapadékvíz befogadó kapacitáso­kat bővíteni kell - ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy a patak fedett szaka­szán alkalmazott 80 cm-es átmérőjű betongyűrűket ki kell cserélni 1,6 m­­esekre. A tervek elkészítését az ön­­kormányzat saját forrásból fizeti, de a kivitelezéshez már pályázati pénzekre számítunk és bízunk az első szakasz munkálatainak idei megkezdésében.­­ M0 autópálya körgyűrű északi szektor: a tervezési folyamat felgyor­sult. Február 07-én tartottunk egy la­kossági tervismertetőt, melyre száz­nál többen jöttek el. A megjelentek véleménye és a visszaküldött válasz­lapok összesítése alapján a falu la­kossága 90% fölötti arányban az ún. 6.1-es, Üröm és Borosjenő között mélyalagútban vezetett nyomvonalat tartja elfogadhatónak. Március 07-én a Műszaki Egyetem Áramlástani Tanszékének laboratóriumában, a környezetvédelmi hatásvizsgálat ré­szeként induló szélcsatorna vizsgála­tok előkészületeiről tartottak egy is­mertetőt. A 1-es, 3-as, 3.1-es és 6-os változatot fogják modellezni. A vizs­gálat egy része arra is irányul, (mivel egy alagút kijárati pontja koncentrált szennyező forrást jelent) hogy a szennyezés a terjedése során mely te­lepülésrészekre jutva marad még ve­szélyes koncentrációjú. A figyelembe vett jellemző szélirányokkal az elő­forduló esetek 80%-át tudják model­lezni. A szélcsatorna eredményeket elméleti számítógépes modellel fog­ják összevetni. A hatásvizsgálat ré­szeként a várható zajterhelést is fel­mérik. A tanszéken folyó munkála­tokról március 15-től kezdődően fo­lyamatosan lehet tájékozódni a tan­szék honlapján: www.ara.bme.hu, továbbá a Kármán Tódor Szélcsa­torna Laboratórium honlapján: www.karman-wtl.com. Amennyiben valakinek kérdése merül föl a kör­nyezeti terhelés előrejelzésére vo­natkozó munkálatokkal kapcsolato­san, kérdéseit küldje el az info@ara.bme.hu címre vagy a 06-1- 463-3464 fax számra. ígéretet kap­tunk a folyamatos tájékoztatásra ha­sonló bemutatók szervezésével.­­ Belterületbe vonások: mint is­meretes, a hosszú távú településfej­lesztési tervünkben megfogalmazot­takkal összhangban a 2001-ben el­kezdett, majd megtorpant folyama­tot folytatva jelenleg is a Lazarét, 013-as hrsz-ú telek Fő és Budai úti oldala, Malomdűlő és Tücsök utca néven futó ingatlanokat belterületbe vonó ill. közművesítésüket előkészítő folyamatok zajlanak. Ezekhez az ön­­kormányzat anyagi segítséget nyújta­ni nem tud, de az eljárásokat a tele­pülés egésze érdekének szem előtt tartásával szeretnénk felgyorsítani. A befektető tulajdonosok egymástól el­térő fejlesztési elképzeléseit egymás­sal és a már itt lakók érdekeivel kí­vánjuk összhangba hozni. Napjaink­ban azonban, éppen az M0 autópálya általi érintettség miatt megnöveke­dett kockázati helyzetben - amíg vég­leges döntés a nyomvonalról meg nem születik- nagyon körültekintően kell eljárnunk. Feladatunk és lehetősé­günk az alagutas (6.1 változat) mellet­ti következetes érdekképviselet felszí­ni értékeink védelmében, de tudomá­sul kell vennünk, hogy a Környezetvé­delmi Főfelügyelet szakmai döntése mellett az állami főhatóság (Közleke­dési és Gazdasági Minisztérium) gaz­dasági indokokat is mérlegelni fog.­­ Faluközpont rehabilitáció: mind­nyájan látjuk és érezzük, hogy telepü­lésünk intézményei, közterületeink ál­lapota, egyáltalán itteni életünk minő­sége megannyi sürgős megoldásért ki­ált. Átlátva azt, hogy a probléma átfo­gó és hathatós megoldására egyrészt az önkormányzat saját ereje kevés, másrész az apró lépések mellett itt ma már nagyléptékű változásra van szük­ség - ezért elhatároztuk, hogy szeret­nénk a falu fejlesztését szakemberek bevonásával megindítani. Úgy gon­doljuk, hogy ez a folyamat meghatáro­zó lesz az eljövő 10-15 évnyi időszak­ban. Alkalmas lesz arra, hogy előbb közös gondolkodással a település jö­vőképét megfogalmazzuk, majd a megvalósításhoz szükséges feladatain­kat megszervezzük. Egyrészt együtt­működésre hívjuk a falu lakosait, fia­taljait, társadalmi és civil szervezete­ket, mindenkit, aki fontosnak tartja a település jövőjét, másrészt felkérünk professzionális településfejlesztő tár­saságot az egységes települési koncep­ció kidolgozására, majd ez alapján az elérhető pályázati források számunk­ra történő elnyerésére. A leendő part­nerrel már tavaly decemberben felvet­tük a kapcsolatot, mostanra készítet­tük elő a közös munkát - melyhez áp­rilis hónapban látunk neki - és az egyes fórumok és lakossági találkozók időpontjáról értesítjük olvasóinkat.­­ Községüzemeltetéshez kapcsoló­dó néhány kiemelt kérdéskör: -Szennyvíztisztító: A DMRV-vel többszöri egyeztetésre (személyes tárgyalás, levélváltások) került sor, melynek eredményeképp a jelenlegi helyzet a következő: a telep próbaüzeme egy közösen kialakított munkaterv alapján le­zárható. Sikerült megegyezni a

Next