Inainte, septembrie 1962 (Anul 19, nr. 5450-5475)

1962-09-16 / nr. 5463

Î Să asigurăm desfășurarea la un înalt nivel a adunărilor de dări de seamă și alegeri In aceste zile încep adunările de dări de seamă și alegeri in organizațiile de bază ale partidului. Pe baza indicațiilor conducerii partidului, intre 15 septembrie — 31 octombrie a.c. vor avea loc adunările în organizațiile de bază din întreprinderi și instituții, școli și cartiere, iar intre 15 octombrie și 1 decembrie vor avea loc adunările in organizațiile de bază din G.A.S., GAC și SMT, sate și comune, precum și conferințele organizațiilor orășenești de subordonare raională. Adunările de dări de seamă și alegeri constituie un eveniment deosebit de important în viața organizațiilor de bază, o manifestare concretă a profundului democratism al partidului nostru. Desfășurindu-se in condițiile cind intregul nostru popor muncește cu însuflețire pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin in al treilea an al planului sesenal, adunările de dări de seamă și alegeri — atit de la orașe cit și de la sate vor trebui să dezbată cu spirit de răspundere felul cum se îndeplinesc sarcinile mărețe revenite din Directivele Congresului al IlI-lea al PASR, să sintetizeze și să generalizeze experiența bună ciștigată in mobilizarea oamenilor muncii, să stabilească cu precizie sarcinile de viitor. Desfășurarea la un nivel ridicat a acestor adunări depinde de felul cum ele vor fi pregătite, de conținutul dărilor de seamă care vor fi prezentate. Comitetele raionale și orășenești de partid, secretarii și activiștii acestora au datoria să ajute birourile organizațiilor de bază în pregătirea minuțioasă a dărilor de seamă. Cuprinzind o analiză profundă a activității desfășurate de biroul sau comitetul organizației respective, de membrii și candidații de partid pentru traducerea in viață a sarcinilor ce le-au revenit, a propriilor hotărîri, dările de seamă vor da comuniștilor posibilitatea să cunoască ci mai bine activitatea desfășurată, să poarte discuții cit mai fructuoase in care să-și spună părerea nu numai despre ceea ce s-a făcut, ci și despre ce trebuie făcut în viitor, ce măsuri trebuie să fie luate pentru ca întreaga activitate a organizației respective să fie ridicată la un nivel cât mai înalt. La întocmirea dărilor de seamă e bine să fie atras un larg activ de comuniști, dintre cei mai bine pregătiți, dintre cei mai cunoscători ai problemelor puse in discuție. Pe baza studiului întreprins în acest sens, tovarășii respectivi trebuie să vină cu propuneri concrete pentru îmbunătățirea activității economice și a muncii de partid. In dările de seamă și în dezbateri trebuie să se analizeze pe larg felul cum au fost îndeplinite sarcinile principale care au stat in fața organizației de partid, cum au fost traduse in viață hotăririle luate în adunările de alegeri precedente. Analizînd felul cum se desfășoară activitatea pentru îndeplinirea Directivelor Congresului al lll-lea al PASR, este necesar ca dările de seamă ale birourilor organizațiilor de bază din întreprinderi să scoată în evidență felul cum s-a muncit pentru îndeplinirea planului de producție la toți indicatorii, cum se îndeplinesc sarcinile privind realizarea de economii și beneficii peste plan. In mod deosebit trebuie să se dea atenție dezbaterii măsurilor ce urmează a fi luate pentru realizarea și depășirea planului pe 1962, creîndu-se astfel condițiile favorabile pentru îndeplinirea ritmică și la toți indicii a planului de stat pe 1963. O deosebită atenție este bine să se acorde analizei muncii desfășurate pentru ridicarea continuă a calității produselor, pentru traducerea in viață a Directivelor CC al PAIR cu privire la criteriile principale ale întrecerii socialiste. Pe baza hotărîrilor plenarei CC al PAIR din aprilie a.c., in toate organizațiile de bază și îndeosebi in cele din agricultură este necesar să se analizeze munca desfășurată pentru atragerea in rîndurile partidului a celor mai buni dintre cei mai buni oameni ai muncii. La dezbaterea acestei probleme să se țină seama de munca organizației de bază cu activul fără partid, atit ceea ce privește creșterea cit și educaținea sa, de munca cu organizațiile UTAL In strinsă legătură cu creșterea fondurilor partidului să se analizeze munca desfășurată pentru educarea marxistleninistă, partinică a membrilor și candidaților de partid și îndeosebi a celor nou primiți in partid. Avind in vedere că adunările de alegeri se pregătesc și se desfășoară tocmai in perioada pregătirii deschiderii noului an a învățămintului de partid, e bine să se scoată in evidență experiența pozitivă a anului de invățămint trecut, să se analizeze cum a fost pregătit noul an școlar, ce trebuie făcut în viitor. Analizind munca pentru educarea comuniștilor, organizațiile de bază nu trebuie să scape din vedere și felul cum s-a muncit pentru creșterea influenței partidului in rândul maselor, pentru a explica maselor politica partidului și a se atrage la îndeplinirea acesteia , cum se asigură conducerea și îndrumarea organizațiilor de masă, cum se desfășoară munca cultural-educativă și de educare a oamenilor muncii in spiritul patriotismului socialist și al internaționalismului proletar, al grijei și dragostei pentru apărarea avutului obștesc, pentru întărirea vigilenței și combativității revoluționare; totodată, organizațiile de bază au datoria să analizeze in modul cel mai concret problemele specifice locului de muncă. Organizațiile de bază din întreprinderile constructoare de mașini de pildă, vor "trebui să analizeze probleme ca: ridicarea continuă a nivelului tehnic al producției, creșterea randamentului și economicității mașinilor și utilajelor; cele din întreprinderile și șantierele de construcții probleme ca: reducerea costurilor construcțiilor, lichidarea risipei de materiale, îmbunătățirea calității și respectarea termenelor de dare in folosință a diferitelor construcții, ridicarea confortului in construcțiile de locuințe etc. In dările de seamă și în discuțiile ce vor avea loc in adunările organizațiilor de partid din școli și institutele de invățămînt superior, pornind de la analiza concretă a felului cum s-a desfășurat procesul instructiv-educativ din anul școlar trecut, va trebui să se dezbată temeinic probleme ca: ridicarea continuă a nivelului învățămintului și întărirea caracterului său educativ, munca de educare marxist-leninistă a cadrelor didactice, creșterea combativității cadrelor didactice, a elevilor și studenților împotriva oricăror manifestări străine concepției noastre etc. In funcție de specificul in care își desfășoară activitatea se vor dezbate problemele și în organizațiile de bază din unitățile comerțului de stat și cooperatist, din instituțiile administrative, din cartiere etc. Adunările de dări de seamă și alegeri ale organizațiilor de bază de la sate se desfășoară in acest an in condiții cu lotul noi. Ca urmare a politicii înțelepte a partidului, a creării condițiilor tehnico-materiale și a convingerii personale asupra avantajelor agriculturii socialiste, țărănimea noastră muncitoare a trecut in intregime pe calea gospodăriei colective. In primăvara acestui an, in întreaga țară colectivizarea agriculturii a fost încheiată. Aceasta ridică in fața organizațiilor de bază din agricultură sarcini deosebit de importante. Este necesar ca în toate unitățile socialiste de la sate să se analizeze in mod temeinic sarcinile ce revin organizațiilor de partid din Raportul prezentat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej la sesiunea extraordinară a Atarii Adunări Naționale. In mod deosebit organizațiile de bază din GAC vor trebui să dezbată ce au făcut și ce trebuie făcut în viitor pentru întărirea și consolidarea GAC, acordindu-se o mare atenție creșterii fondului de bază și averii obștești, dezvoltării tuturor ramurilor aducătoare de venituri, folosirii cet mai raționale a fondului funciar, asigurării bazei furajere și adăposturilor pentru animale. Alături de problemele specifice, organizațiile de bază din G VS și SMT vor trebui să analizeze cum sunt folosite capacitățile mașinilor și tractoarelor, munca desfășurată pentru reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității lucrărilor etc. Corespunzător cu perioada cînd se țin alegerile, în care organizațiile de bază de la sate e bine să se pună în discuția comuniștilor sarcinile privind campania de toamnă și pregătirea pentru insămințările de primăvară. Adunările de dări de seamă și alegeri se încheie cu hotăriri pe baza cărora organizațiile de partid își vor desfășura activitatea in viitor. Și la elaborarea măsurilor de viitor se recomandă să fie atrași și alți comuniști cu experiență, care pe baza unor studii aprofundate să facă propuneri concrete privind activitatea economică și politică de viitor a organizației de bază. In hotăririle ce se vor adopta să se țină Continuare în pag. 3-a). Tov. Ecaterina Mitincuță din cadrul secției a ll-a a fabricii de confectii ,,I. C. Frimu" din Craiova, se numără printre cei mai buni muncitori in lupta pentru obținerea a cu mai multe confectii și de bună calitate. Succesele sondorilor de la Zătreni Harnicul colectiv de muncă al întreprinderii de foraj Zătreni desfășoară cu mult avînt întrecerea socialistă pentru realizarea și depășirea prevederilor de plan, creșterea productivității muncii și reducerea prețulii de cost. Munca spornică desfășurată a fost încununată de succese, colectivul de aci indeplinindu-și prevederile de plan pe primele 9 luni ale anului cu 20 de zile mai devreme. Sub îndrumarea organizației de partid, întreg colectivul s-a ocupat de extinderea forajului cu turbina la 75 la sută din întregul volum de foraj, ceea ce a condiționat depășirea vitezei de lucru cu 5,2 la sută. Acest succes a făcut posibilă realizarea unor economii suplimentare la prețul de deviz în valoare de 2 milioane lei. In fruntea Întrecerii socialiste s-au situat brigăzile conduse de Ion Boceanu, Petre Toma, Gheorghe Mihai și altele STRUȘCULESCU, coresp. Vizita delegației de partid și guvernamentale a Republicii Democrate Germane in tara noastră SOSIREA ÎN CAPITALĂ Simbala la amiază a sosit in Capitală delegația de partid și guvernamentală a Republicii Democrate Germane in trunte cu tovarășul Walter Ulbricht, prim-secretar al C.C. al PLUG, președintele Consiliului de Stat al R.D. Germane, care la invitația Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al R.P. Române, face o vizită de prietenie în țara noastră. Din delegație fac parte: Bruno .1,eu schlier, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al R.D.G., membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., membru al Consiliului de Stat, dr. Lothar Bolz, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, ministrul Afacerilor Externe al R.D ., președintele partidului Național Democrat din Germania, Hans Reichell, ministrul Agriculturii, Colectărilor și Silviculturii, Gunther Wyscholsky, vicepreședinte al Comisiei de Stat a Planificării, Erwin Kerber, adjunct al ministrului Comerțului Exterior și Intergerman, Johannes Kolia, adjunct al ministrului Afacerilor Externe, prof. dr. Wolfgang Schirmer membru supleant al C.C. al P.S.U.G., directorul uzinelor „Walter Ulbricht" — Leuna, Frieda Sternberg, președinta Cooperativei agricole de producție „Ernst Thalmann“ din Bennewitz, raionul Wurzen, Annerose Seifert, muncitoare chimistă la Uzinele „Walter Ulbricht“ — Leuna și Wilhelm Bick, ambasador extraordinar și plenipotențiar al R.D. in R.P.R Tovarășul Walter Ulbricht este însoțit de tovarășa Lolle Ulbricht, soția sa. Aeroportul Boineasa era pavotizat festiv cu drapelele de stat ale R.D. Germane și R.P. Române. Pe clădirea aerogării se aflau portretele tovarășilor Walter Ulbricht și Gheorghe Gheorghiu-Dej. Pe mari pancarte erau scrise, in limbile romina și germană, urările „Bine ați venit, oaspeți dragii", „Trăiască prietenia frățească dintre Republica Populară Română și Republica Democrată Germană !“ Pe aeroport se afla un mare număr de reprezentanți ai oamenilor muncii din întreprinderile și instituțiile Bucureștiului, veniți să salute sosirea In tara noastră a înalților oaspeți, erau de Germană aituli tata tineri din R.D. la studii in tara noastră. In intimpinarea delegației R.D. Germane, au venit tovarășii Gheorghe Gheorghiu-Dej, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodicăraș, Petre Borilă, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Corneliu Mănescu, ministrul Afacerilor Externe, membri ai C.C. al P.M.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători ai instituțiilor centrale și ai organizațiilor obștești, tari și ofițeri superiori, oameni genede știință, artă și literatură, ziariști români și străini. Erau prezenți șefii unor misiuni diplomatce acreditați in R.P. Romină, membrii ambasadei R.D. Germane, alți membri ai corpului diplomatic. La ora 12,15 avionul cu care a călătorit delegația, escortat de avioane cu reacție românești, își face apariția deasupra aeroportului. La coborârea din avion membrii delegației R D. Germane sunt întimpinati cu puternice aplauze. Tovarășii Gheorghe Gheorghiu-Dej și Walter Ulbricht se îmbrățișează. Conducătorii de partid și de stat ai țării noastre și membrii delegației R.D. Germane se salută cordial, împreună cu delegația a sosit ambasadorul extraordinar și plenipostențiar al R.P. Române la Berlin, Ștefan Cleja. Compania de onoare aliniată pe aeroport prezintă onorul. Fanfara militară intonează imnurile de stat ale R.D. Germane și R.P. Române. Răsună 21 salve de tun. Tovarășii Walter Ulbricht Gheorghe Gheorghiu-Dej primesc Iași portar și trec in revistă garda de onoare aliniată pe aeroport Membrilor delegației le sunt prezentați apoi șefii misiunilor diplomatice și celelalte persoane oficiala venite in intimpinare. Tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej adresează oaspeților o cuvintare de salut. Răspunde tovarășul Walter Ulbricht. Cuvintările sunt subliniate de cei prezenți pe aeroport prin aplauze îndelungi și uzate. Se aud lozinci închinate prieteniei trăiești dintre cele două țări, păcii și prieteniei intra popoare. (Continuare in pagina 4-a) Quo hit ar eu tő o ard $ a/ui CjlIl cő ríj hr íjheo rq h iu-^De j DRAGA TOVARĂȘE ULBRICHT, DRAGI TOVARĂȘI MEMBRI AI DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE A REPUBLICII DEMOCRATE GERMANE. La sosirea dumneavoastră pe pămîntul patriei noastre, permiteți-mi ca în numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, al Consiliului de Stat și al guvernului Republicii Populare Romîne, in numele întregului nostru popor, să vă urez un călduros și frăiesc bine ați venit. Vizita dumneavoastră în Republica Populară Romînă va prilejui încă o manifestare a prieteniei de nezdruncinat ce leagă țările și popoarele noastre In zilele ce se veți petrece în mijlocul nostru vom fi bucuroși să vă împărtășim din rezultatele muncii pe care o desfășoară cu abnegație poporul român în desăvîrșirea construcției socialismului, înfăptuind neabătut Directivele Congresului al lll-lea al Partidului Muncitoresc Român pentru continua dezvoltare și înflorire a patriei sale. Poporul român dă o înaltă prețuire succeselor de seamă obținute sub conducerea Partidului Socialist Unit din Germania de către oamenii muncii din Republica Democrată Germană, în opera de construire a socialismului și de întărire a primului stat german al muncitorilor și țăranilor. Statele noastre, împreună cu celelalte state socialiste, duc cu consecvență o politică externă îndreptată spre salvgardarea păcii, militează pentru coexistența pașnică a statelor cu sisteme sociale diferite, pentru înfăptuirea dezarmării generale și totale sub un strict control international, pentru reglementarea pe calea tratativelor a problemelor internationale litigioase. Republica Populară Romînă sprijină întrutotul inițiativele Uniunii Sovietice și ale Republicii Democrate Germane pentru lichidarea rămășițelor celui de-al doilea război mondial prin încheierea Tratatului de pace german și transformarea pe această bază a Berlinului occidental în oraș liber, demilitarizat. Ne exprimăm convingerea, dragi tovarăși, că vizită dv. în Republica Populară Romînă, convorbirile pe care le vom avea, vor contribui la dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare dintre țările partidele noastre, la Întărirea unității de nezdruncinat a puternicei comunișități a țărilor socialiste și a mișcării comuniste mondiale, vor prilejui o nouă afirmare a hotărîrii noastre de a apăra pacea. SA TRAIASCA SI SA SE DEZVOLTE NEÎNCETAT PRIETENIA DINTRE REPUBLICA POPULARA ROMINA ȘI REPUBLICA DEMOCRATA GERMANA I TRAIASCA FAMILIA FRATEASCA A ȚARILOR SOCIALISTE I TRAIASCA PACEA IN LUMEA ÎNTREAGA! PRIMA ZI DE ȘCOALA 15 septembrie. In toate școlile de pe cuprinsul patriei, cîntecul cristalin al clopoțelului s-a făcut auzit, chemînd elevii la ore. A început un nou an școlar. Tradiționala deschidere a școlilor a prilejuit multe bucurii. Școli nou înălțate, sclipind de curățenie, laboratoare bine dotate, cărți gratuite pentru cei mici, cadre bine pregătite... Cită recunoștință partidului-părinte pentru grija permanentă față de școlarii de azi, constructorii de mîine ai comunismului I JUcla raíőücL E dimineață. Dintr-o dată n-a mai fost caniculă. Razele fierbinți ale soarelui s-au frînt in caierul sur al norilor de toamnă, imprăștiindu-i. Vintul se plimbă purtind tributul copacilor— cele dinții frunze ruginii căzute pe covorul anotimpului. Copiii inundă străzile orașului, care a îmbrăcat haină automnală. Ei poartă uniforme, șorturele și buchete de gladiole și crizanteme. Cu toții sunt radioși, dar unii din ei par sfioși, alături de mămica lor. Sunt cei mai mici, care în această toamnă pășesc pragul școlii. Au pasul grăbit. Să interzie chiar din prima zi ? ...Porțile școlii medii nr. 3 s-au deschis larg. Elevii au năvălit cu veselia lor zgomotoasă in curtea școlii. Au adus cu ei ceva din aerul ozonat al înălțimilor și din briza țărmului unde și-au petrecut zilele de neuitat ale vacantei ! Bine te-am găsit, școală dragă ! Intr-un grup, cițiva elevi discută. Fără îndoială că iși împărtășesc impresii culese in vacanță. — Ce plăcut am petrecut în tabăra de la Baia de Aramă ! Excursii, manifestări artistice, vizite — povestește Glăvan Ileana din clasa XI-a F. — O să vă descriu cu amănunte cele văzute la podul suspendat de la Ponoare, despre peștera Polovragi — completează Ștefan Elena din clasa XI-a A. — Și eu am multe de spus — interveni Marcu Vasilica. Am făcut o excursie timp de trei săptămâni, pe minunata vale a Oltului. Natura a fost darnică în frumuseți... Și pelicula i-a fotografiat (clișeul i alăturat) pe cei care-și povesteau amintiri plăcute. Firul impresiilor culese din vacanță s-a întrerupt. Cu siguranță că va continua după festivitate. Cuvîntul de bun sosit adresat elevilor școlii medii nr. 3 a fost rostit de tov. Mihai Sebastiana, directoarea școlii. Totul fremăta de bucurie. Aplauzele nu conteneau. Cuvinte de mulțumire adresate partidului au fluturat și pe buzele pionierului Guran Tiberiu din clasa VII-a A și ale utemistei Glăvan Ileana din clasa XI-a F. Clopoțelul a sunat. Elevii au intrat în clasă. Primele notițe se aștern pe hârtia imaculată a caietelor. Un nou an școlar, noi succese in muncă. P. MONDOC Sună clopoțelul In această dimineață de sfirșit de vară, pe întreg cuprinsul patriei noastre socialiste, clopoțelul cu sunetul lui simbolic a chemat în sălile de clasă buchete, buchete ale tinereții nestăvilite, spre abecedarul științei și culturii. Parcă niciodată soarele n-a răsărit mai plin și mai darnic, parcă niciodată fetele n-au privit cu atîta destindere și încredere spre viitorul luminos De aici de la Strehaia, de unde transmitem, dimineața se revarsă pe fetele copiilor cu prospețimea bujorilor. In curtea școlii medii sunt prezenți peste 1000 de elevi. Părinții au umplut pină la refuz orice loc liber. Momentul festiv este emoționant. Se intonează Imnul de Stat al R. P. Român. Cuvîntul de deschidere este rostit de tov. Florea Bărbut, președintele comitetului executiv al sfatului popular raional Strehaia. Vorbitorul subliniază dragostea partidului nostru pentru cele mai tinere vlăstare ale patriei. In continuare iau cuvîntul tovarășii : D. Bădescu, directorul scolii medii, muncitorul Aurel Matican din partea comitetului de părinți, precum și eleva Stefania Constantinescu. „Vom învăța cu și mai multă pasiune, a spus Ștefania Constantinescu, pentru a răspunde cu cinste cerințelor ridicate de construirea socialismului in scumpa noastră patrie". Programul artistic este primit cu vii aplauze. Artiștii amatori, elevi ai școlii — se întrec să prezinte tot ce au mai bun. Și aplauzele cad cu dărnicie. Cortina se lasă încet. Panglica de la intrarea noului local de școală este tăiată. Cei din clasele I—VII, primesc manualele ce li se distribuie în mod gratuit, prin grija partidului iubit. Un ultim amănunt, școala dispune de un internat cu 200 locuri și o cantină, amenajate după ultimul confort... ...Clopoțelul sună stăruitor și limpede. A.B.C.-ul luminii își semnează încă un an de existență în drumul său glorios spre adevăr. M. C. &un în zare a tovarășul lui ToaLter Jlbriccht DRAGA TOVARĂȘE GHEORGHIU-DEJ. DRAGA TOVARĂȘE MAURER, SCUMPI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, DRAGI LOCUITORI AI ORAȘULUI BUCUREȘTI. Ingăduiți-mi să vă transmit dumneavoastră și prin dumneavoastră întregului popor frate român cel mai călduros salut frățesc in numele Partidului Socialist Unit din Germania, precum și în numele tuturor partidelor unite in Frontul National al Germaniei Democrate, în numele Camerei Populare, al Consiliului de Stat, al guvernului și al populației Republicii Democrate Germane. Vă mulțumesc, scumpe tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej pentru cordialele dumneavoastră cuvinte de salut. Ele exprimă prietenia de nezdruncinat dintre cele două popoare ale noastre, comunitatea țelurilor și luptei noastre. Puteți fi siguri că această prietenie, această comunitate de țeluri și de luptă este foarte apropiată inimilor noastre să mulțumim dv., dragi locuitori ai Bucureștiului, pentru primirea atât de însuflețită, ce ne-ați făcut. Salutăm în persoana dv. pe reprezentanții frumoasei și glorioasei dv. capitale. Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Democrate Germane a sosit în frumoasa dotară la invitația Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Populare Romîne. Vă exprimăm mulțumirile noastre pentru această invitație la care am răspuns cu mare bucurie. Ne bucurăm mult să putem vedea și studia în timpul șederii noastre noile realizări ale muncitorilor, țăranilor colectiviști și intelectualilor tării dv. socialiste. Suntem ferm convinși că vizita noastră în tara dv. și convorbirile noastre comune vor întări și intensifica relațiile politice și economice dintre țările noastre. Aceasta va contribui la mersul înainte al construcției socialiste în cele două țări ale noastre, la întărirea sistemului mondial socialist și la asigurarea păcii in Europa. Vizita noastră in țara dv. dragi tovarăși și prieteni, are loc într-o perioadă de luptă încordata a tuturor forțelor păcii pentru triumful principiilor coexistenței pașnice între state cu orînduiri sociale diferite, pentru dezarmarea generală și totală, pentru asigurarea unei păci trainice în Europa și în lumea întreagă. In această luptă, are o însemnătate deosebită încheierea Tratatului de pace german și lichidarea situației anormale, pri (Continuare în pagina 4-a) Cei dinții pași la școala elementară nr. 5 din Craiova. Foto: I. TESCOVEANU Specialiștii de mîine ai recoltelor bogate -Ziua de astăzi vibrează de bucuria tuturor copiilor, cadrelor didactice și părinților. Pășim intr-un nou an de învățătură" — așa și-a început cuvîntul său tov. C Dănilă, secretar al comitetului orășenesc de partid Caracal, rostit la festivitatea de deschidere a noului an școlar la centrul agricol din Caracal. „La această bucurie participăm cu toți deopotrivă. Noi (a continuat vorbitorul), însoțim copiii din prima zi de școală pe noul drum al specializării pentru obținerea viitoarelor recolte bogate. Terminarea colectivizării agriculturii în țara noastră solicită mărirea numărului de cadre cu pregătire medie și superioară pentru agricultura nouă. Școala in care ne aflăm acum, este o mărturie grăitoare înfăptuirii prevederilor a partidului și guvernului cu privire la reorganizarea mîntului agricol, invatămenit să asigure cadre. După cum aceste se știe, pină în anul 1970 vor trebui pregătite 59.000 de cadre tehnice cu pregătire medie Cei 613 elevi prezenți !n această sală, constituie o părticică din Grandioasa cifră". Sala are un semnificativ. Pe aspect cele 400 de scaune s-au așezat părinții, invitații, oaspeții, intre care am recunoscut de G.A.C., de președinți sfaturi populare, ce vor primi mîine pe aceia pe care azi i-au îndrumat spre școală. De jur împrejur, formînd o potcoavă vie, multicoloră, stau în picioare elevii: tractorul școlii au consprevăzut că localul va a avea un așa număr mare de elevi. Dar gestul copiilor de a-i invita pe părinți pe scaune, e o dovadă că aci au intrat copiii cei mai buni din cei buni. In fața celor prezenți au mai luat cuvîntul tov. Petre Pîrvu, director adjunct al școlii. Lucia Nisip din partea elevilor, precum și tov. ing Ion Rădulescu, director al stațiunii experimentale din Caracal. Am găsit interesante cuvintele rostite de inginerul Rădulescu Iată citeva: .Azi, copii, v-ați cununat cu agricultura, cu recoltele bogate, cu știința ce duce spre aceste recolte. Să nu precupețiți nici un efort pentru a note mari, pentru obțineri notele de azi, înseamnă zonele de cereale în plus de mîine. Noi vom îngriji de voi, ca adevărați părinți". In încheiere a avut loc alegerea comitetului de părinți, ca primă expresie a legăturii strînse de viitor dintre părinți și școală, în scopul realizării obiectivului întîmpinat astăzi cu ropote de aplauze: „Fiecare elev, numai cu note bune". M. DUMITRESCU