Inainte, ianuarie 1969 (Anul 26, nr. 7415-7439)

1969-01-14 / nr. 7424

Pe tot cuprinsul tării, entuziaste Întruniri pentru propunerea de candidați ai Frontului Unității Socialiste in alegerile de la 2 MARTIE Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU propus candidat în circumscripția electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la Uzinele „23 August" Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei românești, Uzinele „23 August“ din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă și multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însuflețirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5 000 de cetățeni din circumscripția electorală nr. 1 „23 August“ s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unității Socialiste în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, în noua și imensa hală de prelucrări mecanice, animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenți metalurgiști de la Uzinele „23 August“, „Republica“, Fabrica de mașini-unelte și agregate, muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice și de industrie ușoară, săteni din comunele Pantelimon și Dobrotești, cercetători științifici, medici și profesori, pensionari, gospodine. în cadrul adunării a luat cuvîntul tovarășul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., membru al Consiliului Național a Frontului Unității Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un prilej de adîncă reflecție asupra realizărilor obținute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în fața poporului nostru pentru înfăptuirea în continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele: Sîntem mîndri de succesele pe care le-am obținut sub conducerea partidului comunist, de faptul că am reușit, cu brațele și mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al țării, să sporim avuția poporului, să asigurăm creșterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independența și suveranitatea patriei noastre. După ce s-a referit la realizările dobîndite în agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul și pacea umanității, vorbitorul spus : Apropiatele alegeri pentru Marea Adunare Națională și consiliile populare sînt întîmpinate cu entuziasm de întregul nostru popor. îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, să propun drept candidat în circumscripția dv. pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională pe tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenți cu deosebită bucurie. Minute în șir, în uriașa hală au răsunat puternice aplauze și ovații pentru conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cu emoție, cu bucurie și mîndrie, numeroși vorbitori au susținut călduros candidatura tovarășului Nicolae Ceaușescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul căruia este întîmpinat evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la orașe și sate își află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forțele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naționale, de perfecționare a relațiilor socialiste, de transpunere în fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea și de Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Cicerone Gorunescu, directorul general al Uzinelor „23 August“, Ion Badea, laminorist la Uzinele „Republica“, Ion Dragu, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., Dumitru Săvulescu, maistru la Fabrica de încălțăminte „Progresul“, Marius Stoicovici, strungar la F.M.U.A.B., Moise Tudor, turnător la Uzișinele „23 August“, au relevat importantele succese obținute în ultimii ani în întreprinderile lor, însuflețirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni și ingineri au răspuns chemării organizației de partid a municipiului București pentru realizarea și depășirea planului de dezvoltare a economiei naționale pe 1969, an hotărîtor al cincinalului. Profesoara Aurelia Sasu de la Liceul nr. 29, pensionarul Gheorghe Georgescu, Ion Roman, directorul Institutului de cercetări tehnologice pentru construcții de mașini, și Tiberiu Cioroianu, medic primar la spitalul T.B.C. Pantelimon, au subliniat că, dezvoltînd necontenit economia, sporind acumulările socialiste, politica partidului urmărește crearea condițiilor materiale tot mai bune pentru creșterea nivelului de trai al poporului, pentru dezvoltarea științei și culturii, pentru afirmarea deplină a personalității omului epocii socialiste. Toți vorbitorii au relevat, în cuvinte calde, personalitatea tovarășului Nicolae Ceaușescu, viața și munca sa, închinate, fără precupețire, prosperității patriei și poporului, înalta sa pildă de abnegație și devotament pentru cauza socialismului și comunismului, pentru cauza păcii și prieteniei între popoarele lumii. Pentru prezentul fericit, pentru viitorul luminos, vorbitorii și-au exprimat hotărîrea de a susține din toată inima candidatura tovarășului Nicolae Ceaușescu în alegerile pentru Marea Adunare Națională. de în încheierea adunării, mii de participanți au adoptat o scrisoare prin care tovarășul Nicolae Ceaușescu este rugat să accepte propunerea de a fi candidat al Frontului Unității Socialiste în circumscripția electorală nr. 1 „23 August“. în scrisoare se exprimă încrederea deplină în politica partidului, care corespunde întrutotul intereselor națiunii noastre socialiste, hotărîrea de a munci cu și mai mult elan și abnegație pentru realizarea și depășirea planului de stat pe anul 1969, a angajamentelor asumate în cinstea celei de a 25-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist și în întîmpinarea Congresului al X-lea al partidului, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin în opera de edificare a României socialiste. Adunarea a luat sfîrșit într-o atmosferă de entuziasm general. Asistența a ovaționat îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru patria noastră socialistă. ANUL XXV NR. 7424 MARȚI 14 IANUARIE 1969 4 PAGINI 30 BANI Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga țară propunerile de candidați ai Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaților în forul suprem al țăîn aceeași zi, au avut loc însuflețite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuși drept candidați ai Frontului Unității Socialiste pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională alți conducători de partid și de stat. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, a fost desemnat candidat în circumscripția electorală nr. 1 „Universității“ din Cluj . Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv, alții, precum și în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor față de conducătorul său încercat în opera de construcție socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidați ai Frontului Unității Socialiste, propuși în însuflețitele adunări ale oameniPrezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Galați-Est; Emil Bodnaraș, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte Consiliului de Stat, în circumscripția electorală nr. 1 Iașinord-vest ; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 1 Ploiești- Sud ; Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Exelor muncii din diferite circumscripții electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al C C. al P. C. R. și alți conducători ai partidului și statului nostru. Totodată, participanții la adunări au propus drept candidați numeroși muncitori, țărani, incutiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R. în circumscripția electorală nr. 1 Timișoara-Nord ; Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., 2 în circumscripția electorală nr. Pitești-Nord ; Ilie Verdeț, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, în circumscripția electorală nr. 2 Hunedoara-Nord ; Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al C.C. altelectuali, oameni ai muncii din rîndurile naționalităților conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcția socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid, în cadrul adunărilor de propunere a candidaților în difea P.C.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării, în circumscripția electorală nr. 1 Tractorul Brașov ; Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Tg. Jiu , Petre Lupu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru problemele de organizare și salarizare, în circumscripția electorală nr. 1 Suceava , Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Economic, 1 în circumscripția electorală nr. Tîrgoviște; Vasile Vîlcu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, în circumscripția electorală nr. 6 Murfatlar ; Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, în circumscripția Mureș-Est, electorală nr. 1 Tg. Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul muncii, în circumscripția electorală nr. 1 Oradea-Nord ; Dumitru Popescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Arad-Sud și Mihai Dalea, secretar al C.C al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 1 Reșița-Est, în încheierea adunărilor au luat cuvîntul candidații, care, după ce au mulțumit pentru încrederea acordată, au făcut ample expuneri privind mărețele realizări obținute de oamenii muncii iar toate domeniile de activitate, subliniind sarcinile importante ce stau în fața întregului nostru popor în actuala etapă de desăvîrșire a construcției socialiste. (Agerpres) rnte circumscripții electorale, adunări care s-au ținut în mari întreprinderi industriale, în unități socialiste din agricultură, în instituții, numeroși participanți au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcției socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei țări în plin proces de dezvoltare materială și spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcției socialiste, al unității moral-politice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanți la aceste adunări, au dat glas voinței ferme a întregului popor de a-și consacra capacitatea de muncă și creație realizării mărețelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a P.C.R., de a sprijini cu toate forțele înfăptuirea politicii interne și externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. Tovarăși din conducerea de partid și de stat propuși candidat pentru Marea Adunare Națională Un program însuflețitor de edificare social- economică a județului La sfîrșitul săptămînii trecute a avut loc sesiunea a IV-a a Consiliului popular județean provizoriu Dolj care a analizat îndeplinirea planului de stat și a bugetului local în anul trecut, a adoptat prevederile anului 1969 și angajamentele Consiliului popular județean pentru întîmpinarea celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei și a Congresului al X-lea al partidului. Ni s-a oferit cu acest prilej o nouă și pregnantă expresie a efortului creator desfășurat pe toate planurile vieții social-economice locale, tabloul realizărilor importante dobîndite în anul expirat, imaginea concretă, vie a rolului crescînd al consiliilor populare — organe locale ale puterii de stat, în edificarea și înflorirea localităților, sporirea autorității și competenței lor, cîmpul impresionant de vast asupra căruia ele își extind sfera de influență, contribuind în mod hotărîtor la dezvoltarea economiei locale, a vieții social-culturale, a gospodăririi și înfrumusețării orașelor și comunelor județului. Oamenii muncii din întreprinderile industriale, îndrumați și conduși de organele și organizațiile de partid, încadrîndu-se în efortul general de consolidare și dezvoltare a economiei naționale, au reușit să îndeplinească și să depășească indicatorii de plan economico-financiari, realizînd pe județ o producție industrială de 1,8 ori mai mare decît în anul 1965. Rezultate bune s-au obținut și în agricultură, transporturi, în domeniul social-cultural și în alte sectoare de activitate. Indicatorii economici și financiari ai întreprinderilor și organizațiilor economice locale au fost în majoritate îndepliniți iar veniturile bugetului local au fost realizate pe total și la cea mai mare parte din surse. Astfel, planul producției globale industriale s-a îndeplinit în proporție de 105,5 la sută — valoarea produselor realizate în plus este de aproape 25 milioane lei, iar planul de prestații în gospodăria comunală s-a realizat în proporție de 104,4 la sută. în 1968 s-a continuat acțiunea de rentabilizare a unor activități și produse care se realizau cu pierderi, în urma căreia s-au identificat rezerve în sumă de 843 000 lei, iar la un număr de 18 produse s-a redus pierderea planificată cu 1 224 000 lei. Ca urmare a acestei acțiuni, precum și a îmbunătățirii struc- ADRIAN TULGA (Continuare în pag. a IlI-a) Tovarășul ȘTEFAN VOITEC propus candidat în circumscripția electorală nr. 1 „Electroputere" a M. N. In sala de festivități a Uzinei „Electroputere“ s-au întrunit alegători din circumscripția electorală nr. 1 „Electroputere“ pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională — reprezentanți ai muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor acestei citadele a industriei noastre electrotehnice, ai Uzinei de reparații locomotive Diesel electrice, Atelierelor de zonă C.F.R., întreprinderii de reparații auto Craiova, Direcției regionale C.F.R., ai altor întreprinderi și instituții, ai unor școli din municipiul Craiova, și Universității craiovene, reprezentanți ai țăranilor cooperatori din comunele Pielești, Ghercești, Robănești, precum și numeroși cetățeni din cartierele circumscripției. Deschizînd adunarea, tovarășul Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R. a subliniat semnificația adîncă a viitoarelor alegeri, aportul lor deosebit la adîncirea continuă a democrației socialiste, antrenarea întregii populații la dezbaterea celor mai arzătoare probleme ale dezvoltării contemporane a patriei noastre socialiste. „Această mare confruntare politică — a arătat vorbitorul — este menită să pună în evidență realizările mărețe obținute de poporul nostru sub conducerea partidului în opera desăvîrșirii construcției socialiste, să facă bilanțul drumului parcurs și să contureze viitorul în raport cu programul elaborat de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a P.C.R., cu aspirațiile și hotărîrea poporului nostru de a-și construi o patrie tot mai bogată, mai puternică, care să urce mai sus pe noi trepte ale civilizației și progresului, o patrie independentă și suverană“. în continuare, tovarășul Gheorghe Petrescu a conturat în cîteva imagini succinte, semnificative, tabloul grandios al dezvoltării României contemporane, subliniind totodată grija acordată de conducerea partidului și statului nostru pentru punerea în valoare a rezervelor materiale și spirituale ale județului Dolj. Un moment emoționant, subliniat de asistență cu îndelungi aplauze și ovații, l-a constituit propunerea candidaturii în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională din partea a acestei circumscripții electorale tovarășului Ștefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România. Făcînd această propunere în numele și din însărcinarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, tovarășul Gheorghe Petrescu a subliniat personalitatea tovarășului Ștefan Voitec militant de seamă în conducerea partidului și statului nostru. Numeroși vorbitori au dat apoi expresie vie adeziunii lor față de această propunere de candidatură și sentimentului nețărmuritei lor mîndrii patriotice, profundei recunoștințe față de partid. Inginerul Alexandru Heinrich, directorul general al Uzinei „Electroputere“, a prezentat imagini elocvente ale grijii acordate de conducerea de partid și de stat, de către tovarășul Ștefan Voitec ca deputat, timp de mai multe legislaturi, al acestei circumscripții în cel mai înalt sfat al țării, pentru dezvoltarea acestui important centru industrial al municipiului Craiova și al județului Dolj, care realizează în prezent o producție valorică de 1,5 ori mai mare față de cea a anului 1965. Relevînd printre realizările actualei legislaturi înființarea Universității din Craiova, tovarășul prof. dr. docent Nicolae Rădulescu a vorbit despre contribuția acestui tînăr for academic la crearea unor generații de specialiști bine pregătiți, la dezvoltarea culturală și științifică a județului și întregii țări. Vorbind în numele corpului profesoral și al celor 2700 de elevi ai Grupului școlar ,,Electroputere“, profesoara Georgeta Florigoanță a arătat că slujitorii școlii participă la marile acțiuni dedicate alegerilor de la 2 martie cu avînt sporit, cu răspunsul de recunoștință pe care-l datorează noilor dovezi ale atenției și prețuirii acordată de partidul și statul nostru. Petre Cruceriu, locțiitor al secretarului comitetului U.T.C. al Uzinei „Electroputere“ și studentul Ion Toma au dat grai bucuriei și emoției cu care vor păși în fața urnelor pentru a da primul lor vot, legămînt de onoare că vor contribui prin munca lor nepregetată la traducerea în viață a politicii științifice a partidului nostru. Inginerul Tudor Aurel, directorul I.A.S. Robănești, a spus în încheierea cuvîntului său următoarele: „Programul cu care participă în alegeri Frontul Unității Socialiste reprezintă aplicarea strălucită a principiilor generale ale marxism-leninismului la condițiile specifice țării noastre și mobilizează întregul nostru popor la lupta pentru noi izbinzi socialiste“. In cuvinte la fel de însuflețitoare, toți ceilalți vorbitori — Marin Pătru, președintele consiliului popular al comunei Ghercești, locotenent colonel Constantin Peche, pensionarul Ion Gîrju, inginerul Dan Traian — au făcut mărturia entuziasmului creator cu care oamenii acestei circumscripții electorale, laolaltă cu întregul popor se prezintă în viitoarele alegeri de deputați. Luînd cuvîntul, tovarășul Ștefan Voitec a mulțumit călduros pentru cinstea ce i s-a făcut, și s-a angajat să dea deplină satisfacție încrederii alegătorilor, propunerilor și aspirațiilor lor. Supusă la vot, propunerea candidaturii tovarășului Ștefan Voitec în alegerile de deputați pentru Marea Adunare Națională a fost aprobată în unanimitate, participanții la adunare manifestîndu-și hotărîrea de a face din alegerile de la 2 martie o nouă manifestare a coeziunii indestructibile dintre partid, guvern și popor, a voinței de luptă pentru înflorirea patriei noastre scumpe. Aspect de la adunarea populară de la Uzina „Electroputere“ Craiova Tovarășul Oprean Mircea Ion propus candidat în circumscripția electorală nr. 7 Segarcea a M.A.N. în cursul zilei de ieri, sute de cetățeni din Segarcea, Drănic, Radovan, Calopăr, Cerătu și alte comune aparținînd circumscripției electorale nr. 7 a M.A.N. au participat, în sala Casei de cultură din Segarcea, la desemnarea candidatului Frontului Unității Socialiste pentru alegerile ce vor avea loc la 2 martie a.c. La această însuflețită adunare populară au venit reprezentanți ai harnicilor cooperatori de pe aceste meleaguri, mecanizatori și lucrători din I.M.A. și I.A.S., salariați din instituțiile locale, cadre didactice și alți intelectuali din comunele respective. Adunarea populară a fost deschisă de tov. Mircea Popa, vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean provizoriu Dolj, care a făcut o succintă prezentare a realizărilor obținute de poporul nostru în opera de desăvîrșire a construcției socialiste. în continuare, vorbitorul s-a referit la avîntul și însuflețirea cu care oamenii muncii se pregătesc să întîmpine alegerile de deputați în Marea Adunare Națională și consiliile populare. In numele Consiliului jude(Continuare în pag. a IlI-a) Tovarășul Vasile Ionescu a propus candidat în circumscripția electorală nr. 17 Filiași a M.A.N. în dimineața zilei de ieri, către sala căminului cultural din Filiași se îndreptau zeci și zeci de oameni ai muncii din întreprinderile și instituțiile acestui nou oraș. Alături de ei, veniseră să participe la desemnarea candidatului Frontului Unității Socialiste membrii cooperativei din Braloștița, Almăj, Bulzești, Fărcașu, Melinești și din alte localități ce compun circumscripția electorală nr. 17 — Filiași a Marii Adunări Naționale, într-o atmosferă de puternic entuziasm, tov. Constantin Tudor, secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R. a deschis adunarea, reliefînd cu acest prilej grandioasele înfăptuiri obținute de poporul nostru sub conducerea Partidului Comunist Român. Au fost evidențiate realizările mari obținute în județul nostru în toate domeniile vieții sociale, ca și înnoirile petrecute în viața orașului Filiași, în numele Consiliului județean al Frontului Unității Socialiste, tov. Constantin Tudor a propus drept candidat pentru alegerile de la 2 martie a.c. în circumscripția electorală nr. 17 Filiași a Marii Adunări Națio(Continuare în pag. a IlI-a)