Inainte, iunie 1970 (Anul 27, nr. 7850-7874)

1970-06-30 / nr. 7874

ORGH AL COMITETUII III JUDE AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN I ->. -»-J ^ 1» 1 —- ■ * 1 a 1.1 ii-nijij«» H JWW ANUI XXVI NR. 7874 MARȚI 30 IUNIE 1970 4 PAGINI 30 BANI Cu prilejul ,Zilei învățătorului“, la Consiiul de Stat a avut loc, luni a amiază, solemnitatea decernării unor titluri și ordine ale Republicii Socialiste Române. înaltele distincți au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. La solemnitate au luat parte tovarășii Paul Nicolescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trifin, Ilie Verdeț, Janos Fazeas, Manea Mănescu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Mirai Constantinescu, precum și Miron Nicolescu, președintele Academiei Republicii Socialiste România, Mircea Malița, minierul învățămîntului. In semn de prețuie a personalului didactic pentu activitatea meritorie în domeniul instruirii și educării elevilor și studenților și a contribuției aduse la dezvoltarea nvățămîntului și culturii din patria noastră, au fost ditinși cu titlul de „Om de știință emerit al Republicii Socialite Romania" tovarășii : Ștefan Bălan, Alexandru Climescu, Alexandru Codarcea, Miltiade Filipescu, Teodor Goma, Menu Haimovici, Caius Iacob, Vasile Radu, Remus Răduleț și Atila Szabó. Altor 100 de cadre didactice le-au fost acordate ttlurile de „Profesor universitar emerit al Republicii Socialite România“, „Profesor emerit al Republicii Socialiste României“, „învățător emerit al Republicii Socialiste România“ și „Educatoare emerită a Republicii Socialiste România". Cu același prilej, i fost conferit ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“, clasa a II-a, profesorului universitar Cristofor Simionescu și „Ordinul Muncii“, clasa a II-a, tovarășilor prof. univ. George Ciucu, prof. Francisc Izsák, prof. Sofia Pușcașu, învățătorului Arnold Rommer și prof. univ. Dimitrie Todoran. Din rîndul celor decorați au luat cuvîntul acad. Remus Răduleț, profesor la Institutul Politehnic „Gh. Gheorghiu-Dej“ din București, prof Maria Fanache din Sibiu, prof. Francisc Izsák, inspector general al Inspectoratului școlar al județului Covasna și prof. Ion Ciulacu, directorul liceului „Ion Slavici“ din Panciu, care și-au exprimat sentimentele de aiînră mulțumire pentru grija ce o poartă partidul și guvernul școlii și corpului didactic, pentru înaltele distincții primite la încheierea solemnității, primit cu entuziaste aplauze, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Secretarul general al partidului, ceilalți conducători de partid și de stat care au participat la solemnitate s-au întreținut apoi, într-o atmosferă caldă, tovărășească, cu cei decorați. (Agerpres) Stimați tovarăși. Doresc, în primul rând, să vă adresez dumneavoastră, tuturor acelora care au primit astăzi distincții și ordine ale Republicii Socialiste România, cele mai calde felicitări din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre. (Vii aplauze). De asemenea, doresc ca, în numele conducerii de partid și de stat, să adresez felicitări, cu prilejul Zilei învățătorului, tuturor cadrelor didactice din țara noastră. (Aplauze puternice). A devenit o tradiție să sărbătorim această zi în fiecare an și să bilanțul facem, cu acest prilej, activității desfășurate, să scrutăm viitorii spre a vedea ce avem de făcut pentru a asigura educarea tinerei generații in spiritul dragostei față de patrie, față de partid, față de cauza socialismului și comunismului. Putem, intr-adevăr, să fim mulțumiți de felul în care cadrele didactice muncesc pentru educarea tineretului patriei. Avem rezultate bune în toate sectoarele învățămîntului, de altfel suntem la încheierea anului școlar și se cunosc in linii generale rezultatele, care — așa cum am spus — sunt bune. Fără îndoială, aceste rezultate sunt o expresie grăitoare a muncii pe care o depun cadrele didactice; ele sunt, totodată, expresia atitudinii serioase, a exigenței tineretului nostru față de el însuși, a strădaniilor sale de a învăța, de a folosi condițiile create de statul nostru pentru a-și însuși cit mai temeinic comorile științei și culturii înaintate. Am putut să constatăm această atitudine înaintată și în împrejurările grele din luna mai cînd, datorită inundațiilor catastrofale, în multe județe a trebuit să facem față unor serioase greutăți. In aceste condiții, cadrele didactice, tineretul au fost alături de toți oamenii muncii, înțelegînd că mai presus de orice era, în acele momente, datoria față de patrie, datoria de a acționa ferm, unit, sub conducerea partidului, pentru învingerea greutăților. Unanimitatea cu care tineretul, cadrele didactice — la fel ca întregul nostru popor — au răspuns chemării partidului și au acționat în aceste împrejurări constituie o dovadă grăitoare a rezultatelor activității educative a școlii noastre. Iată de ce, cu atît mai mult, țin să adresez în această zi mulțumiri tuturor acelor care și-au îndeplinit și își îndeplinesc datoria față de țară, față de popor, față de tineretul patriei noastre. (Aplauze puternice). Cunoașteți perspectivele dezvoltării României socialiste în următorii ani. înfăptuirea programului elaborat de Congresul al X-lea privind făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră va cere in continuare eforturi serioase ; nu ne îndoim că poporul nostru va face aceste eforturi, va realiza in bune condițiuni acest vast program. Dar, pe lingă eforturi, se cer, totodată, cadre bine pregătite în toate domeniile de activitate. Construcția societății socialiste și comuniste nu se poate face decit pe baza celor mai avansate cuceriri ale științei și tehnicii, iar dumneavoastră, slujitorilor școlii , începînd de la educatoare pînă la profesori universitari, — vă revine sarcina de a asigura formarea și instruirea în acest spirit a cadrelor de mîine ale patriei noastre. Este o misiune frumoasă, care cere spirit de abnegație, multă răbdare — și, în același timp, energie, exigență, pasiune, spre a face din tinerele vlăstare ale țării buni constructori ai socialismului, buni cetățeni ai patriei, gata să facă totul pentru Înălțarea și fericirea ei. (Aplauze puternice). In anii care au trecut de la eliberarea țării, cadrele didactice au înfăptuit întotdeauna cu consecvență politica marxist- leninistă a partidului nostru; sintem convinși că și in viitor ele vor munci cu abnegație și dăruire pentru înfăptuirea acestei politici, aducîndu-și contribuția la realizarea programului de dezvoltare socialistă a patriei (Vii aplauze). S-a spus foarte just aici că va trebui să acordăm o permanentă atenție educării tineretului nostru în spiritul patriotismului socialist, al prieteniei și frăției dintre oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, în România trăiesc oameni de diferite naționalități — și tot ceea ce s-a creat pe aceste meleaguri este rezultatul muncii lor înfrățite , și făurirea socialismului este rezultatul muncii lor comune. In încercările grele prin care a trecut (ara noastră, datorită poate inundațiilor, s-au evidențiat mai mult ca oricînd solidaritatea și unitatea trainică a tuturor oamenilor muncii din patria noastră, fără deosebire de naționalitate, s-a sudat și mai mult această unitate. Școlii îi revine menirea nobilă, de răspundere, de a contribui la formarea și educarea întregului nostru tineret în spiritul prieteniei și frăției dintre poporul român și naționalitățile conlocuitoare, al unității întregului popor. (Aplauze), în același timp, școala trebuie să sădească în inimile tinerilor, în mintea lor, internaționale, ideile solidarității ale prieteniei cu popoarele țărilor socialiste, cu popoarele de pretutindeni în spiritul idealurilor păcii și colaborării ; tineretul nostru trebuie să fie în primele rînduri ale luptei pentru afirmarea acestor înalte idealuri, deoarece numai în condițiuni de pace, de cooperare pașnică între toate popoarele, se poate asigura dezvoltarea cu succes a construcției socialismului și comunismului, se poate clădi viitorul mai bun al omenirii. (Aplauze puternice). Doresc, în Încheiere, să vă urez încă o dată, dumneavoastră, tuturor cadrelor didactice, noi și noi succese în activitatea pe care o desfășurați, multă sănătate și fericire. (Aplauze puternice, prelungite). CU PRILEJUL „ZILEI ÎNVĂȚĂTORULUI“ Solemnitatea decernării unor titluri și ordine Cuvîntul tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Ziua învățătorului Prof. C. DEACONU, Inspector școlar șef In orlnduirea noastră socialistă, o dată cu posibilitățile oferite pentru afirmarea aptitudinilor și talentelor în toate domeniile de activitate, un cîmp larg de aplicare a muncii creatoare, de valorificare a inițiativelor și pasiunilor, s-a deschis și în fața oamenilor școlii. Documentele Congresului al X-lea P.C.R. ca și toate documenatele de partid și de stat referitoare la învățămînt fixează cadrul organizatoric și direcțiile de dezvoltare ale școlii noastre de toate gradele pentru o îndelungată perioadă de timp, subliniind noile posibilități de perfecționare, noile terenuri de aplicare a muncii creatoare, multilaterale a personalului didactic. în județul nostru, ca pretutindeni în patria noastră, cadrele didactice se prezintă la acest sfîrșit de an școlar, cu prilejul „Zilei învățătorului“, cu un bilanț pozitiv. Rezultatele la învățătură ca și în activitățile desfășurate in afara clasei și școlii cu elevii, în colaborare cu organizațiile U.T.C. și pionieri din școli, sunt îmbunătățite față de perioadele precedente ale activității școlare. S-a făcut simțit efectiv și în domenii variate ale activității școlare sprijinul organizațiilor de partid din școli care, în la (Continuare în pag. a IlI-a) Proiectul Legii privind organizarea producției și a muncii în agricultură în dezbatere Măsuri menite să întărească disciplina, răspunderea fiecărui lucrător de pe ogoare Duminică 28 iunie. In marginea unui lan de porumb de lingă sediul cooperativei agricole din Cernele, oamenii citesc cu interes proiectul de lege privind organizarea producției și a muncii în agricultură. — în acest proiect de Lege — remarcă șeful de echipă Constantin L. Nica, se subliniază că membrii cooperatori au obligația să respecte prevederile statutului și ale regulamentului de ordine interioară ale cooperativei, să îndeplinească hotărîrile adunării generale, ale consiliului de conducere și ale formațiunii de producție din care fac parte. Dacă analizăm în ce măsură ne facem fiecare dintre noi datoria vom constata că avem cooperatori ca Dumitru Preda, Constantin Ivan, Ioana D. Ciolacu, Maria Amza, Aristița Vizulă, Ioana Găman și mulți alții care lucrează întreaga zi-lumină... — Este adevărat — intervine Ștefan Tîmneanu, secretarul comitetului comunal de partid, — marea majoritate a membrilor , cooperatori muncesc temeinic. Dar nu putem să trecem cu vederea că mai sînt unii ca Marin Lăzeanu, Elena Lăzeanu, Ioana Popescu, Ștefan Cioancă, Elena Coșoveanu, care nu prea se înghesuie la lucru. Stai de vorbă cu ei, unii îți promit că vin la treabă dar pînă la urmă își iau vorba înapoi. Iată de ce consider că sînt bine gîndite acele prevederi din proiectul de Lege care stabilesc sancțiuni și răspunderi mergînd pînă la îndepărtarea din cooperativă cu pierderea drepturilor prevăzute în statut. — In proiectul Legii pe care îl dezbatem — arăta ing. șef Maria Roșu — se pune un deosebit accent pe întărirea răspunderii specialiștilor pentru sarcinile încredințate. Doresc să relev că noi am organizat în așa fel munca nncit strînsul recoltei de pe cele 200 ha cu grîu, 140 ha cu secară, 20 ha cu orz, 10 ha cu ovăz, 20 ha cu leguminoase se va termina în 11 zile. Rind pe rînd, toți cei care și-au spus părerea și-au dat totala adeziune la noile măsuri care creează un cadru legal pentru organizarea producției și a muncii în agricultură, condiție esențială pentru sporirea producției vegetale și animale. A. FRIGIOIU Din toată inima, bun venit Maiestății Sale Imperiale, Șahinșahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr! Continuîndu-și vizita în țara noastră, Maiestatea Sa Imperială, Șahinșahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr va fi astăzi oaspetele mult prețuit al locuitorilor județului Dolj și al orașului Craiova. Sute de mii de oameni ai meleagurilor doljene vor întîmpina cu căldură și cu cele mai vibrante sentimente ale prieteniei vizita înaltului oaspete dovedind, alături de întregul nostru popor, dorința vie a oamenilor României socialiste de a întări necontenit legăturile de strînsă colaborare cu poporul iranian. Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr vizitează astăzi orașul legat de anii cristalizării intelectuale a marelui diplomat român Nicolae Titulescu, pe care l-a cunoscut cu 34 de ani în urmă și căruia i-a păstrat o amintire de neuitat. Șahinșahul Iranului vizitează un oraș socialist in plină înflorire, o puternică cetate industrială a României contemporane și, în același timp, un oraș universitar în plină afirmare. Pentru craioveni, pentru toți oamenii județului nostru, această înaltă vizită este un potrivit prilej pentru a arăta roadele puterii lor creatoare pusă in slujba înfloririi patriei socialiste și a vrerii de cooperare internaționalistă care animă întregul nostru popor. Vizita Maiestății Sale Imperiale, Șahinșahul Iranului, semnifică prezența unui înalt mesager al poporului iranian și, în același timp, constituie expresia strădaniei comune de întărire a relațiilor bilaterale statornicite între țările noastre. Punctele de vedere comune în ce privește necesitatea respectării independenței naționale a fiecărui stat și stabilirii unor relații prietenești între toate țările, indiferent de orînduirea lor social-economică, constituie o trainică punte de legătură, de conlucrare fructuoasă între cele două guverne, pe linia promovării unui climat al păcii și colaborării mondiale, al schimburilor economice și cultural-știintifice reciproc avantajoase. De la vizita din 1966 a Șarinșahului Iranului in România s-au pus pilonii trainici ai unei evoluții pozitive a relațiilor româno-iraniene, iar vizita în Iran a președintelui Consiliului de Stat al R.S România, Nicolae Ceaușescu, și a soției sale a determinat intr-un grad înalt cursul ascendent al acestor strădanii comune de pace și înțelegere. în cursul celei de-a treia vizite întreprinsă în țara noastră, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr a cunoscut succesele poporului nostru în construcția unei țări tot mai înfloritoare, a luat contact cu sentimentele de caldă prietenie și de prețuire a eforturilor poporului Iranului modern pentru asigurarea unui necurmat progres economic, social și cultural. înaltul oaspete va fi întîmpinat la Craiova cu aceeași vie demonstrație a prieteniei și prețuirii, pe care urarea noastră de bun venit încearcă s-o anticipeze. Activitatea inovatorică - expresie a valorificării complexe a inteligenței A stimula, a organiza, a dezvolta potențele de inteligență creatoare ale oamenilor este in momentul de față pentru toate sindicatele nu numai o obligativitate de maximă însemnătate, ci mai presus de toate un act de înalt patriotism. Integrarea dinamică, participarea mai inten- DUMITRU președintele Consiliului jude * 1 * 1 sivă și eficientă a sindicatelor în ierarhia valorilor pe scara construcției economice și soci- BORDEAțean al sindicatelor — Dolj ale a Doljului devine un fapt real, prin permanentele dovezi de perfecționarea și diversificarea formelor și metodelor de muncă, prin înariparea potențialului creator al muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor, canalizarea entuziasmului lor spre soluționarea celor mai esențiale probleme ale producției. Mișcarea inovatorică oferă un infinit cîmp de afirmare a inteligenței creatoare, este organic legată de dezvoltarea și organizarea cit mai eficientă și minuțioasă a acestei inteligențe. Esențial este ca organele și organizațiile sindicale, comitetele de direcție să înțeleagă în sens major rolul pe care trebuie să-l aibă în acest amplu angrenaj, să găsească din multitudinea și complexitatea problemelor care gravitează în jurul acestui nucleu al valorilor, căile cele mai directe, mai rapide dar și mai fecunde, în același timp, către valorificare , să se asigure o încadrare masivă în creația propriu-zisă a tuturor potențelor, de care județul nostru dispune , să nu rămînă în afara marelui front al muncii creatoare, nici un specialist. In toate aceste direcții, plenara Consiliului Central al U.G.S.R., din decembrie anul trecut, a stabilit sindicatelor sarcini bine definite, încadrîndu-se organic în complexul de măsuri adoptate de partidul nostru, pentru dezvoltarea și afirmarea multilaterală a României socialiste pe drumul progresului. In această direcție, activul Consiliului județean al sindicatelor, sub permanenta Și atenta îndrumare a Comitetului județean de partid, întreține o relație vie și activă cu unitățile economice din orașul Craiova, din județ, sprijinindu-le pentru a asigura condiții adecvate de afirmare a inteligenței umane, spre a-și îndeplini rolul nobil și major de a fi creatoare de valori. Că așa stau lucrurile ne-o dovedesc zecile de mii de inovații și raționalizări făcute în ultimii ani. Numai la Uzina „Electroputere", în perioada 1951 — 1970, s-au făcut 7056 de propuneri de inovații, din care 276 invenții, unele din ele aplicate și în străinătate. In perioada trecută din anul acesta, în județul nostru s-au propus circa 600 invenții, inovații și raționalizări, iar eficiența economică antecalculată a celor aplicate depășește suma de 21 milioane lei, față de £ 8 milioane pe întreg anul 1969. (Continuare în pag. a II-a). Vizita viața noastră Maiestățile Lor Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr, Șahin, șahul Iranului, și împărăteasa Farah, aflați pe litoral, și-au petrecut dimineața de luni în largul Mării Negre la bordul vasului-școală Mircea. La sosirea în portul Mangalia, solii poporului iranian, împreună cu vicepreședintele Consiliului de Stat, Eamil Bodnaraș, și celelalte persoane oficiale iraniene și române au fost salutați de viceamiralul Grigore Marteș, comandantul Marinei Militare. In larg, silueta sveltă bine cunoscută a vasului se leagănă ușor. Ofițerii și marinarii elevi sînt aliniați pe puntea navei, înalții oaspeții urcă pe vas. Sînt intonate imnurile de stat ale Iranului și Republicii Socialiste România. Pe catarg se înalță alături de pavilionul românesc cel al Iranului. Comandantul școlii de ofițeri de marină, căpitanul de rangul întîi Ilie Ștefan, și comandantul navei, căpitanul de rangul întîi Alexandra Hîrjan, prezintă raportul: „Nava este gata de drum". Sunt momente de un anumit ceremonial care fac parte din atmosfera specifică a vieții marinărești. Suveranul Iranului și împărăteasa Farah ascultă cu atenție prezentarea istoricului navei, a activității școlii de ofițeri. Vasul Mircea, aflat în serviciu din 1939, datorită amenajărilor efectuate în 1965 a devenit una din cele mai moderne nave-școală navele din lume, asigurînd în cele mai bune condiții instruirea pentru navigația pe mare a elevilor școlii de ofițeri pentru marina militară și comercială. Se pornește în larg. După ce vasul parcurge cîteva mile cu ajutorul motorului, asistăm la o demonstrație de iscusință marinărească. La comenzile Scurte, elevii urcă agili pînă ln virful celor trei catarge și întind pînzele — vela mare, gabierul și contragabierul, zburătorii și vela cea mai de sus — rîndunica. Vasul alunecă neram ușor, fără zgomot. Sîntem pe puntea unei corăbii cu pînze. Înalții oaspeți admiră priceperea marinarilor noștri. O formație artistică a marinarilor prezintă apoi un scurt program. La amiază, vasul acostează din nou la Mangalia. Șahinșahul Iranului luîndu-și rămas bun de la gazde a mulțumit cu căldură pentru momentele petrecute la bordul navei școală Mircea și le-a urat succese în desăvîrșirea pregătirii marinărești. După-amiază, Șahinșahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr, și împărăteasa Farah, împreună cu vicepreședintele Consiliului de Stat Emil Bodnaraș, și celelalte persoane oficiale s-au înapoiat cu un avion special în Capitală. (Agerpres) U Dineu oficial In onoarea președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și a soției sale, Elena Ceaușescu, Șahinșahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr și împărăteasa Farah au oferit luni un dineu oficial. Au participat Ion Gheorghe Maurer, Emil Niculescu-Mizil, Bodnaraș, Paul , Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Tofin, Ilie Verdeț, Iranos Fazekas, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Iosif Banc, Ion Ioniță, cu soțiile, alte persoane oficiale române De asemenea, au luat parte ministrul afacerilor externe al Iranului, Ardeshiz Zahedi, și celelalte personalități care însoțesc pe Maiestățile Lor Imperiale în vizita in România. Au fost intonate imnurile de stat ale celor două țări. In timpul dineului, care s-a desfășurat într-o atmosferă de cordialitate, Șahinșahul Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr, și președintele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, au toastat pentru dezvoltarea în continuare a relațiilor de prietenie româno-iraniene, pentru fericirea și prosperitatea celor două popoare. 9 A fost realizată și livrată cea de-a 900-a LDE In cronica modernei citadele a industriei electrotehnice românești — Uzina „Electroputere“ Craiova, s-a consemnat ieri un nou jubileu : realizarea și livrarea la export, in R. p. Polonă, a celei de-a 900-a locomotivă Diesel-electrică de 2100 cp. In spațioasele hale ale fabricii de locomotive, muncitorii, tehnicienii și inginerii pregătesc acum alte realizări de prestigiu. După cum ne-a declarat ing. Albert Marx, inginerul șef al fabricii, pe traseul Craiova — Tr. Severin se află în probe de parcurs a 64-a locomotivă electrică de 5100 kW, construită cu echipament românesc, iar în faza de montaj a instalațiilor mecanice, electrice și pneumatice se găsește locomotiva Diesel-electrică de 2500 cp, destinată să funcționeze în climat tropicalizat. 9 Teatrul de păpuși din Craiova prezent la festivalul de la Alger Teatrul de păpuși din Craiova pleacă astăzi la Alger unde va participa la un festival internațional al teatrelor de păpuși. După acest festival, teatrul va efectua un turneu in Algeria, Tunis și probabil I.A.U. cu spectacolele .»Cucenițele mele dragi«, „Prima lecție“ și „Jucăriile Mihaelei“.  Rezultatele etapei zonale a concursului „Buna servire“ După cum s-a mai anunțat, duminică, în orașul Calafat s-a desfășurat etapa zonală a concursului „Buna servire“ organizat de Centrocoop și C.C. al U.T.C. Primele locuri în sectorul comerț au fost ocupate de următorii : premiul I — Dincă Melea (Băilești) și Militaru Ion (Topoloveni — Argeș) ; premiul II — Catana Maria (Băilești) și Cimpoieru Lucreția (Băilești) ; premiul III — Dihoru Constantin (Calafat) și Donoiu Cornelia (Domnești — Argeș) ; mențiuni — Dragomirescu Nicolița (Drăgășani — Vîlcea), Constantin Maria (Stupeni — Argeș) și Nițu Gheorghe (Stîlpeni — Argeș). La sectorul alimentație publică s-au clasat, în ordine , Parpală Nicolae (Drăgășani — Vîlcea), Enescu Victoria (Strehaia — Mehedinți) și Pufan Ion (Filiașî). Consfătuirea cadrelor didactice din școlile M. C. I. Ieri dimineață, la Grupul școlar comercial din Craiova, a început o consfătuire metodico-științifică organizată de Direcția personal și învățămînt din M.C.I. La consfătuire participă cadre de conducere și de predare din învâțămîntul profesional de specializare, postliceal și liceele economice comerciale din întreaga țară, specialiști din direcțiile operative ale M.C.I., inspectori metodiști din cadrul compartimentului delegați ai M.C.I. și alți invitați. Mai participă conf. dr. Eugen Barat, consilier al ministrului, și Nicolae Dumitriu, membru al biroului executiv al Comitetului sindicatelor din comerțul de stat și cooperația de consum. Lucrările consfătuirii includ și o sesiune metodico-științifică în cadrul căreia sunt prezentate comunicări de specialitate cum ar fi : „Diversificarea și ridicarea nivelului calitativ al produselor alimentare — problemă centrală de stat“, „Noutăți în alimentația publică“, „Aspecte privind publicitatea și mijloacele publicitare“, „Psihologia muncii : probleme de orientare, selecție școlară și profesională“, „Contribuții la îmbunătățirea învățămîntului profesional comercial în condițiile școlii generale de 10 ani“ ș.a. Comunicările sînt urmate de dezbateri.