Inainte, februarie 1971 (Anul 28, nr. 8057-8080)

1971-02-23 / nr. 8075

• 23 — II — 1971 ÎNCHEIEREA lucrărilor CONGRESULUI AL IX-LEA AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST (Urmare din pag. 1) aprobat în unanimitate raportul și activitatea Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, precum și raportul Comisiei Centrale de revizie. Cu amendamentele propuse, Congresul a adoptat în unanimitate Statutul Uniunii Tineretului Comunist. S-a adoptat apoi, în formulare îmbunătățită, Rezoluția Congresului al Ix-lea al U.T.C. Cu puternice aplauze, delegații au adoptat moțiunile : privind situația din Indochina referitoare la Orientul Apropiat; privind solidaritatea cu lupta popoarelor și mișcările de eliberare națională ; privind securitatea europeană ; cu privire la dezarmare ; cu privire la mișcarea internațională de tineret și studenți. Prin vot secret, Congresul a ales noul Comitet Central al Uniunii Tineretului Comunist, alcătuit din 185 membri, pe cei 80 membri supleanți și Comisia de cenzori, alcătuită din 35 membri. După-amiază a avut loc ședința de închidere a celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist, la care au luat parte tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Dumitru Popa, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Ion Iliescu. Sosirea în sala de ședințe a conducătorilor de partid și de stat a fost întîmpinată cu vii aplauze. In sală se aflau numeroși invitați — membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale și organizații obștești, vechi militanți ai partidului, activiști de partid și de stat, oameni de știință, cultură și artă, tineri din toate sectoarele de activitate, ziariști români și străini. Erau prezenți delegații organizațiilor de tineret de peste hotare, care au participat la lucrările Congresului. La deschiderea ședinței s-a adus la cunoștința Congresului că în prima sa ședință plenară, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a ales Biroul format din 25 de membri, pe cei 8 membri supleanți, precum și secretarii C.C. al U.T.C. Prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian. Președinte al Comisiei Centrale de Cenzori a fost ales tovarășul Nicolae Ungureanu. Luînd cuvîntul, tovarășul Dan Marțian, prim-secretar al C.C. al U.T.C., a asigurat pe delegați că noul Comitet Central nu va precupeți nici un efort pentru a îndeplini mandatul încredințat, hotărîrile adoptate de Congres, pe care partidul le-a sarcinile trasat Uniunii Tineretului Comunist. Cu deplină satisfacție și vie emoție , a spus în continuare vorbitorul — participanții la Congres au ascultat cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. In spiritul gîndirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerințele vieții, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere tineretului, aportului său profesional și cetățenesc dezvoltarea economică, culturalală și socială a patriei, a configurat locul și rolul sporit al tinerei generații, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuțiile și răspunderile organizațiilor U.T.C. In mecanismul vieții economice și sociale țării. Dovadă a grijii statornice a a partidului pentru creșterea și formarea multilaterală a tinerei generații, a încrederii în tineret, aceste sarcini și responsabilități noi reprezintă o învestitură socială cu profundă semnificație, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul și dăruirea tinerească. Exprimînd mulțumiri delegațiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului și statului nostru, tineretul român este hotărît să întărească și să dezvolte continuu legăturile de prietenie și colaborare cu organizațiile de tineret din toate țările socialiste, cu organizațiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizațiile revoluționare, socialiste, democratice de diferite orientări politice și filozofice, să-și afirme și în viitor solidaritatea sa internaționalistă cu mișcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacțiunii și războiului, pentru democrație, pace și progres social. Reamintind că peste puțin timp, da 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.c. al U.T.C. a spus : Asigurăm conducerea partidului și statului nostru, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, neobosit militant pentru progresul României și bunăstarea poporului, prieten apropiat și îndrumător atent al tineretului nostru, că toți membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăviliteism, cu pasiune ardentă și patos revoluționar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau în fața organizației noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, Congresul a hotărît să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarășul CEAUȘESCU. Textul NICOLAE scrisorii este aprobat cu puternice și îndelungate aplauze și urale. Delegații și invitați: ovaționează minute în șir pentru Partidul Comunist Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Se scandează „P.C.R., P.C.R.“, „P.C.R.Ceaușescu“, „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu—tineret“. Lucrările Congresului iau sfîrșit într-o atmosferă de înălțător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună imnurile „Trei culori“ și „Sub steagul partidului“. Delegații de tineri — muncitori, țărani, elevi, studenți, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtînd drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român și Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezență, timp de cinci zile, reprezentanții celor aproape două milioane și jumătate de uteciști din patria noastră au exprimat, în deplină unanimitate, hotărîrea de nestrămutat a tinerei generații de a participa cu toate forțele, cu tot entuziasmul și capacitatea sa creatoare la înfăptuirea mărețelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună Imnul clasei muncitoare — „Internaționala“. Se scandează lozinci pentru triumful socialismului în lume, pentru pace și prietenie între toate popoarele. Minute in șir se ovaționează entuziast pentru Partidul Comunist Român și secretarul său general, pentru patria noastră, Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant și elanul tinereții exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxistleninistă a partidului nostru, politică închinată ridicării României pe culmile civilizației și progresului. (Agerpres) SCRISORILEA Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și a Conferinței a VlI-a a Uniunii Asociațiilor Studențești (Urmare din pag. I) ] pețim nici un efort pentru a aplica și promova neabătut normele și principiile politicii partidului nostru, să acționăm fără preget, demni și responsabili, pentru timful spiritului muncii, tridreptății și echității socialiste, al conștiinței militante înaintate, să fim pretutindeni acolo unde patria ne cheamă, in întreprinderi, pe Șaintierele marilor obiective ale cincinalului. In bătălia recoltei bogate, pe băncile școlilor și facultăților, fructificîndu-ne pe deplin elanul și virtuțiile creatoare, dăruindu-ne cu pasiune muncii, progresului multilateral al economiei, științei și culturii românești. Aceasta va fi și dovada cea mai elocventă a capacității moral-politice și sociale a organizației noastre, mărturia fidelă a spiritului in care suntem crescuți și formați ca militanți devotați partidului, tineri revoluționari înarmați cu conștiința responsabilității, a înaltei datorii față de patrie, partid și popor, promotori consecvenți ai noului, intransigenți față de orice idei străine ideologiei și convingerilor noastre comuniste, științifice despre lume și viață. Exprimîndu-ne adeziunea unanimă la politica externă clarvăzătoare, de destindere și colaborare pe bază de egalitate cu toate statele lumii, susținînd consecvent activitatea fructuoasă pe care o desfășoară conducerea partidului pentru lărgirea colaborării frățești cu toate statele socialiste, pentru întărirea unității partidelor comuniste și muncitorești, a consolidării frontului antiimperialist, organizația noastră. Întregul tineret al patriei își vor manifesta și pe mai departe solidaritatea activă cu forțele democratice și progresiste ale tinerei generații de pe toate continentele, va dezvolta legături multiple cu tineretul și organizațiile din întreaga lume, își va aduce propria sa contribuție la mișcarea mondială a tineretului și studenților pentru pace, democrație și progres social. Patriotismul și spiritul internaționalist profund, știința de a munci și învăța, de a ne integra cu toate forțele mersului ascendent al societății, așa cum ni se insuflă prin exemplul și activitatea sa partidul comuniștilor, secretarul general al partidului, vor constitui expresia de netăgăduit a Însuși crezului și apartenenței noastre la cauza progresului și Civilizației, la opera de înfăptuire a idealurilor socialismului și comunismului. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociațiilor Studențești, toți tinerii și tinerele țării aducem prinosul dragostei și noastre fierbinți recunoștinței Partidului Comunist Român — care de o jumătate de secol ține sus, neînfricat, steagul de luptă, de jertfă și biruință pentru libertatea Și fericirea celor ce muncesc —, poporului român — liber și stăpîn pe destinele sale, patriei socialiste — liberă și înfloritoare. Ne unim gîndurile, inimile și cugetele, în fața partidului, în fața dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, și ne angajăm solemn că vom munci și învăța cu nestăvilit avînt pentru ca tot ce hotărăște partidul să devină faptă, pentru ca fapte mari, nepieritoare să încunune țara, pentru ca poporul român să se înalțe tot mai demn și prosper între popoarele lumii, pentru ca patria să se ridice pe tot mai înalte culmi ale propășirii și civilizației socialiste. Poșta satelor Canale pentru evacuarea apei Importante suprafețe cu culturi furajere, proprietate a I.A.S. Breasta, din fața Văii Vogna, au fost deseori inundate de ploile torențiale, de pe versanți. Se impunea, așadar, construirea unor canale, care să recepționeze apele de pe versanți și să le canalizeze în rîul Amaradia. Prin grija organelor locale de stat, s-au luat măsurile corespunzătoare executîndu-se patru canale secundare și unul principal, cu un volum mai mare decit debitul apelor torențiale, din perioadele cu precipitații abundente. Prin executarea celor 4 km de canal, suprafețe agricole însemnate, de pe teritoriul comunei Goești, vor fi valorificate eficient. MIHAI CORNESCU, coresp. mr mm.3 O nouă monografie a comunei Despre istoria comunei Plenița, această așezare cunoscută a județului Dolj, au fost întocmite, cu mai mulți ani în urmă, două monografii: înfăptuirile economice, social-culturale și obștești, ca urmare a aplicării consecvente a politicii științifice a partidului nostru, impun în prezent îmbogățirea și, deci, revederea monografiilor anterioare. In acest scop, un colectiv alcătuit din cunoscători ai locurilor natale, intelectuali, oameni vîrstnici, lucrează la alcătuirea noii monografii a comunei Plenița. Din aceasta nu vor lipsi paginile documentare privind bogatele tradiții ale localității. ION GLODEANU, coresp. INAM NOP B3 Combinatul alimentar „Oltenia“ — Podari: se verifică aparatele de control Raportul Consiliului Uniunii Asociațiilor Studențești prezentat de tovarășul Traian Ștefănescu Ne aflăm încă sub puternica impresie produsă asupra întregului tineret, asupra studențimii, de salutul adresat Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și Conferinței noastre de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român. Dînd glas sentimentului de profundă recunoștință pentru rolul de mare responsabilitate conferit de partid tineretului — se spune în raport — exprimăm dorința fierbinte a generației amfiteatrelor de a se pregăti la nivelul exigențelor crescînde ale economiei, științei și culturii, de a sluji cu devotament abnegație cauza Partidului Comunist Român. Mîndria patriotică a studențimii pentru marile transformări revoluționare înfăptuite de poporul nostru se îmbină firesc cu adeziunea deplină la politica marxist-leninistă, creatoare, a partidului și statului, cu hotărîrea unanimă de a munci neobosit pentru înfăptuirea programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Relevînd că în ansamblul puternicului dinamism al economiei, al vieții noastre socialpolitice, una din problemele fundamentale, care , se înscrie ca o preocupare permanentă a partidului și statului, este dezvoltarea învățămîntului de toate gradele, raportul menționează date privind dezvoltarea bazei materiale a învățămîntului superior în 192 de facultăți din cele 18 centre universitare ale țării, în care învață astăzi peste 150 000 de studenți. In contextul prefacerilor înnoitoare inițiate de partid, al adîncirii democrației socialiste, studențimii i-a fost conferit un rol important în prezentul și viitorul țării. Bucurîndu-se de puterea socială de a participa la dezbaterea și adoptarea deciziilor de importanță majoră pentru societatea noastră, prin prezența în Frontul Unității Socialiste și în organele puterii de stat, avînd posibilitatea de a-și spune părerea cu privire la măsurile de perfecționare a școlii superioare, prin reprezentanții săi în organele de conducere a treburilor universitare, studențimea se afirmă ca parte integrantă și detașament activ al tineretului, în lupta pentru traducerea în viață a politicii interne și externe a partidului și statului nostru. Măsurile de îmbunătățire a activității obștești a studențimii, adoptate pe baza hotărîrilor plenarei C.C. al partidului din noiembrie-decembrie 1967 și ale Consfătuirii pe țară a Uniunii Tineretului Comunist, definirea Uniunii noastre ca formă specifică de organizare a Uniunii Tineretului Comunist în învățămîmtul superior, lărgirea competențelor și sferei sale de preocupări au determinat sporirea contribuției asociațiilor la pregătirea studenților, orientarea consecventă a eforturilor noastre spre problemele procesului instructiv-educativ, statornicirea unor raporturi de strînsă colaborare cu organele de învățămînt. Uniunea Asociațiilor Studențești din România se prezintă în cel de-al XV-lea an de existență ca organizație revoluționară consolidată politic și organizatoric, ca factor activ în pregătirea profesională și educarea comunistă a tineretului universitar, în perfecționarea continuă a școlii noastre superioare. In continuare, raportul s-a referit la măsurile de modernizare a școlii superioare, concretizate în perfecționarea planurilor de învățămînt și a programelor analitice, a metodelor de predare și seminarizare, în crearea unor facultăți și secții noi, organizarea învățămîntului de subingineri și inițierea sistemului de pregătire pe cicluri la școala de arhitectură, îmbunătățirea sistemului de reînpartizare a absolvenților în producție. Marea majoritate a studenților își îndeplinește cu responsabilitate îndatorirea fundamentală de a se pregăti temeinic, obținînd note bune și foarte bune. Un interes crescînd manifestă studenții pentru cercetarea științifică și orientarea ei spre soluționarea unor aspecte concrete ale producției. In centrul activității asociațiilor — relevă raportul — a fost situată pregătirea profesională a studenților. Ele au desfășurat o susținută activitate educativă, menită să explice implicațiile profunde ale Directivelor C.C. al partidului și Legii învățămîntului asupra formării profesionale a studenților, au contribuit la valorificarea noilor posibilități create prin perfecționarea continuă a școlii superioare. Evidențiind rezultatele pozitive, raportul subliniază, totodată, faptul că se mențin încă multe neajunsuri în pregătirea teoretică și practică a studenților, se mai manifestă dezinteres pentru propria pregătire și tendința de limitare a studiului la notițele de curs, participare redusă la cursurile facultative, preocupare insuficientă pentru însușirea limbilor străine, pentru elaborarea proiectelor. Una din cauzele care influențează negativ pregătirea profesională este activitatea sporadică, lipsită de eficiență, desfășurată în rîndul studenților , din anul I, pentru integrarea universitară a foștilor elevi. Raportul menționează necesitatea îmbunătățirii sistemului de admitere în învățămîntul superior. Se relevă, de asemenea, necesitatea unor măsuri de perfecționare a învățămîntului de subingineri. In acest an universitar, Ministerul Învățămîntului, în strînsă colaborare cu Consiliul U.R.S.R., a adoptat în continuare măsuri de creștere a ponderii seminariilor, lucrărilor practice și de laborator, a cursurilor facultative și a disciplinelor la alegere. Incepînd cu semestrul al doilea, se experimentează un nou sistem de notare, care îmbină calificativele de la examene cu aprecierea activității pe parcursul anului universitar. Hotărîtoare pentru realizarea imperativelor pe care societatea noastră le pune in fața studenților rămîn și în viitor studiul individual, ritmic, însușirea temeinică bibliografiei, interesul de a asimila permanent datele de actualitate, străduința de a-și forma deprinderi practice în domeniul profesiunii pentru care se pregătesc. Raportul apreciază că această conferință va trebui să marcheze un pas hotărîtor pentru eliminarea superficialității în studiu, a delăsării și chiulului, pentru ca fiecare asociație, profund ancorată în realitățile facultății respective, să se preocupe cu deplină răspundere, îndeaproape, concret și sistematic, de modul în care studenții se încadrează în procesul de învățămînt. Formarea viitorului specialist conturează pregnant necesitatea sporirii ponderii activității de cercetare și creație științifică în perioada studiilor universitare. Numărul însemnat al studenților cu rezultate profesionale meritorii, activitatea pozitivă a cercurilor științifice dovedesc posibilitatea și necesitatea participării efective a studenților, în special a celor din anii mari, la munca de cercetare a catedrelor, inclusiv la realizarea temelor contractuale pe bază de remunerare. Relevînd rolul muncii voluntar-patriotice în ansamblul activității educative de asociații, se arată printre altele că ultima vacanță de vară a consemnat participarea a peste 13 000 de studenți la lucrările agricole, la șantierele naționale, participarea la campania de recoltare din toamnă a 14 000 de studenți ai institutelor agronomice și pedagogice. în continuare, raportul a abordat unele probleme privind modernizarea școlii superioare, expuse de către studenți în adunările și conferințele de alegeri, menționînd, printre altele, accentuarea preocupării pentru includerea în planurile de învățămînt a matematicilor aplicative, tehnicii moderne de calcul, a organizării științifice a producției și a muncii, pentru creșterea în continuare a numărului disciplinelor la alegere și facultative. Totodată, este necesar să se țină seama și de faptul că se menține un număr relativ mare de discipline cumulate. în legarea mai strînsă a învățămîntului de cerințele producției, o importanță primordială revine practicii profesionale. In spiritul indicațiilor conducerii partidului, este necesar să fie adoptate măsurile corespunzătoare pentru ca fiecare student, în special în institutele tehnice, să-și însușească o meserie din domeniul de specialitate în care se pregătește. In acest sens, in afara creșterii numărului de ateliere-școală — concepute Ca unități economice proprii, cu planuri de producție și program zilnic de muncă pentru studenți — un rol însemnat revine și în viitor practicii desfășurate în unitățile economice, în atelierele și laboratoarele întreprinderilor. In Institutele de cercetare și proiectare. Apreciind că neajunsurile care se mențin încă in organizarea practicii profesionale nu justifică faptul că in perioadele de practică unii studenți nu-și fac datoria, absentează de la program, raportul subliniază că asociațiile trebuie să desfășoare largă activitate educativă pentru a dezvolta în rîndul studenților interesul și răspunderea pentru însușirea deprinderilor de muncă. In condițiile lărgirii reprezentării asociațiilor, în organele de învățămînt, cei aleși prin voința studenților au datoria să se manifeste în spirit dinamic în cadrul consiliilor și senatelor, să înlesnească cunoașterea și soluționarea problemelor de pregătire, de muncă și viață ridicate în colectivele din ani, facultăți și institute. In perioada care a trecut de la ultima Conferință — se araită în raport — activitatea politico-ideologică, desfășurată în climatul efervescent caracteristic societății noastre a fost îndreptată în principal spre dezbaterea cu întreaga masă a studenților a documentelor Congresului al X-lea al P.C.R. Activitatea asociațiilor în acest domeniu relevă preocuparea pentru lărgirea sferei de cuprindere a studenților pentru inițierea unor forme noi, interesante, cu o eficiență sporită. Trebuie , să arătăm însă și faptul că unii studenți vădesc anumite lipsuri în înarmarea lor teoretică, în selectarea cu discernămînt a diverselor idei și concepții, nu se informează suficient asupra problemelor dezvoltării noastre economice și social-politice, asupra proceselor și fenomenelor care au loc în viața Internațională. Totodată, în unele grupe și ani de studiu se manifestă o insuficientă combativitate ideologică față de influențele unor mentalități și idei retrograde. In activitatea noastră de pînă acum s-au menținut unele aspecte de formalism și superficialitate, care diminuează menirea educativă a acțiunilor politico-ideologice. In fine, este cazul să recunoaștem deschis că munca noastră politico-ideologică are uneori un caracter abstract, de prezentare a unor teze și principii generale, fără o raportare directă la preocupările actuale ale politicii partidului și statului, la fenomenele concrete, la starea de spirit din colectivele studențești. O datorie esențială a asociațiilor este consolidarea in rîndul studenților a trăsăturilor politice și morale, caracteristice militantului activ pentru cauza partidului, a spiritului de angajare totală în munca de edificare socialistă a țării. Ca student al României socialiste, a fi tînăr revoluționar înseamnă să te pregătești la nivelul exigențelor actuale ale științei și culturii, să asimilezi organic adevărurile filozofiei materialist-dialectice, politica partidului nostru, să te identifici cu năzuințele și aspirațiile nobile ale poporului, să-ți faci datoria cu devoțiune, să lupți cu toate forțele pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de partid, pentru progresul și înălțarea patriei, să-ți clădești întreaga activitate pe idealul construirii socialismului și comunismului. Aniversarea semicentenarului partidului constituie un nex, prilej pentru a adunei în rîndurile studențimii sentimentele de dragoste față de partidul comuniștilor, față de patria socialistă. In toate centrele universitare vor avea loc manifestări consacrate evocării luptei eroice a comuniștilor, evidențierii modului științific în care a acționat și acționează partidul, relevării succeselor noastre istorice, prestigiului internațional al României. Asociațiile trebuie să asigure o informare mult mai largă și operativă asupra problemelor lumii contemporane, a tot ceea ce este înaintat în creația materială și spirituală a altor popoare, pentru educarea studenților în spiritul internaționalismului, a politicii externe a partidului și statului, pătrunsă de grija pentru interesele fundamentale ale națiunii noastre socialiste, ale mișcării comuniste și muncitorești internaționale, ale socialismului și păcii în lume. Relevînd faptul că angajarea socială a studențimii, pregătirea în vederea îndeplinirii obligațiilor profesionale și obștești se îmbină nemijlocit cu afirmarea virtuților sale civice, cu asimilarea valorilor eticii comuniste, semnalînd totodată unele aspecte de slăbire a combativității față de încălcarea normelor de conduită, raportul subliniază îndatorirea asociațiilor de a organiza dezbateri, discuții operative în cadrul grupelor și anilor de studiu, în cămine, pentru promovarea mai consecventă in rîndul studenților a principiilor și normelor morale ale orînduirii noastre, a conștiinței îndatoririi tinerilor absolvenți de a se Încadra în creația întregului popor, acolo unde sînt chemați de interesele generale ale societății. Prezentînd în continuare rezultatele obținute în antrenarea studenților în mișcarea sportivă, vorbitorul a arătat că principalul neajuns în acest domeniu este acela că mulți studenți rămîn în afara acțiunilor organizate. Măsurile adoptate recent privind introducerea diferențiată a educației fizice și pentru anii II, participarea șefilor de comisii sportive în conducerea cluburilor universitare, sporirea aportului cadrelor didactice la desfășurarea activității sportive de masă, revederea programului campionatelor universitare și a unor reglementări ale C.N.E.F.S. sunt menite să creeze un cadru mai favorabil pentru îmbunătățirea substanțială a activității sportive de masă și de performanță. O parte importantă a raportului s-a ocupat pe larg de activitatea social-gospodărească a asociațiilor, domeniu în care s-a acumulat o bogată experiență, ele contribuind pe această cale la îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă și viață ale studenților. In perioada următoare este necesar sa stimulăm participarea mai activă a studenților la Întreaga activitate de gospodărire și autogospodărire a căminelor cantinelor, la exercitarea consi trulului obștesc. De asemenea, pe baza experienței dobîndite în aplicarea Hotărîrii cu privire la angajarea studenților, este necesar ca, în colaborare cu organismele locale ale Ministerului Muncii, asociațiile să se preocupe de problemele privind încadrarea în muncă pe perioada vacanțelor de vară și pe parcursul anului universitar. Măsurile de perfecționare structurii și activității Uniunii a Asociațiilor Studențești din România, adoptate la ultima conferință — subliniază raportul — au fost primite cu satisfacție de întreaga studențime, dovedindu-se a fi deplin corespunzătoare specificului muncii educative din institute și facultăți. In această perioadă de perfecționare a activității asociațiilor, am beneficiat nemijlocit și susținut de sprijinul organelor și organizațiilor de partid. Conducerea și îndrumarea de către partid constituie garanția că viitorul va aduce noiîmpliniri muncii obștești a studențimii. Problema fundamentală asupra căreia trebuie să ne concentrăm ^ atenția în viitor este consolidarea politico-organizatorică a grupelor și anilor de studiu. Pe baza dezvoltării autonomiei, fiecare organizație trebuie să se manifeste realmente ca un factor de mobilizare a studenților în realizarea sarcinilor ce îi revin,să devină un cadru deplin favorabil de afirmare a inițiativei și atitudinii combative a colectivelor studențești. In fiecare organizație de an și facultate este necesar să se asigure largi posibilități pentru exprimarea opiniei tuturor studenților, pentru participarea lor efectivă la adoptarea hotărîrilor care privesc viața și activitatea colectivelor respective. In continuare, au fost evidențiate serie de măsuri de perfecțioanare a cadrului de dezbatere și decizie asupra problemelor activității asociațiilor studențești. Pentru a sintetiza procesele înnoitoare și experiența acumulată, în funcție de proiectul de statut al U.T.C., raportul propune să se aducă unele modificări și completări actualelor prevederi ale Statutului U.R.S.R., menite să contribuia la îmbunătățirea activității desfășurate de asociații, la creșterea rolului lor in viața universitară. In încheiere, raportul a menționat că în activitatea internațională, U.R.S.R. a militat pentrM, întărirea continuă a unității și lărgirea rîndurilor, U.S.S., dezvoltarea multilaterală a colaborării studențești, pentru stabilirea între organizațiile membre a unor relații bazate pe deplina egalitate în drepturi, pe încredere, stimă și respect reciproc. U.R.S.R. va dezvolta și în viitor relații de strînsă solidaritate internațională cu studențimea din toate țările socialiste, cu tineretul universitar de pe toate continentele lumii. Ea își va intensifica, totodată, colaborarea cu organizațiile de eliberare națională cu organizațiile democratice de studenți de pretutindeni, în lupta împotriva imperialismului, colonialismului și neocolonialismului, acționînd cu__fermiate, țn spiritul politicii externe a partidului guvernului nostru, pentru realișizarea dezideratelor de libertate, progres social și pace ale tuturor popoarelor. Pentru studențimea patriei — se spune ln încheierea raportului — aniversarea semicentenarului partidului, perspectiva luminoasă conturată de obiectivele noului cincinal, indicațiile cuprinse din expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în cadrul Congresului U.T.C. constituie rațiunile majore ale afirmării sale, în slujba propășirii materiale și spirituale a națiunii socialiste. Conștienți de înalta misiune de a duce mai departe realizările întregului nostru popor, încredințăm partidul, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, că vom face din pregătirea multilaterală, din aportul creator la edificarea socialistă a țării crezul nostru politic, însăși condiția noastră de a fi.