Inainte, februarie 1971 (Anul 28, nr. 8057-8080)

1971-02-23 / nr. 8075

încheierea lucrărilor CONGRESULUI AL IX-LEA AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST tuns, într-o atmosferă de puternic entuziasm tineresc, au luat sfîrșit lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist. Timp de cinci zile, forumul larg democratic al tuturor categoriilor de tineret din patria noastră a făcut bilanțul activității desfășurate de la ultimul Congres, a dezbătut aprofundat obiectivele de viitor, toate laturile muncii și vieții, învățăturii și pregătirii culturale, stabilind căile menite să contribuie la îmbunătățirea stilului de muncă și perfecționarea structurii organizatorice, la adîncirea democrației interne a organizațiilor U.T.C., corespunzător sarcinilor actuale ale construcției în România a societății socialiste multilateral dezvoltate. In ultima zi a lucrărilor, la deschiderea ședinței, Congresul a fost informat despre dezbaterile din comisii care au adoptat recomandări privind activitatea de viitor a U.T.C., în domeniul respectiv. Congresul a hotărît ca aceste recomandări să fie transmise noului Comitet Central ca documente ale Congresului, care primește mandat să soluționeze și să concretizeze în activitatea practică propunerile și observațiile făcute în comisii cu privire la îmbunătățirea muncii U.T.C. în rândul tuturor categoriilor de tineri și în toate domeniile de activitate. Congresul a fost informat despre desfășurarea lucrărilor Conferinței a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești din România și despre hotărîrile adoptate. La deschiderea ședinței s-a anunțat, de asemenea, că pe adresa Congresului au sosit un mare număr de telegrame prin care organizațiile U.T.C. din întreprinderi, unități agricole, școli, facultăți și instituții raportează despre rezultatele obținute în muncă, în activitatea de organizație în cinstea Congresului și se angajează să aplice în viață hotărîrile pe care le va adopta forumul suprem al organizației de tineret a patrei noastre. In cadrul lucrărilor Congresului, la dezbaterile din ședințele plenare au luat cuvîntul 59 de delegați și invitați, iar în cadrul ședințelor pe comisii 194, care, în lumina locului și rolului tinerei generații în ansamblul vieții sociale, politice și economice, au analizat amplu, cu înalt spirit de răspundere, activitatea actuală și de perspectivă a organizației U.T.C. In continuarea lucrărilor Congresului, delegații tineretului au (Continuare în pag. a III-a) Biroul C. C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, Ion Comănescu, primsecretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marțian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica“ din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Fejeș, președintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scînteia Tineretului“, Dumitru Gheorghișan, prim-secretar al Comitetului municipal — București al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean —■ Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist la C.C. al U.T.C., Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.C. de la Fabrica „Bucegi“ din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, președintele Consiiiului Membrii supleanți ai Biroului C. C. al U. T. C. Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr“ din București, Gabor Cseke, redactor-șef al ziarului „Ifjúmunkás“, Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din comuna Gîrbovi, județul Ilfov, Cerul Neagoe, mecanic agricol, secretar al Comitetului U.T.C. la I.M.A. — Balș, Agneza-Dori Neurohhr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii „1 Iunie“ — Timișoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul organizației de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă“ din București, al U. T. C. U.R.S.R., Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S. — Căzănești, județul Ialomița, Francisc Torok, secretar al Comitetului județean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județean — Prahova al U.T.C., Iosif Walter. ★ Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii : Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter. SCRiSOAREA Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și a Conferinței a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Desfășurîndu-și lucrările în preajma glorioasei aniversări a semicentenarului partidului, eveniment cu adînci rezonanțe în destinul și istoria noastră contemporană, Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și Conferința a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești se fac mesagere ale gîndurilor și sentimentelor nobile care animă tînăra generație și transmit conducerii partidului, dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, expresia dragostei și devotamentului nemărginit, a atașamentului profund al tineretului față de politica marxist-leninistă a partidului, hotărîrea fermă , de a-și închina întreaga sa capacitate, elanul și cutezanța înfăptuirii obiectivelor Congresului al X-lea al P.C.R., pentru propășirea continuă, multilaterală a patriei socialiste. Nutrim, tovarășe secretar general, un sentiment de profundă mîndrie patriotică, de venerație și adînc respect pentru activitatea laborioasă desfășurată de Partidul Comunist Român, pentru eforturile și consecvența pilduitoare cu care dumneavoastră înșivă acționați în slujba progresului și civilizației României socialiste, abordînd nu o dată, cu înțelegere și realism, în întreaga lor complexitate, și problemele tineretului, locul și rolul său în dezvoltarea societății contemporane. Cuvintele de caldă apreciere și îndemn ce le-au adresat Congresului, tinerilor din industrie și agricultură, intelectualilor, elevilor și studenților vor însoți, pururi proaspete, faptele de muncă și viață ale tinerei generații, vor fi un îndreptar al perfecționării generale a întregii activități a Uniunii Tineretului Comunist. Investită cu atribuții și răspunderi sporite, în consens cu procesul de neîntrerupt avînt pe care îl străbate azi întreaga viață socialpolitică și economică a țării, Uniunea Tineretului Comunist s-a manifestat ca o prezență vie, dinamică, angajind energiile și aptitudinile tinerilor, forța și talentul lor în tot ceea ce s-a înfăptuit în acești ani. Sintetizînd experiența dobîndită, căutările rodnice care au marcat îndeosebi activitatea desfășurată în ultimul timp, Congresul al IX-lea al organizației noastre și Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești au jalonat, totodată, în contextul noilor sarcini și obiective alle actualului plan cincinal, și direcțiile de viitor ale muncii și preocupărilor tineretului, în scopul creșterii responsabilității și angajării sale, a prezenței active, nemijlocite, în toate domeniile vieții materiale și spirituale. Uniți prin aceleași idealuri, gînduri și sentimente, prin munca noastră comună, rodnic înfrățită, tineri români, maghiari, germani și de alte naționalități, ne angajăm solemn să nu pleca (Continuare în pag. al III-a) Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești din România In cadrul Congresului al IX-lea al U.T.C., duminică au avut loc lucrările celei de-a VIII-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studențești din România, în care au fost dezbătute cu exigență și responsabilitate activitatea asociațiilor studențești din ultimii doi ani, contribuția lor la formarea multilaterală a specialiștilor, corespunzător cerințelor dezvoltării economiei, științei ți culturii noastre socialiste. In sală se aflau aproape S00 de împuterniciți ai celor peste 150.000 de studenți din întreaga țară, numeroși invitați — activiști de partid și de stat, conducători ai unor obștești și instituții organizații centrale, rectori ai instituțiilor de învățămînt superior, academicieni, cadre didactice, studenți străini aflați la studii în țara noastră, studenți fruntași la învățătură și în activitatea obștească. Printre cei care au luat loc în prezidiu se aflau tovarășii Ion Iliescu, prim-secretar C.C. al U.T.C., ministru penaltru problemele tineretului, Mircea Malița, ministrul învățămîntului, precum și Dușan Ulcak, președintele Uniunii Internaționale a Studenților. Raportul Consiliului U.A.S.R. cu privire la activitatea uniunii în perioada dintre Conferința a VII-a și Conferința a VIII-a a fost prezentat de tovarășul Traian Ștefănescu, secretar al C.C. al U.T.C., președintele Consiliului U.R.S.R., iar Raportul comisiei de cenzori a U.R.S.R., de către Gheorghe Milea, președintele comisiei. Pe marginea documentelor prezentate, au luat parte la dezbateri Alexandru Soare, președintele Consiliului U.R.S. din centrul universitar București, Ionel Reghini, student la Facultatea de drept, președintele Consiliului U.R.S. de la Universitatea din Cluj, Ioan Petru, șeful Comisiei politicoideologice a Consiliului U.R.S. din centrul universitar Iași, Adriana Teubert, studentă în anul I la Institutul politehnic din Timișoara, Constantin Nicolaescu, student la Institutul de subingimeri din Pitești, Dorel Cherecheș, student la Institutul politehnic din Brașov, președintele Asociației studențești de la Facultatea de silvicultură, Daniela Duțescu, studentă la Universitatea din Craiova, Ion Drăgan, student la Institutul pedagogic din Tîrgu Mureș, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Silvia Alecu, studentă la Institutul politehnic din Galați, șefa Comisiei sociale pe centrul universitar Galați, Laura Bocan, studentă la Institutul pedagogic din Oradea, președinta Consiliului U.R.S. pe institut, Grigore Calotă, student la Institutul de mine din Petroșani, președintele Asociației studențești din cadrul Facultății de electromecanică, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic din Cluj, Emil Popescu, asistent universitar, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de arhitectură, Florin Miclea, student la Institutul de medicină din Timișoara, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Dan Moisescu, student, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de artă teatrală și cinematografică, Radu Linte, student la Institutul politehnic din Iași, Gheorghe Manea, președintele Consiliului U.R.S. de la Institutul de construcții, în numele Uniunii Internaționale a Studenților, Dușan Ulean, președintele U. S., a transmis un mesaj de salut Conferinței Uniunii Asociațiilor Studențești din România. De asemenea, conferința a fost salutată și a primit mesaje din partea unor colective de studenți străini care învață în România, în încheierea dezbaterilor conferinței, a luat cuvîntul tovarășul Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Vorbitorul a subliniat spiritul constructiv al dezbaterilor al propunerilor făcute de deleși gați, a relevat faptul că Uniunea Asociațiilor Studențești din România a devenit o puternică organizație, cu o fructuoasă experiență dobîndită de-a lungul anilor, în mobilizarea tineretului universitar pentru pregătirea la nivelul exigențelor actuale și de perspectivă ale producției materiale și spirituale. Primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat, totodată, importantele îndatoriri ce revin studențimii din țara noastră de a se pregăti cit mai temeinic, astfel ca după absolvire să se poată încadra cît mai rapid și eficient în munca vastă de realizare a sarcinilor mobilizatoare ale noului plan cincinal, în vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Participanții la conferință au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.R.S.R. rapoartele prezentate. De aseimenea, au fost aprobate modificările la Statutul U.A.S.R. și adoptată rezoluția conferinței, în Consiliul U.A.S.R. au fost aleși 97 membri și 28 membri supleanți, iar în Comisia de cenzori a U.A.S.R. 15 membri. în Comitetul Executiv al U.A.S.R. au fost aleșii Ștefănescu Ion Traian — președinte, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicină Timișoara, Șoima Gheorghe, student la Institutul politehnic București, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iași , vicepreședinți, Bîrliba Dan, Boștina Constantin, Coca Gheorghe, Ionescu Sorin, Mănăilă Ana Maria, Pusztai Kalman — secretari, Alecu Silvia, studentă la Institutul politehnic Galați, Calotă Grigore, student la Institutul de mine Petroșani, Cherecheș Dorel, student la Institutul Politehnic Brașov, Crețu Gheorghe, președintele Consiliului U.A.S. Timișoara, Bocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea, Deleanu Ion, președintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitrașcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureș, Kronenberger Mariane, studentă la Universitatea Timișoara, Mateescu Ioana, studentă la Institutul politehnic Cluj, Modîică Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice București, Negrescu Radu, student la Institutul de artă teatrală și cinematografică București, Niculescu Nicolae, președintele Consiliului U.A.S. Iași, Ștefan Angela, la Institutul agronomic studentă Iași, Soare Alexandru, președintele Consiliului U.A.S. București, Stoian Nicolae, redactor-șef al revistei „Viața studențească ” membri. Ca președinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarășul Paul Bran, președintele Consiliului U.R.S. de la Academia de studii economice București (Agerpres). RAPORTUL CONSILIULUI UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚEȘTI PREZENTAT DE TOVARĂȘUL TRAIAN ȘTEFĂNESCU In pag. a III-a Consfătuirea de lucru a conducătorilor centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală Luni dimineața s-au deschis lucrările Consfătuirii de lucru a conducătorilor centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală. Lucrările Consfătuirii au început în prezența tovarășilor Nicolae Ceaușescu, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Florian Dănălache, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Vasile Patilineț, Mihai Marinescu, Ion Pățan. La lucrări participă conducători ai centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală, miniștri și cadre de conducere din ministere, directori de întreprinderi, secretari cu probleme economice ai comitetelor județene de partid, secretari de partid și specialiști din întreprinderi, președinții Uniunilor sindicatelor pe ramuri de producție și președinți ai comitetelor sindicatelor din întreprinderi, specialiști din institutele de cercetări și proiectări, cadre didactice din învățămîntul superior, tehnic și economic. Consfătuirea a fost deschisă de tovarășul Manea Mănescu. In cursul zilei de luni, lucrările Consfătuirii s-au desfășurat pe ministere și ramuri de producție, urmînd ca marți să fie reluate în ședință plenară. (Agerpres). Plenara Consiliului Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție Ieri, în aula Facultății de Agronomie din Craiova s-au desfășurat lucrările plenarei Consiliului Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție Dolj. La plenară au fost prezenți membrii Biroului executiv și ai Consiliului uniunii județene, președinți de consilii intercooperatiste, președinți de cooperative agricole și ingineri șefi din C.A.P. In lumina noilor măsuri adoptate de partid cu privire la îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii agriculturii, plenara a dezbătut atribuțiunile și sarcinile ce revin uniunilor cooperatiste și a adoptat măsuri organizatorice cu privire la componența noului Birou executiv și a Consiliului uniunii județene a C.A.P. Pe marginea referatului expus de tov. ing. Vasile Toma, vicepreședinte al Uniunii județene a C.A.P., au luat cuvîntul tovarășii : Ion Constantinescu, președintele cooperativei agricole din Radovan, Gheorghe Grigorescu, președintele filialei Craiova a Casei de pensii, Constantin Radu, președintele cooperativei agricole din Amărăștii de Sus. Crăciun Achim, directorul magazinului intercooperatist Craiova. In cadrul plenarei a fost aprobată eliberarea din Biroul executiv a tovarășilor Dumitru Huhculescu, Mihai Hotăranu, Ion Năstăsel, Gheorghe Manciu, Maria Gîrlea, Mihai Berceanu, Valeriu Ochea, Teodor Tîrbă, Ion Păpușoiu în legătură cu trecerea în alte funcții. Potrivit noilor măsuri privind îmbunătățirea muncii de organizare a conducerii Uniunii județene au fost aleși în biroul executiv tovarășii Constantin Hristea, președintele C.A.P. Drănic, Petre Bălan, președintele C.A.P. Catanele, Dumitru Dragomir, președintele cooperativei agricole „Drumul Belșugului“ din comuna Leu, Florea Fîntînă, președintele cooperativei agricole „23 August“ Maglavit, Alexandru Răduț, președintele cooperativei agricole „Drumul Belșugului" Dăbuleni, Petre Știrbu, președintele cooperativei agricole „23 August“ din Băilești, Alexandru Toană, președintele cooperativei agricole „Viață Nouă“ din Poiana Mare, Dumitru Trușcă, președintele cooperativei agricole din Negoești, Constantin Pîrvuța, președintele cooperativei agricole din comuna Unirea, Aristide Tănase, președintele cooperativei agricole din Seaca de Pădure, și Eufrosina Eeoveanu, președintele cooperativei agricole din Țuglui. Au mai fost, de asemenea, aleși ca membri ai consiliului Uniunii județene un număr de 20 tovarăși. Ca vicepreședinți ai Uniunii județene au fost aleși tovarășii inginer Vasile Toma, Aurelia Văduva, Constantin Hristea și Filip Băcioiu. In încheierea lucrărilor plenarei a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Dindere, președintele Uniunii județene, care a prezentat sarcinile ce stau în această perioadă Im fața lucrătorilor ogoarelor. • ROMANIA ȘI PROBLEMA DEZARMĂRII Indochina • Puternice atacuri ale torțelor patriotice Datorită erorii unui funcționar • Falsă alarmă nucleară în S.U.A. mii In pag. a IV-a Din „Comunicatul cu privire la îndeplinirea planului de dezvoltare economico-socială a R.S. România în perioada 1966—1970“. ■i........ ........... IN CONSTRUCȚIA DE LOCOMOTIVE • SERIILE UNOR NOI SUCCESE Constructorii de locomotive de la Uzina v.Electroputere“ — Craiova înregistrează în aceste zile un succes de prestigiu. Este vorba de locomotiva Diesel-electrică de 2100 cp cu numărul 1000. In construcția de locomotive electrice de 6100 kW, constructorii realizează locomotivele care poartă seriile de construcție de la 80 la 90. • COMPLEX DE PRESTĂRI SERVICII LA AMĂRĂȘTII DE JOS De curund au Început lucrările de construire a unui modem complex de prestări servicii în comuna Amărăștii de Jos. Construcția, prevăzută cu parter și etaj, va cuprinde secții de frizerie-coafură, croitorie pentru femei și bărbați, ateliere de cizmărie și pentru reparat aparate de radio și televizoare. Valoarea investiției se ridică la circa 840 000 lei, complexul urmând a fi dat de folosință în cursul trimestrului patru al acestui an. • EXCURSIE DE DOCUMENTARE Preocupate de introducerea elementelor moderne In procesul de învățămînt, cadrele didactice de la Școala generală nr. 24 din Craiova au făcut o excursie de documentare în Capitală, pentru vizitarea expoziției „Tehnologia instruirii“, organizată de Ministerul învățământului. Vizita la această expoziție a constituit un prilej de cunoaștere a celor mai moderne mijloace care vor sta la baza învățămintului din țara noastră. • SIMPOZION „REALIZĂRI MUZEISTICE IN ULTIMII 25 ANI” Comitetul Județean pentru cultură și artă a organizat la Muzeul „Oltenia“ un Interesant simpozion cu tema „Realizări muzeistice in ultimii 85 de ani“. In cadrul manifestării la care au participat muzeografi și cadre didactice au vorbit : Ion Fim,„Muzeul „Oltenia“ — important centru de știință și cultură al Olteniei"), Irina Păunescu („Creșterea colecțiilor de științe naturale“), Ștefan Enache („Acțiunea de Îmbogățire a colecției de etnografie“), Ștefan Bereș („Muzeul de artă, tezaur de valori artistice“), C. Voicu și Alexandru Izbașa.