Inainte, august 1980 (Anul 37, nr. 10998-11024)

1980-08-01 / nr. 10998

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. $ AL CONSILIULUI POPULAR JUPEIMLJ ■ mu ■ Spre noi și tot mai mari succese inimi mri— întrecerea socialistă! Realizări în cercetarea electrotehnică Colectivul de lucrători din cadrul Centrului de cercetări științifice și inginerie tehnologică „Electroputere“ continuă să înregistreze noi și prestigioase realizări în activitatea pe care o desfășoară. Recent, ei au raportat finalizarea, în avans față de termenele prevăzute în planul tehnic pe anul 1980, a unor obiective importante pentru dezvoltarea industriei electrotehnice românești. Astfel, proiectanții de transformatoare au terminat fazele de proiectare la transformatorul de medie frecventă, precum și la transformatorul uscat T.T.A.40 kVA, 380/190 V și trase de 250 kVA, 63/0,4 kW. De remarcat este faptul că unele produse, ale căror proiecte au fost executate în avans, sunt destinate partenerilor comerciali de peste hotare. Nicolae MAKOGA, coresp. ,^ravk % 23jÍ Se diversifică fabricația de confecții Muncitorii, inginerii tehnicienii de la întreprinși derea de confecții Craiova desfășoară o susținută întrecere pentru realizarea planului de producție în condiții cît mai bune. In acest sens, s-a acordat o deosebită atenție pregătirii documentației tehnice și realizării colecției pentru contractările fondului de marfă destinat atît pentru piața internă cît și la export. Astfel, față de planul de 290 produse noi și reproiectate, au fost introduse in fabricație 406 diverse Peste prevederi Colectivul de oameni ai muncii de la Fabrica de nutrețuri combinate Ioanu Mărăcine raportează rezultate remarcabile în întrecerea socialistă. Astfel, pe primul semestru al anului, toți indicatorii de plan au fost îndepliniți și substanțial depășiți. Planul producției fizice a fost depășit cu 5 879 tone nutrețuri combinate, astfel că valoarea suplimentară obținută la producția globală industrială și marfă este de 5 651 mii lei, iar la producția netă de 446 mii lei. In acest fel, beneficiul planificat a fost depășit cu 400 000 lei. Angajamentul acestui colectiv de lucrători harnic este ca, pînă la 23 August, producția fizică să fie depășită cu încă 500 tone de nutrețuri combinate. C. DASCĂLUI coresp. produse, iar la creații au fost realizate 460 față de 432 planificate pentru perioada care a trecut de la începutul anului prezent. piua Făuritorii zidurilor trainice de case O linie de producție din cadrul întreprinderii de prefabricate din beton Craiova este „scena" unui spectacol al muncii, unic in felul său, reunind virtuțile mecanizării proceselor tehnologice cu mișcările exacte ale oamenilor intru modelarea nisipului, cimentului și fierului. Am urmărit, acum cîteva zile, in sectorul de panouri mari, geneza acelor elemente de construcție care, trimise pe șantiere, sînt transformate în noile apartamente ale Craiovei. Marin Dima și Constantin Fieraru pregăteau tiparul în vederea turnării. Fierarii betoniști conduși de Ion Niță montau armătura metalică, iar Ion Cioc punea cu precizie ramele pentru formarea golurilor de fereastră. Elena Dăbulici fixa tuburile prin care vor trece instalațiile electrice. Astfel echipat, tiparul era așezat pe masa vibratoare unde se toarnă betonul și se finisează suprafața văzută a panoului. Apoi urmează tratamentul termic, scoaterea din tipar, introducerea în rosterul unde se montează tîmplăria, se execută eventuale rectificări precum și operațiile de finisare. In drumul său aerian, panoul este pilotat cu siguranță de macaragiul Ion Toma. — „Dacă m-ați întreba care este cel mai bun lucrător din acest schimb, la linia a doua, n-aș putea să vă vorbesc despre unul singur. Sunt mulți buni. Pe unii dintre ei i-ați notat mai înainte. Aș dori să-i amintesc și pe Nicolae Rogoveanu, Petre Vasile și Ilie Pîrvulescu". Maistrul Ștefan Teianu era bucuros că are prilejul să spună cîteva cuvinte despre lucrătorii pe care îi conduce. De la el am aflat că secția de panouri mari a încheiat primul semestru din acest an cu o depășire de 11 247 mc, echivalentul a 375 de apartamente cu două și Emil CALOTĂ (Continuare în pag. a IlI-a) Niculina Ion și Mariana Călinescu, două dintre fruntașele atelierului de filatură al întreprinderii „Textila“ din Calafat Foto , S. Dan La Combinatul chimic Craiova Buna întreținere și reparare a utilajelor și instalațiilorcondiție esențială pentru îndeplinirea sarcinilor de plan Recenta adunare generală a reprezentanților oamenilor muncii de la Combinatul chimic Craiova a constituit un prilej de analiză temeinică, de scoatere în evidență a realizărilor, dar, mai ales, de criticare a lipsurilor care au dus la neîndeplinirea sarcinilor de plan la marea majoritate a indicatorilor. Pe primul semestru al anului, cu excepția exportului, unde s-au livrat suplim___________ mental produse în valoare de peste 4 milioane lei valută, și a construcției de mașini, la care planul a fost depășit cu o producție de peste 7 milioane lei, colectivul combinatului se înscrie cu restanțe însemnate. La producția marfă și netă, rămînerile în urmă se ridică la 284 milioane lei și, respectiv, 240 milioane lei. De asemenea, planul de beneficii nu a fost îndeplinit cu 81 milioane lei. Atît darea de seamă, prezentată de ing. Victor Poltorațchi, directorul combinatului, dar mai ales vorbitorii au arătat că printre principalele cauze ale acestei situații se numără, în primul rînd, funcționarea necorespunzătoare a instalațiilor, opririle accidentale frecvente și prelungirea perioadei de reparații peste timpul planificat. La instalația de amoniac II, de pildă, durata de oprire s-a prelungit cu cinci zile datorită volumului mare de lucrări. La instalația de amoniac III, ca urmare a devansării cu trei luni a opririlor planificate, se înregistrează o restanță de 64 000 tone amoniac. De asemenea, la instalația de acetilenă din gaze naturale se înregistrează dese opriri datorită atît lipsei de piese de schimb cât și nedefinitivării, după 10 ani de funcționare, a tehnologiei de producție. Opinii accidentale frecvente au fost înregistrate și la instalațiile prelucrătoare care, pe lângă faptul că au diminuat volumul producției, au concurat la depășirea consumurilor de energie și materii prime și, implicit, a costurilor de producție. Referindu-se la această problemă, ing. Ion Gherman, șeful uzinei de îngrășăminte nr. ______ 1, arăta că deși starea tehnică a instalațiilor de amp___________ mac a făcut obiectul a numeroase analize, situația continuă să rămînă necorespunzătoare. Numărul opririlor accidentale se menține încă ridicat, cu repercusiuni directe asupra consumurilor energetice, cît și a fiabilității acestor instalații. Deși este greu să delimitezi cauzele obiective de cele subiective, a subliniat vorbitorul, toate aceste neajunsuri se datoresc, în mare măsură, slabei pregătiri a muncitorilor de la reparații cît și indisciplinei în muncă ce se manifestă atît in rîndul celor de la exploatare cît și al celor de la întreținere și reparații. Și alți vorbitori, printre care Ilie Bălan, operator chimist. Valentin Stoia, maistru, șef de formație, au subliniat în cuvîntul lor că multe din defecțiunile tehnice se datoresc lipsei de disciplină de care se fac vinovați conducătorii locurilor de muncă, începînd cu șefii de formații pînă la conducerea combinatului, care nu totdeauna constituie exemplu personal. Mihai Ciocioi, vicepreședintele comitetului sindicatului de la secția piese de schimb și utilaje, după ce a scos în evidență efortu riilor TUNCII (Continuare in pag. a IV-a) ADUNARI GENERALELE OAMENILOR MUNCII Cît va mai întîrzia regăsirea „cadenței“ în zootehnia județului ? Zilele trecute, din inițiativa biroului Comitetului județean de partid, a fost organizată o consfătuire de lucru cu cadrele de bază din zootehnia județului, pentru dezbaterea problemelor complexe referitoare la înfăptuirea programului județean de dezvoltare a zootehniei, de sporire producției animaliere. Analiza făcută cu exigență, măsurile concrete propuse în spiritul indicațiilor date de secretarul general al partidului la Consfătuirea pe țară cu cadrele din zootehnie, vizează desfășurarea unor acțiuni susținute de ridicare a producției de lapte în fiecare fermă, creșterea indicelui de natalitate, reducerea procentului de pierderi, realizarea efectivelor la toate speciile, corelarea acestora, a producțiilor planificate cu baza furajeră, adoptarea unor soluții adecvate la nivelul fiecărei ferme pentru redresarea grabnică a întregii activități. Una din concluziile de însemnătate practică evidentă se referă la necesitatea revederii stocului de furaje, existent la această oră în fiecare fermă zootehnică, strîngerea și Mircea CANȚĂR (Continuare în pag. a III-a) N Să trăim și să muncim un chip comunist" un angajament pe deplin onorat După cum se știe, întreprinderea craioveană de reparații auto își îndeplinește ritmic și în condiții calitative corespunzătoare sarcinile de producție. Anul trecut, spre exemplu, aici s-a obținut peste plan o producție netă în valoare de 16 600 000 lei, iar productivitatea muncii a crescut cu 5 200 lei pe persoană. Rezultate bune s-au înregistrat și în primul semestru din anul în curs, acestea datorîndu-se, în primul rînd, măsurilor politice și organizatorice inițiate de comitetul de partid, de organizațiile de bază, care au asigurat mobilizarea oamenilor muncii la transpunerea în viață a hotărîrilor de partid și de stat, a propriilor hotărîri. Sunt fapte care onorează dar, totodată, obligă la mai mult și mai bine, așa cum ne-o cere partidul, secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Iată de ce, la începutul lunii aprilie s-a hotărît ca, lucrătorii din atelierul recondiționări anexe, împreună cu o echipă de la nichelare să muncească și să trăiască în chip comunist. Opțiunea pentru acest colectiv a fost determinată de faptul că organizația de partid a acționat mai energic și constant pentru ridicarea nivelului politico-ideologic al oamenilor, pentru creșterea permanentă a gradului lor de pregătire profesională și tehnică, accentul fiind pus pe dezvoltarea multilaterală a personalității, în strînsă legătură cu cerințele producției, ale vieții. Această opțiune a avut la bază și faptul că spiritul de inițiativă și dăruire s-a manifestat mai pregnant în interiorul acestui colectiv, ceea ce a determinat executarea, pentru prima oară în țară, cu forțe proprii, a diferitelor standuri de probat și verificat (stand de probat și rodat demaror RABA , stand de verificat răcitor ulei, stand de rodat și probat compresor aer). Tot aici, au fost aplicate diferite procese tehnologice de recondiționări, se recuperează piesele deficitare, fapt ce ridică Ion ClUJHETE (Continuare in pag. a III-a) MOSCOVA. OLIMPIADA ’80 Medalii de bronz pentru sportivii români la box și echipa de călărie în „Marele premiu de dresaj“ Peste 14 000 de spectatori au urmărit joi după-amiază din tribunele arenei „Olimpiski“ meciurile primei gale semifinale a turneului olimpic de box. Prezent la această fază superioară a turneului, pugilistul român Dumitru Cipere l-a întîlnit în semifinalele categoriei „cocoș“ pe Jose Bernardo Pinango (Venezuela).. Ca și în meciul cu campionul sovietic Kaciatrian, Cipere a făcut totul pentru a termina învingător. Dacă de data aceasta nu a mai reușit, s-a întîmplat din cauza deciziei eronate, neconforme cu cele petrecute în ring, a juriului, care i-a acordat victoria la puncte cu 3—2 boxerului Venezuelan. Cipere s-a dovedit superior adversarului său din punct de vedere tactic și tehnic, excelenta sa defensivă blocînd atacurile pugilistului venezuelean. La categoria 75 kg Valentin Silaghi a făcut un meci bun, curajos, apărîndu-și cu dîrzenie șansele, dar nu a putut trece de cunoscutul și valorosul campion cubanez Jose Gomez, care a obținut o victorie la puncte, cu 5—0. (Continuare la pag. a IV-a)