Inainte, octombrie 1980 (Anul 37, nr. 11050-11076)

1980-10-01 / nr. 11050

ANUL XXXVII NR 11050 MIERCURI 1 OCTOMBRIE 1980 4 PAGINI 30 BANI Ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marți, 30 septembrie, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat măsurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici și echilibrarea balanței de plăți. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor și întreprinderilor, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă, tuturor oamenilor muncii, să acorde o deosebită atenție realizării integrale a producției cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii și punerii în valoare de noi resurse de materii prime și materiale, valorificării superioare a materiei prime, în special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. In continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Apreciind rezultatele obținute pînă în prezent, s-au stabilit măsuri care să asigure urgentarea stringerii recoltei și însămînțărilor, a transportului operativ și depozitării în bune condiții a tuturor produselor agricole, printr-o mobilizare generală, folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forță de muncă de la sate. In scopul aplicării în cele mai bune condițiuni a măsurilor și hotărîrilor adoptate de cel de-al II-lea Congres al consiliilor populare, a indicațiilor secretarului general al partidului privind perfecționarea în continuare a activității consiliilor populare și aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitorești și autogestiunii financiare, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca proiectele de legi asupra cărora Congresul consiliilor populare și-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure lărgirea în continuare a cadrului democratic al societății noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetățenilor, fără deosebire de naționalitate, la înfăptuirea politicii partidului și statului, consacrată dezvoltării multilaterale a patriei, la întărirea în toate sferele vieții sociale a legalității, eticii și echității socialiste. In conformitate cu hotărîrea Comitetului Politic Executiv, după dezbaterea publică, proiectele de legi urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naționale. Comitetul Politic Executiv a stabilit convocarea Plenarei C.C. al P.C.N. pentru data de 15 octombrie a.c. (Continuare In pag. a IV-a) JURNAL DE CAMPANIE In fermele legumicole ale C.A.P. Rast și Băilești Aveți conștiința împăcată față de producțiile pe care le obțineți, tovarăși specialiști? Față de graficele de livrare către Complexul pentru valorificarea legumelor fructelor de la Băilești, Coosiperativa agricolă din Rast înregistra, cu cîteva zile în urmă, o restanță de peste 1000 tone de legume. In legătură cu situația respectivă am căutat să cunoaștem punctul de vedere al unuia dintre factorii direct responsabili pentru această stare de lucruri. Este vorba de inginerul Vasile Cristian, șeful fermei legumicole. — Vă satisfac rezultatele obținute în ferma pe care o conduceți, tovarășe inginer ? — Ar însemna să nu am simțul realități dacă aș răspa..d» «rfi oiffativ. Cum pot fi mulțumit cind alți colegi ee-ai mei obțin, în aceleași condiții de sol și climă, rezultate mult mai bune ? — Atunci, ce se întîmplă la dv. ? Nu vă sprijină conducerea cooperativei ? întîmpinați greutăți în materializarea unor inițiative personale menite să conducă la creșterea producției de legume ? — Anumite discuții contradictorii privind locul de amplasare a unor culturi mai au loc, dar acestea sunt problemele noastre și ele au drept scop creșterea producțiilor de legume, livrarea lor la timp către beneficiar. Aceasta nu înseamnă că tovarășul Nicu Pădureanu, președintele cooperativei noastre, nu ne acordă sprijinul necesar. Dimpotrivă: — Dacă pămînt bun aveți, sprijin primiți, atunci de ce rezultatele nu sînt pe măsura așteptărilor ? ...La această întrebare, inginerul Vasile Cristian a evitat să răspundă imediat, apoi ne-a spus că din cele circa 600 de tone de legume livrate C.P.V.I.L.F., în jur de 400 de tone sunt tomate. Romulus CINCA (Continuare în pag. a 111-a) V Avansați la semănatul orzului In întreprinderile agricole de stat din județ s-a reușit, într-un timp relativ scurt, să se însămînțeze peste 7 000 ha cu orz. Cele mai mari suprafețe au fost însămînțate la I.A.S. Segar cea — 1350 ha, I.A.S. Leu — 850 ha, I.A.S. Măceșu de Jos — 550 ha, I.A.S. Brabova — 500 ha și I.A.S. Goești — 450 ha. C. DASCALU coresp. Ceremonia plecării președintelui Republicii Zimbabwe, Canaan Sodiido Banana Marți, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în țara noastră, la Invitația președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, pe tovarășul Canaan Sodindo Banana, președintele Republicii Zimbabwe, și tovarășa Janet Banana. Vizita în țara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au avut loc între președinții Nicolae Ceaușescu și Canaan Sodindo Banana, înțelegerile convenite cu acest priej reprezintă un memert de seamă în cronica relațiilor de prietenie și solidaritate militantă statornicite între popoarele român și Zimbabwe, deschizînd noi orizonturi colaborării pe multiple planuri dintre țările noastre, în folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului și neocolonialismului, a politicii imperialiste de dominație și dictat, pentru pace, destindere, independență națională și progres în întreaga lume. Ceremonia plecării înalților oaspeți a ^v”* De la 1 ! Majorarea retribuției personalului muncitor din construcții-montaj Ilustrare elocventă a consecvenței cu care sînt înfăptuite prevederile Programului de creștere a nivelului de trai, aplicarea celei de-a doua etape a majorării retribuțiilor în actualul cincinal cuprinde, începînd de la 1 octombrie a.c., o nouă categorie de personal: oamenii muncii care lucrează în construcții-montaj. Ei beneficiază de o majorare a retribuției în medie cu 14,4 la sută, ceea ce înseamnă că, în decurs de trei ani, veniturile celor ce traduc în fapte programul de investiții a crescut cu circa 35,8 la sută, medie superioară celei realizate pe ansamblul economiei. La Trustul de construcții Dolj, in etapa a VI-a de retribuție majorată beneficiază peste 6 800 de oameni ai muncii, iar la Trustul de construcții industriale Craiova peste 10 000, din care pe teritoriul județului nostru circa 4 000. La aceștia se adaugă colectivele de muncă Elena ȚUICU (Continuare în pag. a III-a) Onorarea exemplară a sarcinilor prevăzute pentru export — obiectiv primordial La Cabinetul județean pentru activitatea ideologică și politico-educativă a avut loc o fructuoasă dezbatere pe tema „Documentele Congresului al XII-lea al P.C.R. cu privire la participarea României la diviziunea internațională a muncii, la circuitul economic mondial. Rolul organizațiilor de partid și al conducerilor colective din unitățile economice ale județului Dolj în realizarea eficientă și calitativă a producției de export“. Pe marginea referatului prezentat de tovarășul Vasile Toader, vicepreședinte al Consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale, au luat cuvîntul tovarășii : Ion Koșnculescu, Hamzescu, Mihai și Ionel Oncioiu, Ion Vasilescu, Nicolae Mîrșan, Roza Tambăr și prof. Moisuc, univ. dr. Constantin de la Academia „Ștefan Gheorghiu“. Deschizînd lucrările dezbaterii, tovarășa Elisabeta Trăistaru, secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., a înfățișat pe larg politica partidului și statului nostru, contribuția remarcabilă a tovarășului Nicolae Ceaușescu la elaborarea și înfăptuirea practică a acesteia. După ce a arătat că participarea României la schimburile internaționale, la cooperarea în domeniul producției, al științei și tehnologiei constituie o necesitate obiectivă, vorbitoarea a subliniat inițiativele și acțiunile practice întreprinse de țara noastră în relațiile sale internaționale. La baza acestor relații stau principiile deplinei egalități în drepturi, independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc, prieteniei și colaborării între toate națiunile. In acest context, este de relevat concepția P.C.R. privind făurirea unei noi ordini economice internaționale, orientările și căile pentru lichidarea subdezvoltării, eliminarea barierelor discriminatorii, instituirea unui nou sistem valutar. O extensie tot mai mare trebuie să capete cooperarea economică și tehnico-științifică dintre state pentru asigurarea necesarului de materii prime al economiei, dezvoltarea construcției de mașini, în condiții reciproc avantajoase, înfăptuirea unui asemenea țel însuflețitor este cu atît mai necesară cu cît menținerea subdezvoltării afectează evoluția economică generală, creează mari dezechilibre, agravează criza mondială. Acesta este, dealtfel, și mobilul principal care unește popoarele, forțele democratice și antiimperialiste în lupta lor revoluționară pentru eliminarea decalajelor economice, tehnice și științifice. In acest sens, România își dezvoltă continuu relațiile economice și spiritul de solidaritate cu țările socialiste, cu cele în curs de dezvoltare, la baza Ion CiliCHETE (Continuare în pag. a III-a) Dezbatere organizată la Cabinetul județean pentru activitatea ideologică și politico-educativă Ziua marii Așadar, azi 1 octombrie, „Centralul“ craiovean, arhiplin, va fi gazda uneia dintre cele mai mari partide europene din primul tur al Cupei campionilor. La ora 14, cele două campioane — „U“ Craiova și Inter Milano vor saluta publicul în „explozie* prezent în tribune și în fața micului ecran și se vor arunca în lupta (sperăm să fie o angajare deplin sportivă) pentru calificarea în manșa a doua a marii întreceri. Evenimentul este unic pentru Craiova și, sperăm ca el să rămînă o amintire foarte plăcută în inimile și sufletele zecilor de mii de suporteri ai Universității care are azi, mai mult ca oricînd, în frumoasa ei istorie, nevoie de încurajare, de susținere pe tot parcursul încleștării cu această formație italiană deosebit de tenace și experimentată. Craiova are echipă mare, așa cum o știm cu toții și așa după cum au declarat Mazzola — celebrul jucător de pe vremuri al echipei Internazionale, ca și antrenorul principal italian Borsellini. Optimismul și încrederea in victorie a formației antrenată de Ion Oblemenco și Constantin Oțet, dorința arzătoare de revanșă și afirmare în arena internațională sunt elemente definitorii care domină întreaga echipă locală, gata să joace aici, la noi, acasă, meciul carierei sale. După neașteptata înfrîngere a lui Inter de către Como cu numai patru zile în urmă starea morală a formației peninsulare nu este prea bună, ceea ce pentru craioveni contează. Va ciștiga Universitatea Craiova această partidă cu un scor care s-o plaseze în turul doi al Cupei Campionilor Europeni? Iată întrebarea care stăruie acum: STRIȚA (Continuare în pag. a II-a) --------------------------------------------------------------------FOTBAL -confruntări „U“Craiova — Internazionale Milano OBLEMENCO: „Sîntem optimiști, deși e mai dificil să ataci, decît să te aperi" FRANZOU: „Fie ca echipa care se va califica să joace finala Cupei Campionilor Europeni" In cursul dimineții de seri, în sala senatului Universității din Craiova s-a desfășurat conferința de presă în cadrul căreia reprezentanți ai conducerilor clu Dan LUPESCU (Continuare în pag. a II-a) *