Inainte, ianuarie 1981 (Anul 38, nr. 11129-11153)

1981-01-03 / nr. 11129

Í SF3STW*! ¥ * \ » Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au intilnit cu tovarășul Santiago Carrillo cu tovarășul Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania care, împreună cu soția, tovarășa Carmen Carrillo, se află într-o vizită de prietenie în țara noastră, întîlnirea s-a într-o atmosferă desfășurat de caldă prietenie ce caracterizează relațiile tradiționale dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist din Spania, dintre conducerile celor două partide comuniste. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au reținut, în continuare, pe oaspeți la dejun. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, și tovarășa Elena Ceaușescu, s-au intilnit, vineri, 2 ianuarie, la Predeal, MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 și, totodată, cincinalul 1976—1980 cu noi și remarcabile realizări în toate domeniile de activitate. In cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, in Marea Adunare Națională, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste s-a făcut bilanțul realizărilor noastre pe acest an și pe întregul cincinal. Și în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depășire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social și venitul național, s-a ridicat nivelul de trai material și spiritual al celor ce muncesc. de la un legitim sentiment mândric și satisfacție constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important in dezvoltarea economico-socială a patriei, in edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forța și superioritatea orinduirii noastre noi, hotărirea întregului popor, mai unit ca , oricînd, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea partidului, de a-și făuri o viață liberă și demnă, viitorul socialist și comunist. Pentru mărețele înfăptuiri obținute în cursul acestui an și al întregului cincinal in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii fără deosebire de naționalitate, organelor și organizațiilor de partid, oranizațiilor de masă și obștești, întregului nostru popor cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. Vom intra, peste cîteva minute, în noul an — 1981 — primul an al celui de-al șaptelea cincinal care asigură transpunerea în viață a istoricelor hotărâri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi și deosebit de importante etape in realizarea Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în rum inait a forțelor de producție ale țării și, totodată, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producției și muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluției tehnico-științifice, creșterea susținută a productivității muncii — izvorul principal al sporirii bogăției noastre naționale —, aplicarea riguroasă a noului mecanism economico-financiar, creșterea puternică a eficienței întregii activități economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluție în agricultură, valorificind mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigura producții agricole sporite care să satisfacă in condiții tot mai bune cerințele de consum ale întregii populații. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii și creației științifice, al învățămintului, culturii și artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluționară a maselor, de formare a omului nou cu o conștiință înaintată. Să perfecționăm formele și metodele colective de organizare și conducere a producției, să întărim democrația muncitorească, autoconducerea și autogestiunea, punind tot mai larg în valoare marile posibilități de progres pe care le oferă orînduirea noastră socialistă — o rinduire a libertății și demnității umane, a muncii pentru propria bunăstare și fericire, pentru progresul general al patriei. Depinde de noi, toți, ca viața fiecăruia să fie mereu mai bună, ca gradul de civilizație a poporului să fie tot mai înalt. Desigur, mai sunt de lichidat lipsuri, de depășit unele dificultăți, dar poporul nostru n-a dat niciodată înapoi în fața greutăților. El a luptat și a reușit întotdeauna să înlăture obstacolele ce i-au stat in cale, să-și apere libertatea și demnitatea, să-și asigure independența și progresul. Cil atit mai mult (Continuare in a IV-a) La „vatra focului nestins“ ...E ora cinci milioane de oameni ascultă la radio sau la televizor vocea atât de cunoscută și dragă a Președintelui Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. La cumpăna dintre ani, cind bucuria atinge cote înalte, fiecare dintre noi anticipează cu încredere și optimism ceea ce își propune să realizeze în anul care începe. Și anticipează cu siguranța pe care ne-o insuflă marele ctitor de neam și de țară, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, prin Mesajul de Anul Nou. Cu asemenea gînduri ne îndreptăm spre locurile unde munca nu a încetat nici un moment — acele locuri denumite metaforic „cu foc continuu“. Marea cetate a chimiei românești — Combinatul chimic Craiova — își trăiește viața la înalte cote. Tulburătoarea clipă a trecerii de la un an la altul îi găsește pe chimiști la datorie, în haine de lucru. Prima secundă din 1981 înseamnă aici și primele granule de îngrășăminte chimice. Aparent, trecerea în noul an se face pe neobservate. Oamenii sunt însă sub putere Mârgărit OLTEANU (Continuarea pag. a 111 -a) REVELION 1981 Am trăit, iată, bucuria trecerii intr-un nou an, a înlocuirii linei luminoase file de calendar cu o alta și mai strălucitoare, pe care se află înscris 1981. Conform unei frumoase tradiții, în săli împodobite sărbătorește, în decoruri de feerie, cu brazi simbolizînd tinerețea veșnică, cu lampadare iradiind lumini policrome și, nu în cele din urmă, în fața unor mese îmbelșugate de roadele muncii sporite, mese de pe care n-au lipsit paharele cu rubiniu și cupele cu șampanie — sărbătoarea revelionului a oferit oamenilor muncii un minunat prilej de a petrece clipe de neuitat, alături de colegii de muncă, împreună cu familiile, prietenii și toți cei dragi. In astfel de clipe, așezate sub semnul antrenului, al bunei dispoziții, momentele de colocviu interior și bilanț s-au împletit armonios cu cele de îndrăzneață prospectare a viitoarelor înfăptuiri în acest nou an 1981, primul al cincinalului prefigurat de Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român. Echipa de reporteri a ziarului nostru s-a aflat în cîteva dintre punctele „fierbinți“ ale revelionului, surprinzînd secvențe semnificative asupra acestei nopți de la cumpăna anilor. La ceasul brazilor împodobiți, întreprinderea „Electroputere“ Craiova, marea citadelă industriei electrotehnice românești, reprezintă in modul cel mai elocvent împletirea bucuriei sărbătorii cu satisfacția roadelor muncii obținute de-a lungul a 31 de ani de activitate, așa cum sunau și versurile plugușorului închinat constructorilor de aparataj electrotehnic, de transformatoare, locomotive diesel-electrice și electrice, în spațioasa cantină restaurant, feeric împodobită, aproape 400 de constructori de mașini și aparataj electrotehnic, împreună cu familiile lor, s-au reunit pentru a cinsti noul an. Printre ei se aflau Nicolae Gugilă, tehnician la fabrica de locomotive, Vasile Vânuț, maistru, secretarul comitetului de partid de la fabrica de aparataj, Florea Dicu, unul dintre veteranii întreprinderii, Sandu Florea și Traian Ciobanu, de la transformatoare, Virgil Băbeanu și Vasile Scarlat, de la aparataj. Remarcăm de asemenea pe tovarășii ing. Gheorghe Ionică, Ion Lipcanu și Marin Vlad, reprezentanții secției turnătorie, secția care de-a lungul cincinalului 1976—1980 a ciștigat an de an titlul de fruntașă pe întreprindere. In atmosfera de entuziasm si veselie, la primele ore ale noului an, in mijlocul constructorilor craioveni de mașini a sosit tovarășul Miu Dobrescu, Comitetului prim-secretar al județean Dolj al P.C.H., împreună cu alți membri ai biroului Comitetului județean de partid. Felicitîndu-i pentru succesele obținute, oaspetele le-a adresat totodată urări ca în anul acesta să obțină rezultate deosebite atît în ceea ce privește realizarea sarcinilor de pian, cit și pe linia modernizării producției. De-a dreptul impresionant e pasiunea și preocuparea celor ce s-au îngrijit de pregătirea revelionului ceferiștilor craioveni. Organizatorii și-au așteptat oaspeții într-o imensă, dar neașteptat de cochetă sală a liceului feroviar, în incinta căreia cu dărnicie și ales bun gust așezaseră foarte multe flori, ramuri de pini, un brad încărcat cu podoabe și becuri de toate culorile, medalioane cu Moș Gorilă nu nu știu cite ipostaze, balonașe (Continuare in pag. a II-a)-