Inainte, septembrie 1982 (Anul 39, nr. 11643-11668)

1982-09-01 / nr. 11643

■+JK * Proletárt din tooté tarile, unlti-vő! ainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR i ANUL XXXVIII NR 116431 MIERCURI 1 SEPTEMBRIE 1982 4 PAGINI 50 Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul Brașo Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, însoțit de tovarășa Elena Ceaușescu, de alți tovarăși din conducerea de partid și de stat a continuat, mari dimineața, vizita de lucru în municipiul Brașov. Populația orașului — români, maghiari, germani — a făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură. Ultima zi a vizitei de lucru în județul Brașov a fost consacrată unei ample analize a felului în care acționează întreprinderile constructoare de mașini din municipiu pentru modernizarea și diversificarea producției, introducerea unor tehnologii perfecționate. Această aprofundată analiză a început la întreprinderea de autocamioane. Numeroși oameni ai muncii de la această importantă unitate a industriei noastre constructoare de mașini au venit să salute cu bucurie și respect pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe tovarășa Elena Ceaușescu, pe ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului nostru. Noua vizită a secretarului general al partidului la întreprinderea de autocamionLa sfîrșitul trimestrului întîi din acest an, realizările colectivului întreprinderii de confecții Craiova se situau mult sub posibilitățile unității, restanțele înregistrate, atunci, la producția marfă depășind douăzeci de milioane lei. La baza „soldului negativ“ au stat, după cum se știe, desele întreruperi de energie electrică din primele luni, dar și unele deficiențe privind activitatea de aprovizionare, ponderea hotărîtoare avînd-o cele dintîi. „Colectivul nostru se confrunta cu o problemă deosebită în acea ne din Brașov a prilejuit o aprofundată discuție, la fața focului, cu conducerea unității, a centralei industriale pentru autovehicule de transport și a ministerului de resort, referitoare la preocupările acestui puternic colectiv muncitoresc pe linia ridicării pe o treaptă superioară a calității producției de autovehicule de transport. Conducătorul partidului și statului este informat, de către directorul general al întreprinderii, despre felul în care a acționat consiliul de conduct pentru trantică a indic secretarul dului cu os vizite de ficarea unor secționate cu: sporirea în calității motoarei (Continuare în Marea adunare populă din municipiul Braș de Vizita de lucru întreprinsă tovarășul Nicolae Ceaușescu pe meleagurile brașovene s-a încheiat, marți, printr-o impresionantă adunare populară, care a avut loc pe stadionul „Tractorul“ din Brașov. Zeci de mii de oameni ai muncii din orașul de la poalele Tîmpei și din localitățile învecinate — muncitori, tehnicieni și ingineri, țărani cooperatori, intelectuali, elevi, tineri și vîrstnici, români, maghiari, germani și de alte naționalități — au fost prezenți la această mare adunare populară. Pe stadion domnește o atmosferă sărbătorească, caracteristică intîlnirilor tovarășului Nicolae Ceaușescu cu oamenii muncii. La sosirea pe stadion, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați cu sentimente de adîncă bucurie de miile de oameni ai muncii brașoveni, care au ovaționat îndelung pentru partid și secretarul său general. S-a dat glas bucuriei tuturor locui tori doi-sec Argumente ale dinamicii bunelor rezultate Hărnicia, competența profesională, răspunderea în muncă perioadă , restanțele — ne-a spus, cu două zile în urmă, secretarul comitetului de partid, Eugenia Albu. Eforturile trebuiau orientate nu numai spre realizarea prevederilor lunare, ci și spre recuperarea rămînerilor în urmă, astfel încît planul anual să nu fie afectat. De aceea, sub conducerea organizațiilor de partid, s-a trecut la materializarea indicației date în acest sens de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la aplicarea unui vast program de măsuri tehnico-organizatorice și politice, astfel înclt fiecare om din întreprindere să participe, cu toată hotărîrea, la îndeplinirea obiectivului amintit“. — Care au fost direcțiile de acțiune ? Accente « Cum te laudă șarlatanul... Dacă ți-ai cumpărat o cravată nouă, șarlatanul îți iese in cale și te flatează : „Iți stă minunat, se asortează, ai gusturi domnule, știi să te distingi. Bravo. Mă bucur". Și după cinci minute ii spune unuia despre care crede că nu te agrează: „Ai văzut ce gusturi de doi lei are ? Parc-ar fi de la circ. N-are nici un șir". Dacă ești avansat in funcție, se grăbește să te întîmpine ! „In sfirșit! De cind așteptam eu bucuria asta. Tîrziu, Urziu, dar lasă că-i bine. Felicitări. Sărutări de mii ai soției și la mai mare". In fața altora, se lamentează : „Cum e posibilă una ca asta, altul mai bun decit Popescu nu se găsea pentru funcția asta ? Omul e o catastrofă i încă unul ca el și se duce instituția de ripă". Dacă participă la o discuție și aude că ești apreciat de șefi, se grăbește să precizeze. ..Popescu e un tip excepțional. O cunosc foarte nei că suntem amici. E modestia întruchipată, bea și cu birjarii, nu ține cont de ranguri. Și are o voce teribilă, cind bea citeva pahare cîntă ca la operă. După ce cîntă, joacă de unul singur „perinița" și pupă femeile de serviciu. Om modest, nu glumă!“ Dacă într-o împrejurare discută cu șeful tău direct, nu uită să facă, in trecere, citeva precizări: „Mă bucur că-l apreciați pe Popescu. Merită. E băiat capabil, săritor, glumeț. Păcat, insă, că nu vă răspunde și el cu aceeași monedă. Nu pricep de ce vă cam bîrfește, ci doar n-o să-i luați locul niciodată. Băiat bun, dar cu lipsuri, ce să-i faci". Dacă i se cere părerea despre tine, sare ca un resort: „Popescu ? E un om dintr-o bucată, priceput, talentat, săritor. Nu e în stare să jignească un copi. Da’ mi se pare că L. TALAZ (Continuare în pag. a II-a) \ t/ ! le, s-asur, inoac prior și în calității nirea norm cerea consi onerarea tractelonerii -taro nrge* i Transpor imaginea drumurilor de azi, cu circulație intensă de autovehicule în ambele sensuri, a devenit un fapt obișnuit. Din primele ore ale dimineții pînă seara tîrziu, iar uneori și noaptea, autoturisme, mașini de diferite capacități pentru transportul mărfurilor, tractoare cu remorci, autobuze străbat, în cîteva ore, distanțe pe care uitatele căruțe trase de cai le parcurgeau într-o zi. Dar, această mișcare continuă, care ni se pare acum atît de familiară, antrenează un permanent consum de combustibili. Se pune întrebarea : acest consum este justificat în toate cazurile ? Cu ajutorul miliției județene, care ne-a sprijinit pe parcursul anchetei noastre cu echipaje specializate ale serviciului de circulație, am con face că mascăzori de care trai manifestă economisirea benzinei. Tvestigației trasee a rezultat că acelor i autovehici justificată, piu șofeream, de 31-DJ-584, 2 a I.T.A predat m. magazine Jos, Măce IANO 1 ZÎtit S. ■rt---------