Inainte, noiembrie 1983 (Anul 40, nr. 12005-12030)

1983-11-01 / nr. 12005

ANUL XL NR 12 005 MARȚI 1 NOIEMBRIE 4 PAGINI 50 BANI De Ziua recoltei Piețele craiovene și imaginea tonică a acestei toamne , Piețele municipiului, numeroasele expoziții cu vinzare amenajate au etalat din nou 6 abundenți de legume, fructe și alte produse agroalimentare specifice sezonului, probînd hărnicia, pasiunea și priceperea lucrătorilor ogoarelor doljene. Ia „Craiovița Nouă", atenția cumpărătorilor a fost reținută, pe lângă standurile I.S.F., încărcate de legume și fructe, de o inspirată expoziție cu vinzare din diverse sortimente de pește. Și rețeaua Cooperației meșteșugărești a avut organizate cu gust rafinat, in Piața centrală, numeroase expoziții cu vinzare. Și Muzica și voia bună au întregit peisajul policrom al duminicii craiovene. Marcînd sărbătoarea celor care, cu brațele și cu mintea, plămădesc pîinea poporului, și de această dată Ziua recoltei s-a aflat sub semnul bucuriei fonice și a simbolizat un moment de confruntare a agricultorilor cu propriile disponibilități. Celebrată sub semnul Mesajului tovarășului Nicolae Ceaușescu adresat țărănimii cooperatiste, lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat, mecanizatorilor și specialiștilor, tuturor oamenilor muncii din agricultură, in care se proiectează, ca niște puternice fascicule, și se prefigurează însăși perspectiva luminoasă a satului și agriculturii noastre socialiste, această zi de referință prilejuit, duminică, abundență etalată în stanodurile zecilor, de expoziții cu vinzare amenajate cu gust rafinat, în care am revăzut întreaga gamă de produse agricole de sezon. Dimensiunile, măsurate în roade, ale piețelor au dovedit cit de harnici au fost oamenii pămînturilor doljene și cită speranță, plină de promisiuni, putem avea în anii care vin. Spunînd că am avut totuși, în ciuda vicisitudinilor, un an generos și că pîinea se va coace tot mai rumenă din griul cel nou, s-ar cuveni să înălțăm un adevărat imn faptelor de muncă și de conștiință ale MIRCEA CANTAR (Continuare In paga III-a) O zi de sfirșit de octombrie ca multe altele din această toam iă deosebit de faVorabilă lucrărilor agricole în cîmp. Odată cu revărsatul zorilor facem un scurt popas în sala din punctul „Doi grajduri“ ce se întinde pe 50 ha aici în mănoasa Luncă a Jiului. încă înainte de ora șase, mecanizatorii de pe un „A-1800-A“ și de pe cele cinci „Universal-650“ porniseră la executarea arăturilor actinei de toamnă. împreună cu v Aurel Pircălab, președintele cooperativei, urmărim respectarea indicilor tehnici de calitate ai arăturii. In primul rînd adîncimea este cea stabilită : 29—31 cm ; brazdele sunt bine răsturnate, încorporindu-se in sol toate resturile vegetale. De la inginerul Aurel aflăm că, în acest Pircălab an, cu toată seceta neobișnuit de persistentă, de pe o sală de aici, de la Mofîeni, s-au recoltat, in medie, în jur de 12 tone știuleți la ha. Dacă de pe întreaga suprafață producția obținută ar fi fost la jumătate față de cea realizată în sala amintită, media pe cooperativă s-ar fi înscris cu mult deasupra prevederilor planului. Dar, din păcate, îndeosebi pe suprafețele situate în pantă, spălate in substanțe nutritive, seceta a făcut ravagii, astfel incit la nivelul unității s-a ajuns în medie abia la 3221 kg știuleți la ha. Chiar în aceste condiții, cooperatorii, specialiștii, consiliul de conducere al cooperativei din Bucovăț au chibzuit cu grijă și răspundere și au stabilit să livreze cu prioritate la bazele de recepție cantitatea de porumb destinată fondului central al statului. Au fost, astfel, organizate formații de încărcători care, prin hărnicia de care au dat dovadă, au permis tuturor mijloacelor de transport să facă patru-cinci curse pe zi. Conducătorii auto Constantin Stroe, Ion R. Dimoiu, tractoriștii rutieriști Ion Ghiluș, Isus Iacob nu au cunoscut ce este odihna, determinînd ca, la ora de față, întreaga cantitate de porumb cu care C.A.P. Bucovâț contribuie la fondul central al statului să afle în baza de recepție. De De la Mofleni, aproape de orele prînzului, ne îndreptăm într-o altă tarla din perimetrul fermei condusă de ing. Agripina Marinaș. Formațiile de cooperatori eliberau ultimele hectare de coceni și alte resturi vegetale, creind front de lucru mecanizatorilor la executarea arăturilor. Aurel Pircălab, președintele cooperativei, face un mic calcul și A. IRIGIOIU (Continuare in pag. a III-a) . Sfîrsit de octombrie , la C.A.P. Bucovăț , Tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, au primit pe participanții de peste hotare la Simpozionul internațional Pugwash Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, prim viceprimministru al guvernului, președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, președintele Comitetului național „Oamenii de știință și pacea“, au primit, luni dupa-amiază, pe participanții de peste hotare la cel de-al 41-lea Simpozion internațional Pugwash. In cadrul întilnirii a luat cuvîntul dr. Dorothy Hodkin, Anglia, laureat al premiului Nobel, președintele Organizației Pugwash, Martin Kaplan, Elveția, directorul general al Pugwash, Anghel Balevski, președintele Academiei Bulgare de științe, Alexandr Milosevic, membru al Academiei R.S.F. Iugoslavia, Ivanoy Malecki, membru al Prezidiului Academiei Polone de științe și Knut Ipsen, R.F. Germania, rectorul Universității Bochum. In încheierea întilnirii a luat cuvântul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvântarea șefului statului român a fost urmărită cu profund interes și subliniată cu aplauze, Nouă confirmare a politicii partidului rostru de ridicare a nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Incepînd de astăzi oamenii muncii din industriile construcțiilor de mașini, mașini-unelte, electrotehnică și electronică beneficiază de majorarea retribuțiilor Incepînd de astăzi, conform Decretului Consiliului de Stat nr. 325/1983, noi categorii de oameni ai muncii din industrie beneficiază de majorarea retribuțiilor, expresie elocventă a prețuirii de care se bucură aceste detașamente muncitorești din partea conducerii partidului și statului nostru, a tovarășului Nicolae Ceaușescu. Puternic dezvoltate după cel de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român, multe dintre ele chiar înființate în această perioadă de înflorire fără precedent a patriei, întreprinderile din cadrul industriei construcțiilor de mașini și industriei de mașini-unelte, electronică și electrotehnică au adus o contribuție importantă la modernizarea întregii economii, la creșterea eficienței acesteia. Iată de ce s-a acordat un joc de frunte acestor ramuri industriale in eșalonarea datei de trecere la majorarea retribuțiilor. Printre constructorii de mașini, utilaje, instalații și echipamente electrotehnice se numără și colectivele de oameni ai muncii de la întreprinderile doljene „Electroputere“, de tractoare și mașini agricole, de utilaj greu și de avioane Craiova, mecanică și de celule electrice prefabricate Băilești, de transformatoare și motoare electrice Filiași, a căror activitate se regăsește în opera de edificare a economiei românești. Produsele realizate constructori de acești harnici de utilaje și echipamente de Înalt nivel tehnic funcționează cu bune rezultate în sistemul energetic național, pe magistralele feroviare, pe ogoare, în mari unități industriale ale patriei sau în dotarea unor (Continuare in pag. a III-a) Duminică, municipiul Craiova a cunoscut, încă de la primele ore ale dimineții, atmosfera specifică evenimentelor sportive de excepție, mii de tineri, pionieri și uteciști, elevi și studenți participînd cu înflăcărare și însuflețire, sub semnul arazătoarei năzuințe a păcii și dezarmării, a pregătirii tineretului pentru viață și pentru muncă, la festivitatea de deschidere a noului an sportiv școlar, universitar și de pregătire pentru apărarea patriei, moment ce coincide cu debutul în ediția de competiții iarnă a popularei de masă „Daciada“. Desfășurat în excelenta organizare a comitetelor județean și municipal ale U.T.C., în colaborare cu Consiliul județean de educație fizică și sport, momentul festiv de deschidere a avut ca punct de start piața Teatrului Național din Craiova, de unde coloanele sportivilor și ale detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei din școlile craiovene s-au îndreptat, în pas de marș, purtînd drapele ale patriei și partidului, ale organizației revoluționare de tineret și ale Daciadei, pe un traseu prestabilit, către stadionul „Central“. Momentul sosirii pe stadion a constituit și începutul festivităților, prin fața tribunei oficiale, unde au luat loc reprezentanți ai Comitetului municipal Craiova al P.C.R., ai organelor județean și municipal ale U.T.C., C.J.E.F.S., Inspectoratului școlar și Consiliului municipal al organizației pionierilor, defilînd coloane de tineri sportivi din școlile craiovene, purtînd și agînd, cu emoție și mîndrie, mii de stegulețe și eșarfe tricolore. Coloanele tinerilor s-au rinduit apoi, pe gazonul stadionului, în grupuri compacte, distribuite pe școli. După primirea raportului, a luat cuvîntul tovarășul Florea Voinea, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al U.T.C., care, evidențiind rezultatele foarte bune obținute de municipiul Craiova și de județul GEORGE POPESCU (Continuare tn pag. a Il-a) Duminică, în municipiul Craiova, a avut loc Deschiderea anului sportiv școlar, universitar și de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei *