Inainte, noiembrie 1984 (Anul 41, nr. 12316-12341)

1984-11-01 / nr. 12316

ANUL XLI NR 12 316 JOI 1 NOIEMBRIE 1984 4 PAGINI 59 BANI Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu pe șantierul Gurbănești din cadrul complexului de lucrări hidrotehnice Mostiștea, din județul Călărași Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a efectuat, miercuri dimineața, o vizită de lucru pe șantierul Gurbănești din cadrul complexului de lucrări hidrotehnice Mostiștea, din județul Călărași, tea După ce a survolat parcentrală a Cîmpiei Mostiștei, elicopterul prezidențial a aterizat la zona barajului Gurbănești. La acest punct de lucru de pe salba lacurilor ce se întind de la Dunăre pînă la rîul Ialomița, au fost aduse sisteme de mașini folosite la lucrările de îmbunătățiri funciare și de gospodăria apelor. Muncitorii de pe acest șantier de lucrări hidrotehnice, ca și numeroși țărani cooperatori, mecanizatori din comuna Gurbănești au întîmpinat pe conducătorul partidului și statului nostru cu cele mai calde sentimente de stimă dragoste, i-au exprimat disirect recunoștința pentru activitatea sa neobosită pusă în slujba creșterii continue a forței economice a patriei noastre și, pe această cale, a bunăstării întregului popor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost salutat cu deosebit respect, în numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor județului, de Dumitru Bejan, prim-secretar al Comitetului județean. Călărași al P.C.R. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a examinat modul în care sunt transpuse în practică măsurile și orientările stabilite, cu un an în urmă, pentru realizarea de mașini și utilaje de înalt randament necesare importantelor lucrări prevăzute in Programul național de irigații, desecări și combatere a eroziunii solului. Secretarul general al partidului a examinat cu multă atenție fiecare utilaj, executat de întreprinderi de specialitate din țară, a cerut explicații asupra caracteristicilor tehnice, randamentului și consumului de carburanți, a condițiilor de teren în care pot fi utilizate. A reținut în mod deosebit atenția instalația complexă de excavat cu rotor cu cupe, realizată la întreprinderea Mecanică Timișoara, după concepția originală a specialiștilor români. Noul agregat este folosit pentru săparea canalelor cu deschideri și adîncimi mari — pină la 12 m lățime și 9 m adîncime la o singură trecere — putînd să excaveze 400 mc pămînt pe oră. Pămîntul excavat poate fi îndepărtat cu ajutorul benzilor transportoare. De asemenea, a fost examinat modul de funcționare și randamentul draglinei, fabricată la uzinele „Progresul“ din Brăila. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a apreciat eforturile depuse de proiectanți, specialiști și constructori pentru a realiza mașini și utilaje de înalt nivel tehnic și eficiență economică, corespunzătoare lucrărilor de hidroameliorații și de gospodărire a apelor. Secretarul general partidului a indicat specialiștilor să urmărească cu toată atenția modul de comportare a noilor mașini și instalații și să acționeze operativ pentru îmbunătățirea calității întregii game de utilaje, în mod deosebit a acelor care, în timpul exploatării, dovedesc o fiabilitate sub nivelul prevăzut. De asemenea, a indicat să intre în producție de serie mașinile și utilajele prezentate in faza de prototip. Conducătorul partidului și statului nostru a examinat apoi stadiul lucrărilor de acumulări de pe rîul Mostiștea, obiectiv care, în final, va asigura apa pentru irigarea unor mari suprafețe agricole. Regularizarea cursului rîului Mostiștea și folosirea apelor lui, împreună cu ale salbei de lacuri din această zonă, pentru irigarea unor întinse suprafețe agricole asigură obținerea unor recolte sigure și stabile, în orice condiții climatice. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se intensifice ritmul lucrărilor pe acest șantier, iar pentru ridicarea eficienței investițiilor să se pună un accent deosebit pe adâncirea văilor și lacurilor pentru a se crea condiții acumulării unor cantități cât mai mari de apă cu investiții cât mai reduse și a se evita folosirea pentru lucrări de hidroameliorații a unor terenuri cultivabile. Prin întreaga sa desfășurare, noua vizită de lucru a pus puternic în lumină preocuparea permanentă a secretarului general al partidului pentru crearea unei puternice sisteme de mașini și utilaje care să asigure înfăptuirea în cele mai bune condiții a amplului program de irigații, desecări și combaterea eroziunii solului, menit să contribuie la dezvoltarea și modernizarea continuă agriculturii românești, ramură de bază a economiei noastre naționale. Plenara extraordinară a Comitetului județean Dolj al P.C.R. Ieri, la Craiova a avut loc plenara extraordinară a Comitetului județean Dolj al P.C.R., pe a cărei ordine de zi a fost înscris un singur punct : măsuri organizatorice. ** In deschiderea plenarei, tovarășul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretar al Comitetului Central al partidului, precizat că, în această perioadă premergătoare conferințelor de dări de seamă și alegeri ale organizațiilor județene de partid și celui de-al Xlll-lea Congres, conducerea partidului desfășoară o vastă muncă organizatorică pentru selecționarea și repartizarea cadrelor. Analizând componența organelor județene de partid, Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a ajuns la concluzia că la Dolj se impun unele măsuri organizatorice: în continuare, tovarășul Gheorghe Stoica, prim-secretar al Comitetului județean de partid, a supus aprobării plenarei o serie de propuneri. Plenara a aprobat în unanimitate eliberarea din funcția de secretar al Comitetului județean de partid, din biroul și din comitetul județean de partid a tovarășului Gheorghe Radu, care urmează să primească alte însărcinări. A fost aprobată, apoi, cooptarea în Comitetul județean de partid, alegerea ca membru al biroului și ca secretar cu probleme organizatorice al Comitetului județean de partid a tovarășului Florian Ionescu, care a îndeplinit în ultima vreme funcția de prim-secretar al Comitetului de partid al sectorului 3 al Capitalei. Plenara a aprobat, in continuare, eliberarea tovarășei Elisabeta Trăistaru din funcția de secretar cu probleme de propagandă al Comitetului județean de partid. S-a aprobat, totodată, ca tovarășa Victoria Bistriceanu să îndeplinească funcția de secretar cu probleme de propagandă al Comitetului județean de partid. A fost aprobată, în cadrul plenarei, alegerea ca secretar cu probleme sociale al Comitetului județean de partid, a tovarășei Cristina Popescu, membră a biroului Comitetului județean de partid. Plenara a aprobat, apoi, eliberarea tovarășului Gheorghe Găvruș din funcția de membru al biroului și din Comitetul județean de partid. In unanimitate s-a aprobat cooptarea în Comitetul județean de partid și alegerea în biroul acestuia a tovarășului Ion Știucă (pînă în prezent instructor al Comitetului Central al P.C.R) care urmează să îndeplinească funcția de prim-vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean. Iuiind cuvîntul în încheierea lucrărilor plenarei, tovarășul Emil Bobu și-a exprimat convingerea că toate aceste măsuri organizatorice vor contribui la îmbunătățirea activității de partid și economico-sociale din județul nostru. Vorbitorul a recomandat totodată organelor și organizațiilor de partid să-și intensifice munca politicoorganizatorică astfel încit oamenii muncii din Dolj să întîmpine Conferința județeană de partid și Congresul al XIII-lea al P.C.R. cu rezultate tot mai bune în toate domeniile de activitate. marelui Forum al comuniștilor români Obiectiv central al întrecerii colectivelor muncitorești din industrie. Realizarea planului la producția fizică Angrenați In vasta întrecere socialistă dedicată întîmpinării cu realizări cît mai importante a marelui Forum al comuniștilor, oamenii muncii din numeroase întreprinderi industriale ale județului au obținut și în cursul lunii octombrie rezultate meritorii la indicatorul principal — producția fizică. ÎN CITADELA CHIMIȘTILOR CRAIOVENI — Combinatul chimic, luna care s-a încheiat a marcat utilizarea cu mai mare continuitate a instalațiilor, reducerea opririlor accidentale, altor factori de stagnare, intensificarea eforturilor la fiecare loc de muncă, astfel că planul a fost realizat și depășit cu 13 t la butanoli și 700 t la total îngrășăminte chimice cu sută la sută substanță activă. La îngrășămintele de azot sporul la zi este de 3 15 t, iar la cele cu fosfa de 300 t. „FABRICANȚII DE CASE DE LA I.P.B. au realizat ș depășit planul pe octombrie la zi, ridicind la 6 097 t depășirea, cumulată, la producția de prefabricate din beton armat. Planul a fost realizat și depășit la panour mari din beton armat și tuburi de presiune din beton armat precomprimat, sporit de la începutul anului cele două sortimente filat de 2 571 mc și, respectiv 5,240 km tuburi cu secțiune de 600 mm. Colectivul Intreprinderii de prefabricat din beton înregistrează, d asemenea, sporuri de 438 mc beton celular autoclavizat și 9 550 mc b.c.a. armat pe perioada care a trecu din acest an. Cu o lună înainte de termen Colectivul de muncă al I.P.P.S. Craiova se situează de mai multă vreme în rindul unităților economice fruntașe din județul nostru. Amplificîndu-și eforturile în întrecerea socialistă, muncitorii, inginerii și tehnicienii de aici raportează că în cinstea apropiatului Forum al comuniștilor români au îndeplinit cu o lună mai devreme planul producției marfă, realizînd peste prevederile planificate produse în valoare de 8,3 milioane lei. Tot cu o lună înainte de termen, harnicul colectiv de aici, a îndeplinit planul, pe perioada respectivă, și la Indicatorul livrări la fondul pieței, cu o depășire de 1, milioane lei. Ca urmare a rezultatele economice bune planului beneficii pe întregul an fost deja realizat, iar în perioada rămasă pînă la finei lui 1984 se vor mai înregistra suplimentar 4 milioane lei. O contribuție substanțială la înfăptuirea acestor lăudabile succese au a din colectivele de muncă d la atelierele aparataj electric, confecții metalice, formațiile da șamotori și a executat repere din mai plastice, conduse de Floricel Dima, Pantelic Radovic Oro» Gherasie si Mari Cîrstea. Piața orașului Calafat, sub semnul preocupării pentru buna aprovizionare a populației Vineri, la primele ore ale dimineții ne aflam în piața orașului de la Dunăre, printre cei sosiți aici pentru cumpărături. Chiar la intrare întîlnim un cetățean care transporta într-un cărucior cîțiva saci cu cartofi. „Cum e piața, îl întreb. „Păi nu se vede ? Bună. Am aici 99 kg de cartofi. Ieri am luat 100 kg de varză". Cumpărătorul Constantin Pisaru”, pensionar, are o familie compusă din șapte persoane și e mulțumit de felul cum piața orașului îi asigură posibilitatea aprovizionării. Cartofii, care fac parte dintre produsele căutate In această perioadă mai mult ca de obicei, se găsesc la majoritatea magazinelor specializate pentru legume și fructe. La fel și varza. In timp ce discutam cu gestionarul Toma Popa, de la o unitate Agrocoop, a venit o mașină cu 1 200 kg de varză de la C.A.P. Ciupercenii Noi și s-a trecut imediat la descărcarea mărfii. Același produs putea fi întâlnit și pe mesele rezervate producătorilor particulari. Marin Iordache, din Piscu Nou, adusese spre vînzare 100 kg. Despre preocupările pentru aprovizionarea pieței din Calafat ne oferă o imagine concludentă atît diversitatea mărfurilor din magazine cît și cantitățile vîndute. La unitatea Agrocoop, unde este gestionară Constantina Enea, se puteau cumpăra, în dimineața amintită, mere, cartofi, țelină, gogonele. „Acum e sezonul merelor și al cartofilor — ne spune vinzătoarea. Săptămina aceasta, în numai două zile, am vîndut numai eu 8 000 kg cartofi. Interesul nostru este să vindem. Și avem ce". Despre activitatea unităților Agrocoop din piață am discutat cu tovarășul Constantin Catană, director al Agrocoop Calafat, care impulsiona activitatea la primele ore ale dimineții, intrucl gestionarii urmau să participe și ei la strînsul roadelor bogate ale acestei toamne. „Unitățile noastre au avut și vor avea în continuare din plin cartofi, varză, ardeioase, struguri și mere. Numai In această săptămdnă am vîndut 50 CAMIL OLTEA (Continuare In pags it-a) I.T.M.A. Craiova. Lăcătușii montatori Gheorghe Nichifor și Iănica Ghiță efectuează reglajele motorului după montarea pe tractorul A 1800 A. Foto : S. Dan In pag. a 111-a . De la Congresul al XI-lea la Congresul al XIII-lea al P.C.R. — lumina CTITORULUI pt frontispiciul mărețelor noastre înfăptuiri. Venituri sporite, o nouă calitate a vieții — pe temeiul muncii tot mai spornice, al susținutei dezvoltări economice.