Inainte, ianuarie 1985 (Anul 42, nr. 12368-12392)

1985-01-03 / nr. 12368

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLI NR 12 368 JOI 3 IANUARIE 1985 4 PAGINI 50 BANI Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prietini. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. In anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluționare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIII-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a țării în cel de-al 8-lea cincinal și, in perspectivă, pînă în anul 2001, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creștere de circa 1 la sută, iar în agricultură s-a obținut cea mai mare producție de cereale din istoria țării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat in folosință Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obținut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii. Pe baza creșterii avuției naționale și a venitului național s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuției reale și a pensiilor , au sporit, in continuare, veniturile țărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forța economiei noastre naționale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăți și de a asigura — acționînd unit, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării și civilizației. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și al guvernului, precum și al meu personal, adresei acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi și tot mai mari victorii în activitatea viitoare. " Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României Socialiste. Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurînd astfel realizarea în bune condițiuni a întregului plan cincinal, 1981—1985, și ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanță deosebită lărgirii bazei energetice și de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic și al calității producției, creșterea productivității muncii, reducerea consumurilor materiale și energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii și autogestiunii muncitorești, sporirea mai puternică a eficienței întregii activități. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare și modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluții agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viață și de gîndire a țărănimii. Se va acționa cu toată hotărîrea în vederea îndeplinirii planului în domeniul investițiilor, precum și în celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii — factori de cea mai mare importanță pentru desfășurarea cu succes a întregii opere de construcție socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoștințe al oamenilor min (Continuare io pag. a IV-ai Ml R EVELION 1985 Am încheiat Încă un an, 1984, pe care l-am înscris cu litere de aur în multimilenare, dar și noua istorie a patriei, Republica Socialistă România ! Avîndu-l în frunte pe marele strateg al revoluției, climadul înțelept și temerar al destinelor țării, ctitorul României moderne, tovarășul Nicolae Ceaușescu, am urcat, încă o treaptă spre viitorul nostru de aur — comunismul. Am izbutit, iată, prin realitățile incontestabile ale faptelor noastre de muncă, prin înaltele virtuți creatoare ce ne caracterizează ca popor și ca națiune, să facem din anul celei de-a 40-a aniversări a revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, anul istoricului Congres al XIII-lea al partidului, un spațiu al marilor Împliniri fără precedent în istoria țării. Anul Nou, 1985 1 O vârstă nouă țării și lumii, întregii planete încrezători în propriile forțe, aidoma tuturor fiilor României, doljenii au sărbătorit, în modul lor specific, inconfundabil, rodnica trecere a timpului, prezenți fiind, atît în căldura căminului cit și în ambianța petrecerii colective, precum și în „vetrele focului continuu“, unde plămădirea de fapte, a izbînzilor viitoare îți impune să fii in orice împrejurare la datorie. In petrecere și bucurie, după datinile străbune, muncitori, țărani, intelectuali, tineri și vîrstnici de pe meleagurile doljene s-au reunit, sub semnul cutezătoarelor năzuințe de pace și fericire, înnobilînd prinosul de durată adus patriei în anul recent intrat în istorie, cu îndemnul la noi fapte înălțătoare de muncă, avind ferma convingere că dispun, în continuare, de posibilități și forțe tot mai sporite, de o inepuizabilă putere de angajare, în vastul și complexul proces de făurire a destinului socialist și comunist. I-am întîlnit, i-am văzut, în diferite ipostaze, pe oamenii din străvechea și noua Cetate a Băniei. Pentru ei, ca de altfel pentru toți românii, sărbătorirea Revelionului a constituit pretutindeni un autentic act de cuget și simțire, un ardent poem adus vieții și muncii libere, mersului nostru triumfător. Ei au trecut pragul acestui an, ultimul din actualul cincinal, în ambianța și decorul unei nopți de vis, de neuitat l-am văzut în iureș de dans, ori in fața meselor îmbelșugate, le-am auzit urarea transmisă cu emoție, din toată inima : „La mulți ani !“. Ei au toastat, din adincurile ființei lor întru gloria patriei străbune, pentru conducătorul iubit, pentru omul brav ce ne conduce neabătut spre culmile cele mai înalte ale bunăstării și fericirii. ...Atmosferă tonică, cuceritoare (specifică unor asemenea plăcute momente). In spațioasa sală, împodobită sărbătorește, a cantinei-restaurant de la „Electroputere“. Aici, intr-un decor fascinant, în care predomină brazii împodobiți după datini, sute de constructori de locomotive și echipament electrotehnic, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, beneficiază de un minunat cadru pentru a putea să-și petreacă, așa cum se cuvine, adevărate clipe de neuitat. In ritmurile muzicii și dansului, în sunetele cristaline ale paharelor cu rubiniu ori ale cupelor cu șampanie, toți cei prezenți, atît de puternic căliți in amfiteatrele EMIL LAZARESCU (Continuare în pagala) In municipiul Craiova In cea mai lungă noapte a anului, a anilor, feroviarii craioveni au închinat un pahar de rubiniu pentru succese tot mari mari în 1985. Sub semnul înfăptuirii hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului Angajare, dăruire și răspundere în unitățile cu foc continuu Primele zile, primele succese A început un nou an economic, hotărîtor pentru îndeplinirea sarcinilor actualului cincinal. încă din prima zi, colectivele de oameni ai muncii din unitățile cu foc continuu au făcut dovada angajării ferme, dăruirii și înaltei răspunderi pentru îndeplinirea sarcinilor ce le revin, pentru aplicarea neabătută în viață a hotârîrilor marelui Forum al comuniștilor români a indicațiilor și îndemnurilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Mesajul conducătorului partidului și statului nostru din noaptea Anului Nou a dat un nou impuls activității din toate sectoarele de activitate, vitalized energiile creatoare. Dovezile „la zi“ le constituie realizările unităților care, prin specificul lor, nu cunosc întreruperea activității. Centrala termoelectrică Ișalnița. 1 ianuarie. Munca se desfășoară intens la gospodăria de cărbune. Frigul puternic îngreunează activitatea de descărcare. Procesul tehnologic trebuie însă să-și urmeze cursul. 20 de oameni de la atelierul mecanic, conduși de Ion Coluneanu, vin in ajutor la hala cazanelor, o aprigă bătălie cu timpul. O parte din instalații sunt în revizii sau reparații curente. Termenele se cer insă devansate intrucit unitățile economice, începînd din 3 ianuarie, vor avea nevoie de cit mai multă energie electrică. Iată de ce formațiile conduse de subinginerul Ion Bucur, maistrul principal Sabin Dumitrică și șeful de echipă Victor Negru au lucrat din plin încă din prima zi a anului A doua zi, lor li se alătură oamenii conduși de Constantin Ochiaiu, Alexandru Ene, Gheorghe Raicu și Ion Ghebaur. Din mijlocul lor nu lipsește directorul cu probleme de reparații, inginerul Dumitru Dina. Se face totul pentru ca la 3 ianuarie centrala să poată pulsa cu toată capacitatea energie electrică în sistemul național. Inginerul de ser- EMIL CALOTA  Continuare_ in pag. a III-a)