Inainte, martie 1985 (Anul 42, nr. 12417-12443)

1985-03-26 / nr. 12438

[ Proletari din toate țările, urati-vă ! knainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLI NR 12 438 MARTI 26 MARTIE 1985 4 PAGINI 50 BANI Recuperarea restanțelor, îndeplinirea exemplară a planului— obiectiv central pentru toate unitățile economice Eforturi convergente pentru realizarea ritmică și integrală a producției Muncitorii, inginerii tehnicienii de la întreprinși derea chimică Craiova acționează cu întreaga capacitate și putere de muncă pentru a încheia cu bune rezultate primul trimestru din acest ultim și hotărîtor an al actualului cincinal. Bunăoară, în perioada care a trecut din 1985, colectivul unității a înregistrat substanțiale depășiri la principalii indicatori de plan producția fizică realizată este superioară sarcinilor cu 12 tone produse din mase plastice, cu 570 tone lacuri și vopsele, cu 5 la sută la pavilioanele destinate întreprinderii de autoturisme de mic litraj „OLTCIT“ Craiova. De asemenea, planul producției marfă a fost îndeplinit, iar la productivitatea muncii s-au consemnat trei procente peste nivelul prevăzut. Cum s-au obținut aceste rezultate, am aflat de la tovarășul Constantin Tăutu, inginerul șef al întreprinderii. „Deși ne-am confruntat cu unele greutăți în desfășurararea normală a proceselor de producție, datorate asprimii iernii pe care am traversat-o, am reușit, printr-o mai bună organizare și echilibrare a schimburilor de lucru, să recuperăm restanțele și să obținem importante depășiri de pian. Am trecut la reorganizarea formațiilor de lucru în schimbul trei, la deplina încărcare a mașinilor și instalațiilor din dotare și la o superioară întreținere și exploatare a acestora. Concomitent, am reușit să perfecționăm tehnologiile existen COSTICA PADUREANU (Continuare în pag. a IlI-a) Pe adresa beneficiarilor externi Preocupat pentru îndeplinirea unui obiectiv prioritar al industriei doljene, creșterea livrărilor de produse la export, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de utilaj greu Craiova acordă o deosebită atenție onorării la timp și cu produse de bună calitate a contractelor încheiate cu partenerii comerciali de peste hotare. Amintim, dintre utilajele tehnologice expediate pe adresa beneficiarilor externi, o tobă înfășurătoare pentru industria metalurgică — în U.R.S.S. și un vagon de platane pentru industria lemnului — în R.D.G. In prezent, muncitorii, inginerii, tehnicienii și maiștrii acestei întreprinderi craiovene acționează cu întreaga lor capacitate profesională, folosind, dotarea tehnică de excepție de care dispun pentru a cuceri un loc apreciat pe piața mașinilor-unelte grele și a utilajelor tehnologice. Pianul la producția netă, realizat și depășit In contextul dificultăților complexe generate de asprimea iernii, unele unități industriale doljene au desfășurat o activitate mai susținută, mai bine organizată, reușind nu numai rezultate meritorii la Indicatorii fizici și valorici principali, dar și îndeplinirea indicatorilor de eficiență ai activității productive. Astfel, pe perioada care a trecut din acest an, planul producției nete a fost realizat și depășit ce 2,7 milioane lei la întreprinderea de celule electrice Băilești, cu sporuri de 800 mii lei la întreprinderea de utilaj și piese de schimb Filiași și întreprinderea de bera Craiova, cu depășiri de 500 mii lei la I.P.I.L.F Calafat, Schela de producție petrolieră Craiova și alte unități. I.M.M.I. Craiova. In atelierul motor-diesel, lăcătușii Dumitru Chirița, Florin Văduva și Constantin Ilie montează motorul unei locomotive. Foto : D. Stănescu Rezultate notabile că Printre colectivele de numale întreprinderii „Electroputere“ Craiova care au încheiat cu bune rezultate sarcinile de plan revenite pe perioada care a trecut din acest an, se numără și cel al secției sculărie. Aici s-au înregistrat substanțiale depășiri la producția marfă și productivitatea muncii, reușindu-se să execute peste plan un numemăr important de polizoare pneumatice, dispozitive speciale pentru ridicat, ștanțe ancore și matrițe de injectat material plastic . S.D.V.-uri destinate diferitelor unități economice din țară. Menționăm și numele fruntașilor în competiția muncii și a hărniciei : Petre Dodițoiu, Gheorghe Firicel, Constantin Ghindeanu, sculeri matrițeni, și Ion Popa, maistru. Duminică, primele ample acțiuni de muncă patriotică pentru gospodărirea și înfrumusețarea localităților După ce mult așteptata primăvară ’85 a sosit calendaristic simbolic (1 martie) cît și astronomic (20 martie), iată că duminică s-au semnalat primele ample acțiuni specifice... primăverii gospodarilor doljeni. Așadar, în ciuda vremii încă reci, a cerului acoperit, bunii gospodari din județul nostru au trecut la Înlăturarea urmelor lăsate de iarna deosebită din acest an, au început executarea unor lucrări specifice sezonului. Redăm în continuare citeva secvențe ale hărniciei și înaltei responsabilități generate mai ales de recentele alegeri, cînd, prin votul dat candidaților F.D.U.S., ne-am și angajat să aducem un plus de frumusețe orașelor și comunelor județului nostru. VERBIȚA. Hotărîți să-și respecte angajamentul de a realiza în acest an un volum de muncă patriotică de 4,5 milioane lei, cu aproape o jumătate de milion lei mai mult față de nivelul planificat, cei 17 deputați recent aleși au și inițiat duminică primele acțiuni la care au participat aproape 500 de cetățeni. Astfel, s-au plantat cei dintîi 100 pomi fructiferi (meri, pruni, peri) din cei 2 000 cît se vor planta în actuala primăvară, s-au amenajat șanțuri pe o lungime de un kilometru. De asemenea, s-au reparat 16 podețe și 500 m garduri și s-au trotuare curățat pe lungime de 200 cm. Așadar, duminică, la Verbița, deplină manifestare a faptei gospodărești și, bineînțeles, afirmarea primilor fruntași în astfel de acțiuni : Eugenia Iovan, Constantin Pieniceanu, Floarea Pîrjol, Ion Anghel și Nicolae N Braneț. DĂBULENI. In cea mai mare așezare rurală din țară ION DIACONU (Continuare în pag. a lit a) 1965 —1985, două decenii de strălucite împliniri socialiste Omniprezenți conducătorului S-au împlinit 20 de ani de la Plenara C.C. al P.C.R. care a ales in fruntea partidului nostru pe tovarășul Nicolae Ceaușescu — moment istoric crucial, cu adinci semnificații pentru Întreaga viață politică și economico-socială a patriei noastre, moment de referință în desfășurarea ulterioară a amplului proces de construcție socialistă pe baze profund științifice, realiste, de un dinamism fără precedent, cu spectaculoase înfăptuiri în toate domeniile și sferele de activitate materială și spirituală. Niciodată istoria acestui neam de eroi n-a avut ca acum, cînd țara e mai puternică, mai frumoasă ca oricînd, un conducător de a cărui prezență și acțiune revoluționară se leagă toate grandioasele noastre înfăptuiri, într-un timp memorabil a cărui bornă de aur a fost și rămîne peste veacuri anul 1965. Au trecut de atunci, de cînd în fruntea Partidului nostru Comunist a fost ales tovarășul Nicolae Ceaușescu, două decenii — vreme în care izbînzile socialismului în România sînt de-a dreptul impresionante, prin ritmurile, amploarea, complexitatea și calitatea lor. Industria, agricultura, învățămîntul, arta și cultura — întreaga viață economicosocială — au înregistrat o dezvoltare promovarea fără precedent, la scară națională a progresului tehnic, deci introducerea noului în toate sferele activității materiale și spirituale constituind preocuparea și trăsătura esențială în politica promovată de partidul și conducătorul nostru. Expresie strălucită a realistei științifice, politicii revoluționare a partidului și statului nostru, a gîndirii și acțiunii energice, patriotice și umaniste a celui mai iubit și stimat fiu al națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu — amplasarea rațională, armonioasă a forțelor de producție în toate județele țării a determinat edificarea unei economii naționale unitare, puternice, moderne, în stare să asigure azi, ca niciodată în trecut, independența, demnitatea și măreția României socialiste. Cîteva cifre ni se par deosebit de edificatoare în susținerea afirmațiilor noastre. Ele se află și în broșura „Republica Socialistă România — grandioase înfăptuiri, luminoase perspective“ editată de Frontul Democrației și Unității Socialiste, cu prilejul alegerilor generale de deputați de la 17 martie. Iată-le : în 1984, fiecare județ al țării dispunea de fonduri fixe în valoare de peste 20 miliarde lei, față de numai șase lu i . TRIȚA (Continuare in pag. a II-a) JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Cerințe stringente, presante, decisive pentru soarta recoltei Operativitate maximă la pregătirea terenului și la semănat, răspundere deosebită pentru respectarea riguroasă a tuturor indicilor de calitate! Toate suprafețele zvîntate — cu mai grabnic pregătite și ireproșabil semănate ! gH Specialiști — permanent în cîmp, spre a asigura respectarea riguroasă a normelor tehnice legale ! S| Cooperatorii, lucrătorii din I.A.S., toți locuitorii apți de muncă ai satelor — la executarea tăierilor, a celorlalte lucrări de sezon în plantațiile de vii și pomi ! Zilele acestea, în ferestrele dintre ploi și pe solele zvmitate, cooperatorii și mecanizatorii din Rast au început însămînțatul sfeclei de zahăr. S-a avut și se are în vedere să se respecte cu rigurozitate toți indicii de calitate la pregătirea patului germinativ, la fertilizare și la reglarea corespunzătoare asemănătorilor spre a se asigura încă din start densitatea optimă prevăzută în normele tehnice legale. Pînă ieri, suprafața însămînțată cu sfeclă de zahăr ajunsese la 15 ha, urmînd ca în cursul acestei săptămîni să fie finalizată pe întreaga suprafață programată. Au început însămînțatul sfeclei de zahăr în stadiu avansat întreprinderea agricolă de stat Dăbuleni se situează în prezent pe primul loc în cadrul unităților de profil din județ la semănatul culturilor din urgența întîi. Este meritul șefilor de ferme, al specialiștilor din conducerea întreprinderii de a fi identificat cu operativitate fiecare sară zvîntată, astfel încît să se poată folosi fiecare oră bună de lucru în cîmp la pregătirea terenului și la semănat. Pînă seri la I.A.S. Dăbuleni fuseseră însămînțate 137 ha, din care 60 ha cu mazăre și restul cu borceag din cele 144 ha destinate culturilor din urgența întîi. Mentalitate și atitudinile se intimpla cu echipa de fotbal Universitatea Craiova! Au trecut, iată, trei zile de la desfășurarea, pe „Centralul“ din Craiova, a meciului de fotbal dintre Universitatea și Sportul studențesc, meci pierdut de localnici în văzul și spre stupefacția celor peste 45 de mii de spectatori, nemulțumiți de evoluția alb-albaștrilor, mai ales în fazele de finalizare a acțiunilor de pe gazon. Timp, deci suficient pentru reflecții și judecată, cum se spune, la rece, a partidei-derbi, în care cu toții ne puneam atîtea și atîtea speranțe. Spunînd in gazdele nu au jucat nici pe departe la valoarea lor recunoscută, nu vom diminua cu nimic din meritele adversarului care, s-o recunoaștem, a jucat la Craiova ca o echipă europeană venită să obțină, fără nici un T. LUCIAN ICcntinuare in pag. a Il-a>