Inainte, iunie 1985 (Anul 42, nr. 12495-12520)

1985-06-01 / nr. 12495

ANUL XLI NR 12 495 SIMBATA 1 IUNIE 1985 4 PAGINI 50 BANI * Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a participat, ieri, la lucrările Plenarei lărgite a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a participat, vineri, la lucrările Plenarei lărgite a Consiliului Național al Agriculturii, Industrial Alimentarea Silviculturii și Gospodăririi Apelor, care s-a desfășurat în Capitală în zilele de 29, 30 și 31 mai. Conducătorul Partidului și statului nostru a fost primit, ln sosirea in Sala Palatului Republicii, unde au avut loc lucrările plenarei, cu deosebită căldură și entuziasm, cu aplauze și urale. Exprimînd întregul atașament la politica internă și externă a partidului și statului, recunoștința profundă pentru grija statornică manifestată de secretarul general al partidului în întreaga perioadă care a trecut de la Congresul al IX-lea față de dezvoltarea și modernizarea agriculturii, aflată într-un amplu și profund proces revoluționar de înnoire, participanții au ovaționat îndelung pentru partid și secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. In această atmosferă de vibrant patriotism, în prezidiu au luat loc tovarășul Nicolae Ceaușescu, membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai CC. al P.C.R., membri ai Biroului Executiv al Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor. Pe baza orientărilor și indicațiilor date de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, celor ce-și desfășoară activitatea în această ramură de bază a economiei naționale, plenara a dezbătut probleme de deosebită importanță și actualitate ale agriculturii noastre socialiste. Pe ordinea de zi a lucrărilor plenarei au figurat: 1. Raportul privind realizarea planului de producție, exportului, investițiilor și aplicarea noului mecanism economico-financiar. Măsuri pentru îndeplinirea integrală a planului pe întregul an și creșterea eficienței economice. 2. Raportul cu privire proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor pe anul 1986. 3. Programul privind organizarea și desfășurarea în bune condiții a campaniei agricole de vară. 4. Programul privind realizarea integrală a sarcinilor de plan pe anul 1985 în domeniul contractării, achiziționării și preluării produselor agricole de la gospodăriile populației, unitățile agricole cooperatiste și unitățile agricole de stat. în prima zi a lucrărilor au avut loc, de asemenea, plenara Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, Plenara Consiliului Silviculturii și ședința Comisiei Centrale a Producătorilor agricoli din localitățile necooperativizate. în timpul celor trei zile, lucrările s-au desfășurat in plen și pe sectoare de activitate. Au luat cuvintul 427 de participanți. Participanții la dezbaterile generale din plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor au relevat că, în ultimele două decenii, de cînd în fruntea partidului și statului se află tovarășul Nicolae Ceaușescu, agricultura noastră a cunoscut o puternică dezvoltare și modernizare, datorate importantelor investiții alocate acestei ramuri, dotării cu tractoare și mașini agricole din ce în ce mai perfecționate, introducerii și generalizării în practica agricolă a unor tehnologii de mare randament, chimizării, perfecționării continue a structurilor organizatorice ale unităților agricole de stat și cooperatiste, măsurilor inițiate în scopul sporirii an de an a producției agricole, accentuării laturilor calitative a întregii activități din agricultură, în cuvîntul lor, vorbitorii au subliniat rolul hotărîtor al secretarului general al partidului in definirea principiilor și obiectivelor noii revoluții agrare, în conducerea activității pentru transpunerea în viață a acestora, care vizează, în esență, punerea integrală în valoare a marilor rezerve de creștere a producției agroalimentare, a productivității muncii și eficienței economice în toate sectoarele și unitățile, în scopul obținerii unor producții agricole, sigure și stabile la un nivel cantitativ și calitativ cât mai mart, sporirii substanțiale a aportului agriculturii și industriei alimentare la asigurarea aprovizionării corespunzătoare a populației, a industriei cu materii prime. Pe baza sarcinilor și indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu privind folosirea intensivă a pămîntului, utilizarea cit mai bună a bazei tehnico-materiale și forței de muncă, generalizarea experienței unităților fruntașe, a rezultatelor obținute de cercetarea științifică, participanții la dezbateri au analizat, cu înalt simț de răspundere, în spirit critic și autocritic, activitatea din campania de primăvară și au stabilit măsurile necesare pentru buna pregătire și desfășurare a tuturor lucrărilor agricole din acest an, pentru îndeplinirea planului la producția agricolă, vegetală și animalieră, la cea industrială, la export și investiții, pentru asigurarea realizării prevederilor actualului cincinal. Referitor la proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1980, elaborat în lumina hotăririlor Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor date de tovarășul Nicolae' Ceaușescu, dezbaterile au evidențiat că prevederile pe care le cuprinde, ritmurile de dezvoltare superioare față de cele din anii precedenți, creează tuturor sectoarelor agriculturii posibilitatea realizării unor producții sporite, înfăptuirii programului de autoconducere și autoaprovizionare teritorială, asigurării livrărilor la fondul de stat și acoperirii celorlalte cerințe ale economiei naționale. Prezentînd metodele și măsurile care au condus la obținerea unor rezultate valoroase, vorbitorii au făcut numeroase propuneri vizând perfecționarea organizării producției și a muncii, folosirea cu spirit gospodăresc a întregului fond funciar, a tuturor mijloacelor mecanice și a forței de muncă, aplicarea cu fermitate noului mecanism economico- financiar, punîndu-se un accent deosebit pe obținerea unor producții agricole cit mai mari, cu cheltuieli din ce în ce mai mici, pe întărirea la fiecare loc de muncă a ordinii și disciplinei, a înaltei responsabilități față de îndeplinirea sarcinilor de plan, astfel nncit să se asigure înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului creșterea contribuției agrișiculturii la dezvoltarea generală a țării. în cadrul lucrărilor ultimei ședințe, participanții au aprobat documentele supuse dezbaterii, precum și hotărîrea-apei a Plenarei lărgite a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor. Primit cu puternice și îndelungi aplauze, cu ovații, care au dat expresie sentimentelor de dragoste și prețuire ale tuturor celor prezenți, a luat cuvintul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, președintele Republicii. Magistrala cuvântare conducătorului partidului și a statului nostru a fost urmărită cu deosebită atenție și interes, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu puternice aplauze și urale. Participanții au ovaționat îndelung, exprimînd hotărîrea milioanelor de lucrători ai ogoarelor de a cinsti prin noi și importante fapte de muncă aniversarea a două decenii de la Congresul al IX-lea, de cînd în fruntea partidului se afla cel mai iubit și stimat fiu al națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de numele și activitatea căruia sînt legate profundele mutații petrecute în țării, în ridicarea agriculturai nivelului de viață și civilizație a satului românesc, marile realizări dobîndite în înfăptuirea societății socialiste multilateral dezvoltată pe pămîntul României. Gospodarul harnic obține rezultate bune și pe terenul cooperativei, și în gospodăria proprie Cu numai 2 306 gospodării, împărțite în patru sate (Brabeți, Braniște, Locusteni și satul de centru), comuna Daneți ar părea, la prima vedere, o așezare mică, in umbra anonimatului, cu atît mai mult cu cât numele ei este relativ rar citat în diverse împrejurări. Dar impresia e numai aparentă, fiindcă Danețiul are o forță economică distinctă, iar anul trecut comuna s-a clasat pe onorabilul loc cinci între localitățile rurale ale județului, privind realizarea planului de achiziții și contractări. Cu alte cuvinte, participarea comunei la realizarea programului de autoaprovizionare a județului fost efectivă, concretizată în a realizarea planului de achiziții în procent de 140 la sută și a celui de contractări, între altele, în procent de 145 la sută la carnea de ovină, 135 la sută la carnea de pasăre ; s-au mai livrat din gospodăriile populației 78 dl lapte de oaie, 90 000 de ouă, 71 tone cartofi, 106 tone legume etc. Pentru anul acesta indicatorii de plan ai C.P.A.D.M. din comună prevăd nivele rezonabile : contractarea a 90 bovine, 619 porcine, 1 452 oi .și miei, 900 ini lapte de vacă, 570 hl lapte de oaie, 9 tone carne de pasăre, 350 000 ouă, 9,3 tone lină, 55 tone cartofi. Așadar, cantități importante de bunuri agroalimentare ce urmează să fie remise fondului de stat de comuna Daneți. Ne oprim puțin aici pentru a permite tovarășei Maria Miță, vicepreședinte al Consiliului popular comunal, un scurt comentariu asupra cifrelor mai sus amintite. „De fapt, ele nu mai sunt simple cifre, dezbătute de toți locuitorii comunei, fiindcă unele au mici ea caviar (Continuare nu pae a d-a) AUTOCONDUCERE • AUTOAPROVIZIONARE 1 IUNIE - Ziua internațională pentru apărarea copilului ...1 IUNIE 1985, sărbătoare devenită tradițională a copiilor din întreaga lume, zi în care conștiințele cele mai curate ale omenirii progresiste de pretutindeni sunt chemate, încă o dată, să confere dimensiune tonică grijii statornice pentru destinul celor mai tinere vlăstare ale Terrei. Aici, in acest minunat colț de lume cu numele ROMANIA, aud, unde istoria fiecărei palme de pămint respiră încă și astăzi, ca de altfel mereu de-a lungul unei existențe milenare zbuciumate, vocația irepresivă, vocația solemnă a păcii, a prieteniei, a înțelegerii, grija pentru fericirea, sănătatea și împlinirea copiilor ei a devenit de mai bine de patruzeci de ani și, îndeosebi, in arcul de lumină și de triumf deschis de Congresul al IX-lea al partidului nostru comunist, de cînd in fruntea destinelor patriei se află cel mai iubit fiu al acestui eroic popor, tovarășul Nicolae Ceaușescu, aici, deci, grija pentru virsta aripilor tinere a devenit politică de stat. Pretutindeni in țară, la orașe și sate, ca și in toate localitățile Doljului socialist, copiii se bucură de minunate condiții de muncă, de viață și de învățătură, pretutindeni ei se pregătesc, iu mari și moderne laboratoare și cabinete, în spațioase săli de clasă, in ateliere, acolo unde deprind încă din fragedă vîrstă tainele meseriilor viitoare ale construcției socialiste cu sentimentul nețărmuritei dragoste și prețuiri, al recunoștinței fierbinți față de partid, față de secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, prietenul și îndrumătorul tinerei generații din patria noastră. Sub semnul înfăptuirii indicațiilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la marea adunare populară de la Craiova Realizarea ritmică a planului In cuvîntarea la marea adunare populară ce a avut loc recent la Craiova,secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a făcut ample referiri la necesitatea mobilizării tuturor colectivelor muncitorești în direcția realizării exemplare a sarcinilor de plan, în condiții de înaltă calitate și eficiență — punînd astfel temelii solide demarării activității din primul an al cincinalului viitor. Colectivele muncitorești din industria județului nostru s-au confruntat, în primele două luni ale acestui an, cu o serie de greutăți deosebite, motiv pentru care au fost înregistrate serioase restanțe. Este și cazul personalului muncitor de la întreprinderea mecanică din Băilești care, pe parcursul lunii ianuarie, a raportat nerealizări la producția marfă și netă în valoare de 3,5 milioane lei și, respectiv, un milion lei. Totuși, în condițiile destul de vitrege ale începutului de an, colectivul unității, prin acțiuni hotărâte, a reușit să onoreze prevederile planului de export — singurul indicator realizat în luna ianuarie. — Perioada care a urmat, ne spunea ing. Marian Rusănescu, directorul întreprinderii, a reprezentat pentru noi o perioadă de angajare plenară atît pentru îndeplinirea sarcinilor încredințate, cit și pentru recuperarea restanțelor anterioare. Vreau să subliniez că muncitorii, tehnicienii și inginerii noștri au făcut dovada competenței lor profesionale, probînd o veritabilă dăruire în muncă pentru îndeplinirea sarcinilor. Ca urmare, accentul deosebit pentru recuperarea restanțelor a fost pus pe creșterea accentuată a productivității muncii, care a atins unul dintre cele mai înalte niveluri. Acum, la sfîrșitul lui mai, grație eforturilor depuse și măsurilor tehnico-organizatorice inițiate, colectivul întreprinderii băileștene se prezintă cu un bilanț rodnic. Dincolo de faptul că au fost recuperate integral restanțele, personalul muncitor de aici raportează, peste prevederile planului, o producție marfă suplimentară evaluată la 1,5 milioane lei, un spor la producția netă de aproape două milioane lei, în condițiile creșterii productivității muncii cu circa 700 lei/lucrător. O atenție deosebită c onform indicațiilor conducerii superioare de partid și de stat, am acordat-o creșterii continue a eficienței economice — ne-a declarat tovarășul Iulian Fota, inginerul șef al întreprinderii. Prin diminuarea consumurilor specifice ele materii prime, materiale și energie, ca urmare a aplicării unor pro- MCOI.Ai PE rol,ESC u i Continuare in pag. a II-a)